کد خبر: ۶۴۷۳۷۲
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲

جوسازی پامپئو علیه ایران در فضای مجازی با هدف تمدید تحریم‌های تسلیحاتی

وزیر امور خارجه آمریکا برای چندمین بار در فضای مجازی با مطرح کردن اتهامات واهی خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران شد.
آفتاب‌‌نیوز :

مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا که طی ماههای اخیر بارها در فضای مجازی و نشست‌های خبری خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران شده است، در فاصله تنها 6 ماه مانده به انقضای این تحریم‌ها بار دیگر با جوسازی علیه ایران، از شورای امنیت خواست که این تحریم‌های تسلیحاتی را تمدید کند.

پامپئو طی پیامی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر ضمن تکرار ادعاهای بی‌اساس قبلی خود و سایر مقامات آمریکایی مبنی بر حمایت ایران از تروریسم، نوشت: «تحریم‌های تسلیحاتی علیه 6 ماه دیگر منقضی می‌شود. شورای امنیت سازمان ملل متحد باید قبل از اینکه خشونت‌های ایران تشدید شود و آنها یک مسابقه تسلیحاتی جدید را در خاورمیانه آغاز کنند، این تحریم‌ها را تمدید کند.»

جوسازی پامپئو علیه ایران در فضای مجازی با هدف تمدید تحریم‌های تسلیحاتی

مقامات آمریکایی به‌ویژه وزیر امور خارجه این کشور در حالی به بهانه پیشگیری از مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه از ضرورت تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران سخن می‌گویند که طی سال‌های اخیر متحدان آمریکا در منطقه میلیاردها دلار سلاح از آمریکا و سایر کشورهای غربی خریداری کرده و از این سلاح‌ها علیه دیگر کشورهای منطقه استفاده کرده‌اند.

به عنوان مثال، عربستان به عنوان بزرگترین متحد آمریکا در منطقه خلیج فارس، در سال 2019 بالغ بر 78 میلیارد دلار بودجه نظامی صرف کرده که بخش زیادی از این بودجه صرف خرید تسلیحات جدید به‌منظور استفاده در جنگ یمن شده است. این کشور در سال 2019 از لحاظ مخارج نظامی بالاتر از کشورهایی مانند روسیه، انگلیس، هند، فرانسه و ... در رتبه سوم جهان قرار داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین