کد خبر: ۶۴۸۷۰۳
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸

بیل گیتس: زندگی به این زودی به شرایط عادی بازنخواهد گشت/ همه سرمایه‌ام را برای مبارزه با کرونا گذاشته‌ام

گیتس وعده داد، بنیاد خیریه او و همسرش "ملیندا" حاضر است بودجه تولید انبوه میلیاردها واکسن کرونا ویروس را تامین کند.
بیل گیتس: زندگی به این زودی به شرایط عادی بازنخواهد گشت/ همه سرمایه‌ام را برای مبارزه با کرونا گذاشته‌ام
آفتاب‌‌نیوز :

"بیل گیتس" مدیر عامل مستعفی شرکت مایکروسافت و دومین فرد ثروتمند جهان گفته است با وجود ویروس کرونا زندگی عادی در کره زمین ممکن نخواهد بود و بازگشت زندگی انسان‌ها به روال سابق زمان خواهد برد.

این کارآفرین آمریکایی در مصاحبه‌ای با نشریه فایننشال تایمز بریتانیا، بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا را به یک جنگ جهانی تشبیه کرده با این تفاوت که در این جنگ همه مردم دنیا در یک جبهه قرار دارند.

بیل گیتس با تاکید بر اینکه هنوز زمان زیادی می‌برد تا زندگی انسان‌ها به روال سابق بازگردد گفت؛ این مساله ارتباط مستقیمی به توسعه انجام آزمایش‌های تست کرونا از سویی و پیشرفت در ساخت واکسن کرونا از سوی دیگر دارد و مادامی که واکسن این بیماری و تست ارزان و آسان آن در اختیار انسان‌ها نباشد، وضعیت به حالت عادی بازنخواهد گشت.

گیتس در این مصاحبه با تاکید بر اینکه "متاسفانه با شیوع ویروس کرونا بزرگ‌ترین کابوس زندگی من به تحقق پیوست" وعده داد اگر واکسن کرونا ویروس جدید (کووید 19) کشف شود بنیاد خیریه او و همسرش "ملیندا" حاضر است بودجه تولید انبوه میلیاردها واکسن را تامین کند.

گیتس تاکید کرد بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس پس از پاندمی کرونا ویروس جدید، تمام سرمایه 40 میلیارد دلاری خود را صرف مبارزه با این پاندمی خواهد کرد.

بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس ثروتمندترین بنیاد خیریه در جهان محسوب می‌شود.

گیتس در این مصاحبه تاکید کرد نگرانی او این است که در صورت ادامه دار شدن بحران کرونا ویروس اقتصاد جهانی ضرری دهها تریلیون دلاری متحمل شود.

او گفت: شما پس از این سال‌ها اقتصادهایی خواهید داشت که سطح فعالیت آن به شدت کاهش یافته است.. به طور قطع ده‌ها تریلیون دلار ضرر اقتصاد جهانی است. اگر 6 ماه پیش از من سؤال می‌کردید، من حتی فکر نمی‌کردم چنین چیزی امکان پذیر باشد. "

گیتس تاکید کرد بنیاد خیریه او و هسمرش تا اینجای کار 250 میلیون دلار برای مبارزه با ویروس کرونا صرف کرده است.

مدیر عامل مستعفی مایکروسافت در ادامه از "سازمان بهداشت جهانی" در برابر حملات ترامپ دفاع کرد و گفت: " این سازمان اهمیت بسیار زیادی دارد و باید در دوران شیوع جهانی بیماری "کووید 19" از حمایت بیشتری برخوردار شود."

او همچنین در مصاحبه دیروز (یکشنبه) با برنامه "فرید زکریا" در شبکه سی‌ان‌ان، در واکنش به اصرار ترامپ برای بازگشایی هر چه زودتر کسب و کارها در آمریکا گفت: این مساله تابعی است از امکان انجام تست‌های پرشمار از شهروندان آمریکا و مادامی که امکان تست از جمعیت قابل توجهی از شهروندان آمریکا نباشد، بازگشایی کامل کسب و کارها خطرناک است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین