کد خبر: ۶۴۷۱۰۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۶
همه پادگان‌های ارتش روزانه ضدعفونی و کارکنان کنترل می‌شوند

رئیس ستاد ارتش: کرونا را در ۲۹ دی‌ماه پیش‌بینی کردیم/ ۱۲۰ پایور و ۴۰ سرباز به کرونا مبتلا شدند

رئیس ستاد ارتش با تاکید بر اینکه پادگان‌ها سالم‌ترین محیط در سطح شهر هستند، گفت: همه بخش‌های پادگان‌های ارتش روزانه چندین مرتبه ضد عفونی و همه کارکنان حین ورود و خروج کنترل می‌شوند.
آفتاب‌‌نیوز :

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش شامگاه پنجشنبه در برنامه‌ای تلویزیونی با اشاره به برگزاری رژه خدمت توسط ارتش به مناسبت سالروز ارتش با تاکید بر اینکه رژه نماد قدرت است و زمانی که اجرا می‌شود، قدرت یک کشور را در معرض نمایش می‌گذارد، اظهار کرد: ۴۰ سال رژه را انجام دادیم و امسال نیز این رژه را انجام میدهیم اما به علت شرایط خاص حاکم بر کشور و شیوع بیماری ویروس کرونا، خود را با سیاست های ستاد ملی مبارزه با کرونا خود تطبیق دادیم تا از هرگونه اجتماع جلوگیری کنیم؛ در این راستا طرح جدیدی با عنوان رژه خدمت و با شعار مدافعان وطن یاوران سلامت جایگزین رژه سالانه کردیم.

وی گفت: روز جمعه با حضور فرمانده کل ارتش نمادی از امکانات و نحوه خدمات رسانی به مردم در تهران و حدود ۲۴ استان دیگر در معرض نمایش گذاشته می‌شود.

رئیس ستاد ارتش: کرونا را در ۲۹ دی‌ماه پیش‌بینی کرذیم/ ۱۲۰ پایور و ۴۰ سرباز به کرونا مبتلا شدند

معاون هماهنگ کننده ارتش خاطر نشان کرد: در ارتش سازمانی با نام جنگ های نوین یا شیمیایی، میکروبی، رادیواکتیوی (ش م ر) وجود دارد که تجهیزاتی در اختیار دارند اما به علت نیاز امروز تعداد زیادی از تجهیزات متناسب با موضوع کرونا ساخته شده که در روز ارتش تعدادی از آن ها رونمایی می‌شود.

امیر سیاری با اشاره به اقدامات ارتش در خصوص پیشگیری از شیوع کرونا در کشور اظهار کرد: در ارتش پیش بینی شیوع بیماری را در ۲۹ دی ماه انجام دادیم با رصدی که در سامانه های بهداشت جهانی انجام می‌دادیم متوجه شیوع بیماری در چین شدیم و به نیروهای خود اعلام کردیم که آمادگی های خود را حفظ کنند؛ پس از شکل‌گیری قرارگاه مربوطه در ستاد کل، در ارتش و نیروهای تابعه ستادی تشکیل شد. در همان ابتدا جلسه ای با وزیر بهداشت داشتیم و توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در ارتش را معرفی کردیم و ورود خوبی به کارزار مبارزه با کرونا در کشور داشتیم.

وی افزود: پس از تشکیل قرارگاه بهداشتی به فرمان رهبری توسعه‌ی گسترده ای در خدمات خود انجام دادیم و یک رزمایشی در نیروی زمینی شکل گرفت که امروز در ۲۴ استان و تعداد زیادی شهرستان رزمایش در حال اجراست. در کل ارتش ۲۸ بیمارستان و ۸۰۰ درمانگاه را در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار همچنین علاوه بر کمک در حوزه تامین نیروی انسانی، بیش از ۱۰ هزار تخت نقاهتگاهی در سطح کشور تجهیز شده است. اقدامات موثری در حوزه گند زدایی و تولید تجهیزات مورد نیاز انجام شده است؛ تمام خیاط‌خانه‌های ارتش به دوخت ماسک و لباس تخصیص یافت؛ همه این اقدامات با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام می‌شود و این وضعیت تا ریشه کنی کرونا ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد ارتش در ادامه با اشاره به برگزاری رزمایش بیولوژیکی نیروی زمینی ارتش خاطر نشان کرد: امروز توانمندی‌های خود در حوزه میکروبی را در معرض آزمایش گذاشتیم و همه سازمان های ارتش باید این آمادگی را داشته باشند که در چنین شرایطی که عامل میکروبی وجود دارد، ماموریت خود را انجام دهند. باید آنقدر توانمند باشیم که بتوانیم در چنین شرایطی کار خود را انجام دهیم. امروز در ارتش آمادگی وجود دارد که تحت همین شرایط موجود، با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و جلوگیری از هرگونه شیوع، ماموریت های خود را انجام دهیم.

دریادار سیاری با اشاره به وضعیت سلامتی کارکنان ارتش در شرایط شیوع کرونا در کشور تصریح کرد: طی روزهای گذشته اخباری از ابتلای خدمه ناوهای آمریکایی در خلیج فارس به ویروس کرونا منتشر شد؛ این درحالیست که بر خلاف آنچه اعلام می‌کردند که ما منبع شیوع کرونا هستیم، این ناوها هیچکدام با ما ارتباط نداشتند که بگویند ما باعث شیوع آنها شدیم.

وی با بیان اینکه «دشمن در حال کار روی این موضوع است که پادگان‌ها محل شیوع بیماری است و روی این موضوع هم تبلیغ می‌کند»، افزود: ما قبلاً گفتیم، الان هم میگوییم که سالم ترین محیط در سطح شهر، پادگان‌ها هستند؛ همه بخش های پادگان ها روزانه چندین مرتبه ضد عفونی و همه کارکنان حین ورود و خروج کنترل می‌شوند و امکانات در پادگان‌ها به اندازه کافی وجود دارد و تمامی پادگان ها تحت کنترل شدید است.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به تقسیم کارکنان ارتش به دو گروه پایور و وظیفه گفت: در بین پرسنل کادر در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران، در مجموع ۱۲۰ نفر مبتلا به کروناداشتیم که کمتر یک سوم از این تعداد در بیمارستان‌ها بستری شدند و سایرین بدون نیاز به بستری، روند درمانی خود را طی کردند. در کل ارتش ۳ نفر فوتی داشتیم که دو نفر از آنها قبلاً عمل قلب باز انجام دادند و مشخص نیست که لزوما علت مرگ آنها کرونا بوده است. در کارکنان وظیفه عمومی نیز از بین ده ها هزار نیرو، تنها ۴۰ نفر به کرونا مبتلا بودند که همه آنها در بدو ورود به پادگان ها و در مرحله پایش سلامتی متوجه بیماری خود شدند و پی از طی مراحل درمان کار خود را در پادگان ها از سر گرفتند و مطلقا در هیچ کدام از کارکنان وظیفه ارتش فوتی به علت ابتلا به کرونا نداشتیم.

امیر سیاری در ادامه با تاکید بر اینکه دکترین ارتش جمهوری اسلامی ایران نشأت گرفته از دکترین نیروهای مسلح و کشور است، گفت: ما اعلام میکنم که دکترین ما دفاعی مبتنی بر توان بازدارندگی است یعنی ما هیچ گاه بدنبال کشورگشایی نیستیم و هیچ تعرضی به همسایه های خود نداشتیم و نخواهیم داشت اما باشید آن‌قدر قوی باشیم که وقتی دشمنی فکر تجاوز به مرزها و منافع مارا دارد، وقتی توان‌مان را ببیند، حتما نسبت به فکر خود تجدید نظر کند و بداند اگر مرتکب چنین خطایی شود، قطعا جوابی پشیمان کننده خواهد گرفت.

وی در پاسخ به پرسشی درباره برنامه های ارتش برای بعد از لغو تحریم‌های تسلیحاتی تاکید کرد: ما هیچ امید و چشم‌داشتی به این که این تحریم ها برداشته شود و بتوانیم دست‌مان را به سمت دیگران دراز کنیم، نداریم و به دنبال این هستیم که در حوزه به دست آوردن تجهیزات مختلف روی پای خود بایستیم چراکه عظمت نیروهای مسلح این است که کمتر وابسته باشد. اگر به دنبال این باشیم که با برداشته شدن تحریم به دنبال خرید تجهیزات باشیم فکر خوبی نیست بلکه باید به دنبال آن باشیم که از متخصصان داخلی حمایت و پشتیبانی کنیم.

رئیس ستاد ارتش همچنین درباره آخرین وضعیت تولید جت یاسین و جنگنده کوثر گفت: به این توانمندی رسیدیم که این هواپیماها را در نیروی هوایی با کمک صنایع هوایی وزارت دفاع تولید کنیم و میزان تولید این تجهیزات متناسب با میزان پشتیبانی است.

امیر سیاری درباره وضعیت ساخت ناوشکن دنا نیز اظهار کرد: ناوشکن دنا امسال در خط تولید ناوشکن های صنایع دریایی وزارت دفاع قرار دارد و بعد از آن ناو تفتان در این خط تولید قرار میگیرد. ناوهای موشک انداز نیز در خط تولید هستند. ناو مین شکار صبا هم در سامان صنایع دریایی وزارت دفاع در دست ساخت است که انشاالله امسال به ناوگان دریایی ملحق می‌شود.

وی افزود: در حوزه ساخت موتور مورد نیاز ناوها و ناوشکن‌ها کارهای خوبی انجام و پیشرفت‌هایی حاصل شده است. الان موتور مورد نیاز بسیاری از ناوها در داخل تامین می‌شود.

رئیس ستاد ارتش همچنین با اشاره به ساخت سامانه پدافند هوایی باور ۳۷۳ توسط متخصصان داخلی خاطر نشان کرد: اولین چیزی که در نیروهای مسلح مهم است دستیابی به فناوری تولید تجهیزات است؛ هیچ کس فکر نمی‌کرد که ما بتوانیم در کوتاهترین زمان به یک موشک برد بلند پدافند هوایی دست پیدا کنیم. در زمان دفاع مقدس تنها یک موشک داشتیم اما امروز تعداد این موشک ها به میزان بسیاری افزایش یافته است.

امیر سیاری در پایان با تاکید بر اینکه مرزهای زمینی و هوایی کشور بصورت شبانه روزی رصد می‌شود، گفت: همانطور که بصورت ۲۴ ساعته مرزهای زمینی توسط نیروهای زمینی ارتش و سپاه رصد می‌شود، قرارگاه پدافند هوایی که ارتش و سپاه در آن حضور دارند ۲۴ ساعته آسمان‌های کشور را رصد می‌کنند؛ اگر هر پرنده‌ای اعم از با سرنشین و بدون سرنشین به مرزهای هوایی نزدیک شود، قطعا اخطار می‌گیرد و اگر بعد از دریافت اخطار منطقه را ترک نکرد به سرنوشت پهپادی دچار خواهد شد که سرنگون شد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
0
18
باسلام.باتبریک روزارتش امیرفرمانده ۲۹دی کجا ۳۰ بهمن کجاچرامردم مظلوم ماهمیشه قربانی سیاسی کاریهای مسئولان قرار می گیرند؟ چراهنوزکسی به اینکه بوقتش به مردم اطلاع رسانی نشده مسئولیت نمی پذیرد؟ چرابه اینکه بعلت تعمدی قرنطینه نشدن اولین شهرآلوده به ویروس (قم)درایران که سرمنشاآلوده کننده اکثرشهرهاست کسی جوابگونیست ؟ آیااین مسئولان برای مردم قابل اعتمادند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
1
8
سردار احتمالا پیش بینی نبود پیشگویی بود که این همه دیر نتیجه اش مشخص شد.!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
دوست عزیز
با سلام
لطفا عنایت داشته باشید که ارتش ما بسیار کم توقع و در عین حال پرکار و وظیفه شناس بوده و وظایف خود را واقع بینانه و به دور از تبلیغات و گرایش ها و مصلحت اندیشی های سیاسی انجام داده و معمولا هم خوب از عهده کار برآمده و این سازمان واقعا یکی از افتخارات ملی ما در سطح جهان است.
ضمنا من اکثریت فرماندهان و مسئولین تراز بالای نیروهای مسلح و منجمله ارتش را از نزدیک می شناسم. بسیاری شهدای گرانقدر معروف ارتش و منجمله امیر سپهبد شهید صیاد و....و امیر فرمانده محترم ارتش فعلی و امیر دریادار سیاری که از ژنرال های جانباز دفاع مقدس با جراحات شدید و درجه جانبازی بالا دارند، می شناسم. ایشان و بسیاری از فرماندهان نیروهای مسلح و ارتش، بر اساس غیرت نظامی، راست قامت مانده و خدمت می کنند.
ضمنا آقای سیاری سردار نیستند، بلکه امیر هستند.
سردار لقب عام درجات بالاتر از سرهنگی در سپاه و امیر لقب عام درجات بالاتر از سرهنگی در ارتش است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
0
2
حالا چرا میفرمایید !.؟همون موقع حرفی از شما نقل نشد یا نشد که نشد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
0
1
باسلام مجدد.منظورمن امرای ارتش محترم نبودبلکه مسئولین کشور هستنداتفاقا بیانات امیر سیاری نشان ازصداقت گفتار ایشان است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
درود بر شما دوست عزیز:
من به وجود امیران بی ادعا و بسیار خدمتگزار ارتش چون امیر موسوی، امیر دادرس، امیر حیدری(فرمانده محترم نیروی زمینی) امیرسیاری، امیر حاتمی(وزیر دفاع مردمی و مظهرفروتنی) وبسیاری دیگر از مردان بزرگ ارتش را دوست دارم و به آنها عشق می ورزم.
و همچنین عزیزان سپاهی وفادار به شان والای پاسداری مسلحانه از انقلاب و نظام، چون شهید سردار سلیمانی، برادر عزیز سردار باقری، سردار علایی و همفکرانشان را دوست دارم و عاشق مرامشان هستم...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین