کد خبر: ۶۴۷۴۸۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها/ ۳۱ فروردین+جدول

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۳۴۳ بیمار جدید کرونا در کشور خبر داد و گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۳۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد. بنابراین مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۲۲۱۱ نفر رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و به این ترتیب تا امروز ۵۱۱۸ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند. تا امروز ۵۷۰۲۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

بنابراعلام سخنگوی وزارت بهداشت، ۳هزار و ۴۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون ۳۴۱ هزار و ۶۶۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها/ ۳۱ فروردین+جدول

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار کرونا در تاریخ 30 فروردین

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ۳۱ فروردین 99 آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی   ۳۰۳نفر تا ۳۰ فروردین    
2 آذربایجان غربی ۵۲ ۱۴۱ ۱۲۳۹ ۱۹۰۴
3 اردبیل        
4 اصفهان(به‌جزکاشان) ۱۳۹      
5 البرز   ۲۵۳ نفر تا ۲۹ فروردین    
6 ایلام ۵ ۴۴   ۴۳۲
7 بوشهر ۱ ۱۱ ۱۰۳ ۱۶۳
8 تهران ۴۷۹      
9 چهارمحال و بختیاری ۱۰ ۲۴ ۲۴۵ ۲۹۰
10 خراسان جنوبی ۵ ۴۲ ۳۹۵ ۴۵۰
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ۷ ۶۲ ۳۵۷ ۵۷۶
13 خوزستان ۵۸ ۱۵۹ ۱۲۳۳ ۱۶۰۶
14 زنجان ۸ ۹۰ ۷۰۱ ‭۸۸۳
15 سمنان ۳   ۸۵۴ ‭۱۰۰۵‬
16 سیستان‌وبلوچستان ۷ ۴۲ ۲۶۹ ۴۷۸
17 فارس ۱۲۳ ۶۷ ۶۲۱ ۲۶۳۷
18 قزوین        
19 قم ۷۳      
20 کردستان ۳ ۱۰۶ ۵۲۱ ۹۵۶
21 کرمان ۷ ۴۸ ۲۹۹ ۵۵۹
22 کرمانشاه ۲۱ ۵۸   ۸۲۸
23 کهگیلویه و بویراحمد   ۸ نفر تا ۲۹ فروردین    
24 گلستان        
25 گیلان        
26 لرستان        
27 مازندران ۹۲      
28 مرکزی ۲۱ ۱۴۶ ۱۱۵۵ ۱۵۵۶
29 هرمزگان ۲۱ ۲۱   ۴۵۴
30 همدان   ۸۲ ۵۶۱ ۷۰۰
31 یزد   ۱۹۳ نفر تا ۲۸ فروردین    

***

افزایش شمار مبتلایان کرونا در خراسان شمالی به ۵۷۶ نفر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر ۳۱ فروردین، ۵۷۶ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شدند و شمار فوتی‌ها به ۶۲ نفر افزایش یافت.

دکتر سید احمد هاشمی افزود: در شهرستان‌های بجنورد ۲۶۸ نفر، شیروان ۶۳ نفر، فاروج ۳۷ نفر، مانه و سملقان ۳۸ نفر، جاجرم ۲۷ نفر، گرمه ۲۳ نفر، راز و جرگلان ۱۵ نفر و اسفراین ۱۰۵ نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده اند. ️ تاکنون ۳۵۷ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص شده اند. آزمایش ۸۹۸ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده و هم اکنون ۱۲۲ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ بستری هستند.

وی با اشاره به غربالگری بیش از ۹۳ درصد جمعیت استان گفت: از ۸۲۳ هزار و ۱۳۳ نفری که غربالگری شده اند، ۶۱۹۳ نفر نیاز به استراحت در منزل داشتند.

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی از مردم خواسته هشدار‌ها را جدی بگیرند و از تردد‌های غیرضروری خودداری کنند.

دکتر آقازاده در خصوص آخرین آمار مبتلایان به بیماری کرونا در آذربایجان غربی گفت: در ۳۰ فروردین امسال ۲۶۹ مورد از نظر ابتلا به ویروس کرونا مورد آزمایش قرار گرفتند که از این تعداد ۵۲ مورد مثبت گزارش شد و آمار کلی مبتلایان به ویروس کرونا را در آذربایجان غربی به ۱۹۰۴ نفر رساند.

دکتر آقازاده گفت: تا به این تاریخ تعداد ۱۲۳۹ نفر نیز بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص شده اند. تعداد افرادی که تا به امروز متاسفانه از ابتلای به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند نیز به ۱۴۱ نفر رسیده است.

۲۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ابتلای ۲۱ نفر دیگر در استان به کرونا، شمار مبتلایان در هرمزگان به ۴۵۴ نفر افزایش یافت.

دکتر حسین فرشیدی در ارتباط زنده تلویزیونی با خبر ساعت ۲۰ شبکه خلیج فارس افزود: از ۲۱ مورد ابتلای جدید، ۱۷ نفر در بندرعباس، ۲ مورد در قشم و در میناب و حاجی آباد نیز هرکدام یک مورد ثبت شده است. در ۲۴ ساعت فوتی نداشتیم و شمار جانباختگان بر اثر کرونا در هرمزگان همان ۲۱ نفر است. با بهبود حال ۴ نفر از بیماران بستری در آی سی یو، شمار بیماران بستری در آی سی یو در استان به ۲۲ نفر کاهش یافت. تاکنون از ۳ هزار و ۷۸۳ نفر تست کویید ۱۹ گرفته شده که نتیجه تست دو هزار و ۷۷۰ نفر منفی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود: تاکنون در بندرعباس ۲۳۶، کیش ۵۲، میناب ۶۳، قشم ۳۸، بندر لنگه ۱۵، حاجی آباد ۲۰، رودان ۸، پارسیان ۱۲، بستک ۳، در بندر خمیر ۶ و در جاسک ۱ مورد بیمار مبتلا به کرونا ثبت شده است. در شهرستان‌های بشاگرد، ابوموسی و سیریک تاکنون مورد مثبت کرونا گزارش نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مورد افراد مبتلای به کرونا که بدون علامت هستند، گفت: این افراد حتما باید یا در بیمارستان بستری و یا در مراکز مشخص شده قرنطینه شوند و تا پایان زمان قرنطینه نباید هیچگونه ارتباطی با خانواده داشته باشند.مردم فقط برای دریافت خدمات ضروری پزشکی و دندانپزشکی به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی از مردم خواست با آغاز فعالت اصناف فاصله فیزیکی را رعایت کنند و در مکان‌های شلوغ از ماسک استفاده کنند.ماسک به اندازه کافی در داروخانه‌های استان توزیع شده است و همه داروخانه‌ها از فردا ملزم به فروش ماسک به مردم هستند.

۴۷۹ بیمار جدید کرونا در تهران

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران با اشاره به رشد ۲ درصدی بستری در بیمارستان های تهران گفت: ۱۰۵ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت اخیر در بخش‌ ویژه بیمارستان‌های تهران بستری شدند.

علیرضا زالی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷۴ مبتلای جدید در بخش‌های عمومی و ۱۰۵ بیمار هم در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های تهران بستری شدند که با رشد ۲ درصدی مواجه هستیم.

وی در خصوص آمار بهبود یافتگان نیز عنوان داشت: ۷۵۲ نفر نیز از بیمارستان‌های تهران طی ۲۴ ساعت اخیر ترخیص شده‌اند.

زالی با بیان اینکه افرادی که در بخش‌های ویژه و عمومی در حال بستری هستند با یک شیب ملایم در حال افزایش هستند گفت: در مقایسه با روز قبل تعداد بستری شدگان در بخش عادی منفی چهار درصد اعلام می‌شود.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران در خصوص بازگشایی پاساژها و مراکز خرید از یکم اردیبهشت ماه اظهار داشت: نگرانی ما همچنان وجود دارد و نکته‌ای که در حال حاضر حائز اهمیت است این می‌باشد که پروتکل‌های اعلام شده رعایت شود و پیش بینی می‌کنیم که هر فرد مبتلا می تواند یک تا سه نفر را مبتلا کند.

آمار کرونا در یاسوج اعلام نمی‌شود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه این تصمیم از سوی وزارت بهداشت اعلام شده است گفت: ماموریت وزارت بهداشت و درمان بیماریابی است و برای دستیابی به این مهم افراد دارای علائم کرونا شناسایی می شوند.

دکتر یزدانپناه افزود: تاکنون بیش از ۱۴ هزار نفر در مراکز درمانی استان برای تست کرونا مراجعه کرده اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد هزار و ۲۱ نفر بستری و ۹۳۹ نفر ترخیص شده اند، ادامه داد: ۸۲ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: در روز‌های اخیر از ۵ هزار و ۱۰۰ نفر آزمایش گرفته شده و به مراکز آزمایشگاهی داخل و خارج از استان ارسال شده است. پیش بینی می‌شود فردا پاسخ ۲۳۰ آزمایش دریافت می‌شود.

به گفته معاون وزیر بهداشت توقف ارائه آمار تفکیک شده استانی به دلیل ایجاد رقابت بیشتر بین استان‌ها برای بیماریابی فعال کرونا و جلوگیری از سفر به استان‌های با آمار کمتر انجام شده است.

حریرچی افزود: زمانی اعلام آمارهای استانی اهمیت داشت که در برخی استان‌ها ابتلای قطعی به بیماری کووید ۱۹ وجود نداشت، اما در حال حاضر ویروس کرونا در همه کشور وجود دارد. در این زمینه باید رقابت مثبت در استان‌ها ایجاد شود تا موارد ابتلا شناسایی شوند.

۵۵ بیمار مبتلا به کرونا در استان همدان تحت درمان هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: هم اکنون ۵۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در استان همدان تحت درمان هستند.

رشید حیدری مقدم، رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: ۸۰ درصد کسانی که با علائم مثبت کرونا به بیمارستان‌ها مراجعه کردند با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شدند. از ابتدای اسفندماه سال گذشته تا به امروز در مجموع ۲ هزار و ۳۸۴ نفر با علائم حاد تنفسی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در سراسر استان مراجعه کردند که تنها ۷۰۰ مورد این تعداد کرونا مثبت بوده که ۵۶۱ نفر انان پس از مداوا ترخیص و ۵۵ نفر هم تحت درمان هستند. از ابتدای اسفندماه سال قبل تا به امروز در مدت دو ماه، ۸۲ نفر در کل استان بر اثر کرونا فوت کردند و خوشبختانه در سه روز گذشته موردی از مرگ ناشی از کرونا در استان وجود نداشته است.

تعداد مبتلایان کرونا در استان کرمانشاه به ۸۲۸ نفر رسید

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی تعداد مبتلایان کرونا در استان را ۸۲۸ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۵۸ نفر جان باخته‌اند.

دکتر ابراهیم شکیبا افزود: در شبانه روز گذشته ۲۱ مورد جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده که سه مورد آن مربوط به بیماران بستری و ۱۸ مورد نیز مربوط به بیماران سرپایی است. از مجموع تعداد مبتلایان استان کرمانشاه، ۴۱۲ نفر جزء بیماران بستری و ۴۱۶ نفر نیز جزء بیماران سرپایی هستند.

دکتر شکیبا خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز ۲۰۰۸ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شدند که از این تعداد ۱۷۹۰ نفر ترخیص شده و ۱۶۰ نفر نیز در حال حاضر بستری هستند.

۵ بیمار جدید کرونایی در سمنان

طبق آخرین آمارها، شمار کرونایی‌های ۶ شهرستان استان سمنان تا روز ۳۱ فروردین‌ماه به ۴۹۱ نفر و تعداد بهبودی‌ها به ۴۰۸ نفر رسیده است.

آخرین خبر‌ها از ارائه گزارش دو مورد جدید ابتلا به این ویروس در این منطقه از استان سمنان حکایت دارد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ۶ شهرستان سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر، سرخه و آرادان که زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان هستند، ۴۹۱ نفر است.

بر پایه آمار دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تا روز ۳۱ فروردین ماه، ۴۰۸ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا تاکنون مرخص شده‌اند که این آمار، نسبت به روز قبل دو نفر افزایش داشته است.

هم‌اکنون ۷۵ نفر در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به علت ابتلا به ویروس کرونا بستری هستند که این عدد امروز ۶ نفر افزایش داشته است.

همچنین شمار مبتلایان به ویروس کرونا در دو شهرستان میامی و شاهرود که زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند، به ۵۱۴ نفر رسیده است.

بر پایه بررسی‌های عملکردی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تا روز ۳۱ فرودین ماه، ۴۴۶ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا تاکنون مرخص شده‌اند و این عدد امروز سه نفر افزایش یافته است.

شناسایی ۹۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در مازندران

شبانه روز گذشته ۹۶ بیمار کرونایی از بیمارستان‌های مازندران مرخص شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به شناسایی ۹۲ مورد جدید ابتلا به کرونا ۲۴ ساعت گذشته در استان گفت: در این مدت ۹۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹، با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان مرخص شدند تا ادامه روند درمانی را در منزل پیگیری کنند.

دکتر موسوی مجموع بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های مازندران را ۴۷۴ نفر اعلام کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به مردم استان توصیه کرد؛ به منظور تسریع در کنترل بیماری و بررسی وضع سلامت جسمانی خود به سامانه خود ارزیابی به نشانی salamat.gov.ir مراجعه کنند تا در صورت نیاز مورد مراقبت و درمان قرار گیرند و نیز برای قطع زنجیره انتقال ویروس، مبتلایان با رعایت وضعیت قرنطینه، در چرخه کنترل این بیماری موثر باشند.

شناسایی ۱۳۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در اصفهان

۱۳۹ بیمار جدید با علائم کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان شناسائی شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با مثبت شدن آزمایش کرونای ۱۳۹ نفر در استان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل تعداد بستری شدگان مشکوک به این ویروس در مراکز درمان به ۷۷۱ نفر رسیده است.

آرش نجیمی افزود: در حال حاضر ۱۸۴ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در استان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ نیز با بهبود وضعیت جسمانی از مراکز درمانی استان مرخص شدند.

۵ مورد ابتلای جدید ویروس کرونا در ایلام

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایلام به ۴۳۲ نفر افزایش یافته است.

دکتر کریمیان افزود: خوشبختانه طی چند روز گذشته هیچ مورد فوتی در سطح استان گزارش نشده است.

وی به مردم توصیه کرد با رعایت فاصله گذاری اجتماعی وپرهیز از تردد‌های غیر ضرور به قطع زنجیره کرونا دراستان کمک کنند.

تاکنون ۴۴ نفردراستان ایلام بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خودرا از دست داده اند. بیشتر جان باختگان از شهرستان‌های ایوان، ایلام ومهران گزارش شده اند.

بنابر اعلام مسولان بهداشتی استان شهرستان‌های ایلام وایوان از نظر ابتلا به ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند.

شناسایی ۲۱ مورد کووید ۱۹ در استان مرکزی

دکتر جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: از ظهر دیروز تا امروز(یکشنبه) و بر اساس نتایج آزمایشگاهی ۲۱ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در استان شناسایی شده است و به این ترتیب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان مرکزی به ۱۵۵۶ نفر رسیده است.

دکتر جمالیان افزود: خوشبختانه از ابتدای شیوع بیماری در استان مرکزی ۱۱۵۵ نفر از بیماران کووید۱۹ در استان بهبود یافته اند.  در حال حاضر در بیمارستان های استان ۸۰ بیمار مبتلا به کرونا ویروس بستری هستند که خدمات تخصصی درمانی لازم را دریافت می کنند و ۱۷۵ نفر از مبتلایان به کروناویروس در منزل بستری و قرنطینه می باشند.

دکتر سید محمد جمالیان در ادامه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد فوتی جدید در اثر ابتلا به کرونا در استان گزارش شده است که بدین ترتیب تعداد فوتی های این بیماری به ۱۴۶ نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان در مورد موارد جدید کووید ۱۹ در استان مرکزی هم گفت: از ۲۱ مورد جدید به این ویروس در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی اراک و ۳ مورد دانشکده علوم پزشکی خمین بوده است و موردی در ساوه گزارش نشده است.

۷۰ بیمار بدحال کرونایی در مراکز درمانی قم بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از پذیرش ۷۳ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: ۷۰ بیمار بدحال کرونایی در قم بستری هستند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته و تا ساعت ۱۴ امروز سی و یکم فروردین‌ماه، ۷۳ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلاء به کرونا پذیرش شدند.  ۲۴ نفر از این تعداد در بیمارستان‌های قم بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار کرد: در شبانه روز گذشته، ۳۲ نفر از بیماران بستری در بخش‌ها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند

وی با تأکید بر اینکه مردم همچنان مراقبت‌های بهداشتی را رعایت کنند، گفت: در حال حاضر در حدود ۷۰ بیمار بدحال کرونایی در مراکز درمانی قم بستری هستند و از سوی دیگر تعداد زیادی از ناقلین نیز در سطح شهر در حال تردد بوده که انتظار است.

۹۰ نفر فوتی در زنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۸ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است.

پرویز قزلباش با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۸ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است، گفت: براین اساس در مجموع تاکنون تست کرونای ۸۸۳ نفر در استان زنجان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است. از آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون دراستان زنجان ۹۰ نفر به علت ابتلاء به این ویروس جان خود را از دست داده اند. از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز ۷۰۱ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

طی روزهای اخیر دفاتر پیشخوان دولت شاهد تجمعات مردم بود که باعث ایجاد نگرانی‌های در خصوص افزایش آمار مبتلایان به کرونا در روزهای آینده ایجاد کرده است.

۵ ابتلای جدید به کووید ۱۹ در خراسان جنوبی

۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در خراسان جنوبی شناسایی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: این افراد از بین ۶۶ آزمایش۵ ابتلای جدید به کووید ۱۹ در خراسان جنوبیانجام شده شناسایی شدند که ۳ نفر آنان از بیماران بستری و ۲ نفر از افراد سرپایی بودند.

دکتر مهدی زاده افزود: ۳ نفر از مبتلایان جدید از شهرستان طبس، یک نفر از درمیان و یک نفر از قاین هستند. تاکنون از هزار و ۹۳۰ آزمایش انجام شده در استان، هزار و ۴۸۰ مورد منفی و ۴۵۰ مورد مثبت بوده است که از این تعداد ۳۹۵ نفر بهبود یافتند و ۱۳ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند که حال ۲ نفر مساعد نیست و ۴۲ نفر هم فوت کردند.

بیماران کرونایی در کرمان ۵۵۹ نفر

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در کرمان گفت: با ارسال ۱۴۶ نمونه به آزمایش ۷ نفر (۶ مورد اطرافیان بیمار، ۱ مورد سرپایی) در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است که ۳ زن و ۴ مرد از حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان هستند. 

دکتر مهدی شفیعی تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان را تاکنون ۵۵۹ نفر و تعداد کادر درمان مبتلاشده از ابتدا تاکنون را ۵۹ مورد اعلام کرد.

وی افزود: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی به علت ابتلا به کووید ۱۹ در استان نداشتیم. اما در مجموع از ابتدا تاکنون ۴۸ نفر در استان کرمان جان باخته اند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در کرمان تعداد بهبود یافتگان در ۲۴ ساعت گذشته را ۵ نفر و از ابتدا تا کنون در مجموع ۲۹۹ نفر و تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها به علت ابتلا به کووید ۱۹ را از ابتدا تاکنون ۳۷۷ نفر و اکنون ۳۰ نفر اعلام کرد.

دکتر شفیعی خاطر نشان کرد: اختلاف آماری بین ۳۷۷ مورد بستری و ۵۵۹ مورد مثبت مربوط به مواردی است که جزو کادر درمان یا اطرافیان بیماران به صورت سرپایی بوده که آزمایش آن‌ها مثبت شده و با رعایت شرایط در منزل در ایزوله خانگی قرار گرفته اند.

بگفته وی تعداد افراد بستری در آی سی یو: اکنون ۵ نفروافراد مستقر در نقاهتگاه: اکنون ۸ نفر در نقاهتگاه حضور دارند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در کرمان افزود: افراد بستری در بیمارستان‌ها به دلیل بیماری حاد تنفسی از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز: ۲۷۶۳ مورد و در ۲۴ ساعت گذشته ۵۲ موردو تعداد موارد مشکوک به کرونا از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز: ۲۱۶۹ مورد و طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۱ مورد است.

شناسایی ۵۸ ابتلای جدید به کرونا در خوزستان/ بهبودی ۱۲۳۳ بیمار

علی احسان پور بعدازظهر یکشنبه در رابطه با تازه‌ترین آمار مبتلایان کووید ۱۹ در استان خوزستان، بیان داشت: طبق آمار‌های قطعی صورت گرفته در شبانه‌روز گذشته، ۵۸ مورد ابتلای جدید به کووید ۱۹ در خوزستان شناسایی و ثبت شده است تا به این ترتیب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به یک هزار و ۶۰۶ مورد افزایش یافته است.

وی افزود: این موارد ۵۸ مورد جدید به تفکیک؛ اهواز ۳۲ مورد، دشت آزادگان ۵ مورد، هویزه و کارون هر کدام ۴ مورد، خرمشهر و رامشیر هر کدام ۳ مورد، حمیدیه ۲ مورد و شهرستان‌های شوشتر، ماهشهر، بهبهان، باوی و باغملک هر کدام یک مورد بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز به فوت ۶ نفر از مبتلایان این بیماری در ۲۴ ساعت گذشته استان خبر داد و گفت: با احتساب این موارد تاکنون ۱۵۹ نفر از مبتلایان کووید ۱۹ در استان خوزستان جان خود را از دست دادند.

احسان پور تصریح کرد: در حال حاضر ۲۱۴ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان تحت درمان هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز ادامه داد: با تلاش‌های بی‌وقفه کادر درمان تاکنون یک هزار و ۲۳۳ نفر از بیماران پس از دریافت خدمات درمانی با بهبودی از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند.

وی در پایان گفت: نمونه‌های نیمی از موارد تشخیص داده شده، از مراکز جامع سلامت اهواز به دو آزمایشگاه فعال ارسال شده است و افزایش فعالیت این مراکز به تشخیص بیشتر بیماری منجر شده است و این امر می‌تواند به برنامه‌ریزی بهتر کمک کند.

۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان

در ۲۴ ساعت گذشته، ۷ بیمار دیگر به بیماران کرونایی سیستان و بلوچستان افزوده شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز سیستان وبلوچستان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با این تعداد، شمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ در این استان، به ۴۷۸ نفر رسید.

دکتر میری افزود: از این تعداد ۳۱۸ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ۱۱۷ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زابل و ۴۳ بیمار هم در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر هستند. تاکنون ۲۶۹ بیمار کرونایی در سیستان و بلوچستان بهبود یافته‌اند و ۱۴۹ مبتلا در منزل در حال درمان هستند، اما متاسفانه ۴۲ بیمار هم بر اثر این بیماری جان باخته‌اند.

شناسایی ۱۲۳ مورد جدید مبتلا به کرونا در فارس

با شناسایی ۱۲۳ بیمار جدید در فارس مبتلایان کرونا ویروس به ۲هزار و ۶۳۷ نفر افزایش یافت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به بررسی هزار و ۴۴۱ نمونه در آزمایشگاه‌های تشخیصی کروناویروس استان، گفت: از این تعداد، ۱۲۳ مورد مثبت اعلام شده است.

دکتر عبدالرسول همتی گفت: با افزوده شدن این تعداد، آمار مبتلایان به کروناویروس در فارس، به دو هزار و ۶۳۷ نفر رسید و متاسفانه در روز گذشته تاکنون، یک نفر از مبتلایان جان خود را از دست داد.

او با بیان اینکه تاکنون ۶۲۱ نفر از مبتلایان با بهبودی کامل از مراکز درمانی ترخیص شده اند، ادامه داد: هزار و ۳۸۱ نفر نیز به دلیل شرایط مساعد جسمی، در قرنطینه خانگی بوده اند و همکاران ما سلامت آنان را پیگیری می‌کنند.

دکتر همتی با اشاره به بازگشایی مشاغل و اصناف، از نظارت گسترده بر رعایت بهداشت، با حضور بازرسان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سازمان بازرسی، تعزیرات و نمایندگان اصناف خبر داد.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: این بازگشایی منوط به نام نویسی مشاغل و اصناف در سامانه وزارت بهداشت بوده و افراد ضمن درج اطلاعات خود، دستورالعمل‌های لازم در خصوص رعایت بهداشت شاغلان خود و مشتریان را دریافت کرده اند.

او همچنین از تمدید مهلت نام نویسی در سامانه اصناف و صنایع، تا ساعت ۲۴ روز جمعه، پنجم اردیبهشت خبر داد و از عموم مردم نیز خواست تا در صورت نیاز ضروری به خروج از منزل، موازین بهداشتی لازم را رعایت کنند.

بهبودی کامل ۵۲۱ مبتلا به کرونا/شناسایی ۳ بیمار جدید کرونایی در کردستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: خوشبختانه در روزهای اخیر روند بهبودی بیماران مبتلا به کرونا ویروس در استان سرعت بیشتری داشته به طوریکه تاکنون ۵۲۱ بیمار بهبودی یافته‌اند.

فرزین رضاعی اظهار کرد: تاکنون ۲ هزار و ۱۲۲ نمونه آزمایش ابتلا به ویروس کرونا در استان انجام شده که از این تعداد ۹۵۶ مورد مثبت و یک هزار و ۵۴ مورد نیز منفی اعلام شده است.

وی با بیان اینکه از دیروز ظهر تا این لحظه سه نفر به تعداد مبتلایان کرونا در استان اضافه شده است، تعداد مبتلایان به کرونا به تفکیک شهرستان را در سقز ۲۵۷ مورد، در بانه ۱۳۳، ۲۳۲ نفر در سنندج، در کامیاران ۵۰ نفر، در قروه ۶۸، در مریوان ۵۸ نفر، دیواندره ۴۷ مورد، بیجار ۴۴ نفر، در دهگلان ۵۲ و در سروآباد ۱۵ نفر عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: خوشبختانه در روزهای اخیر روند بهبودی بیماران مبتلا به کرونا ویروس در استان سرعت بیشتری داشته به طوریکه تاکنون ۵۲۱ بیمار بهبودی یافته‌اند.

رضاعی تصریح کرد: مشارکت مردم فهیم استان در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند مهم‌ترین عامل برای کنترل بیماری و قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان آمار فوت‌شدگان بیماری کرونا در استان از ابتدا تا کنون را ۱۰۶ مورد برشمرد و افزود: از این تعداد ۳۲ نفر در سقز، ۱۶ نفر در قروه، در بانه ۱۵ نفر، در سنندج ۱۸ مورد، در مریوان پنج نفر و در بیجار هفت نفر، کامیاران هشت مورد، دهگلان یک نفر و در دیوانده چهار نفر اعلام شده است.

۱۰ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری/ بهبودی و ترخیص ۲۴۵ بیمار

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، مجید شیرانی از مثبت اعلام شدن آزمایش‌های ۱۰ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: در مجموع تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری به ۲۹۰ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه در حال حاضر ۳۹ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: از شروع اپیدمی بیماری تا کنون ۹۵۵ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا ویروس در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند.

وی با بیان اینکه در مجموع از یک هزار و ۳۱۲ فرد بستری و سرپایی نمونه‌گیری شده است، ادامه داد: تعداد ترخیص‌شدگان که به‌صورت قطعی به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته‌اند ۲۴۵ نفر بوده است.

یک نفر به فهرست مبتلایان به کرونا در استان بوشهر اضافه شد

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: از مجموع ۱۶۳ بیمار مبتلا به کرونا در استان، تاکنون ۱۰۳ نفر به طور کامل از این بیماری رهایی یافته‌اند و ۴۳ نفر نیز حال عمومی خوبی دارند.

سعید کشمیری ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز نیز یک مورد جدیدی از ابتلاء به بیماری کرونا در استان بوشهر شناسایی شده است تا این استان تا پایان فروردین‌ماه ۱۶۳ مورد ابتلای به کرونا داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰۳ نفر به‌طور کامل از این بیماری رهایی یافته‌اند خاطرنشان کرد: ۴۳ بیمار نیز باحال عمومی خوب از بیمارستان ‏مرخص شده و در مراقبت خانگی به سر می‌برند.‏

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر ادامه داد: بیمار جدید، بانویی ۵۳ ساله ساکن استان فارس و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بستری است.‏

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر جزئیات مورد جدید مبتلا شده به کرونا را در استان بوشهر چنین عنوان کرد: در حال حاضر شش ‏بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری هستند و روند درمانی خود را سپری می‌کنند.‏

کشمیری ادامه داد: در حال حاضر ۵۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بوشهر نیز تحت مراقبت قرار دارند.‏

وی‬ خاطرنشان کرد: همچنان از مردم درخواست داریم تا با ادامه رعایت بهداشت فردی و توجه به فاصله‌گذاری ‏اجتماعی همراه مدافعان سلامت در مبارزه و شکست کرونا باشند.‌

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها/ ۳۱ فروردین+جدول

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
8
4
این جدول امار و ببرید در پشت کوه شاید چند نفر باشن به دردشون بخوره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
اگر درک این موضوع برای شما سخته که این پایگاه خبری نقشی در اعلام نشدن آمار نداره، بهتر هست این بخش رو پیگیری نکنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
چرا خودت رو اذیت میکنی نیا بخون زور که پشت سرت نذاشتند عزیز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
1
1
عجب جدولی اینکه خالیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
0
2
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل را عوض کردند دیگه آمار هم نمی دهند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین