کد خبر: ۶۴۸۴۰۹
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱

وام ۱ تا ۲ میلیونی چگونه پرداخت می‌شود؟

وام یک تا دو میلیونی که قرار بود برای چهار میلیون خانوار فاقد درآمد ثابت پرداخت شود، ظاهرا بعد از واریز وام یک میلیونی یارانه‌بگیران و با ارائه لیست مشمولان به بانک مرکزی، مابقی تا دو میلیون تومان به تناسب اعضای خانوار در حساب آنها شارژ خواهد شد.
وام ۱ تا ۲ میلیونی چگونه پرداخت می‌شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

در بسته حمایتی کرونا تسهیلاتی با سود چهار درصد برای خانوارها و برخی گروه های شغلی فاقد درآمد ثابت در نظر گرفته شد که از یک سو رقم یک میلیونی تمام ۲۳ میلیون خانوار یارانه‌بگیر را در بر می‌گیرد که درصورت تقاضا به آنها پرداخت می شود و از سوی دیگر چهار میلیون از بین این خانوارها مشمول رقم بین یک تا دو میلیون تومان می‌شوند.

وام یک میلیونی که در روزهای گذشته طی انجام فرآیندی ثبت درخواست آن انجام شده بود در مرحله‌ی اول روز پنج‌شنبه لیست حدود ۱۷ میلیون و ۱۵۰ هزار خانوار در اختیار بانک مرکزی قرار گرفت تا مبلغ یک میلیون تومان به حساب آنها واریز شود.

گروه دیگر که مشمول وام یک تا دو میلیون تومانی می‌شوند حدود چهار میلیون خانوار هستند که از بین گروه‌های شغلی فاقد درآمد ثابت و کم‌درآمد از جمله رانندگان تاکسی، مینی بوس، اتوبوس، دستفروشان و کارگران فصلی روزمزد گزینش می‌شوند که اسامی آنها از سوی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اعلام و پرداخت برای آنها انجام می شود.

اما این‌که پرداخت وام یک تا دو میلیونی به گروه‌های شغلی به چه صورت است؛ ظاهرا به اینگونه خواهد بود که اسامی مشمولان این وام که پرداخت‌های یک میلیونی وام یارانه بگیران برای آنها انجام شده، مابقی تا سطح دو میلیون تومان به حسابشان شارژ خواهد شد؛ به طوری که برای خانوار یک تا دو نفره ۵۰۰ هزار تومان دیگر و برای خانوار سه نفره و بالاتر یک میلیون تومان دیگر اضافه پرداخت می‌شود، براین اساس خانوار یک و دو نفره یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سه نفره و بالاتر در مجموع دو میلیون تومان دریافتی خواهند داشت.

بنابراین بعد از ارائه‌ی لیست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و مشخص شدن این حدود چهار میلیون خانوار پرداختی انجام می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین