کد خبر: ۶۴۷۱۵۳
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵

دفاع نخست وزیر لبنان از عملکرد کشورش در قبال کرونا

نخست وزیر لبنان با بیان اینکه شواهد نشان می‌دهد روند شیوع ویروس کرونا در کشور نزولی است و دولت هم طرح "تشویق و تأمین اجتماعی" در نظر گرفته، اعلام کرد، وام‌های خارجی را نخواهد پرداخت چرا که کشور نیازهای اساسی دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از سایت المیادین، حسان دیاب، نخست وزیر لبنان گفت: اولویت دولتش حفظ جامعه از شیوع کرونا است و عملکرد لبنان در مقابله با کرونا با وجود کمبود امکانات بهتر از عملکرد برخی کشورها بوده است. تدابیر مقابله با کورونا پیامدهای اقتصادی سنگینی خواهد داشت و به همین دلیل دولت در حال بررسی طرحی برای بازگشایی تدریجی کشور است.

وی با بیان اینکه نشانه‌هایی از مهار و کنترل شیوع این ویروس در کشور وجود دارد، گفت، اما کشور هنوز در نیمه راه مرحله شیوع کرونا بوده و به همین دلیل دولت در حال ارزیابی مرحله اول سفرها برای بازگشت لبنانی‌های موجود خارج از کشور است. ۹۸ درصد از سپرده‌گذاران از طرح اصلاحات در دست اجرا تاثیر نخواهند گرفت.

دفاع نخست وزیر لبنان از عملکرد کشورش در قبال کرونا

وی از طرح تشویق و تأمین اجتماعی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد لیر لبنان خبر داد که برای مقابله با کرونا، کمک به کارکنان بخش دولتی، حمایت از بخش بهداشتی و کشاورزان، اعطای وام به نهادهای صنعتی کوچک برای پیشرفت صنعت ملی پرداخت می‌شود.

دیاب در خصوص حل بحران اقتصادی گفت، دولت برنامه نجات مالی را در دستور کار خود قرار داده است و قصد دارد بازپرداخت بدهی اوراق قرضه به خارج از کشور به تعویق بیندازد.

نخست وزیر لبنان گفت: وام‌های گرفته شده از خارج را نخواهیم پرداخت چرا که بیمارستان‌ها و کشور نیازهای اساسی دارند و همه راه‌حل‌های پیشنهاد شده برای حل بحران اقتصادی را بررسی خواهیم کرد.

وی ادامه داد، دولت به دنبال پس گرفتن اموال و پول‌های به سرقت رفته است و کسانی که مرتکب این تخلف شده‌اند، مجازات خواهند شد.

کابینه لبنان هم تصمیم گرفت، برای پرداخت هزینه‌های بیمارستان‌های خصوصی، مبلغ ۴۵۰ میلیارد لیر لبنان دیگر به بودجه ۲۰۲۰ اختصاص دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین