کد خبر: ۶۴۸۰۰۸
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵

جایزه نقدی فیلیپین برای کشف واکسن کرونا

«رودریگو دوترته» رییس‌جمهوری فیلیپین جایزه تقریبی ۲۰۰ هزار دلاری برای هر فردی که بتواند واکسن کووید – ۱۹ را کشف و تولید کند، درنظر گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش نشریه فیلیپینی «بولتن مانیل»، «هری روکه» سخنگوی ریاست جمهوری فیلیپین در یک نشست خبری گفت: کووید – ۱۹ یک دشمن عمومی نه تنها در فیلیپین بلکه در سراسر جهان است.

وی افزود: رییس جمهوری اعلام کرده است که یک جایزه ۱۰ میلیون پزو فیلیپین (۱۹۷ هزار و ۹۲ دلار) به هر فیلیپینی که واکسن کووید – ۱۹ را کشف کند، اعطا می کند.

جایزه نقدی فیلیپین برای کشف واکسن کرونا

این پیشنهاد در حالی مطرح شده است که شمار مبتلایان به کرونا در فیلیپین در روز سه شنبه به ۶ هزار و ۵۹۹ نفر رسید. همچنین ۴۳۷ نفر در فیلیپین بر اثر ابتلا به کووید – ۱۹ جان باخته و ۶۵۴ نفر بهبود یافته اند.

در همین حال، وزارت امور خارجه فیلیپین اعلام کرد که یک هزار و ۸۴ فیلیپینی در ۴۲ کشور و منطقه مختلف و عمدتا در اروپا به کرونا مبتلا شده و ۱۵۳ نفر فوت کرده اند.

صلیب سرخ فیلیپین روز سه شنبه یک لابراتوار مولکولی جدید در مانیل (پایتخت) راه اندازی کرد تا ظرفیت آزمایش کرونای کشور را بالا برد. امکان انجام ۳ هزار آزمایش کرونا در روز در این لابراتوار مهیاست.

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا روز یکشنبه در تماسی تلفنی با همتای فیلیپینی اش به وی برای مقابله با کووید – ۱۹ پیشنهاد کمک داد.

سفارت آمریکا در مانیل با صدور بیانیه ای اعلام کرد که دو طرف توافق کردند همکاری فی مابین به عنوان متحدان دیرینه برای غلبه بر این بیماری، نجات جان انسان ها و تقویت قدرت اقتصاد جهانی ادامه یابد.

بیماری کووید – ۱۹ از زمان پیدایش در چین در دسامبر ۲۰۱۹ (آذر ۱۳۹۸) به ۱۸۵ کشور و منطقه سرایت کرده است و آمریکا و اروپا بیشترین تاثیر را در جهان از آن گرفته اند.

تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۶۳ نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده، ۱۷۷ هزار و ۷۱۸ نفر فوت کرده و ۶۹۶ هزار و ۲۳۰ نفر بهبود یافته اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین