کد خبر: ۶۴۷۸۶۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها/ ۲ اردیبهشت+جدول

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و به این ترتیب تا امروز ۵۲۹۷ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند. 
آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۲۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد. به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۴۸۰۲ نفر رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ جهانپور همچنین گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و به این ترتیب تا امروز ۵۲۹۷ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند.  تا امروز ۶۰۹۶۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.  ۳۳۵۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۳۶۵ هزار و ۷۲۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها/ ۲ اردیبهشت+جدول

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا؛ یک اردیبهشت

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا 2 اردیبهشت 99 آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی   ۳۰۳نفر تا ۳۰ فروردین    
2 آذربایجان غربی ۸۱ ۱۴۹ ۱۲۶۶ ۲۰۲۴
3 اردبیل        
4 اصفهان(به جز کاشان) ۱۳۹      
5 البرز        
6 ایلام ۷ ۴۷   ۴۴۵
7 بوشهر ۲ ۱۱ ۱۰۸ ۱۶۹
8 تهران ‭۴۱۲‬      
9 چهارمحال و بختیاری ۱۲ ۲۴   ۳۱۲
10 خراسان جنوبی ۸ ۴۲ ۴۰۵  ۴۶۱
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ۴ ۶۳ ۳۶۷ ۵۹۴
13 خوزستان ۹۲ ۱۶۹ ۱۳۸۳ ‭۱۷۸۳‬
14 زنجان ۱۰ ۹۳ ۷۱۳ ‭۹۰۳
15 سمنان ۲۵     ‭۱۰۳۳‬
16 سیستان‌وبلوچستان       ۵۰۰
17 فارس ۹۵ ۷۱ ۶۶۶ ۲۸۲۴
18 قزوین        
19 قم ۷۷      
20 کردستان ۳۹ ۱۰۸  ۵۶۱ ۱۰۱۵
21 کرمان ۱۲ ۴۸ ۳۰۹ ۵۷۳
22 کرمانشاه ۳۹ ۶۱   ۸۹۰
23 کهگیلویه و بویراحمد   ۸ نفر تا ۲۹ فروردین    
24 گلستان        
25 گیلان        
26 لرستان ۴۱     ۱۴۰۰
27 مازندران ۹۰      
28 مرکزی ۱۹ ۱۴۷ ۱۱۷۱ ۱۵۸۶
29 هرمزگان ۱۹ ۲۱ ۴۴۲ ۴۸۳
30 همدان   ۸۲ نفر تا ۳۱ فروردین    
31 یزد   ۱۹۳ نفر تا ۲۸ فروردین    

***

زالی: بیماران کرونایی بدحال به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: الگوی مراجعه افراد مبتلا به کرونا به مراکز درمانی تغییر کرده و بیماران با حال وخیم به بیمارستان‌ها درمانی مراجعه می‌کنند؛ این موضوع علاوه بر فشار مضاعف بر دوش کادر درمان، مدت درمان مبتلایان را نیز افزایش خواهد داد.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر «علیرضا زالی» با اشاره به افزایش مدت اقامت بیماران بستری کرونا، اظهار کرد: این مهم نشان دهنده تغییر الگوی متفاوت بیماری کووید-۱۹ است.

زالی با بیان اینکه امروز ۳۲۴ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های عادی و ۸۸ مورد جدید در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های تهران بستری شدند، خاطرنشان کرد: در بخش مراجعان کلی به بخش‌های بهداشتی و درمانی، ۶ درصد رشد عمومی و در بیمارانی که در بخش‌های ویژه و عادی بستری شدند نیز به ترتیب یک و ۶ درصد رشد داشته ایم.

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از ترخیص ۵۲۱ بیمار بهبود یافته از کرونا در بیمارستان‌های تهران خبر داد و افزود: مدت اقامت بیماران افزایش یافته که نشان دهنده الگوی متفاوت بستری بیماران است.

زالی با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و تغییر الگوی رفتاری زندگی، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان چهره زندگی مردم در کلانشهر‌ها متفاوت خواهد شد و مردم غالباً زندگی شبانه را تجربه می‌کنند.

وی توضیح داد: ماه مبارک رمضان و فاصله بین افطار تا سحر، فرصت مناسبی برای تغییر روند تردد‌ها است به شکلی که پیشنهاد می‌کنیم برخی مشاعل تولیدی، توزیعی و صنعتی که با مراجعان در ارتباط نیستند، در ساعات اولیه صبح از منزل خارج نشوند. این اقدام در کاهش میزان ترددها، بار ترافیک و حمل و نقل عمومی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

زالی، دورکاری، استفاده از خدمات دولت الکترونیک و پتانسیل فضای مجازی را بهترین راهبرد برای کاهش تردد‌ها و حضور فیزیکی مردم و کارکنان دولت برای ریشه‌کنی کرونا دانست.

افزایش شیوع کرونا در خرم‌آباد و بروجرد/ تعداد مبتلایان استان لرستان به ۱۴۰۰ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از افزایش شیوع کرونا در خرم‌آباد و بروجرد خبر داد و گفت: تا کنون هزار و ۴۰۰ نفر در این استان به کرونا مبتلا شده‌اند.

طی روز‌های گذشته عدم اعلام آمار مربوط به کرونا در لرستان موجب گلایه بسیاری از رسانه‌ها و شهروندان شده بود که نهایتا شامگاه سه شنبه رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این زمینه واکنش نشان داد.

محمدرضا نیکبخت با حضور در برنامه تلویزیونی شبکه افلاک در خصوص عدم اعلام آمار کرونا به شهروندان گفت: این موضوع تصمیم وزارتخانه بوده و ما نیز تابع آن هستیم. طی روز‌های اخیر وضعیت شیوع کرونا در شهر‌های خرم‌آباد و بروجرد افزایش یافته است، اما در عین حال وضعیت الشتر بهبود یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خواستار توجه جدی شهروندان به نکات و مباث بهداشتی شد و گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون هزار و ۴۰۰ لرستانی به کرونا مبتلا شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شاهد ابتلای ۴۱ تن دیگر در استان به کرونا بوده‌ایم.

شایان ذکر است این آمار در حالی اعلام شده که هنوز سوالات زیادی نزد شهروندان و اهالی رسانه در این خصوص وجود دارد که آگاهی از آن‌ها می‌تواند به افزایش حساسیت و توجه بیشتر شهروندان به نکات بهداشتی کمک کند.

افزایش شمار جانباختگان کرونا در خراسان شمالی به ۶۳ نفر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر دوم اردیبهشت، ۵۹۴ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شدند و شمار فوتی‌ها به ۶۳ نفر افزایش یافت.

دکتر سید احمد هاشمی افزود: تاکنون ۳۶۷ نفر از مبتلایان پس از بهبود از مراکز درمانی مرخص شدند. آزمایش ۹۱۷ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شد و هم اکنون ۱۲۶ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ بستری هستند.

دکتر هاشمی با بیان اینکه مشاهده شده در حواشی شهر در روز تعطیل، بسیاری از خانواده‌ها در باغ‌ها تجمع می‌کنند، گفت: اگر تجمع‌ها ادامه یابد، شاهد افزایش مبتلایان به کرونا ویروس و آمار مرگ و میر خواهیم بود.

ثبت ۲۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان سمنان

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی سمنان از ثبت سه مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در مجموعه تحت مدیریت این دانشگاه خبر داد.

دکتر فریور گفت: تا امروز دوم اردیبهشت ماه موارد مثبت قطعی ابتلا به کرونا به ۴۹۸ نفر رسیده که از این تعداد ۴۱۳ نفر با بهبودی کامل ترخیص شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز از ثبت ۲۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در مجموعه تحت مدیریت این دانشگاه خبر داد

دکتر چمن در ارتباط زنده تصویری با خبر ۲۰ سیمای مرکز سمنان افزود: با احتساب موارد جدید مجموع مبتلایان به ۵۳۵ نفر رسیده است.

وی از بهبودی ۸۷ درصدی بیماران مبتلا به بیماری کرونا در حوزه تحت پوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: ۴۶۶ نفر از مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ در حوزه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بهبود یافته و مرخص شدند.

شناسایی ۱۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: آمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ تا ظهر سه شنبه به ۱۵۸۶ مورد رسیده است.

دکتر جمالیان افزود: خوشبختانه از ابتدای شیوع بیماری در استان مرکزی ۱۱۷۱ نفر از بیماران کووید۱۹ در استان مرکزی بهبود یافته اند. در حال حاضر در بیمارستان‌های استان ۷۰ بیمار مبتلا به کرونا ویروس بستری هستند که خدمات تخصصی درمانی لازم را دریافت می‌کنند و ۱۹۸ نفر از مبتلایان نیز در منزل بستری و قرنطینه می‌باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در ادامه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱ مورد فوتی در اثر کرونا ویروس گزارش شده است. از ۱۹ مورد جدید ابتلا به این ویروس در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی اراک و ۲ مورد مربوط به دانشکده علوم پزشکی ساوه می‌باشد.

شناسایی ۹۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در مازندران

۹۰ مورد جدید ابتلا به کرونا ۲۴ساعت گذشته در مازندران شناسایی شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به شناسایی ۹۰ مورد جدید ابتلا به کرونا ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل گفت: در این مدت ۸۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹، با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان مرخص شدند تا ادامه روند درمانی را در منزل پیگیری کنند.

دکتر موسوی مجموع بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های مازندران را ۴۳۴ نفر اعلام کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین با تاکید بر رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی و نکات خود مراقبتی به اجرای طرح ضربتی نمونه گیری کلی در شهرستان‌های استان اشاره و خاطرنشان کرد: در این طرح با همکاری مردم وضعیت ایمنی بیماران سنجش خواهد شد که چه تعداد تا کنون مبتلا شده اند.

موسوی همچنین با توصیه به مردم در نحوه صحیح استفاده از ماسک به ویژه هنگام صحبت کردن گفت: افراد از کشیدن ماسک به زیر لب هنگام صحبت کردن که امکان انتشار ترشحات دهانی و انتقال ویروس در این زمان بیشتر است پرهیز کنند.

بستری ۱۳۹ بیمارجدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان

۱۰۲ بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته از مراکز درمانی ۲۲ شهرستان استان اصفهان مرخص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته آزمایش کرونای ۱۳۹ نفر در مراکز درمانی استانبه جز کاشان و آران و بیدگل مثبت اعلام شده است.

آرش نجیمی افزود: هم اکنون ۷۴۸ فرد مبتلا به کرونا در این مراکز درمانی استان بستری هستند و از این تعداد وضع جسمانی ۱۸۲ نفر وخیم است.

وی با اشاره اینکه ۱۰۲ نفر از مبتلایان به کرونا نیز با بهبود شرایط جسمانی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند، به شهروندان توصیه کرد: همچنان بهترین راه پیشگیری از کرونا درخانه ماندن و کاهش دید و بازدید‌ها است.

مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی از مرز ۲ هزار نفر گذشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی گفت: تعداد افراد مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی به ۲ هزار و ۲۴ نفر افزایش پیدا کرد که از این تعداد یک هزار ۲۶۶ نفر بهبود یافته اند.

جواد آقازاده با اشاره به آخرین آمار مبتلایان ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: با افزوده شدن ۸۱ مبتلای جدید به ویروس کووید ۱۹ در آذربایجان‌غربی، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در استان به ۲ هزار و ۲۴ نفر افزایش پیدا کرد. از تعداد ۲ هزار و ۲۴ نفر مبتلا به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی یک هزار و ۲۶۶ نفر بهبود یافته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان ۱۷ شهرستان آذربایجان‌غربی درگیر ویروس کرونا هستند خاطرنشان کرد: آمار مبتلایان به تفکیک شهرستان‌های استان در ارومیه ۶۹۱ مورد، اشنویه ۲۵ مورد، بوکان ۱۷۵ مورد، پلدشت ۲۰ مورد، پیرانشهر ۴۲ مورد، تکاب ۸۱ مورد، چالدران ۱۱ مورد، چایپاره ۱۷ مورد، خوی ۳۵۴ مورد، سردشت ۲۷ مورد، سلماس ۷۸ مورد، شاهین‌دژ ۷۸ مورد، شوط ۲۰ مورد، ماکو ۳۱ مورد، مهاباد ۱۲۲ مورد، میاندوآب ۱۹۰ مورد، نقده ۶۳ مورد گزارش شده است.

آقازاده تاکید کرد: مردم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی و بحث خود مراقبتی طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرند و به پروتکل‌های بهداشتی فعالیت اصناف توجه داشته باشند تا بتوانیم زنجیره ابتلا به ویروس کرونا بشکنیم و تنها راه در امان ماندن از ابتلا به ویروس کرونا در خانه ماندن است.

۱۲ مورد جدید در کرمان به کرونا مبتلا شدند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از ۲۸۵ نمونه ارسال شده به آزمایشگاه‌های سطح استان کرمان طی ۲۴ ساعت گذشته تست ۱۲ نفر مثبت شده است.

بمهدی شفیعی عصر امروز چهارشنبه در خصوص آخرین آمار از وضعیت بیماری کرونا در استان کرمان بیان داشت: از ۲۸۵ نمونه ارسال شده به آزمایشگاه‌های سطح استان کرمان طی ۲۴ ساعت گذشته تست ۱۲ نفر مثبت اعلام شده است.

وی با بیان اینکه افرادی که تست آنها مثبت شده شامل پنج زن و هفت مرد هستند، افزود: افرادی که تست آنها مثبت اعلام شده به تفکیک حوزه‌ها، شامل شش مورد از حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، سه مورد از دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، دو مورد نفر حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و یک مورد هم مربوط به حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان است.

مدیر گروه بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از ابتدای اپیدمی تاکنون موارد کل افرادی که کووید ۱۹ در آنها مثبت اعلام شده ۵۷۳ نفر است.

شفیعی تصریح کرد: خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی به خاطر بیماری کرونا در استان نداشتیم ضمن اینکه از ابتدای اپیدمی تاکنون ۴۸ نفر جان خود را به دلیل کرونا از دست داده‌اند.

وی یادآور شد: تعداد افراد بهبود یافته طی ۲۴ ساعت گذشته هفت مورد است که با احتساب این افراد از ابتدای شیوع کرونا تاکنون مجموعاً ۳۰۹ نفر بهبود یافته‌اند.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ایلام به ۴۴۵ نفر

محمد کریمیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ایلام به ۴۴۵ نفر خبر داد و گفت: هفت مورد جدید ابتلا در ۲۴ ساعت گذشته در این استان ثبت شده است.

وی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد هفت مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان گزارش شده است.

کریمیان خاطرنشان کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش شده که با احتساب این موارد، تعداد متوفیان بیماری کرونا در استان ایلام به ۴۷ مورد افزایش یافته است.

آمار مبتلایان به کرونادر هرمزگان ۴۸۳ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ابتلای ۱۹ نفر دیگر در استان به کرونا، شمار مبتلایان در هرمزگان به ۴۸۳ نفر افزایش یافت.

 حسین فرشیدی سه شنبه شب در نشست با خبرنگاران در تشریح آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان بیان داشت: از ابتدای شیوع کرونا در استان هرمزگان، ۲ هزار و ۷۵ بیمار با تشخیص بیماری حاد تنفسی تاکنون به بیمارستان مراجعه کرده‌اند، که یک‌هزار و ۸۰۷ نفر از این تعداد ترخیص شده‌اند و ۱۴۰ نفر همچنان بستری، ۱۰۹ نفر ایزوله، ۲۳ نفر در ICU و ۱۲ نفر در بخش‌های عادی بستری هستند. ۳ هزار و ۷۲۴ نفر به صورت سرپایی به دلیل مشکوک بودن به کرونا نمونه گیری شده‌اند که تنها ۴۸۳ مورد مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای آغاز اپیدمی کرونا در هرمزگان تا کنون ۲۱ نفر بر اثر این بیماری در هرمزگان فوت کرده‌اند، عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد ۱۹ نفر در استان شامل ۱۶ نفر در بندرعباس، ۳ نفر در بندرلنگه به شمار کرونای مثبت جدید در هرمزگان اضافه شد. ۴۴۲ نفر از این تعداد با بهبود وضعیتشان ترخیص شدند و در حال حاضر نیز ۲۰ نفر بیمار حاد تنفسی بستری هستند.

وی اضافه کرد: بندرعباس با ۲۵۷ مورد، میناب با ۶۵ مورد، کیش با ۵۲ مورد، قشم ۴۰ مورد، حاجی آباد ۲۰ مورد، بندر لنگه ۱۸ مورد، پارسیان ۱۲ مورد، رودان ۹ مورد، بندر خمیر ۶ مورد، بستک سه مورد و جاسک یک مورد، جزئیات روند توزیع ابتلاء به ویروس کرونا در استان هرمزگان است.

آمار مبتلایان به کرونا در زنجان به ۹۰۳ نفر افزایش یافت

پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه ۱۰ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است، گفت: با اضافه شدن این تعداد، آمار مبتلایان به این ویرورس در استان زنجان به ۹۰۳ نفر افزایش یافت.

وی ادامه داد: از آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون دراستان ۹۳ نفر به علت ابتلاء به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند. از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز ۷۱۳ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

شناسایی ۱۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از شناسایی ۱۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

مجید شیرانی بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار جدید بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری در دومین روز از اردیبهشت ماه سال ۹۹ عنوان کرد: از شروع خطر اپیدمی تا کنون ۹۹۱ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: تعداد افراد نمونه گرفته شده بستری و سرپایی یک هزار و ۴۳۵ نفر بوده است.  تعداد بهبود یافتگان ترخیص شده از بیمارستان یا درمان در منزل ۲۷۳ نفر بوده است. تعداد افراد بستری فعلی در مراکز درمانی ۳۲ نفر هستند.  با مثبت اعلام شدن آزمایشات ۱۲ بیمار مشکوک طی ۲۴ ساعت گذشته، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ۳۱۲ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار کرد: خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته، مورد فوتی ناشی از ابتلاء به بیماری نوپدید کووید ۱۹ گزارش نشده است و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلاء به این بیماری در استان همان ۲۴ نفر است.

آمار مبتلایان در استان کرمانشاه به ۸۹۰ نفر رسید/ ۶۱ تن جان باختند

طبق اعلام ستاد مدیریت کرونا در استان کرمانشاه تعداد مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ به ۸۹۰ نفر رسید. همچنین ۶۱ نفر نیز به خاطر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. این آمار فقط مربوط به افرادی است که PCR آن‌ها مثبت اعلام شده است.

«دکتر شکیبا» سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خصوص آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ در کرمانشاه، اظهار داشت: با شناسایی ۳۹ مورد جدید بیماران مبتلا به کرونا که ۱۱ مورد آن مربوط به بیماران بستری و ۲۸ مورد نیز مربوط به بیماران سرپایی است، تعداد مبتلایان به این بیماری در استان کرمانشاه به ۸۹۰ نفر رسید و متاسفانه از این تعداد، ۶۱ نفر جان باختند. از مجموع تعداد مبتلایان استان، ۴۳۰ نفر جزو بیماران بستری و ۴۶۰ نفر نیز جزو بیماران سرپایی هستند.

شکیبا ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا به استان تا امروز دو هزار و ۵۳ نفر بستری شدند که از این تعداد یک هزار و ۸۵۳ نفر ترخیص شده و ۱۳۸ نفر نیز در حال حاضر در بیمارستان‌های استان بستری می‌باشند.

۲ مورد جدید از ابتلا به کرونا در استان بوشهر شناسایی شد

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: با بهبودی قطعی ۴ بیمار دیگر مجموع افرادی که تاکنون در استان بوشهر از ویروس کرونای جدید به‌طور کامل رهایی یافته‌اند به عدد ۱۰۸ رسید. آمار‌های امروز نشان می‌دهد که تعداد موارد فوتی همان ۱۱ نفر است. جان باختگان شامل ۷ زن و ۴ مرد هستند.

سعید کشمیری ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: بر اساس اعلام آزمایشگاه کرونا، ۲ نفر دیگر نیز به لیست مبتلایان به کرونا در استان بوشهر افزود شد تا تعداد کل افراد مبتلا شد به این ویروس تا امروز به ۱۶۹ نفر افزایش یابد.

وی بابیان اینکه دو بیمار جدید در حال حاضر در بیمارستان بستری و تحت مراقبت قرار دارند، افزود: از دو بیمار جدیدی که نتیجه آزمایش کرونا ویروس آن‌ها مثبت اعلام‌شده است، یک بانوی ۴۳ ساله ساکن شهرستان جم و یک آقای ۳۸ ساله اهل تنگستان است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۲ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند خاطرنشان کرد: از ۱۶۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان تاکنون ۱۰۸ نفر از بیماری بهبودی کامل یافته، ۴۳ نفر نیز با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شده و در منزل تحت مراقبت قرار دارند و هفت بیمار دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

شمار مبتلایان به کرونا در کردستان از مرز ۱۰۰۰ نفر گذشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از افزایش شمار مبتلایان به کرونا به یک هزار و ۱۵ در استان خبر داد.

فرزین رضاعی اظهار کرد: تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ نمونه آزمایش ابتلا به ویروس کرونا در استان انجام شده که از این تعداد  یک هزار و ۱۵ مورد مثبت و یک هزار و ۱۹۰ مورد نیز منفی  اعلام شده است.

 وی ضمن اعلام شناسایی ۳۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد مبتلایان به کرونا به تفکیک شهرستان را در سقز ۲۶۵ مورد، در  بانه  ۱۳۹، سنندج ۲۳۹، در کامیاران  ۵۲ نفر، در قروه ۸۰، در مریوان  ۶۶ نفر، دیواندره  ۵۸ مورد، بیجار ۴۵ نفر، در دهگلان ۵۵ و در سرواباد ۱۶  نفر عنوان کرد. از ابتدای شیوع این بیماری در استان تاکنون ۵۶۱ نفر بهبود یافته‌اند.
 
رضاعی آمار فوت‌شدگان بیماری کرونا در استان از ابتدا تاکنون را ۱۰۸  مورد برشمرد و افزود: از این تعداد ۳۲ نفر در سقز، ۱۷ نفر در قروه، دربانه ۱۵ نفر،   ۱۹ نفر در سنندج، در مریوان پنج نفر، در بیجار هفت نفر، هشت نفر در کامیاران، یک نفر در دهگلان و در دیوانده چهار نفر  اعلام شده است.

۹۵ مورد جدید مبتلا به کرونا در فارس شناسایی شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته، هزار و ۷۳ نمونه در آزمایشگاه‌های تشخیصی استان بررسی شده است، گفت: از این تعداد، ۹۵ مورد مثبت تشخیص داده شده است.

عبدالرسول همتی با اشاره به شناسایی ۹۵ موارد جدید ابتلا، کرونا اظهار داشت: آمار مبتلایان کرونا در فارس به دو هزار و ۸۲۴ نفر رسیده که این عدد بیانگر آن است آمار مبتلایان رو به افزایش است.

وی با ابراز تاسف از مرگ یکی از مبتلایان شهر شیراز طی روز گذشته تاکنون، افزود: با مرگ این هم استانی که به دلیل سن بالا در گروه پرخطر قرار داشت، موارد فوتی در استان به ۷۱ نفر رسید.

معاون بهداشت دانشگاه در ادامه آمار قرنطینه خانگی مبتلایان در استان را هزار و ۵۳۹ نفر اعلام کرد و ادامه داد: ۶۶۶ نفر نیز با بهبودی کامل از مراکز درمانی ترخیص شده اند.

وی با تفکیک آمار مبتلایان در استان فارس طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳۳ مورد را مربوط به شیراز؛ ۱۶ مورد پاسارگاد؛ ۸ مورد کوهچنار؛ ۷ مورد خرم بید؛ ۵ مورد آباده؛ اقلید و فیروزآباد هرکدام ۴ مورد؛ مرودشت و ارسنجان هرکدام ۲ مورد؛ کوار، ممسنی، نی ریز، مهر، بیضا و سرچهان هر کدام یک مورد اعلام کرد. هشت مورد از مبتلایان نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های استان بوده اند.

آخرین آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در خوزستان/شناسایی ۹۲ مورد جدید

علی احسانپور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۹۲ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در خوزستان شناسایی شد.

وی افزود: موارد جدید به تفکیک شامل ۴۲ مورد اهواز، ۱۶ مورد باغملک، ۶ مورد دشت‌آزادگان، شوشتر و هویزه هر کدام ۴ مورد، باوی، آبادان و خرمشهر هر کدام ۳ مورد، هفتکل، حمیدیه و دزفول هر کدام ۲ مورد و شهرستان‌های ایذه، رامشیر، شوش، بهبهان و شادگان هر کدام یک مورد بوده است. در ۲۴ ساعت گذشته ۳ نفر از مبتلایان جان خود را از دست داد تا فوت شدگان به ۱۶۹ نفر افزایش یابد.

وی افزود: در حال حاضر ۲۳۱ بیمار در مراکز درمانی استان تحت درمان هستند و خوشبختانه تاکنون ۱۳۸۳ نفر پس از بهبودی از مراکز بیمارستانی استان ترخیص شدند.

بهبود ۴۰۵ بیمار کرونایی در خراسان‌جنوبی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه مجموع مبتلایان کرونا در استان به ۴۶۱ نفر رسید، بیان داشت: از مجموع مبتلایان ۴۰۵ بیمار با حال عمومی خوب ترخیص و ۱۴ بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند.

محمد دهقانی در گفتگو با خبرنگاران، اظهار داشت: تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در خراسان‌جنوبی با شناسایی هشت مورد جدید به ۴۶۱ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۸ آزمایش مشکوک به کرونا در استان انجام شد که از این تعداد هشت مورد مثبت بوده، بیان داشت: از هشت مورد ابتلای جدید یک نفر در بیرجند، یک نفر نفر قاین، یک نفر درمیان، یک نفر طبس و چهار نفر در سرایان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اعلام کرد: در مجموع از روز اول تاکنون دو هزار و ۴۲ مورد آزمایش از افراد مشکوک به کرونا در استان خراسان‌جنوبی انجام شد که از این تعداد یک هزار و ۵۸۱ نفر تست‌شان منفی و ۴۶۱ نفر جواب تست‌شان مثبت اعلام شد.

دهقانی به آمار مبتلایان کرونا به تفکیک شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: طبس ۱۳۹ مورد، بیرجند ۱۲۹ مورد، قاین ۶۰ مورد، زیرکوه ۳۸ مورد، فردوس ۲۳ مورد، سرایان ۲۵ مورد، بشرویه ۱۹ مورد، درمیان ۱۳ مورد، سربیشه هفت مورد، نهبندان چهار مورد و خوسف نیز چهار مورد ابتلا به کرونا داشته است.

وی با بیان اینکه از مجموع مبتلایان ۴۰۵ بیمار با حال عمومی خوب ترخیص و ۱۴ بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند، مطرح کرد: همچنین ۴۲ بیمار بر اثر ابتلا به کرونا در استان فوت شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در بخش دیگری از سخنانش به ماه مبارک رمضان و بیانات مطرح شده در خصوص روزه‌داری اشاره کرد و گفت: روزه‌داری در افراد سالم که هیچ بیماری خاصی ندارند، نه تنها سیستم ایمنی بدن را تضعیف نمی‌کند بلکه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

دهقانی با بیان اینکه افراد زیر ۶۵ سال که بیماری خاصی ندارند و در سلامت کامل هستند به‌راحتی می‌توانند به این وظیفه الهی عمل کنند، تبیین کرد: سایر افرادی که دارای بیماری خاصی هستند مانند سال‌های گذشته باید با پزشک معالج خود مشورت کنند تا با نظر وی از مضرر بودن یا بی‌ضرر بودن روزه در این شرایط اطمینان حاصل کنند.

وی به وضعیت افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شده و یا دوره نقاهت خود را می‌گذرانند، اشاره کرد و افزود: افرادی که به این بیماری مبتلا شده و بهبود یافته‌اند، اگر دوره نقاهت این بیماری را پشت سر گذاشته‌اند و مشکل خاصی ندارند، منعی برای روزه‌داری ندارند.


۳۳ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری شدند

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از پذیرش ۷۷ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: ۳۳ نفر از این افراد بستری شدند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته و تا ساعت ۱۴ امروز دوم اردیبهشت‌ماه، ۷۷ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا پذیرش شدند.  ۳۳ نفر از این تعداد در بیمارستان‌ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند. در شبانه روز گذشته، ۲۹ نفر از بیماران بستری در بخش‌ها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
0
3
... آمارهای شما در هیچ زمینه ای قابل اعتماد نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
0
2
چرا آمار بعضی استانها چند روزی است اعلام نمی شود مثل استان اردبیل
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین