کد خبر: ۶۴۷۹۹۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۳ اردیبهشت+جدول

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۸۵ هزار و ۹۹۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۳۹۱ نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( سوم اردیبهشت) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی ۱۱۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۸۵ هزار و ۹۹۶ نفر رسید. در طول ۲۴ ساعت گذشته ۹۴ بیمار دیگر مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۵۳۹۱ نفر جان خود را از دست داده اند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۶۳ هزار و ۱۱۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند و ۳۳۱۱ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.  تاکنون ۳۷۷ هزار و ۳۹۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در ۱۲۶ آزمایشگاه کشور انجام شده است.  در فاز مدیریت شده بیماری هستیم و روند کنترل شده بیماری کووید ۱۹ حفظ شده است. تدوام این وضعیت به رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی بستگی دارد. امیدواریم با رعایت پروتکل های فاصله گذاری هوشمند و مراعات نکاتی که پزشکان می گویند بتوانیم در روزها و هفته های آتی خبرهای بهتری را اعلام کنیم.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۳ اردیبهشت+جدول

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۲ اردیبهشت

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا 3 اردیبهشت 99 آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی   ۳۲۰   ۴۰۷۳
2 آذربایجان غربی ۸۱ ۱۵۳ ۱۲۶۶ ۲۱۰۶
3 اردبیل        
4 اصفهان        
5 البرز        
6 ایلام ۴ ۴۷   ۴۴۹
7 بوشهر ۹ ۱۱ ۱۱۷ ۱۷۸
8 تهران ‭۳۹۳‬      
9 چهارمحال و بختیاری ۱۰ ۲۵ ۲۸۲ ۳۲۲
10 خراسان جنوبی ۳ ۴۲ ۴۰۷ ۴۶۴
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ۵ ۶۶ ۳۷۲ ۵۹۹
13 خوزستان ۵۲ ۱۷۵ ۱۱۴۲ ۱۸۳۵
14 زنجان ۱۱ ۹۵ ۷۲۹ ‭۹۱۴ 
15 سمنان     ۸۷۹ ۱۰۴۰
16 سیستان‌وبلوچستان   ۴۴   ۵۲۰
17 فارس ۱۳۵ ۷۱ ۶۸۴ ۲۹۵۹
18 قزوین        
19 قم ۹۰      
20 کردستان ۱۸ ۱۱۰ ۵۸۳ ۱۰۳۳
21 کرمان ۲۰ ۴۸   ۵۹۳
22 کرمانشاه ۴۰ ۶۳   ۹۳۰
23 کهگیلویه و بویراحمد   ۸ نفر تا ۲۹ فروردین    
24 گلستان        
25 گیلان        
26 لرستان        
27 مازندران ۸۰      
28 مرکزی ۹ ۱۴۹ ۱۱۸۱ ۱۵۹۵
29 هرمزگان ۳۶ ۲۲   ۵۱۹
30 همدان   ۸۲ نفر تا ۳۱ فروردین ۵۹۳ ۷۴۹
31 یزد   ۱۹۳ نفر تا ۲۸ فروردین    

***

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از افزایش آمار مبتلایان به کرونا در مهاباد به ۱۲۸ نفر خبر داد.

دکتر جواد آقازاده افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته با مثبت شدن تست کرونای ۶ نفر دیگر در مهاباد، آمار کل مبتلایان به کرونا ویروس در این شهرستان به ۱۲۸ نفر رسید.

آقازادوی اضافه کرد: همچنین تعداد افراد مبتلا به کرونا ویروس که در این شهرستان بهبودی خود را بدست آورده‌اند به بیش از ۵۰ نفر و تعداد فوت شدگان به ۷ نفر رسید. در آذربایجان غربی ۳۶۵ مورد جدید مورد آزمون قرار گرفته اند که از این تعداد ۸۱ مورد مثبت گزارش شده اند و با این آمار جدید تعداد مبتلایان به کرونا در استان به ۲۱۰۶ نفر رسیده است.

دکتر آقازاده گفت: با بهبودی و مرخص شدن ۱۵ تن بیماران مبتلا تعداد بهبودیافتگان کرونا در استان نیز به ۱۲۶۶ مورد رسیده است.

او همچنین تعداد هم استانی‌هایی که از ویروس کرونا جان باخته اند را تا یکم اردیبهشت، ۱۵۳ نفر عنوان کرد.

افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سمنان

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هشت شهرستان شاهرود، میامی، سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر، سرخه و آرادان که زیرپوشش دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود هستند، به یک هزار و ۴۰ نفر رسیده است.

همچنین شمار افراد بهبودیافته از ویروس کرونا در استان سمنان تا روز سوم اردیبهشت ماه به ۸۷۹ نفر رسیده است و ۱۰۷ نفر نیز بستری هستند.

بر پایه آمارهای به دست‌آمده از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی سمنان تا روز سوم اردیبهشت ماه، ۵۰۵ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند.

شمار افراد بهبودیافته از ویروس کرونا در ۶ شهرستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان تا روز سوم اردیبهشت ماه، ۴۱۳ نفر اعلام شده و تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها، ۶۶ نفر است.

در دو شهرستان شاهرود و میامی در استان سمنان که زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود قرار دارند، شمار مبتلایان به ویروس کرونا ۵۳۵ نفر اعلام شده است؛ ۴۱ نفر نیز بستری هستند.

همچنین شمار افراد بهبودیافته از ویروس کرونا در دو شهرستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تا روز سوم اردیبهشت ماه به ۴۶۶ نفر رسیده است.

پذیرش ۹۰ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از پذیرش ۹۰ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم خبر داد و گفت: ۳۳ نفر از این بیماران در بیمارستان بستری شدند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته و تا ساعت ۱۴ امروز سوم اردیبهشت‌ماه، ۹۰ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا پذیرش شدند.  ۳۳ نفر از این تعداد در بیمارستان‌های قم بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه گفت: در شبانه روز گذشته، ۳۲ نفر از بیماران بستری در بخش‌ها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

وی تصریح کرد: مردم عزیز بدانند که کرونا هنوز تمام نشده است و ما در نیمه راه هستیم و باید مراقب باشیم چرا که ناقلین در جامعه درحال تردد هستند.

تغییر وضعیت کرونا در تهران

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران با اشاره به شیب ملایم رو به افزایش کرونا در تهران گفت: هم اکنون در شرایط خاموشی و طغیان بیماری قرار داریم.

علیرضا زالی عصر چهار شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد مراجعین امروز به بخش‌های درمانی ۶ هزار و ۳۹۰ نفر بوده که عدد قابل توجهی است و از این جمع حدود ۳۱۲ نفر نیاز به بستری بیمارستانی در بخش‌های عمومی و ۸۱ بیمار هم در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های تهران بستری شدند که مشاهده می‌کنیم آمار نگران کننده شده است.

وی با بیان اینکه آمار جدید دارای شیب ملایم رو به افزایش است گفت: با حضور متراکم در شهر و ترددهای فراوان‌تر مسئله نگران کننده تر هم خواهد شد.

زالی بیان داشت: مهم‌ترین نکته ترددهای غیر ضروری است و نباید این باور در مردم شکل بگیرد که کرونا کنترل شده است بلکه هم اکنون در شرایط خاموشی و طغیان بیماری قرار داریم.

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران عنوان داشت: آمارها حاکی از عدم کنترل قطعی است و در چنین شرایطی هر گونه بازگشت شتاب زده و عجولانه در اجتماع منجر به تشدید مراجعات بیمارستانی و تشدید مرگ و میر و موارد بدحال می‌شود.

شمار مبتلایان کرونا در خراسان شمالی به ۵۹۹ نفر رسید

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش ها، تا ظهر سوم اردیبهشت، ۵۹۹ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شدند و شمار فوتی‌ها نیز به ۶۶ نفر افزایش یافت.

دکتر سید احمد هاشمی افزود: در شهرستان‌های بجنورد ۲۷۷ نفر، شیروان ۷۰ نفر، فاروج ۳۷ نفر، مانه و سملقان ۴۴ نفر، جاجرم ۲۸ نفر، گرمه ۲۳ نفر، راز و جرگلان ۱۵ نفر و اسفراین ۱۰۵ نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده اند. ️

دکتر هاشمی افزود: تاکنون ۳۷۲ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی مرخص شده اند. آزمایش ۹۲۴ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون ۱۲۷ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ بستری هستند.

۳۶ مورد مثبت کرونا در هرمزگان/آمار مبتلایان از مرز ۵۰۰ نفر گذشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ابتلای ۳۶ نفر دیگر در استان به کرونا، شمار مبتلایان در هرمزگان به ۵۱۹ نفر افزایش یافت.

حسین فرشیدی چهار شنبه شب در نشست با خبرنگاران در تشریح آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان بیان داشت: از ابتدای شیوع کرونا در استان هرمزگان، ۲ هزار و ۱۰۴ بیمار با تشخیص بیماری حاد تنفسی تاکنون به بیمارستان مراجعه کرده‌اند، که یک‌هزار و ۸۴۱ نفر از این تعداد ترخیص شده‌اند و ۱۳۳ نفر همچنان بستری، ۹۹ نفر ایزوله، ۲۶ نفر در ICU و ۱۳ نفر در بخش‌های عادی بستری هستند.

فرشیدی با ابراز نگرانی از افزایش ناگهانی آمار مبتلایان به کرونا در شهر بندرعباس اظهارداشت: ۳ هزار و ۹۳۷ نفر به صورت سرپایی به دلیل مشکوک بودن به کرونا نمونه گیری شده‌اند که تنها ۵۱۹ مورد مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای آغاز اپیدمی کرونا در هرمزگان تا کنون ۲۲ نفر بر اثر این بیماری در هرمزگان فوت کرده‌اند، عنوان کرد: مردی ۹۲ ساله ظرف ۲۴ ساعت گذشته با سابقه سکته مغزی به دلیل ابتلا به کرونا در بندرعباس فوت کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ابرازداشت: طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد ۳۶ نفر در استان شامل ۳۲ نفر در بندرعباس، ۳ نفر در میناب و ۱ نفر در رودان به شمار کرونای مثبت جدید در هرمزگان اضافه شد.

وی اضافه کرد: بندرعباس با ۲۸۹ مورد، میناب با ۶۸ مورد، کیش با ۵۲ مورد، قشم ۴۰ مورد، حاجی آباد ۲۰ مورد، بندر لنگه ۱۸ مورد، پارسیان ۱۲ مورد، رودان ۱۰ مورد، بندر خمیر ۶ مورد، بستک سه مورد و جاسک یک مورد، جزئیات روند توزیع ابتلاء به ویروس کرونا در استان هرمزگان است.

افزایش کرونا با شیب ملایم در آذربایجان شرقی/اهر ومیانه درخط هشدار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از افزایش بیماری کرونا در آذربایجان شرقی با شیب ملایم خبر داد و گفت: بیماری کرونا هنوز در استان به مرحله کنترل نرسیده است.

محمدحسین صومی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به روزهای آغازین شیوع بیماری کرونا در استان گفت: اولین مورد بیماری، هفتم اسفند ماه در استان گزارش شد که به مدت ۱۰ روز روند شیوع بیماری شیب بسیار کمی داشت که به معنای کنترل آن بود اما پس از آن بیماری دوباره شدت گرفت.

وی با بیان اینکه هنوز در استان به نقطه پیک نرسیده‌ایم، گفت: در حال حاضر بیماری با شیب کندی رو به افزایش است که امیدواریم طی روزهای آتی روند شیوع نزولی شده و بیماری کنترل شود که در صورت قرار گرفتن بیماری در مسیر پیش بینی ما، تا دو هفته آینده به طرف شیب نزولی حرکت می‌کنیم.

صومی با اشاره‌ای به آخرین آمار مبتلایان در استان گفت: تا امروز چهار هزار و ۷۳ نفر در استان مبتلا به کرونا شده و ۳۲۰ نفر فوتی داریم.

میانگین سن فوتی‌ها ۶۹ و مبتلایان ۵۶ سال

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز بیشترین میزان فوتی‌ها در استان را در سنین ۶۰ الی ۸۰ سال دانسته و گفت: میانگین سن فوتی‌ها در استان ۶۹ و میانگین سن مبتلایان، ۵۶ سال است و تنها چهار مورد مرگ بین ۱۰ الی ۲۰ سال داشتیم.

وی با اشاره به آمار مرگ و میر در بین بستری‌ها گفت: میزان مرگ و میر در بین بستری‌های اسفند ماه سه درصد و در بین بستری‌های فروردین ماه، هشت درصد بوده است.

پلاسما درمانی بعد از ابلاغ کشوری

صومی با اشاره به موجود بودن داروهای مورد تأیید وزارت بهداشت برای درمان کرونا در استان گفت: داروهایی با اثرگذاری ۳۰ الی ۶۰ درصد در استان موجود است و پلاسما درمانی نیز بعد از ابلاغ کشوری آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه افراد مثبت که استطاعت مالی نداشته باشند به شکل رایگان درمان می‌شوند، گفت: هم اکنون نزدیک ۱۲ هزار کیت تشخیصی کرونا در آزمایشگاه‌های استان موجود است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: هم اکنون بیمارستان‌های اسدآبادی، سینا و امام خمینی (ره) تبریز وظیفه معاینه و اخذ نمونه از افراد مشکوک به کرونا را عهده دار هستند و از سویی نیز ۱۰۰ تخت آی سی یو در بیمارستان امام رضا (ع) تجهیز شده است و در صورت پنج برابر شدن مراجعات نیز می‌توانیم مدیریت لازم را داشته باشیم.

آغاز مرحله دوم غربالگری‌ها در آذربایجان شرقی

صومی در ادامه با اشاره به غربالگری ۹۳ درصد جمعیت استان توسط کارشناسان بهداشتی و بسیجیان گفت: مرحله دوم غربالگری‌ها با هدف غربالگری از افراد بالای ۱۵ سال و به خصوص افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای انجام می‌گیرد.

وی شهرستان‌های اهر و میانه را دارای بیشترین تعداد مبتلایان در استان دانسته و گفت: ۷۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان در ۱۵ روز گذشته بستری بوده و هم اکنون نزدیک به ۸۰ نفر زیر تهویه مکانیکی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: مردم آذربایجان شرقی برای شناسایی و تشخیص زودهنگام بیماری کرونا می‌توانند به ۲۴ مرکز شبانه روزی و ۴۰ مرکز با فعالیت ۱۶ ساعته در سراسر استان مراجعه کنند که در این راستا افراد ابتدا به مراکز سلامت محل زندگی خود مراجعه کرده و پس از تشخیص پزشک به مرکز درمانی ارجاع داده می‌شوند.

تعداد مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه به ۹۳۰ نفر رسید

سخنگوی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: با شناسایی ۴۰ مورد جدید در استان تعداد مبتلایان به این بیماری در استان کرمانشاه به ۹۳۰ نفر رسید و متاسفانه از این تعداد، ۶۳ نفر جان باختند.

شکیبا با تاکید بر اینکه این اقدام دانشگاه گامی مهمی در جهت کاهش و قطع زنجیره انتقال این ویروس در جامعه است تصریح کرد: با شناسایی ۴۰ مورد جدید بیماران مبتلا به کرونا که ۶ مورد آن مربوط به بیماران بستری و ۳۴ مورد نیز مربوط به بیماران سرپایی است، تعداد مبتلایان به این بیماری در استان کرمانشاه به ۹۳۰ نفر رسید و متاسفانه از این تعداد، ۶۳ نفر جان باختند.

از مجموع تعداد مبتلایان استان، ۴۳۶ نفر جزو بیماران بستری و ۴۹۴ نفر نیز جزو بیماران سرپایی می‌باشند. از ابتدای شیوع ویروس کرونا به استان تا امروز ۲۰۸۲ نفر بستری شدند که از این تعداد ۱۸۹۲ نفر ترخیص شده و ۱۲۷ نفر نیز در حال حاضر در بیمارستان‌های استان بستری می‌باشند.

شناسایی ۱۳۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بررسی هزار و ۱۵۱ نمونه آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت گذشته و تشخیص ۱۳۵ مورد مثبت در استان فارس خبر داد.

عبدالرسول همتی گفت: استان فارس از ابتدای شیوع کرونا تا کنون، با بررسی ۳۰ هزار و ۲۴۳ نمونه آزمایشگاهی، در کشور در جایگاه نخست قرار دارد.

وی، آمار کنونی مبتلایان در استان فارس را ۲ هزار و ۹۵۹ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۶۸۴ نفر با بهبودی کامل، از مراکز درمانی ترخیص شده اند و هزار و ۶۴۷ نفر نیز به علت شرایط مساعد جسمی در قرنطینه خانگی هستند که سلامت آنان به طور منظم مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

همتی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته موردی از فوتی در اثر ابتلا به این بیماری گزارش نشده است، ادامه داد: بر این اساس آمار مرگ و میر در استان، تاکنون ۷۱ مورد بوده است.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به سیر صعودی آمار مبتلایان در استان، نسبت به جدی گرفتن توصیه‌های سلامت هشدار داد.

وی اظهارداشت: تا زمان وجود زنجیره‌های انتقال ویروس، باید در صورت خروج از منزل، فاصله ایمن را که دست کم یک متر است رعایت کرده که متاسفانه شاهد بی توجهی عده‌ای به این موضوع هستیم و ممکن است روز‌های سختی را تجربه کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: از مجموع آمار مبتلایان روز گذشته تا کنون، ۸۳ مورد مربوط به شیراز، ۵ مورد مرودشت، رستم و ارسنجان هر کدام چهار مورد، داراب ۳ مورد، شهرستان‌های استهبان، خرم بید، اقلید، کازرون، زرقان، لامرد و زرین دست نیز هر کدام یک مورد بوده و مابقی آمار مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان است.

بهبود ۵۹۳ مبتلا به کرونا در استان همدان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تا تاریخ دوم اردیبهشت، ۷۴۹ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در استان همدان شناسایی شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از این شمار ۵۹۳ نفر با بهبودی از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

دکتر کرمی با اشاره به اینکه شرایط استان همدان در زمینه شیوع ویروس کرونا بصورت پایدار است، افزود: در صورتی که مردم مسائل بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت نکنند شمار مبتلایان بیشتر خواهد شد.

۱۱ مبتلا به کووید ۱۹ در لیست جدید بیماران استان زنجان

تعداد مبتلایان به کرونا دراستان زنجان به ۹۱۴ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان می‌گوید:از ظهر دیروز تا کنون ۱۱ نفر به آمار مبتلایان به ۱۱ مبتلا به کووید ۱۹ در لیست جدید بیماران استان زنجانکرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است.

قزلباش افزود: براین اساس در مجموع تاکنون تست کرونای ۹۱۴ نفر در استان زنجان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است.

از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز ۷۲۹ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

متاسفانه از آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون دراستان ۹۵ نفر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

ثبت ۲۰ ابتلای جدید به کرونا در استان کرمان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان: تست ۲۰ نفر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است.

دکتر مهدی شفیعی افزود:از این تعداد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۱۵ نفر و رفسنحان و جیرفت هرکدام یک نفر و در سیرجان سه نفر مثبت اعلام شده است. اکنون تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان ۵۹۳ نفراست و در ۲۴ ساعت گذشته فوتی نداشتیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در مجموع از ابتدا تاکنون ۴۸ نفر در استان کرمان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.

شناسایی ۹ مورد کووید۱۹ در استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی ازشناسایی ۹ مورد کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در این استان خبر داد.

دکتر جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: از ظهر دیروز تا امروز (چهارشنبه) و بر اساس نتایج آزمایشگاهی ۹ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در استان شناسایی شده است و به این ترتیب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان مرکزی به ۱۵۹۵ نفر رسیده است.

دکتر جمالیان افزود: خوشبختانه از ابتدای شیوع بیماری در استان مرکزی ۱۱۸۱ نفر از بیماران کووید۱۹ در استان بهبود یافته اند. در حال حاضر در بیمارستان‌های استان ۶۷ بیمار مبتلا به کرونا ویروس بستری هستند که خدمات تخصصی درمانی لازم را دریافت می‌کنند و ۱۹۸ نفر از مبتلایان به کروناویروس نیز در منزل قرنطینه می‌باشند.

دکتر سید محمد جمالیان در ادامه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد فوتی در اثر کرونا ویروس گزارش شده است که بدین ترتیب تعداد فوتی‌های این بیماری ۱۴۹ نفر شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان در مورد موارد جدید کووید۱۹ در استان مرکزی هم گفت: از ۹ مورد جدید به این ویروس در ۲۴ ساعت گذشته ۶ مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی اراک و ۳مورد مربوط به دانشکده علوم پزشکی ساوه است.

افزایش بیماران کرونا در کردستان

با اضافه شدن ۱۸ بیمار دیگر به آمار مبتلایان کرونا در استان تعداد بیماران به یک هزار و ۳۳ نفر افزایش یافت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کُردستان گفت: تاکنون از دو هزار و ۳۹۷ نمونه گرفته شده، یک هزار و ۲۹۹ نمونه منفی ویک هزار و ۳۳ نمونه هم مثبت بوده است.

آرزو فلاحی افزود: آمار مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در سقز ۲۶۹ نفر، بانه ۱۴۰، سنندج ۲۴۵، کامیاران ۵۳، قروه ۸۲، مریوان ۶۷، دیواندره ۵۸، بیجار ۴۶، دهگلان ۵۶ و سروآباد ۱۷ نفر است.

فلاحی گفت: تاکنون ۱۱۰ نفر نیز بر اثر بیماری کرونا در استان جان خود را از دست داده اند. این تعداد شامل ۳۲ نفر در سقز، ۱۶ نفر در بانه، ۱۷ نفر در قروه و ۲۰ نفر در سنندج، ۷ نفر بیجار، دیواندره ۴ نفر، کامیاران ۸، دهگلان ۱ نفر و مریوان نیز ۵ نفر است. از ابتدای شیوع بیماری در استان تاکنون ۵۸۳ نفر بهبود یافته اند.

ابتلا یک هزار و ۸۳۵ خوزستانی به کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از دیروز تا امروز ۵۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در استان به تفکیک در اهواز ۳۵، هفتکل چهار، باوی و کارون هر کدام سه، ماهشهر و آبادان هر کدام ۲، شوشتر، هندیجان و اندیمشک هر کدام یک مورد بوده، شناسایی شده است.

دکتر علی احسان پور افزود: با احتساب این موارد جدید تعداد مبتلایان به کوئید ۱۹ در استان به یک هزار و ۸۳۵ نفر رسید.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۶ نفر براثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته تا تعداد جان باختگان به ۱۷۵ نفر برسد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهوازبیان کرد: خوشبختانه تاکنون با تلاش پزشکان، پرستاران و کادر‌های درمانی یک هزار و ۱۴۲ نفر بیمار مبتلا به کوئید ۱۹ درمان و ازبیمارستان‌ها مرخص شدند.

ابتلای ۱۰ مورد جدید به ویروس کرونا در چهار محال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در مجموع ۱۰۰۸ نفر با علایم بالینی به بیمارستان‌های استان مراجعه کردندکه از این تعداد ۲۹ نفر بستری هستند.

مجد شیرانی افزود: با ثبت ۱۰ مورد مثبت قطعی تعداد مبتلایان در چهارمحال و بختیاری به ۳۲۲ مورد رسید. رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: هم اکنون ۲۸۲ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شدند ولیکن تا مدتی ناقل بیماری هستند.

در بیست چهار ساعت گذشته با فوت بیمار ۸۳ ساله تعداد فوتی‌های بیماری کرونا به ۲۵ نفر رسید. به گفته وی؛ اگر چه بیماری در چهارمحال و بختیاری در حد کنترل است، اما به معنای مهار بیماری نیست. در خانه ماندن و دوری از تجمع و رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی سبب می‌شود تا این ویروس هرچه زودتر سیر نزولی پیدا کند. تا کنون از ۱۴۶۳ نفر نمونه گیری ویروس کرونا انجام شده است.

ثبت ۴ مورد ابتلای جدید به کرونا ویروس در استان ایلام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت:در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان گزارش شده است.

محمد کریمیان اظهار داشت: با احتساب این ۴ مورد مثبت جدید شمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان به ۴۴۹ نفر افزایش یافت.  خوشبختانه در در ۲۴ ساعت گذشته هیچ گونه مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس در استان گزارش نشده است.

شناسایی ۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی

تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در خراسان جنوبی با شناسایی ۳ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۴۶۴ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون از دو هزار و ۸۳ آزمایش انجام شده، هزار و ۶۱۹ نفر تست شان منفی و ۴۶۴ نفر جواب تست شان مثبت شد.

مهدی زاده افزود: از این تعداد ۴۰۷ بیمار از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و ۱۵ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند.

وی با اشاره به شناسایی موارد جدید در ۲۴ ساعت گدشته به مبتلایان ویروس کرونا از بین ۴۱ آزمایش انجام شده، گفت: از این تعداد یک نفر از بیرجند، یک نفر از قاین و یک نفر مربوط به طبس است.

مهدی زاده با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته فوت جدید در استان نداشتیم، افزود: تعداد فوت شدگان ناشی از ویروس کرونا در خراسان جنوبی ۴۲ نفر هستند.

۹ بیمار جدید به مبتلایان ویروس کرونا در استان بوشهر اضافه شد

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی ۱۱۷ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: ۹ نفر به لیست مبتلایان این ویروس در بوشهر افزوده شد.

سعید کشمیری پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز چهارشنبه سوم اردیبهشت‌ماه ۱۷۸ نفر شامل ۱۰۰ مرد و ۷۸ زن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: از ۹ بیمار جدیدی که نتیجه آزمایش کرونا ویروس آن‌ها مثبت اعلام‌شده است، ۶ بیمار از شهرستان بوشهر، دو بیمار از شهرستان تنگستان و یک بیمار از شهرستان کنگان هستند.

وی تصریح کرد: از ۶ بیمار جدید ساکن شهرستان بوشهر، چهار نفر آن‌ها باهم فامیل بوده و در منزل تحت مراقبت هستند، آقایی ۲۹ ساله نیز در بیمارستان دوره درمانی خود را سپری می‌کند و آقایی ۳۱ ساله نیز در منزل تحت مراقبت است.

کشمیری افزود: دو بیمار جدید ساکن شهرستان تنگستان نیز مادر و فرزند هستند که هر دو نفر با حال عمومی خوب ترخیص و در منزل تحت مراقبت هستند. بیمار جدید دیگر نیز آقایی ۲۰ ساله و ساکن شهرستان کنگان با حال عمومی خوب ترخیص و در منزل تحت مراقبت است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بابیان اینکه تا امروز ۴۲ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۱۷۸ نفر) تاکنون ۱۱۷ نفر از آنان بهبودیافته و ۴۳ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و هفت نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است، گفت: مردم تردد نکنند، در خانه بمانند و به سفر نروند، دور همی و مهمانی نروند، توصیه‌های بهداشتی را رعایت و در صورت علامت‌دار شدن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه و نسبت به قطع زنجیره اقدام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: در تجمع نگرانی‌هایی وجود دارد، تجمع موجب شعله‌ور شدن کرونا شده و اگر این بیماری گسترش پیدا کنند ممکن است قابل جبران نباشد.

کشمیری بابیان اینکه پایان کرونا زمانی است که واکسن یا داروی مناسبی پیدا شود اضافه کرد: تا زمانی که واکسن پیدا نشود ما حاشیه امنیت نداریم یعنی فاصله‌گذاری باید تا آن زمان ادامه پیدا کند که می‌تواند حتی تا دو سال هم طول بکشد، این صحبت من نیست و کارشناسان و بهداشت جهانی بر آن مهر تأیید زده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: این نیست که بگوییم پایان کرونا پایان زمستان یا پایان تابستان است، بلکه پایان کرونا زمانی است که واکسن یا داروی مناسبی پیدا شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
ali
|
France
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
0
4
چرا به مردم خود دروغ می گویید؟ به آنها بگویید که ...
اخبار متناقض امروز:
... سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۱۹۴ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور خبر داد.

.."رئیس اورژانس تهران بیان کرد: ماموریت روزانه اورژانس تهران به پنج هزار مورد رسید، بیماران کرونایی که منتقل می‌شوند بدحال‌تر بوده و به مراقبت‌های ویژه نیاز دارند و بلافاصله از اورژانس به تخت‌های آی سی یو منتقل می‌شوند".
روزانه پنج هزار نفرآی سی یو فقط در تهران، آمار استانها را به آن اضافه کنید!
پاسخ ها
حسینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
من نمی دونم چه موجیه راه افتاده که همه به هم دارن دروغ می گن، این بی بی سی هم هرچی می گه ما میگیم حتما اینه...
خب 5 هزار تخت تو تهران طبیعیه دیگه از حدود 20 هزار کیس فعال در کشور. خب که چی؟
لابد 5000 کیس جدید تو تهران هست!
منم دل خوشی از دولتی ها ندارم، ولی جم کنید این دروغ می گه، دروغ می گه رو.
حیدر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
0
5
در اردبیل چه خبر است ؟ چرا آمار رااز مردم مخفی میکنید؟مردم خودشان شاهد دفن اموات شهرشان هستند
محمود حمیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
0
2
اردبیل با مخفی کردن آمار مردم را در این روزهای خسته کننده عصبانی تر کرده و این کار توهین بزرگی به افکار عمومی است. هر مسئولی که چنین تصمیمی گرفته است از سلامت روانی برخوردار نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
1
0
جدولتون مشکلات جدی داره، به نحویکه کاملا مشخصه حتی یکبار هم مرور و ویراست نشده! اونم در یک مورد حساسی مثل این موضوع! ظاهرا از کل خبرنگاری و ژورنالیسم فقط سر و صدا کردنشو یادگرفتین!
پاسخ ها
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
وقتی مسئولان آمار رو اعلام نمی کنند گناه خبرنگار چیست؟
قیومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
0
1
چراآمارفوتی های اصفهان قم واستانهای شمالی اعلام نمیشود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
yashar
|
Denmark
|
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
0
0
د لا ور - بحث اصلی در مو رد کرو نا مهمتر از عدد فو تی جلو گیری از شیو ع بیشتر است
و عدد فو ت با لا و بیشتر گر فتن کرونا نشان دهنده بی ا عتنا یی مر دم و ضعف
ا طلا عا ت دا دن و قا نو ن وضع کر دن و
عملی کر دن است
ا لا ن حفظ و ایجا د فا صله و ر عا یت
بقیه قوا نین مهم است بعدی بر نا مه ریزی
برا ی زیر سا خت وا کسن که فعلا پیدا نشده
و حفظ چر خه تو لید مخصو صا موا د غذا یی -
چو ن همسا یه ها ی ایرا ن از اقوا م وحشی می با
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین