کد خبر: ۶۴۸۵۲۲
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰

علت اصلی سردرد در روزهای اول روزه‌داری

استاد نورولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: احتمال سردرد در روزهای اول ماه مبارک رمضان برای افراد مستعد به سردرد وجود دارد که به نظر می‌رسد علت اصلی آن تغییر عادات غذایی و خواب باشد.
علت اصلی سردرد در روزهای اول روزه‌داری
آفتاب‌‌نیوز :

منصوره تقاء، افزود: روزه داری علاوه بر مزایای معنوی، اثرات بسیار پرفایده بر سلامت دستگاه‌های مختلف بدن مانند تقویت سیستم ایمنی و از بین رفتن سلول‌های ناسالم و افزایش طول عمر سلول‌های سالم در بدن را دارد.

وی ادامه داد: البته باید به یاد داشت افرادی که بیماری‌های خاص دارند ممکن است مجاز به روزه داری نباشند و همانطور که دستور به روزه داری از طرف پروردگار صادر شده است در صورت احتمال منطقی ضرر با روزه داری، دستور پرهیز از روزه گرفتن نیز داده شده است.

تقاء در خصوص ارتباط روزه داری و سردرد، گفت: بر اساس مطالعات انجام شده در کشورهای اسلامی، احتمال سردرد در روزهای اول ماه مبارک رمضان برای افراد مستعد به سردرد وجود دارد که به نظر می‌رسد علت اصلی آن تغییر عادات غذایی و خواب باشد. لذا، توصیه می‌شود مدتی قبل از شروع ماه مبارک، مصرف مواد حاوی کافئین مانند قهوه و نسکافه و همچنین چای کمتر شود و همچنین حجم وعده ناهار را نیز کمتر کنید و سعی کنید ساعات خواب و بیداری خود را به ماه مبارک رمضان شبیه کنید.

وی افزود: در صورت داشتن سینوزیت و یا آلرژی فصلی به درمان آن بپردازید و همچنین اگر از مشکلات گوارشی رنج می‌برید درمان آن را جدی بگیرید و در صورتی که پزشک برای شما داروهایی برای کنترل سردرد تجویز کرده است، آنها را به طور مرتب مصرف کنید.

استاد نورولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: توصیه می‌شود اگر سابقه سردرد شدید در چند روز اول ماه مبارک رمضان را دارید در سحرهای چند روز اول این ماه پس از صرف سحری، مسکن مصرف کنید ولی به یاد داشته باشید که فقط در چند روز اول این کار را انجام دهید تا از عوارض مصرف زیاد مسکن پرهیز شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین