کد خبر: ۶۴۸۲۲۱
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳

کرونا چه زمانی از بین می‌رود؟

مسئول آزمایشگاه کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: اینکه ویروس کرونا تا چه زمانی با ما خواهد ماند، هنوز مشخص نیست؛ عمده دانشمندان معتقد هستند که این ویروس در جهان بومی می شود.
آفتاب‌‌نیوز :

طلعت مختاری مسئول آزمایشگاه کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اگر بخواهیم مدیریت ایران در بحران کرونا را در مقایسه با کشورهایی که بسیار از ما برخوردار تر هستند مقایسه کنیم، ایران نمره خوبی خواهد گرفت. بسیاری از کشورهایی که نه تحریم و نه مشکلات مالی ما را داشتند، نتوانستند کیت برای آزمایش تا تخت آی سی یو کافی تهیه کنند، اما دیدم که این مشکلات در ایران دیده نشد.

وی در ادامه گفت: زیرساخت هایی که از دوران وزیر اسبق شروع شده بودند، توانستند در این بحران ما را یاری کنند. اگر بخواهیم با اتکا به مشاهداتی که داشتیم و منصفانه، ایران و مدیریت آن را با کشورهای مذکور مقایسه کنیم، بسیار مدیریت خوبی صورت گرفته است.

کرونا چه زمانی از بین می‌رود؟

مختاری اظهار کرد: اینکه ویروس تا چه زمانی با ما خواهد ماند، هنوز مشخص نیست. عمده دانشمندان معتقد هستند که این ویروس در جهان بومی می شود. البته توقع نداریم که در فصول آتی هم با این شتاب و وسعت باشد. بسیار محتمل است که حدی از ایمنی در افرادی که مبتلا می شوند، در مقابله با ویروس باقی بماند.

مسئول آزمایشگاه کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیان کرد: اظهارات قبلی ما بر اساس مشاهدات چین بود. متاسفانه آمار و مطالعاتی که چین ارائه داد از استانداردهای لازم برخوردار نبودند. دیگر به مشاهدات آنها نمی توانیم استناد کنیم. به همین دلیل جامعه علمی نمی تواند بر مبنای رفتار ویروس در چین اظهار نظر کند.

مختاری در پایان اشاره کرد: آمار مرگ و میر و سن ابتلا در جهان با گفته های چین یکسان نیست. وقتی ما آن اظهارات را کنار متوفیان ایتالیا و آمریکا و غیره می گذاریم، مشاهدات مطابق اظهارات آنها نیست. متاسفانه آمار مرگ و میر بسیار بالاتر بوده است. بنا بر این دلایل آمار دوباره ابتلا در چین یا مطالعات دیگر آنها برای ما داده های سنجیده محسوب نمی شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین