کد خبر: ۶۴۸۸۳۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
مدیر هماهنگی ستاد ملی کرونا اعلام کرد؛

جامعه پزشکی و پرستاری ۱۰۰ نفر را از دست داد

مدیر هماهنگی ستاد ملی کرونا گفت: جامعه پزشکی و پرستاری در مبارزه و مقابله همه جانبه با کرونا سربلند بیرون آمد و برای نجات و سلامت مردم ۱۰۰ شهید تقدیم کرد.
جامعه پزشکی و پرستاری ۱۰۰ نفر را از دست داد
آفتاب‌‌نیوز :

سردار نصرالله فتحیان روز سه شنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس از وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: ۶ نقطقه قوت در کشور داریم که شامل داشتن رهبری خردمند و شجاع و جامع، داشتن مردمی هوشمند و قانون پذیر، داشتن نظام سلامت قدرتمند و یکپارچه در حوزه بهداشت، درمان، امداد و آموزش و پژوهش و بسیج قدرتمند، صدا و سیما و نیروهای مسلح که تمام قد برای آگاهی مردم و خدمات علمی و تحفیقاتی به مردم به میدان آمدند و خدمات بزرگی ارائه کردند.

فتحیان گفت: از روز اول همه دستگاههای که لازم بود برای مقابله با کرونا حمایت و پشتیبانی کنند به میدان آمدند، نیروهای مسلح قرارگاه امام رضا (ع) را تشکیل دادند و نقش بزرگی را ایفا کردند. سازمانهای مردم نهاد و نیروهای جهادی هر کدام نقش کم نظیری در مقابله با این بیماری ایفا کردند. این بیماری بسیار خطرناک است که هنوز ابعاد پنهان آن بیش از ابعاد آشکار آن است.

وی افزود: بیش از ۲۰هزار کادر پزشکی و بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور کار بزرگی در این بارزه کردند. جامعه پزشکی یک بار دیگر رو سفید شد و با تمام توان در خدمت مردم بودند. بیش از ۱۰۰ شهید تقدیم این مسیر کردند و برای نجات و سربلندی ایران و در مجموع بیش از ۱۵۰ هزار نیروی بهداشتی این کار بزرگ را در ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی این خدمات را مدیریت کردند.

سردار فتحیان گفت: هنوز هیچ داروی قطعی برای این بیماری وجود ندارد. مراکز تحقیقاتی زیادی در دنیا برای تولید واکسن و داروی بیماری کووید-۱۹ مشغول کار هستند. در کشور ما هم این تلاش ها در حال انجام است. در این ۶۹ روزی که در کشور ما در حال مبارزه با این ویروس هستیم، همه کادر بهداشتی- درمانی و محققان در این بسیج و مبارزه در تلاش بودند و به وظیفه خود عمل کردند.

وی افزود: این بیماری ارکان جهان را از نظر سیاسی، امنیتی، روانشناختی و اقتصادی نشانه رفته است و مردم ایران در این مدت خوب عمل کردند و باید به همه مردم در کشور باید ادای احترام کنیم. البته عده ای از مردم هم بودند که نافرمانی کردند که تعدادشان کم بود، نقطه قوت ما نظام سلامت قدرتمندی است که طی ۴۰ سال گذشته پایه ریزی شده و به همین علت توانستمی برنامه غربالگری گسترده ای را برای بیش از ۷۰ میلیون نفر اجرا کردیم و بمیاران و مبتلایان را از جدا کردند و به همین فشار از بیمارستانها کم شد.

مدیر هماهنگی ستاد ملی کرونا گفت: بسیج نیز نسخه شفابخشی است که در این مبارزه تمام قد حاضر بود. مردم همزمان با کرونا با تحریم ها و تحدیدها مقابله می کنند و بسیج هم در این میدان مبارزه در خط مقدم است. صدا و سیما هم به وطیفه خود عمل کرد. البته در هر کاری ممکن است نقاط ضعفی هم داریم که باید اصلاح کنیم.

وی افزود: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در تامین ماسک و تجهیزات لازم و مشاره به مردم به میدان آمد که ابته مورد بی مهری هم قرار گرفتند که شایسته نبود. هلال احمر و خیرین هم خوش درخشیدند، حدود ۵۰۰ میلیارد تومان مردم خیر برای کمک به بیمارستانها برای خرید تجهیزات پزشکی و محافظتی و تجهیزات آی سی یو هزینه کردند. این روحیه ستودنی است که در این شرایط به سلامت مردم اولویت دادند. شهرداری، بهزیستی، بنیاد مستضعفان و همه سازمانهای دولتی و مردمی در این بحران به میدان آمدند.

سردار فتحیان گفت: بیش از ۲۷ هزار تخت نقاهتگاهی در بیش از ۳۰۰د مکان با امکانات و نیروی پرستار و نیروی داوطلب آماده است، بیش از سه هزار پرستار و دو هزار مددکار اجتماعی دواطلبانه در این مراکز آماده باش هستند.

ادامه بررسی حمله بیولوژیک بودن کرونا

وی درباره حمله بیولوژیک بودن کرونا گفت: این مساله به عنوان احتمال پیش بینی می شود. اولین بار این پیش بینی را مقام معظم رهبری اعلام کردند. اولین متهم امریکایی ها بودند و اخیرا آمریکایی ها هم چینی ها را متهم کردند. این نشان می دهد که مساله ای وجود دارد. دانشمدان ما هم در حال بررسی هستند ولی هنوز به نشانه و شاخص اصلی نرسیده ایم که اعلام کنیم.

مشاور وزیر بهداشت درباره علت اجرا نشدن خلوت سازی معابر گفت: یکی از راههای مقابله با کرونا خلوت سازی بود، هماهنگی لازم در ستاد ملی کرونا در این زمینه انجام شد اما از آنجایی که خود مردم رعایت کردند و بیش از تصور همراهی کردند و تمکین کردند ستاد ملی کرونا به این نتیجه رسید که خلوت سازی مد نظر قرار نگیرد.

سردار فتحیان در پاسخ به ایرنا درباره استفاده از دستگاه راداری کرونا یاب و واردات کیت توسط نیروهای مسلح و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: در مورد این دستگاه اطلاعی نداریم و امیدواریم آنچه اعلام شده محقق شود و از این دستگاه استفاده شود.

وی ادامه داد: درباره کیت ها نیز اکنون در داخل کشور مجموعه شرکت های دانش بنیان و جهاد در حال تولید هستند و حتی به توان صادرات رسیده ایم. البته قرار بود از کره برای آزمایش گسترده کیت وارد شود چون هم متخصصان مدام تاکید می کنند که تست زیاد انجام شود چون تست زیاد در مدیریت این بیماری تعیین کننده است و لازم است که تعداد زیادی کیت در اختیار نظام سلامت کشور قرار گیرد.

کیت های کره ای به خاطر شیطنت نیامد

مدیر هماهنگی بین بخشی ستاد ملی کرونا گفت: کشور کره آمادگی داشت که کیت ها در اختیار نظام سلامت ایران قرار دهد. اما قدری شیطنت شد. از نظر قیمت حداکثر تلاش شده بود که این کیت ها با پایین ترین قیمت تهیه شوند اما تا این لحظه به علت شیطنتی که انجام گرفت این خرید انجام نشد اما همچنان مورد نیاز است و در مرحله دوم غربالگری به این کیت ها نیاز داریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
صادق محسني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
3
3
رفتا شما باعث تاسف است . با وجود اينكه در متن سخنان آقاي فتحيان از كلمه شهيد براي رهروان مبارزه با كرونا استفاده شده است هم در تيتر اصلي و هم تيتر داخلي از كلمه فوت و از دست دادن جان استفاده كرده ايد . الحق كه اين پزشكان و پرستاران شهيد هستند و درجاتشان نزد پروردگار متعالي خواهد بود ولي معلوم نيست با چه انگيزه اي ، سايت شما آنها را خفيف كرده است . سايت شما را دوست مي داشتم و از امروز در باره آن تجديد نظر مي كنم و به دوستانم نيز منتقل خواهم كرد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
0
2
پزش را هم آقایان مسئولین میدهند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین