کد خبر: ۶۴۷۶۰۳
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲

پیش‌بینی بارش باران در بیشتر مناطق کشور/ کاهش ۵ تا ۷ درجه‌ای دما در برخی مناطق

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به این که بارش‌ها در کشور تا روزهای پایانی هفته ادامه دارد گفت: دمای هوا طی روزهای جمعه و شنبه (۵ و ۶ اردیبهشت) در برخی مناطق بین ۵ تا ۷ درجه کاهش می‌یابد.
پیش‌بینی بارش باران در بیشتر مناطق کشور/ کاهش ۵ تا ۷ درجه‌ای دما در برخی مناطق
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیائیان اظهارکرد: امروز (۱ اردیبهشت) در شمال غرب، دامنه‌های زاگرس در استان‌های همدان، مرکزی، قم و دامنه‌های البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و همچنین در استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و جنوب استان‌های فارس و بوشهر رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: فردا (۲ اردیبهشت) نیز در شمال غرب و دامنه‌های البرز شرقی واقع در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، سمنان و استان‌های کرمان، هرمزگان، جنوب شرق فارس و کل نوار شرقی رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که در ساعات بعد از ظهر این روز وقوع رگبار و رعد و برق در جنوب شرق فارس، شمال هرمزگان و جنوب کرمان شدت دارد تصریح کرد: بارش تگرگ نیز در این مناطق دور از انتظار نیست. همچنین روز چهارشنبه (۳ اردیبهشت) بارش در جنوب، جنوب شرق، شرق و شمال غرب کشور تداوم دارد و در خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان بارش شدت بیشتری خواهد داشت.

به گفته ضیائیان، در اوایل شب با نفوذ هوای خنک به غرب سواحل دریای خزر بارش در استان‌های گیلان و غرب مازندران آغاز می‌شود و روز پنجشنبه (۴ اردیبهشت) علاوه بر این که گستره بارش کل نوار شمالی کشور را فرا می‌گیرد در دامنه‌های زاگرس مرکزی در غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز نیز بارش خواهیم داشت.

وی با بیان این که روز جمعه (۵ اردیبهشت) در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف است گفت: طی بعد از ظهر این روز در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس بارش پراکنده رخ می‌دهد، همچنین طی روزهای شنبه و یکشنبه (۶ و ۷ اردیبهشت) با گذر امواج تراز میانی جو در شمال غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی در غرب و جنوب غرب دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران در غرب سواحل شمالی بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: در اواخر وقت روز چهارشنبه (۳ اردیبهشت) و طی روز پنجشنبه (۴ اردیبهشت) وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در کشور عراق و انتقال آن به غرب و جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست. همچنین در بیشتر مناطق کشور روند افزایش دما بین صفر تا ۵ درجه پیش بینی می‌شود و طی روزهای پنجشنبه و جمعه در شمال غرب و سواحل شمالی و جمعه و شنبه در شمال شرق کشور کاهش نسبی دما بین ۵ تا ۷ درجه رخ می‌دهد.

ضیائیان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۲ اردیبشهت) کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد و بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه (۳ اردیبهشت) نیز کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین