کد خبر: ۶۴۸۴۲۳
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۵۶۵۰ نفر رسید

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۶ اردیبهشت+جدول

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۸۹۳۲۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۶۵۰ نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور روز شنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۱۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۹۳۲۸ نفر رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۶۵۰ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۶۸۱۹۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. البته ۳۰۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۴۱۰ هزار و ۷۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. تعداد موارد سرپایی ارجاعی از مراکز جامع سلامت ما بیشتر از مراجعه بیمارستانی است که اتفاق مثبتی محسوب می‌شود.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۶ اردیبهشت+جدول

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۵ اردیبهشت+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی ۳۰۰نفر در سه روز گذشته ۳۲۰نفر تا ۳ اردیبهشت ۳۴۸۵ ۴۴۱۱
2 آذربایجان غربی ۶۲ ۱۵۷نفر تا ۵ اردیبهشت ۱۳۰۷ ۲۳۴۹
3 اردبیل        
4 اصفهان(به‌جزکاشان) ۹۹      
5 البرز        
6 ایلام ۱۰ ۴۸   ۴۶۳
7 بوشهر ۱ ۱۱ ۱۳۵ ۱۸۷
8 تهران ‭۳۲۶‬      
9 چهارمحال و بختیاری ۴ ۲۵ ۳۰۲ ۳۴۳
10 خراسان جنوبی ۵ ۴۲ ۴۲۸ ۴۹۵
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی   ۶۸ نفر تا ۵ اردیبهشت    
13 خوزستان ۱۰۹ ۱۸۷ ۱۶۰۳ ‭۲۱۱۱‬
14 زنجان ۹ ۹۶ ۷۵۱ ‭۹۴۴ 
15 سمنان ۳   ‭۹۰۶‬ ‭۱۰۶۳‬
16 سیستان‌وبلوچستان   ۴۶   ۵۸۲
17 فارس ۱۰۵ ۷۷ ۷۳۶ ۳۲۸۱
18 قزوین        
19 قم ۷۶      
20 کردستان ۱۰ ۱۱۴ ۶۲۳ ۱۰۹۳
21 کرمان ۱۵ ۴۸ ۳۲۹ ۶۲۴
22 کرمانشاه ۲۲ ۷۲   ۱۰۵۵
23 کهگیلویه و بویراحمد   ۸ نفر تا ۲۹ فروردین    
24 گلستان        
25 گیلان        
26 لرستان   ۱۱۳ نفر تا ۳اردیبهشت    
27 مازندران ۶۹      
28 مرکزی   ۱۵۱ نفر تا ۵اردیبهشت    
29 هرمزگان ۵۴ ۲۲   ۶۸۱
30 همدان   ۸۲ نفر تا ۳۱ فروردین    
31 یزد   ۱۹۳ نفر تا ۲۸ فروردین    

***

شمار بهبودیافتگان کرونا در آذربایجان غربی به ۱۳۰۷ نفر افزایش یافت

جواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به آخرین آمار مبتلایان ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ مورد مبتلا به کووید ۱۹ در استان شناسایی شد که در مجموع تعداد مبتلایان به کرونا در استان به ۲ هزار و ۳۴۹ نفر افزایش و از این تعداد یک هزار و ۳۰۷ نفر بهبود یافته‌اند.

وی با اشاره به اینکه از تمام مراجعه کنندگان به مراکز درمانی تست کرونا دریافت می‌شود، افزود: از ۳۳۲ مورد مشکوک آزمایش شده ۲۸۵ مورد بیمار سرپایی بوده اند که به بیمارستان‌ها مراجعه کرده بودند و مورد آزمایش قرار گرفته‌اند و ۴۷ مورد بیمار بستری در بیمارستان بودند که در مجوع ۶۲ مورد از آنان مثبت اعلام شد و ۴۸ نفر از این تعداد بیماران سرپایی و ۱۴ مورد بستری در بیمارستان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: آمار مبتلایان به تفکیک شهرستان‌های استان در ارومیه ۸۰۰ مورد، اشنویه ۳۰ مورد، بوکان ۱۹۴ مورد، پلدشت ۱۹ مورد، پیرانشهر ۴۶ مورد، تکاب ۹۳ مورد، چالدران ۱۳ مورد، چایپاره ۲۴ مورد، خوی ۴۱۰ مورد، سردشت ۲۷ مورد، سلماس ۹۹ مورد، شاهین‌دژ ۸۷ مورد، شوط ۲۴ مورد، ماکو ۳۳ مورد، مهاباد ۱۵۰ مورد، میاندوآب ۲۳۵ مورد، نقده ۶۵ مورد گزارش شده است.

آقازاده خاطرنشان کرد: تعداد آمار بستری شده در بیمارستان‌ها در وضعیت ثابت است و تعداد آزمایشات از افراد سرپایی افزایش یافته و بیماریابی در استان یک حرکت مثبتی برای کنترل هرچه بهتر این ویروس استان است. مردم باید طرح فاصله‌گذاری هوشمند را جدی بگیرند، و از تردد‌های غیرضروری در بین شهری و داخل شهری اجتناب کنند تا شاهد شکست زنجیره ویروس کووید ۱۹ باشیم.

آخرین وضعیت کرونا در آذربایجان‌شرقی

محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز امشب در گفت‌وگوی زنده در شبکه سهند به تشریح آخرین آمار کرونا در آذربایجان‌شرقی پرداخت و اظهار کرد: آخرین آمار مبتلایان برای روز چهارشنبه هفته گذشته بود که از آن روز به بعد مجموع کل افزایش مبتلایان در استان به چهار هزار و ۴۱۱ نفر مبتلا به کویید ۱۹ رسیده است. ۳۰۰ نفر مبتلا به کرونا از روز چهارشنبه تا به امروز شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه با توجه به کاهش محدودیت‌ها و بازگشت به زندگی عادی، الحمدالله روند شیوع ویروس کرونا بسیار نگران کننده نیست، گفت: اطلاعات نشان داده از ۳۱ تا ۶ فروردین نشان داده که شیب افزایش زیادی نداشته است به طوریکه از بین افراد مشکوک فقط ۳۳ درصد مثبت اعلام شد. در هفته اخیر با ۲۵ درصد کاهش مبتلایان روبه‌رو شده‌ایم که حاصل مجموع کارهای انجام گرفته اعم از فاصله‌گذاری هوشمند و غربالگری و طرح‌های دیگر بود.

صومی با تاکید بر اینکه در عین حال ۲۵ درصد کیس‌ها کاهش یافته است، ۱۰ درصد نیز تعداد فوتی‌ها با کاهش روبه‌رو بودند، افزود: البته تعداد بستری‌ها نیز در هفته گذشته، نشانه‌ای است که یا شناسایی بهتر بوده یا تعداد مبتلایان کاهش یافته است!  سه هزار و ۴۸۵ نفر از کل مبتلایان به کرونا، ترخیص شده و بهبود یافته‌اند که ۷۹ درصد مبتلایان به کویید ۱۹ را شامل می‌شود. از ابتدای اسفند در حدود هزار و ۲۴ نفر در اثر سندروم تنفسی حاد مراجعه کرده‌اند که ۸۹ درصد بهبود یافته‌اند.

وی با اشاره بر اینکه در حال حاضر ۶۷۳ نفر در بیمارستان‌‌های استان بستری هستند، گفت: کاهش تعداد بستری‌ها ناشی از غربالگری هد‌ف‌دار و راه‌اندازی ۵ آزمایشگاه کرونا، امکان انجام آزمایش آنتی بادی( تولید کیت توسط علوم پزشکی تبریز) می‌باشد.

صومی با تاکید بر اینکه البته نگران برگزاری افطاری‌ها در ماه مبارک رمضان و عدم رعایت محدودیت‌ها توسط مردم هستیم، گفت: برای مثال افطاری جزو برنامه‌های دورهم است که امسال نباید میهمانی افطاری برگزار کنیم زیرا بهترین راه این است از هر اجتماع خودداری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم یقین بدانند که اگر یک ماه رمضان را مراعات کنیم ویروس زمین‌گیر خواهد شد و من بعد از یک ماه خبر خوشی خواهم داد که تعداد افرادی که مبتلا به کرونا از تعداد انگشتان دست هم کمتر است.

بحران شلوغی امروز پایتخت دو هفته دیگر بروز می‌کند

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به افت آمار مبتلایان به کووید ۱۹، گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی در میزان مراجعان بستری و تعداد مبتلایان اثر گذار بوده است.

علیرضا زالی، با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۰ مورد جدید در بخش‌های عادی بیمارستان‌های پایتخت بستری شده‌اند، اظهار کرد: مواردی که به عنوان مورد جدید در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های تهران بستری شدند نیز بالغ بر ۸۶ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه ۳۵۲ بیمار بهبود یافته از بیمارستان‌های کلانشهر تهران مرخص شده اند، افزود: بیمارانی که در بخش‌های عادی بستری هستند منفی ۵ درصد کاهش را تجربه کرده اند که این عدد در مقایسه با تخت‌های بستری ویژه نسبت به روز‌های گذشته تفاوت چندانی نداشته است. بیمارانی که در بخش‌های ویژه بستری می‌شوند، بیماران بدحالی هستند که میزان ترخیص این بیماران از سایر مبتلایان با روند کندتری پیش می‌رود.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، یکی از اصلی‌ترین دلایل افت آمار مبتلایان به کووید ۱۹ و در ادامه میزان بیماران بستری را مربوط به مداخلات اصلی دولت و سیستم بهداشت و درمان کشور در دو هفته فروردین دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه بازتاب شکل گیری طرح فاصله گذاری اجتماعی امروز در میزان مراجعان بستری و تعداد مبتلایان کاملاً مشهود است.

وی با بیان اینکه از زمانی که فرد به کرونا مبتلا می‌شود این بیماری حدود ۱۴ روز دوران نهفتگی دارد، اظهار کرد: پس از گذشت پنج روز از شروع علائم بالینی بیماری به بالاترین سطح خود می‌رسد که فرد مبتلا به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه و یا احیاناً در بیمارستان بستری خواهد شد. اگر چنانچه امروز بخواهیم تردد‌ها و میزان چگالی حضور مردم در مجموعه شهروندی را مورد ارزیابی قرار دهیم، طبیعی است با بررسی آمار یک روزه تحلیل این مهم واقعی و مستند نیست و نیازمند بازه زمانی بیشتری است.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، ادامه داد: به طور کلی نتایج مداخلات امروز و تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ نیازمند فرصت دو هفته‌ای است تا بتوانیم آمار درستی از کاهش و یا افزایش مبتلایان به کرونا را ارائه دهیم.

۹۸ نفر از کادر درمان لرستان به کرونا مبتلا شدند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تا پایان هفته گذشته ۹۸ نفر از کادر درمان این استان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

عباس پزشکی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهارداشت: ۵۲ نفر پرستار شامل ۴۰ زن و ۱۲ مرد، یک پزشک زن و چهار پزشک مرد، ۲ رادیولوژیست، ۲ ماما، چهارنیروی مرد و هفت نفر نیروی زن خدماتی تاکنون به کرونا مبتلا شده اند.

او با بیان اینکه یک مورد از این تعداد زیر ۳۰ سال است اظهار داشت: علاوه بر این ۷۷ نفر، ۲۱ نفر از سایر افراد شامل کادر پشتیبانی و نیرو‌های اداری دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز به کووید ۱۹ مبتلا شدند که بیشتر آن‌ها بین ۴۰ تا ۵۲ سال دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین گفت: یکهزار و ۹۸۱ پرستار مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان در صف مقدم مبارزه با کرونا خدمت می‌کنند.

پزشکی با تایید اینکه هیچکدام از کادر درمان استان بر اثر کرونا فوت نشده افزود: در حال حاضر مشکلی در خصوص تامین کادر درمان برای مقابله با ویروس کرونا نداریم و نیرو‌های پرستاری و آزمایشگاهی به تعداد مورد نیاز در اختیار کادر درمانی قرار گرفته است.

او با اشاره به حضور نیرو‌های داوطلب پزشکی و پرستاری در شرایط شیوع کرونا ادامه داد: حضور این نیرو‌ها از سیاست‌های کلی است و مادامی که مورد نیاز باشد به صورت خودجوش با مراکز درمانی و بیمارستانی همکاری خواهند داشت.

پزشکی در خصوص بکارگیری نیرو‌های بازنشسته کادردرمانی برای مقابله با شیوع کرونا افزود: با توجه به حضور مستمر کادر استان و ۳۳ نیروی داوطلب پرستار، تاکنون ضرورتی برای بکارگیری بازنشستگان ایجاد نشده، اما کادر درمانی از بیمارستان‌های غیرمرتبط به مراکز نگهداری و درمان بیماران کرونایی منتقل شده اند.

پزشکی ادامه داد: عامل اصلی در کنترل شیوع این بیماری مردم هستند که باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری‌ها مسئولان، مراکز درمان و فعالان عرصه سلامت را برای شکست آن یاری دهند.

ابتلا به کرونا در سمنان روند صعودی دارد

طبق آخرین آمارها، شمار کرونایی‌های ۶ شهرستان استان سمنان تا روز ششم اردیبهشت‌ماه به ۵۱۳ نفر و تعداد بهبودی‌ها به ۴۲۲ نفر رسیده است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ۶ شهرستان سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر، سرخه و آرادان که زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان هستند، ۵۱۳ نفر است. آخرین خبرها از ارائه گزارش سه مورد جدید ابتلا به کرونا در این منطقه از استان سمنان حکایت دارد.

بر پایه آمار دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تا روز ششم اردیبهشت‌ماه، ۴۲۲ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا تاکنون مرخص شده‌اند که این آمار، نسبت به روز قبل دو نفر افزایش داشته است.

هم‌اکنون ۶۰ نفر در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به علت ابتلا به ویروس کرونا بستری هستند که این عدد امروز دو نفر کاهش داشته است.

بستری ۴۵ بیمار مبتلا به کرونا در شاهرود

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در دو شهرستان میامی و شاهرود که زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند، ۵۵۰ نفر روز گذشته است. آخرین خبرها از عدم ارائه گزارش مورد جدید ابتلا به این ویروس در این منطقه از استان سمنان حکایت دارد.

بر پایه بررسی‌های عملکردی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تا روز ششم اردیبهشت ماه، ۴۸۴ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا تاکنون مرخص شده‌اند و این عدد امروز تفاوتی نشان نمی‌دهد.

اما آمار بستری‌های بیماران کرونایی در شاهرود امروز دو نفر افزایش یافته و به ۴۵ نفر رسیده است که هم‌اکنون خدمات دریافت می‌کنند.

۴۲۸ بیمار کرونایی در خراسان‌جنوبی بهبود یافتند/ «بیرجند»؛ پیشتاز در آمار مبتلایان

کامبیز مهدی‌زاده، معاوم بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خصوص آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در استان با شناسایی پنج مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۴۹۵ نفر رسید.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۱ آزمایش مشکوک به کرونا در استان انجام شد که از این تعداد پنج مورد مثبت اعلام شد، افزود: از مبتلایان جدید به کرونا تعداد چهار نفر در بیرجند و یک نفر در طبس شناسایی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به آمار مبتلایان کرونا به تفکیک شهرستان‌ها اشاره کرد و ادامه داد: طبس ۱۴۳ مورد، بیرجند ۱۴۹ مورد، قاین ۶۲ مورد، زیرکوه ۳۸ مورد، فردوس ۲۴ مورد، سرایان ۳۱ مورد، بشرویه ۱۹ مورد، درمیان ۱۴ مورد، سربیشه هفت مورد، نهبندان چهار مورد و خوسف نیز چهار مورد ابتلا به کرونا داشته است.

مهدی‌زاده با اعلام اینکه از مجموع مبتلایان به کرونا در استان تعداد ۴۲۸ بیمار از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و ۲۵ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند، عنوان کرد: همچنین آمار متوفیان ناشی از کرونا در استان ۴۲ نفر هستند.

وی در پایان اعلام کرد: از روز اول تاکنون دو هزار و ۳۳۳ آزمایش مشکوک به کرونا در استان انجام شده که از این تعداد یک هزار و ۸۳۸ نفر تست‌شان منفی و ۴۹۵ نفر جواب تست‌شان مثبت اعلام شده است.

پذیرش ۷۶ نفر مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از پذیرش ۷۶ نفر مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم خبر داد.

محمدرضا قدیر در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته و تا ساعت ۱۴ امروز ششم اردیبهشت ماه، ۷۶ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا پذیرش شدند اظهار کرد: ۱۸ نفر از این تعداد در بخش‌های بیمارستان‌ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده اند. در شبانه روز گذشته، ۲۷ نفر از بیماران بستری در بخش‌ها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۱۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال ۶۰ نفر آن‌ها وخیم است.

افزایش مبتلایان به کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد

رعایت نکردن دستورالعمل‌های فاصله گذاری هوشمند، منجر به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه ویدئو کنفرانس با فرمانداران شهرستان‌های استان گفت: مشارکت گسترده مردم در طرح فاصله گذاری اجتماعی، موفقیت‌های چشمگیری در کنترل شیوع ویروس کرونا در استان حاصل کرد، اما در فاصله گذاری هوشمند اراده لازم کمتر بوده که این موضوع باعث افزایش تعداد مبتلایان در روز‌های اخیر شده است.

حسین کلانتری با تقدیر از خادمان سلامت، مجاهدت آنان را فراموش ناشدنی توصیف کرد و افزود: مردم خطرات جبران ناپذیر کرونا را جدی بگیرند.

غربالگری، نظارت‌های بهداشتی، چگونگی تحقق طرح فاصله گذاری هوشمند و چگونگی فرایند درمان بیماران بستری از موضوعاتی بود که فرماندارن در این جلسه مطرح کردند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این جلسه با تکذیب شایعه ابتلای تعداد زیادی از مردم استان به ویروس کرونا در فضای مجازی گفت: کمتر از ۵۰۰ نفر در استان به این ویروس مبتلا شده‌اند.

وی افزود: در تازه‌ترین گزارش‌ها، بی احتیاطی یک نفر مبتلا به کرونا، باعث سرایت این ویروس به ۲۱ دیگر نفر شد که این امر ضرورت توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی را دوچندان کرده است.

دکتر یزدانپناه اضافه کرد: از ابتدای انتشار این ویروس در استان، تاکنون ۱۸ هزار نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند، که از این تعداد هزار و ۱۵۱ مورد در بیمارستان‌ها بستری و هزار و ۶۲ مورد نیز ترخیص شدند. ۲۰ نفر مبتلا به کرونا، در بیمارستان‌های استان بستری هستند که وضعیت جسمانی آن‌ها رو به بهبود است. متوسط سن بیماران کرونایی استان ۴۰ سال است.


آمار مبتلایان به کرونا در زنجان به ۹۴۴ نفر افزایش یافت

 پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۹ نفر به آمار مبتلایان به کرونا افزوده شده است، گفت: تاکنون تست کرونای ۹۴۴ نفر در استان زنجان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است. ۹۶ نفر از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون در استان زنجان به‌دلیل ابتلاء به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: ۷۵۱ نفر از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان زنجان تا امروز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

کرونا در فارس؛ ۷۷ قربانی، ۳۲۸۱ مبتلا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بررسی هزار و ۱۸۳ نمونه آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت گذشته و تشخیص ۱۰۵ مورد مثبت در استان فارس خبر داد.

عبدالرسول همتی گفت: استان فارس از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، با بررسی بیش از ۳۴ هزار نمونه آزمایشگاهی، در کشور در جایگاه نخست قرار دارد.

وی، آمار کنونی مبتلایان در استان فارس را ۳ هزار و ۲۸۱ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۷۳۶ نفر با بهبودی کامل، از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند و هزار و ۸۷۹ نفر نیز به علت شرایط مساعد جسمی در قرنطینه خانگی هستند که سلامت آنان به طور منظم مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

همتی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی در شیراز بر اثر ابتلا به این بیماری گزارش شده است، ادامه داد: بر این اساس آمار مرگ و میر در استان، تاکنون ۷۷ مورد بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: از مجموع آمار مبتلایان روز گذشته تا کنون، ۲۲ مورد مربوط به شیراز، سپیدان ۱۲ نفر، خرمبید و کوهچنار هر کدام ۷ نفر، ۵ مورد مرودشت، آباده، خرامه و اقلید هر کدام ۳ مورد، لامرد، فیروزآباد و داراب هر کدام ۲ نفر، استهبان، کازرون، پاسارگاد، سروستان، بیضا و زرین دشت نیز هر کدام یک مورد بوده است.

بستری ۶۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران: ۲۴ ساعت گذشته ۶۹ بیمار جدید مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به تدوام شیوع کرونا ویروس در استان اشاره کرد و گفت: ۳۹۰ نفر مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های مازندران بستری هستند.

موسوی افزود: از این تعداد افراد مشکوک بستری شده در استان ۲۴ساعت گذشته ۷۴ نفر بهبودی کامل یافتند و از بیمارستان مرخص شدند. در این مدت ۶۹ بیمار جدید در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مردم خواست ضمن رعایت مسائل بهداشتی از رفت و آمدها، رفتن به مهمانی و بیرون رفتن‌های غیرضرور پرهیز کنند.

ثبت ۹۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در اصفهان

حضور غیر ضرور مردم اصفهان در اجتماعات نگران کننده از ایجاد موج جدید اوج بیماری کرونا است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ثابت ماندن تعداد مبتلایان به کرونا را در این استان نگران کننده دانست و افزود: این نشان دهنده آن است که هنوز در استان اصفهان به سیر نزولی در آمار مبتلایان به کرونا نرسیده‌ایم و حضور غیر ضرور مردم در اجتماعات نگرانی برای ایجاد موج جدید اوج این بیماری را افزایش می‌دهد.

آرش نجیمی، تعداد بستری شدگان با علائم بالینی کرونا در مراکز درمانی شهرستان‌ها را در ۲۴ ساعت گذشته تاکنون ۹۹ نفر اعلام کرد و گفت: همچنین در این مدت ۴۶ نفر با بهبودی کامل از مراکز درمانی این استان ترخیص شده اند.

وی تعداد مبتلایان به کرونا تحت درمان در مراکز درمانی ۲۲ شهرستان این استان را ۷۴۳ نفر بیان کرد و افزود: از این تعداد وضعیت جسمی ۲۰۵ بیمار مبتلا به کرونا بدحال است که تعداد این افراد در مقایسه با روز‌های گذشته افزایش یافته است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مردم توصیه کرد بهداشت فردی را رعایت و از حضور در اجتماعات پرهیز کنند و در صورت ضرور فاصله گذاری اجتماعی را حفظ کنند تا بتوان زنجیره کرونا را قطع کرد.

ابتلاء ۵۴ نفر دیگر به کرونا در هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ابتلای ۵۴ نفر دیگر در استان به کرونا، شمار مبتلایان در هرمزگان به ۶۸۱ نفر افزایش یافت.

حسین فرشیدی شنبه شب در نشست با خبرنگاران در تشریح آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان هرمزگان، ۲ هزار و ۲۰۵ بیمار با تشخیص بیماری حاد تنفسی تاکنون به بیمارستان مراجعه کرده‌اند، که یک‌هزار و ۹۳۳ نفر از این تعداد ترخیص شده‌اند و ۱۳۶ نفر همچنان بستری، ۸۶ نفر ایزوله، ۳۰ نفر در ICU و ۱۸ نفر در بخش‌های عادی بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با ابراز نگرانی از افزایش ناگهانی آمار مبتلایان به کرونا در شهر بندرعباس، گفت: چهار هزار و ۷۷۴ نفر به‌صورت سرپایی به‌دلیل مشکوک بودن به کرونا نمونه‌گیری شده‌اند که تنها ۶۸۱ مورد مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای آغاز اپیدمی کرونا در هرمزگان تاکنون ۲۲ نفر بر اثر این بیماری در هرمزگان فوت کرده‌اند، عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۵۴ نفر در استان شامل ۴۵ نفر در بندرعباس، هفت نفر در میناب، یک نفر در جاسک و یک نفر در رودان به شمار آمار افراد مبتلا به کرونای مثبت جدید در هرمزگان اضافه شد.

فرشیدی اضافه کرد: بندرعباس با ۴۲۱، میناب با ۸۲، کیش با ۵۲، قشم ۴۲، حاجی‌آباد ۲۵، بندر لنگه ۲۴، پارسیان ۱۲، رودان ۱۲، بندر خمیر ۶، بستک سه و جاسک ۲ مورد؛ جزئیات روند توزیع ابتلاء به ویروس کرونا در استان هرمزگان است.

رکوردشکنی خوزستان در روزهای گرم اردیبهشت

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از شناسایی ۱۰۹ ابتلای جدید به کووید ۱۹ طی شبانه‌روز گذشته استان خوزستان خبر داد.

علی احسان پور ضمن تأکید دوباره بر فاصله‌گذاری هوشمند و فاصله‌گذاری اجتماعی در استان خوزستان، گفت: با بازگشایی بسیاری از مشاغل متأسفانه به‌رغم هشدارها مکرر مشاهده می‌شود افراد آن گونه که باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و همان‌طور که پیش‌بینی شده بود در اولین روز از هفته شاهد افزایش شمار مبتلایان هستیم و این افزایش در هفته‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این دانشگاه تمهیدات لازم را فراهم کرده است تا در صورت نیاز ۱۶ مرکز درمانی غیردانشگاهی در همراهی با مجموعه‌های علوم پزشکی اقدامات نمونه‌گیری را انجام دهند.

دکتر احسان پور در خصوص تازه‌ترین آمار مبتلایان کووید ۱۹ در استان خوزستان، تصریح کرد: بر اساس تشخیص‌های قطعی انجام شده طی شبانه‌روز گذشته، ۱۰۹ ابتلای جدید به کووید ۱۹ در خوزستان شناسایی و ثبت شد تا به این ترتیب شمار مبتلایان به این بیماری در استان به ۲ هزار و ۱۱۱ مورد افزایش یابد.

وی افزود: این موارد جدید به تفکیک؛ اهواز ۴۹ مورد، دزفول ۱۷ مورد که ۲ مورد افراد خارج استانی هستند، خرمشهر ۸ مورد، هویزه ۷ مورد، کارون ۵ مورد، شهرستان‌های رامهرمز و شوشتر هر کدام ۴ مورد، آبادان ۳ مورد، شهرستان‌های باغملک، باوی، مسجدسلیمان، هندیجان و شوش هر کدام ۲ مورد و شهرستان‌های دشت آزادگان و ماهشهر هر کدام یک مورد بوده است.  متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۳ بیمار در اثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند تا به این ترتیب تعداد فوت‌شدگان این بیماری در استاد به ۱۸۷ مورد برسد.

احسان پور در پایان گفت: در حال حاضر ۳۲۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان تحت درمان هستند و تاکنون نیز یک هزار و ۶۰۳ بیمار پس از دریافت خدمات درمانی با بهبودی از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند.

آخرین آمار کرونا در استان کرمان

با ارسال ۱۶۴ نمونه به آزمایشگاه‌های استان کرمان تست ۱۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان تاکنون ۶۲۴ نفراست وخوشبختانه دراین مدت هیچ مورد فوتی در استان نداشتیم.

اقای شفیعی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۹ نفر از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند که از ابتدا تاکنون در مجموع ۳۲۹ نفر بهبود پیدا کرده اند.

تعداد مبتلایان کرونا در استان کرمانشاه چهار رقمی شد

سخنگوی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی با شناسایی ۲۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا، آمار مبتلایان در استان کرمانشاه به ۱۰۵۵ نفر رسید

دکتر ابراهیم شکیبا با اعلام این خبر افزود: با شناسایی ۲۲ مورد جدید بیماران مبتلا به کرونا که ۵ مورد آن مربوط به بیماران بستری و ۱۷ مورد نیز مربوط به بیماران سرپایی است، تعداد مبتلایان به این بیماری در استان کرمانشاه به ۱۰۵۵ نفر رسید و متاسفانه از این تعداد، ۷۲ نفر جان باختند.

او با اشاره به اینکه از مجموع تعداد مبتلایان استان، ۴۶۳ نفر جزو بیماران بستری و ۵۹۲ نفر نیز جزو بیماران سرپایی بوده اند افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا به استان تا امروز ۲۲۰۵ نفر بستری شدند که از این تعداد ۱۹۸۳ نفر ترخیص شده و ۱۵۰ نفر نیز در حال حاضر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

۱۰ مورد ابتلای جدید کرونا در استان ایلام

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: با احتساب آمار جدید، شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام به ۴۶۳ نفر افزایش یافته است.

دکتر محمد کریمیان افزود: خوشبختانه در ۴۸ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده است. مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وپرهیز از تردد‌های غیر ضرور به قطع زنجیره کرونا در استان کمک کنند.

بهبودی قطعی ۱۳۵ بیمار مبتلا به کرونا در بوشهر/تأیید یک بیمار جدید

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی قطعی ١٣٥ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: یک نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد.

سعید کشمیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز شنبه ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۸۷ نفر شامل ۱۰۵ مرد و ٨٢ زن است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: بیماری که نتیجه آزمایش کرونا ویروس آن‌ها مثبت اعلام‌شده آقایی ۳۷ ساله و ساکن شهرستان بوشهر است که دارای سابقه تماس با مورد مثبت بوده و در بیمارستان با حال عمومی خوب دوره درمانی خود را سپری می‌کند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با بیان اینکه تا امروز ۴۷ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۱۸۷ نفر) تاکنون ١٣٥ نفر از آنان بهبود یافته و ٣٢ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و ۹ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید بر توجه به پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری گفت: تنها راه جلوگیری و شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است و بی‌توجهی به این مهم زمینه افزایش بیماری کرونا را افزایش می‌دهد.

کشمیری با بیان اینکه بوشهر دارای ساحلی زیبا، ولی نباید این مکان منشأ انتشار ویروس بیماری کرونا شود اضافه کرد: با افزایش حضور مردم در ساحل، نگرانی افزایش ویروس کرونا شدت گرفته و بر این اساس لزوم رعایت مسائل بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی ضرورت دارد. اگر به رفتار‌های پرخطر و ممنوع شده شامل تجمع و تردد بدون فاصله‌گذاری اجتماعی توجه نشود انتظار شیوع بیماری کرونا در همه سطوح جامعه وجود دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: در تجمع نگرانی‌هایی وجود دارد، تجمع موجب شعله‌ور شدن کرونا شده و اگر این بیماری گسترش پیدا کنند ممکن است قابل جبران نباشد.

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان

تعداد مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان به ۵۸۲ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از این تعداد ۴۰۳ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ۱۲۸ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زابل و ۵۱ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر هستند.

هاشمی شهری تعداد افرادی که تاکنون بر اثر بیماری کرونا فوت شده‌اند را ۴۶ نفر اعلام کرد.

ابتلای ۴ مورد جدید به ویروس کرونا در چهار محال و بختیاری

۴ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در چهار محال و بختیاری به ثبت رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در مجموع ۱۰۶۲ نفر با علایم بالینی به بیمارستان‌های استان مراجعه کردندکه از این تعداد ۳۶ نفر بستری هستند.

مجد شیرانی افزود: با ثبت ۴ مورد مثبت قطعی تعداد مبتلایان در چهارمحال و بختیاری به ۳۴۳ مورد رسید. هم اکنون ۳۰۲ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شدند ولیکن تا مدتی ناقل بیماری هستند. تعداد فوتی‌های بیماری کرونا همان ۲۵ نفر است.

به گفته وی؛ اگر چه بیماری در چهارمحال و بختیاری در حد کنترل است، اما به معنای مهار بیماری نیست. در خانه ماندن و دوری از تجمع و رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی سبب می‌شود تا این ویروس هرچه زودتر سیر نزولی پیدا کند. تا کنون از ۱۵۹۷ نفر نمونه گیری ویروس کرونا انجام شده است.

افزوده شدن ۱۰ نفر دیگر به کرونا در استان کردستان 

با اضافه شدن ۱۰ بیمار دیگر به آمار مبتلایان کرونا در استان تعداد بیماران به یک هزار و ۹۳ نفر افزایش یافت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کُردستان گفت: تاکنون از دو هزار و ۶۴۵ نمونه گرفته شده، یک هزار و ۴۷۱ نمونه منفی و یک هزار و ۹۳ نمونه هم مثبت بوده است.

آرزو فلاحی افزود: آمار مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در سقز ۲۷۶ نفر، بانه ۱۴۲، سنندج ۲۶۵، کامیاران ۵۶، قروه ۹۱، مریوان ۶۹، دیواندره ۶۷، بیجار ۴۸، دهگلان ۵۹ و سروآباد ۲۰ نفر است. تاکنون ۱۱۴ نفر نیز بر اثر بیماری کرونا در استان جان خود را از دست داده اند. این تعداد شامل ۳۲ نفر در سقز، ۱۶ نفر در بانه، ۱۹ نفر در قروه و ۲۰ نفر در سنندج، ۸ نفر بیجار، دیواندره ۴ نفر، کامیاران ۹، دهگلان ۱ نفر و مریوان نیز ۵ نفر است. از ابتدای شیوع بیماری در استان تاکنون ۶۲۳ نفر بهبود یافته اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
4
4
این چه جدول دروغگویی است .مبتلان در فارس را ۱۰۵ و مرگ ۱ اعلام کرده اند و این جدول خالی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
1
3
خسته نباشین،ممنون و متشکر
Nima
|
Canada
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
2
0
کسی بین شما سواد نداره نمودار بگذارید این قدر توضیح ندید.
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
1
1
افتاب جان من اهل تبریزم توجه کنید که اماری که امروز اعلام شد مال سه روزه نه فقط مال امروز. لطفا این نکته رو ذکر کنید که مردم نگران نشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
1
1
به به عجب جدولی - ظاهرا متخصصین درس آمار نگذاراندند.
موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
1
1
این چه جدولی است؟
سرکاریم؟
ایلیا
|
United States of America
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
0
0
این جدول دروغی بیش نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
0
0
متشکریم،خسته نباشین.
مردم کلا همیشه شاکی هستن،هرکار هم کنی،بازم معرکه میگیرن.
حالا جالبه که بی سوادترها بیشتر ادعا میکنن.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین