کد خبر: ۶۴۸۲۱۰
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
عضو هیئت مدیره اتاق ایران و ترکمنستان؛

ترکمنستان تا پایان اردیبهشت‌ماه هیچ کالایی را نمی‌پذیرد/ در تجارت با آسیای میانه با مشکل روبه‌رو هستیم

عضو هیئت مدیره اتاق ایران و ترکمنستان گفت‌: متاسفانه به دلیل ممنوعیت ورود به ترکمنستان در ورود به کشورهای قزاقستان، ازبکستان و قرقیزستان نیز مشکل پیدا کرده‌ایم.
آفتاب‌‌نیوز :

رحمان قره باش، با بیان اینکه از زمان شروع کرونا در ایران کشور ترکمنستان مرزهایش را با ایران بسته است، گفت: این کشور در حال حاضر نیز اعلام کرده است که تا پایان اردیبهشت ماه هیچگونه ناوگان و ورود کالا از همسایگانش را نخواهند پذیرفت.

وی افزود: از طریق وزارت امور خارجه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان و معاونت امور بین الملل اتاق بازرگانی ایران، رایزنی‌ها و مکاتباتی صورت گرفت و تلاش داریم با تعامل مسئولین کشور ترکمنستان، این مشکل را حل کنیم.

ترکمنستان تا پایان اردیبهشت‌ماه هیچ کالایی را نمی‌پذیرد/ در تجارت با آسیای میانه با مشکل روبه‌رو هستیم

قره باش تشریح کرد: به خاطر اعتمادسازی از نمایندگان وزارت امور خارجه و کارشناسان وزارت کشاورزی کشور دوست و همسایه ترکمنستان دعوت کردیم از امکانات بهداشتی و قرنطینهای مبادی ورودی کشورمان به ترکمنستان بازدید و به کالاهای ورودی توسط بازرسان آن کشور نظارت کنند.

وی با تاکید بر اینکه کشور ترکمنستان مانند بسیاری از کشورها دارای استقلال سیاسی است، گفت: قطعاً برخی تصمیماتی در کشور ترکمنستان گرفته می‌شود و ما به دلیل همجواری با آن موظف به رعایت آن هستیم.

وی ادامه داد: ترکمنستان تاکنون اجازه ورود هیچ کالایی حتی به صوت ترانزیت را به ما نداده است و ما از قوانین این کشور تبعیت می‌کنیم، اما درصدد هستیم تا لوازم مورد نیاز مصرفی مانند؛ میوه و تره‌بار را به آن صادر کنیم.

عضو هیئت مدیره اتاق ایران و ترکمنستان با اشاره به اینکه کشور ترکمنستان یک کشور آسیای میانه‌ای است، گفت: متاسفانه به دلیل ممنوعیت ورود به ترکمنستان در ورود به کشورهای قزاقستان، ازبکستان و قرقیزستان نیز مشکل پیدا کرده‌ایم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین