کد خبر: ۶۴۷۶۱۹
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵

چه افرادی خانه‌نشینی را رعایت نمی‌کنند؟

بر اساس نتایج تحقیقات منتشرشده، 52.4 درصد افراد 18 تا 31 ساله دستورالعمل‌های مربوط به خانه‌نشینی و فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند.
چه افرادی خانه‌نشینی را رعایت نمی‌کنند؟
آفتاب‌‌نیوز :

 محققان دانشگاه استنفورد در ایالات‌متحده علل عدم رعایت خانه‌نشینی برای پیشگیری از شیوع کووید-19 را در گروه‌های مختلف سنی موردبررسی قرار دادند.

به گزارش نیوز، در این تحقیق 20هزار و 734 نفر پرسشنامه‌های ارسال‌شده در توییتر، فیس بوک و همچنین سرویس شبکه‌های اجتماعی آمریکایی NextDoor را پاسخ دادند.

پاسخ‌های این نظرسنجی بین 14 تا 23 مارس 2020 جمع‌آوری‌شده است، در این زمان برخی از مناطق در ایالات‌متحده قرنطینه را اجرا می‌کردند.

نتایج این تحقیق که بخشی از یک تحقیق بزرگتر بود، نشان داد که 39.8 درصد از افراد شرکت‌کننده خواهان رعایت فاصله اجتماعی و خانه‌نشینی نبودند.

شایع‌ترین دلیل عدم ماندن در خانه، با استناد به اظهارات 28.2 درصد از شرکت‌کنندگان نیاز به کار بود، حتی اگر این افراد در مشاغل غیرضروری فعالیت داشتند.

یکی از شرکت‌کنندگان گفت: "کار لغو نمی‌شود، اگر سرکار نروم، کارم را از دست خواهم داد."

دومین دلیل شایع عدم رعایت خانه‌نشینی دلایل بهزیستی بود که 20.3 درصد افراد اظهار کردند: برای انجام امور اجتماعی، جسمی یا کارهای معمول روزانه خود نمی‌توانند خانه‌نشینی را رعایت کنند.

یکی دیگر از پاسخ‌دهندگان گفت: "من باید به خاطر سلامتی جسم و روان خود از منزل خارج شود."

 

البته 4.8 درصد افراد، عدم رعایت خانه‌نشینی را مراقبت از کودکان اعلام کردند.

یکی از پاسخ‌دهندگان گفت: " ماندن در خانه و نگهداری کودکان در خانه به مدت طولانی غیرممکن است."

18.8درصد افراد معتقد بودند نیازی به خانه‌نشینی نیست و برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری شستن دست‌ها کافی است. 13.9 درصد افراد مایل به ادامه فعالیت‌های روزانه خود بودند و 12.7 درصد نیز معتقد بودند که جامعه بیش از اندازه نسبت به این مورد واکنش نشان داده است.

محققان با تحلیل این پاسخ‌ها دریافتند که جوان‌ترین گروه یعنی افراد 18 تا 31 ساله، بیشتر از کلمه "من" استفاده کردند که بیانگر گرایش به خودمحوری بودن آنان است.

این گروه همچنین اضطراب بیشتری نسبت به سایرین داشتند و اغلب باوجود کمترین خطر ابتلا به کووید-19، کلماتی مانند "اضطراب"، "آشفتگی" و "تشنج" را به کاربردند.

همچنین در مقایسه با سایر گروه‌های سنی بالاترین میزان عدم انطباق را داشته و 52.4درصد از قوانین پیروی نمی‌کردند.

در مقابل، پیرترین و در معرض خطرترین گروه (65 ساله و بالاتر) کمترین اضطراب را در پاسخ‌های خود نشان دادند.

محقق این تحقیق، جیمز هنکوک گفت: "نکته مهم و اساسی برای من این بود که این گروه سنی نسبت به بیماری کووید-19 مقاومت بیشتری نشان دادند و به‌اندازه جوانان مضطرب نبودند."

وی در ادامه افزود: "من فکر می‌کنم این نتایج خلاف تصور رایج است که افراد مسن‌تر ضعیف هستند. این گروه سنی حتی خانه‌نشینی را راحت‌تر پذیرفتند و فاصله اجتماعی را رعایت کردند."

خانه‌نشینی برای افراد جوان به‌مراتب دشوارتر است زیرا آنان به تعاملات اجتماعی بیشتر وزندگی در خارج از خانه عادت دارند.

نتایج این تحقیق در نشریه انجمن پزشکی آمریکا منتشرشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین