کد خبر: ۶۴۸۳۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۵

واکنش ایران به مواضع فرانسه و انگلیس در خصوص ماهواره نور

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد مواضع فرانسه و انگلیس در خصوص ماهواره نور، آنرا ناشی از استانداردهای دوگانه آنها و پذیرش قلدری آمریکا خواند.
آفتاب‌‌نیوز :

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن غیر قابل قبول خواندن مواضع فرانسه و انگلیس در خصوص پرتاب «ماهواره نور»، گفت: بکارگیری فناوری فضایی با اهداف صلح آمیز بخشی از برنامه دفاعی و نیز توسعه علمی جمهوری اسلامی ایران است و هیچ یک از معاهدات بین المللی ایران را از دستیابی و توسعه این فناوری که به پشتوانه تلاش کارشناسان و نخبگان ایرانی به دست آمده، منع نمی کند.

وی، تفسیر یکجانبه فرانسه و انگلیس از قطعنامه ۲۲۳۱ را قویاً رد و تأکید کرد: برنامه هسته ای ایران مطابق فتوای مقام معظم رهبری و نیز طبق گزارشهای آژانس بین المللی اتمی دارای مقاصد انحصاراً صلح آمیز است و لذا برنامه فضایی ایران که دارای اهداف دفاعی است، برای مقاصدی غیر از این طراحی نشده است.

واکنش ایران به مواضع فرانسه و انگلیس در خصوص ماهواره نور

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: در حالی که آمریکا با خروج خود از برجام و تحمیل تحریم های غیرقانونی خود علیه ایران هر روز و هر لحظه بند بند قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد را نقض می کند، عدم برخورد کشورهای اروپایی با آمریکا و خودداری از محکوم کردن آن کشور، جای تعجب دارد و حاکی از برخوردهای دوگانه و تن دادن به قلدرمنشی آمریکا در صحنه جهانی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین اظهار کرد: فرانسه و انگلیس در حالی نسبت به امنیت منطقه ابراز نگرانی می کنند که خود، سابقه ای طولانی از حضور تنش آفرین در منطقه داشته و سیاستهای ثبات زدایی آنها مانع مهمی در بازگشت امنیت و ثبات منطقه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
2
0
سران فرانسه و انگلیس از واقعه کرونا هنوز درس نگرفته اند که نباید کورکورانه پیرو امیال و خواسته های آمریکای زورگو شوند. پس کی می‌خواهند به خود آیند و طوطی وار حرفهای آمریکا را تکرار نکنند. یعنی واقعا از خودشان هیچ شخصیتی ندارند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین