کد خبر: ۶۴۷۷۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵

احمدی‌نژاد‌ی‌ها کلید زدند

عباسی در ادامه با اشاره تلویحی از حضور چهره‌هایی با توانایی در حد و اندازه قالیباف گفته است: «اکنون در مجلس چند وزیر سابق ازجمله وزیر راه‌وشهرسازی یا وزیر آموزش‌وپرورش یا معاون رئیس‌جمهور داریم و افراد زیادی هستند که تجربه اجرائی دارند و برای قانون‌گذاری که قابل اجرا باشد چیزی کم از بقیه ندارند که این افراد هم حتما در هیئت‌رئیسه می‌توانند راهگشا باشند».
آفتاب‌‌نیوز :

فریدون عباسی، منتخب مردم کازرون در مجلس یازدهم، برای چندمین‌بار تأکید کرده که جریانی از بیرون قصد مدیریت مجلس را دارد. او که رئیس سازمان انرژی اتمی در دوران احمدی‌نژاد بوده و به‌عنوان یکی از ۱۴ احمدی‌نژادی راه‌یافته به مجلس مشهور شده است، چند روز پیش در مصاحبه‌ای اعلام کرد که برای ریاست مجلس نامزد می‌شود. او نخستین فردی است که به‌صورت رسمی اعلام نامزدی کرده است. دیگر چهره‌هایی که نامشان این روز‌ها مطرح است تابه‌حال اظهارنظری دراین‌باره نکرده‌اند. رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی ایران درباره برخی تلاش‌ها ازسوی جریان اصولگرا برای مدیریت مجلس از بیرون، به ایلنا گفته است: «این مسئله روال همه پارلمان‌ها و مجالس است که از طریق احزاب فعالیت می‌کنند و اکثریت مجلس را به دست می‌گیرند، اما در کشور ما به‌صورت غیرحزبی عمل می‌شود و یکسری ائتلاف‌ها در آستانه انتخابات شکل می‌گیرد.

ما در کشور حزبی رسمی نداریم که در جامعه فعالیت کند و مردم آن‌ها را بشناسند و براساس شناخت از حزب و افرادی که ازسوی آن معرفی شده‌اند، رأی بدهند و این ائتلاف‌ها که شکل می‌گیرد این‌گونه نیست که افراد لزوما پایبند به آن باشند، ائتلاف‌ها نگاه می‌کنند به اینکه چه کسی رأی‌آور است و از آن فرد حمایت می‌کنند. هرکسی که یک تشکیلات از بیرون او را حمایت کند، می‌تواند تأثیرگذار باشد، اما در کشور ما جریان‌هایی در بیرون هستند و قصد مدیریت مجلس را دارند که معمولا خود را نشان نمی‌دهند تا بعدا مردم نتوانند از آن‌ها مطالبه داشته باشند». او دو روز پیش هم به ایرنا گفته بود: «داوطلب ریاست مجلس شدم تا منتخبان، بیشتر فکر کنند که نباید در دام پهن‌شده بیفتند و در انتخاب هیئت‌رئیسه مجلس، فریب تبلیغات رسانه‌ای و باندی جریان‌های سیاسی را نخورند». او گفته «افرادی را که برای ریاست مجلس یازدهم معرفی می‌کنند ویژگی‌های خاصی که برتر از نمایندگان فارس باشد، ندارند؛ این افراد بیشتر رسانه‌ها را در اختیار دارند و از سوی مراکزی در کشور پشتیبانی می‌شوند.

احمدی‌نژاد‌ی‌ها کلید زدند

در حال حاضر، چهره‌های جدیدی وارد مجلس شدند، اما چون قبلی‌ها رسانه و تشکیلات دارند، فقط اسم چند نفر را مطرح می‌کنند انگار که آسمان باز شده و فقط همین چند نفر می‌توانند در ایران مسئول شوند. متأسفانه افراد غیرمجلسی و غیرمنتخب این روز‌ها رایزنی زیادی دارند و با نمایندگان مختلف تماس می‌گیرند که ریاست فلان کمیسیون را برای شما گذاشته‌ایم که این یک اقدام غلط است. برخی جریانات، چون رسانه در اختیار دارند در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس شورای اسلامی، افرادی را چهره‌سازی می‌کنند؛ بنابراین نمایندگان منتخب مردم در مجلس یازدهم نباید فریب این تبلیغات را بخورند». او دو روز پیش هم در گفت‌وگویی با روزنامه سازندگی همین سخنان را تکرار کرده بود.

عباسی از اینکه به فرد یا جریان خاصی اشاره کند، ابا دارد، اما اخیرا شایعاتی مبنی‌بر برگزاری نشست‌هایی مخفیانه ازسوی شورا یا جبهه ائتلاف اصولگرایان با نمایندگان راه‌یافته به مجلس یازدهم در رسانه‌ها خبری شده بود که البته ازسوی اعضای این شورا تکذیب شد. جبهه ائتلاف اصولگرایان به زعامت غلامعلی حدادعادل، همچنین اعلام کرده بود که برای هماهنگی و همکاری بیشتر بین نمایندگان قرار است نشستی با آن‌ها برگزار کند. گویا دعوت‌نامه‌ها هم ارسال شده بود که با هشدار‌های وزارت بهداشت به‌علت کرونا این جلسه فعلا کنسل شده است. مهدی چمران دو روز پیش خبر داد نشست روز دوشنبه اول اردیبهشت ماه به تعویق افتاده است؛ نشستی که گمانه زنی‌ها حاکی از این بود که به ماجرای انتخاب هیئت‌رئیسه مجلس مربوط است و احتمالا به‌دنبال مدیریت و سمت‌وسودهی به نظر نمایندگان راه‌یافته به مجلس با هدف کاستن از اختلاف‌ها و رسیدن به اجماع بر سر فرد مشخصی است. با این حال مهدی چمران با اشاره به همین گمانه‌زنی‌ها درباره برخی رایزنی‌ها و اعمال فشار ازسوی شورا یا همان جبهه ائتلاف، با هدف اعمال نظر برای جهت‌دهی به رأی منتخبان مجلس برای انتخاب رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه مجلس یازدهم، گفته بود: «اگر امکان برگزاری این نشست فراهم می‌شد، می‌دیدید که هدف ما از این نشست فارغ از آشنایی منتخبان مجلس یازدهم با یکدیگر چیزی جز گوشزدکردن این نکته به نمایندگان آتی مجلس نبود که به آن‌ها بگوییم مسئول تصمیماتی که می‌گیرند هستند و لازم است در فعالیت خود در مجلس کاملا مستقل و بدون هیچ‌گونه وامداری از حزب و گروهی تنها درپی حل مشکلات مردم به‌ویژه در حوزه اقتصادی باشند!».

معاون رئیس دولت دهم در پاسخ به پرسشی مبنی‌بر اینکه طرفداران شهردار اسبق تهران، او را به‌دلیل سابقه اجرائی قابل توجه گزینه مناسب ریاست مجلس می‌دانند، گفته است: «مجلس جایگاه اجرائی نیست و به سوابق اجرائی خیلی نیاز نیست، مجلس محل ریل‌گذاری حرکت قوای دیگر براساس قانون است. البته خوب است که افراد سوابق اجرائی داشته باشند تا قوانینی که تصویب می‌کنند، قابلیت اجرا داشته باشد، اما از این جهت غیر از فردی که اسم بردید، افرادی که سوابق اجرائی مناسبی داشته باشند در مجلس زیاد هستند و یعنی مطمئنا شهردار یک مرکز استان چندان کمتر از شهردار تهران نیست، به این دقت کنیم، چون تمام موارد اجرائی مشابه است، فقط مقیاس فرق می‌کند، جزئی‌تر بگویم تهران ۲۲ منطقه دارد و این‌طور نیست که شهردار تهران کار‌های اصلی را انجام دهد او ۲۲ شهردار منطقه دارد که به او کمک می‌کنند، خب شهردار یک مرکز استان شاید سه یا چهار شهردار منطقه داشته باشد، اما نوع کار یکی است».

عباسی در ادامه با اشاره تلویحی از حضور چهره‌هایی با توانایی در حد و اندازه قالیباف گفته است: «اکنون در مجلس چند وزیر سابق ازجمله وزیر راه‌وشهرسازی یا وزیر آموزش‌وپرورش یا معاون رئیس‌جمهور داریم و افراد زیادی هستند که تجربه اجرائی دارند و برای قانون‌گذاری که قابل اجرا باشد چیزی کم از بقیه ندارند که این افراد هم حتما در هیئت‌رئیسه می‌توانند راهگشا باشند».

نماینده کازرون در ادامه درباره مباحث مطرح‌شده در فضای مجازی ازسوی برخی چهره‌های اصولگرا مبنی‌بر انتخاب رئیسی که در پرونده شائبه یا نقطه‌ضعفی نداشته باشد، ابراز کرد: «اگر شائبه‌ای در پرونده فردی وجود داشت ازسوی شورای نگهبان تأیید نمی‌شد، یعنی تا زمانی که احراز صلاحیت شده‌اند یعنی نکته‌ای در پرونده نداشتند که اگر داشتند تأیید نمی‌شدند، اما ممکن است در آینده روشن شود که فردی به‌دلیل اینکه در منصب اجرا بوده، یک تخلف اجرائی کرده باشد خب این تا جایی که مصونیت نمایندگی مانع برخورد قضائی شود، قابل رسیدگی است و اگر مسئله حاد باشد قوه قضائیه یا کمیسیون نظارت بر رفتار نمایندگان وارد خواهد شد».

عباسی درباره احتمال رایزنی با سایر وزیران دولت نهم و دهم هم گفته است: «ما همدیگر را می‌بینیم و بحث‌هایی داریم، اما تصمیم بنده برای این مسئله (کاندیداتوری ریاست مجلس) یک تصمیم فردی بوده است، یعنی من دوستان را دیده‌ام، همان‌طور که افراد دیگری را هم ملاقات کردم و گفتگو‌هایی داشتیم، اما در مجموع تصمیم فردی من بود که به‌صورت مستقل داوطلب شدم تا یک جریانی که مانند خود من باشند، از من حمایت کند. هر کسی ممکن است یک تعهد حزبی داشته باشد یا میثاق‌نامه‌ای را امضا کرده باشد، من هیچ‌وقت میثاق‌نامه امضا نکردم و عضو احزاب هم نیستم، اما در‌عین‌حال به همه افرادی که در کشور سابقه فعالیت در دولت‌های مختلف دارند احترام می‌گذارم؛ چراکه همه آن‌ها افراد نظام هستند و حتما خدماتی نیز داشته‌اند و تلاش می‌کنم از همه افکار و تجربه‌های مختلف در چارچوب نظام کمک و بهره بگیرم».

فریدون عباسی از مخالفان سرسخت برجام بود و در انتقادی تند به سازمان انرژی اتمی گفته بود فردو را حداقل گاوداری می‌کردید تا شیر دهد.

منبع: شرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
2
4
احمدی نژاد عامل همه مشکلات امروز جامعه ایران هست چطور به او و همفکرانش اجازه فعالیت داده اند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین