کد خبر: ۶۴۸۱۳۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۴ اردیبهشت+جدول

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۸۷ هزار و ۲۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۴۸۱ نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز- ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹- و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۰۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به 87 هزار و ۲۶ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۴۸۱ نفر رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ جهانپور گفت: خوشبختانه تاکنون 64 هزار و۸۴۳ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۱۰۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۳۸۹ هزار و ۵۰۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است. اگرچه شاهد نزول تدریجی موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا هستیم، اما قطعا باید بهداشت عمومی و فردی و لغو تردد و سفرهای غیرضروری در دستور کار باشد. نکات بهداشتی هم باید با جدیت بیشتری مورد ملاحظه و مراعات باشد تا بتوانیم این مرحله را هر روز با روند کاهشی به سمت مهار و کنترل بیماری پیش ببریم.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۴ اردیبهشت+جدول

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۳ اردیبهشت+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ۴ اردیبهشت ۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی   ۳۲۰نفر تا ۳ اردیبهشت    
2 آذربایجان غربی ۹۲ ۱۵۵ ۱۲۹۶ ۲۱۹۸
3 اردبیل        
4 اصفهان(به‌جز‌کاشان) ۱۱۷      
5 البرز        
6 ایلام ۳ ۴۸   ۴۵۲
7 بوشهر ۳ ۱۱ ۱۲۵ ۱۸۱
8 تهران ‭‭۳۹۹‬      
9 چهارمحال و بختیاری ۱۰ ۲۵ ۲۹۱ ۳۳۲
10 خراسان جنوبی ۱۴ ۴۲ ۴۱۸ ۴۷۸
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ‭۷‬ ۶۷ ۳۷۴ ۶۰۶
13 خوزستان ۷۷ ۱۷۹ ۱۴۷۲ ۱۹۱۲
14 زنجان ۱۲ ۹۶ ۷۳۵ ‭۹۲۶ 
15 سمنان ۷   ‭۸۸۹‬ ۱۰۴۷‬
16 سیستان‌وبلوچستان   ۴۴نفر تا ۳ اردیبهشت    
17 فارس ۹۵ ۷۵ ۷۰۶ ۳۰۵۴
18 قزوین        
19 قم ۹۰      
20 کردستان ۲۱ ۱۱۰ ۶۰۳ ۱۰۵۴
21 کرمان ۹ ۴۸ ۳۱۵ ۶۰۲
22 کرمانشاه ۴۳ ۶۵   ۹۷۳
23 کهگیلویه و بویراحمد   ۸ نفر تا ۲۹ فروردین    
24 گلستان        
25 گیلان        
26 لرستان   ۱۱۳ نفر تا ۳اردیبهشت    
27 مازندران ۹۲      
28 مرکزی ۱۱ ۱۵۰ ۱۱۹۳ ۱۶۰۶
29 هرمزگان ۷۵ ۲۲   ۵۹۴
30 همدان   ۸۲ نفر تا ۳۱ فروردین    
31 یزد   ۱۹۳ نفر تا ۲۸ فروردین    

***

شناسایی ۱۱ مورد کووید۱۹ در استان مرکزی

از ظهر دیروز تا امروز (پنجشنبه ) ۱۱ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در استان مرکزی شناسایی شده است و به این ترتیب مجموع مبتلایان به این بیماری به ۱۶۰۶ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: خوشبختانه از ابتدای شیوع بیماری در استان مرکزی ۱۱۹۳ نفر از بیماران کووید۱۹ بهبود یافته اند. در حال حاضر در بیمارستان های استان ۵۸ بیمار مبتلا به کرونا ویروس بستری هستند که خدمات تخصصی درمانی لازم را دریافت می کنند و ۲۰۵ نفر از مبتلایان نیز در منزل بستری و قرنطینه می باشند.

دکتر سید محمد جمالیان در ادامه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱ مورد فوتی در اثر کرونا ویروس گزارش شده است که بدین ترتیب تعداد فوتی های این بیماری ۱۵۰ نفر شده است. از ۱۱ مورد جدید به این ویروس در ۲۴ ساعت گذشته ۹ مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی اراک، دانشکده علوم پزشکی خمین ۱ مورد و ۱مورد مربوط به دانشکده علوم پزشکی ساوه است.

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی

با شناسایی مبتلایان جدید، تعداد کل مبتلایان به کرونا به دو هزار ۱۹۸تن رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: در تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۳۵۰ مورد جدید مورد آزمون قرار گرفته اند که از این تعداد ۹۲ مورد مثبت گزارش شده اند و با این آمار جدید تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی به ۲۱۹۸ نفر رسیده است.

دکتر آقازاده تعداد بهبود یافتگان کرونا در استان را نیز به ۱۲۹۶ اعلام کرد.

او همچنین تعداد هم استانی‌هایی که از ویروس کرونا جان باخته اند را تا ۳ اردیبهشت، ۱۵۵ نفر عنوان کرد.

افزایش نسبی مبتلایان به کرونا در مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران: آمار مبتلایان به ویروس کرونا امروز در مقایسه با دیروز افزایش نسبی داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به تدوام شیوع کرونا ویروس در استان اشاره کرد و گفت: ۴۱۶ نفر مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های مازندران بستری هستند.

موسوی افزود: از این تعداد افراد مشکوک بستری شده در استان ۲۴ساعت گذشته ۱۰۵نفر بهبودی کامل یافتند و از بیمارستان مرخص شدند. در این مدت ۹۲ بیمار جدید در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: آمار مبتلایان به ویروس کرونا امروز در مقایسه با دیروز که ۸۰مورد بوده افزایش نسبی داشته است.

موسوی از مردم خواست ضمن رعایت مسائل بهداشتی از رفت و آمدها، رفتن به مهمانی و بیرون رفتن‌های غیرضرور پرهیز کنند.

افزایش بیماران کرونا در تهران

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران از افزایش ۱۱ درصدی ترخیص شدگان بیماران کرونا از بیمارستان های تهران خبر داد.

علیرضا زالی عصر پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد مراجعین بستری شده در بخش‌های عادی بیمارستانی امروز ۳۱۳ نفر بود و ۸۶ نفر هم در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های تهران بستری و در مقابل ۴۶۲ بیمار نیز از مجموع بیمارستان‌های تهران ترخیص شده‌اند.

زالی افزود: میزان بیماران بستری در بخش‌های عادی و ویژه نسبت به روزهای گذشته یک و نیم درصد رشد را نشان می‌دهد که عدد قابل توجهی نیست اما نشان دهنده یک افزایش شیب ملایم است.

وی با اشاره به اینکه در بخش ترخیصی ها ۱۱ درصد افزایش را شاهد بوده‌ایم گفت: این مورد نکته مثبتی است که نسبت به روز گذشته شاهد افزایش بهبودیافتگان بوده ایم.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران عنوان داشت: هنوز با خاموشی این بیماری روبرو نیستیم و بیماران جدید بستری شده نشان دهنده سیر مستمر این بیماری در تهران است.

زالی بیان داشت: حضور پرتراکم شهروندان تهرانی می‌تواند افراد را در معرض خطر قرار دهد و به دلیل آلوده بودن سطوح سبب افزایش تعداد بیماران و سرعت بیشتر سرایت شود، چرا که این بیماری چهره فریبنده‌ای دارد و می‌تواند به راحتی ایجاد طغیان‌های نوین کند.

ابتلاء ۷۵ نفر جدید به کرونا در هرمزگان

محمود حسین پور، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ارتباط تصویری با بخش خبری ساعت ۲۰ شبکه خلیج فارس افزود: از ۷۵ مبتلای جدید، ۶۰ مورد در بندرعباس، ۵ مورد در حاجی آباد، ۵ مورد در میناب، ۳ مورد در بندرلنگه و در رودان و قشم نیز هرکدام یک مورد ثبت شده است.

وی افزود: تعداد فوتی‌ها تغییری نکرده و همان ۲۲ نفر است.

حسین پور گفت: بیشتر بیماران جدید بدون علائم هستند و بصورت سرپایی درمان و بدون نیاز به بستری مرخص می‌شوند. بازار ماهی فروشان بندرعباس در سه روز گذشته کانون آلودگی مردم به کرونا بوده و فعالیت این بازار تا زمان رسیدن به وضعیت استاندارد متوقف شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از مردم خواست به هیچ عنوان از دست فروشان ماهی روبروی بازار ماهی فروشان خرید نکنند چراکه با این اقدام احتمال آلودگی به کرونا وجود دارد.

حسین پور با اشاره به اینکه تاکنون نزدیک به یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در استان غرالگری شده اند گفت: بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند سبب بروز بحرانی جدید شود.

شمار مبتلایان کرونا در ۶ شهرستان سمنان به ۵۰۶ نفر رسید

طبق آخرین آمارها، شمار کرونایی‌های ۶ شهرستان استان سمنان تا روز چهارم اردیبهشت‌ماه به ۵۰۶ نفر و تعداد بهبودی‌ها به ۴۱۵ نفر رسیده است.

آخرین خبرها از ارائه گزارش یک مورد جدید ابتلا به این ویروس در این منطقه از استان سمنان حکایت دارد.

بر همین اساس، آمار تجمیعی مبتلایان قطعی به کرونا به تفکیک استان‌های مختلف کشور نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ۶ شهرستان سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر، سرخه و آرادان که زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان هستند، ۵۰۶ نفر است.

بر پایه آمار دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تا روز چهارم اردیبهشت‌ماه، ۴۱۵ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا تاکنون مرخص شده‌اند که این آمار، نسبت به روز قبل دو نفر افزایش داشته است.

هم‌اکنون ۶۷ نفر در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به علت ابتلا به ویروس کرونا بستری هستند که این عدد امروز یک نفر افزایش داشته است.

بهبودی بیش از ۸۷ درصد مبتلایان به کرونا در شاهرود

رضا چمن از بهبودی بیش از ۸۷ درصد مبتلایان به ویروس کرونا در حوزه جغرافیایی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خبر داد.

رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شاهرود تا چهارم اردیبهشت ماه گفت: طی دو روز گذشته با شناسایی ۶ مورد جدید مجموع موارد مثبت قطعی به ۵۴۱ نفر رسیده است.

او با بیان اینکه از این تعداد ۴۷۴ نفر یعنی بیش از ۸۷ درصد بهبود یافته‌اند، افزود: رعایت بهداشت فردی باید همچنان مدنظر افراد قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه شاهد سیر نزولی روند ابتلا به این ویروس هستیم تصریح کرد: نکته مهم نیز کاهش چشمگیر آمار ابتلا در گروه‌های پرخطر به دلیل رعایت توصیه‌های بهداشتی است و اطرافیان هم با جدیت و دقت بیشتری از سلامت آن‌ها محافظت و مراقبت می‌کنند.

چمن گفت: افراد چنانچه کمترین علائمی از ابتلای به عفونت حاد تنفسی در گروه‌های آسیب پذیر مشاهده کردند مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی و اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) را الزامی تلقی کنند.

 تایید ابتلای ۳ مورد جدید در بوشهر

سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: با افزوده شدن سه مورد دیگر، مجموع افرادی که در استان بوشهر به کرونا مبتلا شدند تا امروز (پنجشنبه ۴ اردیبهشت‌) به عدد ۱۸۱ رسید.

او ادامه داد: از مجموع افراد مبتلا به کرونا در استان، ۱۲۵ نفر به‌طور کامل از این بیماری رهایی یافتند. از مجموع بیماران مبتلا شده به کرونا تاکنون ۳۷ بیمار نیز باحال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شده و در مراقبت خانگی به سر می‌برند.  از سه بیمار جدیدی که نتیجه آزمایش کرونا ویروس آن‌ها مثبت اعلام‌شده است، دو بیمار از شهرستان بوشهر و یک بیمار از شهرستان عسلویه هستند. دو بیمار جدید ساکن شهرستان بوشهر، یکی از آن‌ها خانمی ۳۴ ساله است که در قرنطینه خانگی به سر می‌برد و دیگری آقایی ۸۲ ساله است که در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: بیمار جدید دیگر مربوط به شهرستان عسلویه است که آقایی ۶۱ ساله و ساکن شیراز است که با حال عمومی خوب ترخیص و در منزل تحت مراقبت است. اکنون هشت بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری هستند و روند درمانی خود را سپری می‌کنند. ۴۴ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بوشهر تحت مراقبت قرار دارند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از مردم خواست، تا با ادامه رعایت بهداشت فردی و توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی همراه مدافعان سلامت در مبارزه و شکست کرونا باشند.

شمار مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه به ۹۷۳ نفر رسید

سخنگوی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه شمار مبتلایان کرونا در استان را ۹۷۳ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۶۵ نفر جان باخته اند.

 دکتر ابراهیم شکیبا افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۳ مورد جدید بیماران مبتلا به کرونا در استان کرمانشاه شناسایی شده که ۱۲ مورد آن مربوط به بیماران بستری و ۳۱ نفر نیز مربوط به بیماران سرپایی است. از مجموع تعداد مبتلایان استان، ۴۴۸ نفر جزء بیماران بستری و ۵۲۵ نفر نیز جزء بیماران سرپایی هستند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز ۲۱۳۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شدند که از این تعداد ۱۹۱۳ نفر ترخیص شده و ۱۵۲ نفر نیز در حال حاضر بستری هستند.

شناسایی ۱۱۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان

۱۱۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در ۲۴ گذشته با اضافه شدن ۱۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹، تعداد بستری شدگان مراکز درمانی استان (به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل) به علت ابتلا به این ویروس به ۷۹۶ نفر رسیده است.

آرش نجیمی با بیان اینکه از این تعداد بیمار مبتلا به کووید ۱۹ هم اکنون ۱۹۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: در این مدت همچنین ۸۰ نفر از مبتلایان به کرونا با بهبود وضعیت جسمانی از مراکز درمانی مرخص شدند.

ترخیص دو هزار و ۳۸۹ بیمار حاد تنفسی از بیمارستان‌های کاشان و آران و بیدگل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری شدند گفت: در حال حاضر ۱۱۰ بیمار در بیمارستان شهید بهشتی با تشخیص بیماری حاد تنفسی بستری هستند.

سیدعلیرضا مروجی افزود: نتیجه آزمایش ۱۱۰۲ بیمار حاد تنفسی از نظر ابتلا به کرونا مثبت و ۸۲۹ مورد منفی گزارش شده است.

۲۹ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم بستری شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از پذیرش ۹۰ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم خبر داد و گفت: ۲۹ نفر از این بیماران در بیمارستان بستری شدند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته و تا ساعت ۱۴ امروز چهارم اردیبهشت‌ماه، ۹۰ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلاء به کرونا پذیرش شدند.

وی افزود: ۲۹ نفر از این تعداد در بیمارستان‌های قم بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه گفت: در شبانه روز گذشته، ۵۱ نفر از بیماران بستری در بخش‌ها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

روند روبه رشد آمار مبتلایان به کرونا در زنجان/۹۲۶ بیمار کرونایی

پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است، گفت: تاکنون تست کرونای ۹۲۶ نفر در استان زنجان مثبت اعلام شده است.

وی افزود: براین اساس در مجموع تاکنون تست کرونای ۹۲۶ نفر در استان زنجان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است.

قزلباش با بیان اینکه از آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون دراستان ۹۶ نفر به علت ابتلاء به این ویروس جان خود را از دست داده اند، ادامه داد: از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز ۷۳۵ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در کرمان به ۶۰۲ نفر/بهبودی و ترخیص ۳۱۵

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفـت: با مثبت شدن تست کرونای ۹ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع آمار مبتلایان به کرونا در استان کرمان به ۶۰۲ نفر افزایش یافت.

مهدی شفیعی در خصوص آخرین وضعیت کرونا در استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۳۷ نمونه آزمایش طی ۲۴ ساعت گذشته انجام شد که ۹ مورد مثبت گزارش شده است، عنوان داشت: این ۹ نفر ۵ زن و ۴ مرد از دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمان ۶ نفر و رفسنجان ۳ نفر هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان تاکنون ۶۰۲ نفر است. طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر از مراکز درمانی استان ترخیص شدند که از ابتدا تا کنون در مجموع ۳۱۵ نفر بهبود پیدا کرده و ترخیص شدند.

۷۷ ابتلای جدید به کووید ۱۹ در خوزستان شناسایی شد

علی احسان پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز ظهر امروز پنجشنبه در رابطه با تازه‌ترین آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان خوزستان، بیان کرد: بر اساس تشخیص‌های قطعی انجام شده در شبانه‌روز گذشته، ۷۷ ابتلای جدید به کووید ۱۹ در خوزستان شناسایی و ثبت شده است تا به این ترتیب شمار مبتلایان به این بیماری در استان به یک هزار و ۹۱۲ نفر افزایش یابد.

وی افزود: این ۷۷ مورد به تفکیک؛ اهواز ۴۳ مورد، شوشتر ۶ مورد، شهرستان‌های دزفول و کارون هر کدام ۵ مورد، شهرستان‌های باوی، خرمشهر و آبادان هر کدام ۳ مورد، شهرستان‌های بهبهان و هویزه هر کدام ۲ مورد و شهرستان‌های ایذه، حمیدیه، رامهرمز، شوش و ماهشهر هر کدام یک مورد بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ نفر از هم استانی‌های ما بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند تا به این ترتیب تعداد فوت‌شدگان در خوزستان به ۱۷۹ نفر افزایش یابد.

احسان پور در پایان تصریح کرد: در حال حاضر ۲۶۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان خوزستان تحت درمان هستند و با تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه‌های علوم پزشکی تاکنون یک هزار و ۴۷۲ بیمار پس از بهبودی از مراکز بیمارستانی استان ترخیص شدند.

شناسایی ۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در فارس

با شناسایی ۹۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در فارس آمار مبتلایان به ۳ هزار و ۵۴ نفر رسید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بررسی هزار و ۱۸۹ نمونه آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت گذشته و تشخیص ۹۵ مورد مثبت در استان فارس خبر داد.

عبدالرسول همتی گفت: استان فارس از ابتدای شیوع کرونا تا کنون، با بررسی ۳۰ هزار و ۲۴۳ نمونه آزمایشگاهی، در کشور در جایگاه نخست قرار دارد.

وی، آمار کنونی مبتلایان در استان فارس را ۳ هزار و ۵۴ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۷۰۶ نفر با بهبودی کامل، از مراکز درمانی ترخیص شده اند و هزار و ۷۰۸ نفر نیز به علت شرایط مساعد جسمی در قرنطینه خانگی هستند که سلامت آنان به طور منظم مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

همتی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۴ نفراز هم استانی‌های عزیز در اثر ابتلا به این بیماری فوت کردند، ادامه داد: بر این اساس آمار مرگ و میر در استان، تاکنون ۷۵ مورد بوده است.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به سیر صعودی آمار مبتلایان در استان، نسبت به جدی گرفتن توصیه‌های سلامت هشدار داد. تا زمان وجود زنجیره‌های انتقال ویروس، باید در صورت خروج از منزل، فاصله ایمن را که دست کم یک متر است رعایت کرده که متاسفانه شاهد بی توجهی عده‌ای به این موضوع هستیم و ممکن است روز‌های سختی را تجربه کنیم.

خودمراقبتی، شست و شوی منظم دست‌ها و استفاده از ماسک، دیگر توصیه‌های وی برای مصونیت از ابتلا به کرونا بود.

۶۰۶ مبتلا به کرونا در خراسان شمالی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی ۶۰۶ مبتلا به کرونا در خراسان شمالی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر چهارم اردیبهشت، ۶۰۶ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شدند و شمار فوتی‌ها نیز به ۶۷ نفر افزایش یافت.

دکتر سید احمد هاشمی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها افزود: در شهرستان‌های بجنورد ۲۸۱ نفر، شیروان ۷۳ نفر، فاروج ۳۷ نفر، مانه و سملقان ۴۴ نفر، جاجرم ۲۸ نفر، گرمه ۲۳ نفر، راز و جرگلان ۱۵ نفر و اسفراین ۱۰۵ نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده اند.

وی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه‌روزی انجام پذیرفته تاکنون ۳۷۴ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده‌اند.

وی با بیان اینکه هنوز جامعه درگیر مبارزه با کرونا است، بر پرهیز از تجمعات و تردد‌های غیر ضروری تاکید کرد و گفت: در صورت رعایت نکردن مسائل بهداشتی، امکان جهش آمار مبتلایان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مشاهده شده در حواشی شهر در روز تعطیل، بسیاری از خانواده‌ها در باغ‌ها تجمع می‌کنند، گفت: اگر تجمع‌ها ادامه یابد، شاهد افزایش مبتلایان به کرونا ویروس و آمار مرگ و میر خواهیم بود.

افزایش شمار بهبودیافتگان و مبتلایان به کرونا در کردستان

با اضافه شدن ۲۱ بیمار دیگر به آمار مبتلایان کرونا، تعداد بیماران به این بیماری در استان به هزار و ۵۴ نفر افزایش یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کُردستان گفت: تاکنون از ۲هزار و ۴۸۷ نمونه گرفته شده، یک هزار و ۳۶۰ نمونه منفی و هزار و ۵۴ نمونه هم مثبت بوده است.

دکتر فرزین رضاعی افزود: آمار مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در سقز ۲۷۱، بانه ۱۴۱، سنندج ۲۵۲، کامیاران ۵۳، قروه ۸۴، مریوان ۶۷، دیواندره ۶۴، بیجار ۴۷، دهگلان ۵۸ و سروآباد ۱۷ نفر است.

وی با اشاره به اینکه از دیروز تا ظهر امروز موردی از فوت مبتلایان به کرونا گزارش نشده است گفت: تاکنون ۱۱۰ نفر بر اثر بیماری کرونا در استان جان خود را از دست داده اند. از ابتدای شیوع بیماری در استان تاکنون ۶۰۳ نفر بهبود یافته اند.

شناسایی ۱۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی

تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در خراسان جنوبی با شناسایی ۱۴ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۴۷۸ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون از دو هزار و ۱۹۵ آزمایش انجام شده، هزار و ۷۱۷ نفر تست شان منفی و ۴۷۸ نفر جواب تست شان مثبت شد.

مهدی زاده افزود: از این تعداد ۴۱۸ بیمار از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و ۱۸ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند که حال ۳ نفر آن‌ها وخیم اعلام شده است.

وی با اشاره به شناسایی ۱۴ مورد جدید در ۲۴ ساعت گدشته به مبتلایان ویروس کرونا از بین ۱۱۲ آزمایش انجام شده، گفت: از این تعداد ۸ نفر از بیرجند، ۲ نفر از طبس و از شهرستان‌های فردوس، قاین، سرایان و درمیان هرکدام یک نفر است.

مهدی زاده با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته فوت جدید در استان نداشتیم، افزود: تعداد فوت شدگان ناشی از ویروس کرونا در خراسان جنوبی ۴۲ نفر هستند. ۲۰۲ هزار و ۸۲۱ نفر در استان تاکنون در مرحله دوم غربالگری شدند.

۳ مورد ابتلای جدید کرونا در استان ایلام

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: با احتساب آمار جدید، شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام به ۴۵۲ نفر افزایش یافته است.

دکتر کریمیان افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش شده که بدین ترتیب تعداد متوفیان بیماری کرونا در استان به ۴۸ مورد رسیده است.

وی توصیه کرد مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وپرهیز از تردد‌های غیر ضرور به قطع زنجیره کرونا در استان کمک کنند.
شهرستان‌های ایلام وایوان از نظر ابتلا به ویروس کرونا وتعداد جانباختگان این بیماری در وضعیت قرمز قرار دارند.

شناسایی ۱۰ مورد جدید در چهارمحال و بختیاری/ ابتلای ۳۳۲ نفر به کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از شناسایی ۱۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در استان خبر داد.

دکتر مجید شیرانی گفت: با شناسایی پنج نفر مثبت قطعی در استان و پنج نفر از هم استانی‌هایی که از کشور کویت بازگشتند، تا امروز ۳۳۲ بیمار مبتلای قطعی به این ویروس در استان شناسایی و ثبت شده است.

وی با اشاره به بهبودی کامل و مرخص شدن ۲۹۱ بیمار مبتلا از بیمارستان، افزود: آمار فوتی‌ها بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری کماکان ۲۵ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، تعداد افراد بستری در مراکز درمانی استان را ۳۳ نفر اعلام کرد و گفت: در خانه ماندن و دوری از تجمع سبب می‌شود تا ویروس کرونا هرچه زودتر سیر نزولی یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
0
2
چرااماراردبیل اعلام نمیشود؟؟؟؟؟
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
0
5
زحمت بکشید همین استانهایی که اعلام کردند را جمع بزنید بالای ۱۰۳۰ مبتلا را نشان میده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
2
1
ممنون،موفق باشین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
0
0
دیوونمون کردین بخدا چرا یه جمع نمیبندین همین عددایی که خودتون اعلام میکنین، کاری به اون استانهایی که اعلام نکردین هم نداریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
0
0
لطفا کلاس جبرانی ریاضی شرکت کنید جمع و تفریقتون افتضاحه متاسفم
چرا البرز اعلام نمیکنه؟
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
0
0
چرا البرز اعلام نمیکنه؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین