کد خبر: ۶۴۷۷۱۶
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۶

هاشمی: پول برانکو واقعا آماده بود/ مدیرعامل پرسپولیس نمی‌شوم

عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس می‌گوید چند نفر با او تماس گرفته‌اند و از او درباره احتمال انتخابش به عنوان مدیرعامل این باشگاه سوال کرده‌اند تا در صورت گرفتن پاسخ منفی پیشنهاد مدیرعاملی باشگاه را قبول کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

مهرداد هاشمی، عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: ثبات مدیریت باعث می‌شود بتوانیم کارهای ماندگار کنیم. هر کسی در جایگاه هایی مثل استقلال و پرسپولیس کار می کند حداقل باید تا ۱۰ سال آینده‌اش به نهادهای نظارتی پاسخگو باشد.

هاشمی درباره هیات مدیره فعلی پرسپولیس هم، گفت: ترکیب هیات مدیره ما سه نفره است. ترکیب هیات مدیره در شرکت‌ها متفاوت است. از ۳ تا ۷ نفر می‌توانند باشند. الان در باشگاه استقلال هم ۴ نفر هستند. ما هم ۴ نفر داریم چون با استعفای آقای عرب هنوز موافقت نشده است. هیات مدیره ما مشروع و قانونی است. باشگاه‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس حساسیت‌های خاصی دارند. ما بررسی‌ها را انجام می دهیم و قطعا مدیرعامل هم انتخاب می شود.

هاشمی: پول برانکو واقعا آماده بود/ مدیرعامل پرسپولیس نمی‌شوم

او ادامه داد: انتخاب مدیرعامل در دستور کار است. گزینه‌های مختلفی را بررسی می‌کنیم. اگر می‌خواهیم بحث ثبات مدیریت رعایت شود این بار باید صبوری بیشتری به خرج بدهیم. من همه ایام عید در باشگاه پرسپولیس حضور داشتم. من فقط در دو مقطع غیبت کردم. ۵ ماه بعد از حضورم در باشگاه و به خاطر دلایلی استعفا دادم و ربطی به مدیرعامل قبلی نداشت. در زمان مدیرعامل قبلی هم به دلیل حضور نداشتن در ایران در جلسات هیات مدیره شرکت نکردم.

هاشمی اضافه کرد: در شرایط بحرانی سکان باشگاه در اختیار آقای رسول پناه قرار گرفته است. چند گزینه مدیرعاملی زمانی به من زنگ زدند و پرسیدند که اگر تو مدیرعامل نمی شوی ما مدیرعاملی پرسپولیس را قبول کنیم. من هم همینجا اعلام می کنم مدیرعامل پرسپولیس نمی‌شوم.

عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس درباره گزینه‌های مدیرعاملی باشگاه هم توضیح داد: من قول می‌دهم تا چند وقت آینده تکلیف مدیرعاملی مشخص می‌شود. من درباره خودم می‌توانم بگویم که مدیرعامل نمی‌شوم. درباره دیگر اعضای هیات مدیره و امکان انتخابشان به عنوان مدیرعامل از خودشان بپرسید.

او درباره بدهی‌های باشگاه پرسپولیس هم اظهار کرد: وقتی در یک رسانه ملی درباره شکواییه‌ها صحبت می‌کنیم هر حرف ما یک سند است. اجازه بدهیم من عدد نگویم اما ما ۱۱ مود شکواییه داریم که به صدور رای رسیده است و اوضاع جالبی هم ندارند. چوک مبلغ شکایتش ۱۰ هزار دلار بوده است که بابتش هم مذاکره کردند و هم مصالحه شده اما پرداخت نشده است. این برای آبروی مملک خیلی بد است. ۳ پرونده دیگر هم داریم که مذاکره شده ولی پرداخت نشده است.

هاشمی اضافه کرد: یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های ما در این یک ماه مساله بدهی‌ها بوده است. اولویت همه ما بحث سامان‌دهی قراردادهاست. امیدوارم که با اولویت یک به یک این پرونده‌ها رفع و رجوع شود. نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان تعهدات قطعی ماست که برای آن‌ها رای صادر شده است که باید با اولویت به آن‌ها بپردازیم. ما مطالباتی از اسپانسرها داریم و با آن‌ها در چالش هستیم. از کارگزار هم خواستیم شرایط ما را درک کند. به فیفا هم نامه زدیم تا مبالغ برخی از پرونده‌ها را از محل درآمدهای باشگاه در این نهاد پرداخت کند. ما با حدود ۱۴۸ هزار یورو می‌توانستیم پرونده بودیمیر را مدیریت کنیم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا اعضای هیات مدیره در جریان قرارداد استوکس بودند یا خیر هم بیان کرد: ما کمی نامحرم بودیم. درباره قرارداد استوکس یک آدم رسانه‌ای ما این ماجرا را می دانست اما دوست و آشنا از من می پرسیدند که آیا با او قرارداد بسته‌اید یا نه و من واقعا نمی‌دانستم. وقتی ما عضو باشگاه شدیم قرارداد بودیمیر بسته شده بود. ما ضعف مدیریتی داریم. با سرمربی قرادادی بستیم که فرمت آن برای بازیکن است.

عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس درباره موضع این باشگاه درباره ادامه لیگ هم توضیح داد: اولویت همه ما باید حفظ سلامتی باشد و باید به مسئولان خط مقدم مبارزه با کرونا احترام بگذاریم ولی قهرمانی و پوکر قهرمانی با برگزاری مسابقات لذتش بیشتر است.

هاشمی اضافه کرد: وکیل استوکس حرفه‌ای‌گری و فرار رو به جلو می‌کند. او یک ایمیل زده و گفته است ممنون که به استوکس مرخصی داده‌اید. ما اصلا به او مرخصی نداده‌ایم. آقای گل محمدی و پیروانی هم به ما نامه داده‌اند که دیگر اصلا او را نمی‌خواهیم. تخصص من قرارداد بستن است. بخش عمده‌ای از کارم مشاوره دادن به شرکت‌ها در بخش توسعه کسب و کار است. باید به افرادی که با پرسپولیس قرارداد بسته‌اند بگویم اگر پای قراردادشان امضای مدیرعامل و یک عضو هیات مدیره است، آن قرارداد خودش یک تخلف است و باشگاه پرسپولیس نسبت به انجام آن تعهدی ندارد.

او همچنین درباره ماجرای رفتن برانو ایوانکوویچ هم توضیح داد: پول برانکو واقعا حاضر بود و این یک دروغ نبود. خیلی‌ها هیات مدیره را متهم کردند که ما می‌خواهیم برانکو برود. نمی‌توانستیم پول را انتقال بدهیم. روش‌هایی بود اما هر کدام مشکل خاصی داشتند. برانکو در یک زمانی حتی یک سنت هم نگرفته بود.

عضو هیات مدیره پرسپولیس درباره پرداختی‌ها به بازیکنان هم اظهار کرد: ما در اسفند یک بار به تمرین تیم رفتیم و مدیرعامل قبلی برای ۲۰ اسفند به آن‌ها قول داده بود. در روزهای پایان سال یک مبلغ بسیار اندکی به بازیکنان داده شد. به آن‌ها گفتیم می‌دانیم یک مشکل‌شان وعده‌های عملی نشده است.وقتی آن جا صحبت کردیم، گفتیم ما تلاش می‌کنیم قبل از عید یک پرداختی کوچک که ۳ درصد بود به آن ها بدهیم و این کار را هم کردیم. از این طرف ما هیچ درآمدی نداشتیم و تلاش ما این بود که مذاکره کنیم تا از طرف قراردادمان به عنوان کارگزار پول بگیریم. اما ما به بازیکنان گفتیم که دروغ نمی‌گوییم. الان قولی به بازیکنان نداده‌ایم. برای اینکه پولی به بازیکنان داده شود پولی در باشگاه نیست.

او درباره جلساتی که با بعضی از بازیکنان پرسپولیس برگزار می‌کنند هم توضیح داد: با این اتفاقات و تغییر و تحولات طبیعی بود که با بازیکنان صحبت کنیم. یک جلسه در تمرین داشتیم و دو جلسه هم به دلیل شرایط کرونایی با چند بازیکن جلسه گذاشتیم. به همین ترتیب به آقای پیروانی گفتیم که چند نفر به چند نفر به باشگاه بیاورند تا جلسه داشتیم باشیم. این هم به خاطر شرایط کرونایی است. این جلسات ادامه دارد تا از نزدیک با مسائل باشگاه آشنا شوند.

هاشمی درباره کارگزار پرسپولیس هم توضیح داد: کارگزار ما ۱۵ میلیارد تومان تزریق کرده و چک گرفته است. انتظار ما هم این نبود که این چک فرض الحسنه باشد. دوست داشتیم پیش پرداخت درآمدزایی باشد ولی متوجه شدیم که اینگونه نیست. باید این پول را پس بدهیم. ما یک قرارداد داریم و به آن احترام می‌گذاریم. امیدواریم با کارگزارمان به یک توافق برسیم و آن‌ها بتوانند از شرایط ما فهم درستی داشته باشند. در این صورت ادامه می‌دهیم و اگر نه به سراغ موارد دیگر می‌رویم که در قرارداد لحاظ شده است.

عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس درباره وضعیت بشار رسن هم گفت: در مورد بازیکنان تیم به دلیل اینکه نمی‌دانیم بازی‌ها برگزار می‌شود یا نه حرفه‌ای نیست نکته‌ای بگوییم. تلاش ما این است که بازیکنان را حفظ کنیم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا پیشنهاد جدی برای بازیکنی از باشگاه رسیده است یا نه بیان کرد: نه پیشنهادی به باشگاه نرسیده است ولی اگر پیشنهاد مناسب باشد در مورد آن بررسی می‌کنیم که خود بازیکن هم نقش تعیین کننده است.

هاشمی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا مبلغی بابت انتقال علیرضا بیرانوند به باشگاه پرداخت شده است یا خیر گفت: بله یک مبلغ مختصری رسیده است ولی ۲۰۰ هزار یوروی دیگر باید بعد از تست پزشکی که فعلا به خاطر کرونا به مشکل خورده، پرداخت شود. در کل در این زمینه مساله ای نداریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین