کد خبر: ۶۴۹۱۳۸
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
بخش بیشتر تخت‌های بیمارستانی که به کرونا اختصاص داده شده، خالی است

روحانی: در مقابل کرونا موفق بودیم؛ آمار نزولی است/ پس‌انداز مردم در بانک‌ها افزایش یافته است

رییس جمهوری گفت: روز پایانی کرونا مشخص نیست و همه باید در مسیر مبارزه با این بیماری تا آخر در کنار یکدیگر ادامه دهیم؛ مردم بدانند که در این مسیر تنها نیستند و همه ارکان نظام در کنار آنها هستند.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح روز پنج شنبه در آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی در استان ایلام که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، افزود: نمودار کلی آمار بیماری کرونا در کشور نزولی است و بر اساس گزارش‌ها، بخش بیشتر تخت‌های بیمارستانی کشور که به بیماری کرونا اختصاص داده شده، خالی است.

روحانی اظهار داشت: در مقایسه با سایر کشورها موفقیت ما در مبارزه با کرونا قابل ملاحظه بوده است، اما باید تلاش کنیم در مجموعه اقدامات از کنترل بیماری و کاهش مبتلایان و آمار فوتی ها تا تامین تجهیزات این مسیر را ادامه دهیم و تا پایان این مبارزه عملکرد خوبی داشته باشیم.

روحانی: آمار مبتلایان به کرونا نزولی است

وی اظهار داشت: روز پایانی کرونا مشخص نیست و همه باید در مسیر مبارزه با این بیماری تا آخر در کنار یکدیگر ادامه دهیم و مردم بدانند که در این مسیر تنها نیستند. دولت با همه توان و تلاش خود و با همراهی سایر ارکان کشور از نیروهای مسلح تا امدادگران و خیرین و تلاشگران عرصه صنعت و تولید در کنار مردم ایستاده‌اند.

رییس جمهوری تاکید کرد: در موفقیت برابر کرونا، راهی جز همکاری و همراهی مردم نداریم؛ اگر چه بار اصلی مبارزه با کرونا بر دوش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، اما موفقیت و کمک اصلی، همکاری و همراهی مردم است.

رییس جمهوری اظهار داشت: می خواهم خدمت مردم عزیز و بزرگوار ایران عرض کنم که امسال که شرایط سخت است و به دلیل این ویروس که بسیاری از رسته‌های کسب و کار را با مشکل مواجه کرده است، در این روز کارگر احساس می کنم عده ای از کارگران، عده‌ای از فعالان اقتصادی ما در فشار هستند. اما در عین حال امسال در کنار همه این سختی ها، قدم های بسیار خوبی را هم شاهد هستیم. گزارشی که دیروز بانک مرکزی از وضع پس‌انداز در بانک‌ها به من داد که رشد داشته است که جای خوشحالی و نشاط است. در بورس شاهد یک تحول و رشد بی نظیر بودیم و دو میلیون نفر در بورس فعال هستند و سود فراوانی شامل حال آن ها شده است. ما هم بسیار خوشحال هستیم در این سال سخت، مردم ما در شرایط بهتری باشند. طرح های بسیاری مهمی در هفته های پیش رو به بورس عرضه خواهد شد و طرح های بسیار مهمی در ماه های پیش رو عرضه خواهد شد.

رییس جمهوری تاکید کرد: مقام معظم رهبری دیروز با آزاد شدن سهام عدالت که برای مردم ما بسیار مهم است، موافقت کردند. آنهایی که دارای سهم یک میلیون تومانی هستند، اگر بخواهند سهام شان را در معرض فروش قرار دهند، رقم قابل ملاحظه‌ای در اختیارشان قرار می گیرد. اگر هم بخواهند نگه دارند که شاید بهتر باشد، ان شاءالله سود خوبی شامل آنها می شود. سود امسال مربوط به پارسال است. این هم قدم مهمی بود که با دستور رهبر معظم رهبری در زمینه بورس برداشته شد.

پنجمین سال خوکفایی تولید گندم در دولت تدبیر و امید

وی ادامه داد: در زمینه تامین مواد غذایی و کالاهای اساسی باز هم تاکید می کنم، امسال در برخی از کالاها تقریبا خودکفا هستیم. این افتخار برای دولت تدبیر و امید است که پنجمین سال است که در گندم خوکفا هستیم و این در تاریخ کشور ما کمتر سابقه داشته است که چهار، پنج سال به طور مداوم و پشت سر هم در گندم خود کفا باشیم.

رییس جمهوری گفت: در استان ایلام می بینیم که تولید گندم از سال ۹۲ چند برابر شده است؛ کلزا هم همین طور چند برابر شده است. ۲۴ سد در همین منطقه غرب کشور در دولت تدبیر و امید تکمیل و افتتاح شده است. همه اینها این است که یک شرایط مناسبی برای برای فعالیت و تولید مردم ایجاد شده است. برخی در زمینه سفر و نقل و انتقال و گردشگری مشکل داشتند؛ اصولا برخی از کسب و کارها به خاطر این که یک ماه تعطیل بودند و ایام عید نتوانستند فعال باشند، بار بر دوش آنهاست.

روحانی افزود: دولت هم توان خود را به کار خواهد گرفت تا جایی که در امکان دولت است به این ها کمک خواهد کرد تا ماه رمضان خوبی را پیش رو داشته باشد و بعد سال خوبی تا پایان پیش رو داشته باشند. تاکید می کنم در موفقیت ما در برابر ویروس کرونا راهی جز همکاری و هماهنگی نداریم، بار اصلی بر دوش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پزشکان و پرستاران و کادر درمانی کشور است.

وی اظهار داشت: اما کمک اصلی به دست مردم است. با مراعات مردم عزیز از این مساله عبور خواهیم کرد. آمار و ارقام کشور ما در مقایسه با کشورهای دیگر نشان می دهد که موفقیت ما قابل ملاحظه بوده است. البته این که در دنیا چندم هستیم پایان مسابقه معلوم می شود. ما وسط مسابقه هستیم. اکنون این بازی ادامه دارد ممکن است نیمه اول بازی شاید، هنوز نیمه اول هم تمام نشده است.

رییس جمهوری گفت: شرایط تعداد مبتلایان، تعداد بستری و تعداد بهبودیافته و تعداد افرادی که به رحمت خدا پیوستند مطلوب است. مجموعه عملکرد دستگاه های دولتی، بخش عمومی، غیر دولتی، نیروهای مسلح و همه ملت موفق عمل کردند. ما اگر بگوییم فقط دولت موفق شد این حرف نادرست است، همه موفق شدیم. دولت نمی تواند در هیچ امر مهمی موفق بشود این ملت است که موفق می شود و دولت باید همه توان و تلاش خود را برای موفقیت و کمک به مردم به کار گیرد.

روحانی افزود: آن کسی که سینه را در برابر مشکلات سپر کرده، ملت بزرگ ما است. ما هم پشتیبان آن ها و در کنار آنها هستیم. هر مقدار توان داشته باشیم مردم را یاری و کمک می کنیم. مردم باید بدانند تنها نیستند، بدانند که دولت یعنی به معنی نظام، همه ارکان کشور، نیروهای مسلح، همه خیرین و همه آنهایی که دل پاکی دارند و دستشان در راه خدا باز است و در این ماه رمضان خدمت می کنند، در کنار آنها هستند.

وی اظهار داشت: در این هفت هشت روز یک مقدار فعالیت اقتصادی شروع شده، البته خیلی با احتیاط فعالیت ها را ادامه می دهیم. دیروز وزیر کار اعلام کرد آنهایی که برای بیمه بیکاری ثبت نام می کردند این ثبت نام متوقف شده است. حتی برخی از آنها اعلام کردند که از ثبت نام بیمه بیکاری خارج می شوند و به دنبال شغل خود می روند. بسیار خبر خوشحال‌کننده‌ای برای من بود، البته می دانم بسیاری از شغل ها هنوز مشکل دارند و ممکن است ماه ها این مشکل وجود داشته باشد.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: برای ما روشن نیست که پایان این ویروس چه روزی و چه تاریخی است. این برای همه مبهم است. با رهبران برخی از کشورها مذاکره می کردم سوال کردم که پیش بینی شما از پایان ویروس کرونا چی هست می گفتند ما نمی دانیم. یکی از آنها می گفت تا سال آینده ممکن است گرفتار این ویروس باشیم. هنوز برای ما روشن نیست شرایط چگونه است. باید تلاش خودمان را انجام دهیم. آماری را که دیشب نگاه می کردم بسیار خوشحال کننده بود؛ آمار نزولی شده است.

وی اظهار داشت: بر مبنای آمار دیشب می توانم بگویم که بخش اعظم تخت های بیمارستانی که برای بیماری کرونا اختصاص داده شده بود خالی است و امیدواریم روز به روز خالی تر شود و مبتلایان بهبود یابند. شرایط سخت است، اما در عین حال امید ما بسیار زیاد است.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: یکی از امیدها طرح هایی است که افتتاح می شود. از آغاز امسال افتتاح طرح ها را شروع کردیم. این افتتاح سوم هفتگی است که به همین صورت در استان های مختلف طرح ها را افتتاح خواهیم کرد.

روحانی تاکید کرد: یکی از این طرح ها، طرح آب بود که بیش از پنج هزار نفر اشغال مستقیم ایجاد شد. در بخش کشاورزی بیش از پنج هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود. برای ما مهم است که بتوانیم اشتغال را حفظ کنیم و نگذاریم مردم بیکار شوند و نشاط و سلامت مردم هم حفظ شود.

در چارچوب پویش «هر هفته؛ الف-ب -ایران» طرح های «٢٢ هزار هکتار شبکه اصلی آبیاری و زهکشی تحت فشار فکه» و «سد مخزنی شهدای ایلام (گلال)» با اعتبار یک هزار و ١٠٠ میلیارد تومان از طرح های وزارت نیرو و همچنین طرح «شبکه آبیاری در ٢٧ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دهلران و مهران و ایوان» و بیش از ١٢۳ طرح دیگر با اعتبار ۴٨٢ میلیارد تومان در بخش کشاورزی، صبح امروز (پنج شنبه) با دستور حسن روحانی رییس جمهوری در استان ایلام به بهره برداری رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
1
15
مواظب باش چشم نخوری ای موفق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
0
22
در استان خراسان شمالی که دو روز است آمار مبتلایان۶تا ۸ برابر شده است ؟،!نزولی کدومه؟،!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
داداش این سر صبح... زیاد جدی نگیر.!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
0
15
والا ما که داریم از پس انداز برای کسری درآمد استفاده می کنیم. تو این دو سال همه چی بیش از سه برابر شده حقوق ها 20 در صد بالا رفته چطو ی ملت پس انداز کنن.
صد رحمت به ادعا های احمدی نژاد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
0
11
مردمی پس انداز می‌کنند که به وعده های شما دل خوش کرده بودنند و از بازار طلا و دلار مسکن سالها عقب افتاده اند و الان برای فرار از سرقت راهی بانک‌ها شده اند، کمی حقایق را ببین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
2
19
به شما رای دادیم که دروغ تو جامعه کم بشه ولی می بینیم این دروغ اپیدمی هستش و فرقی بین شما و رئیس جمهور قبلی نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
0
7
واقعا نمي دونيد چرا پس اندازها در بانك افزاىش يافته چون هر چه جمع مي كنند كه كارى كنند قيمتها بالا مي رود و انها سر جاي اولند اگر پول جمع كردند خانه بخرند حالا اتومبيل هم بهشان نمي دهند اگر مي خواستند ماشين بخرند حالا بايد با ان پول اسباب خانه بخرند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
0
6
افزایش پس انداز کدوم قشر؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
0
7
کجانزولیه
چطورممکنه همه میگردن توشهرها نزولی بشه
خوزستان که هر روز طبق امار۲۰تا۳۰تابیشتر میشن مبتلاها.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
0
6
حتمااطرافیان و مشاوران ایشان برای منافع شخصی به ایشان آمار واطلاعات غلط می دهند و ایشان از واقعیتهای جامعه بی اطلاع هستند.
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
0
4
در رابطه با اینکه صحبت از افزایش پول سپرده های مردم میشه!
خوب حرف شما هم یا درست یا نه؟
ولی چرا از ارزش پول ملی چیزی گفته نمیشود؟؟.
ارزش پول مردم به کمتر از یک چهارم در مدت دولت جنابعالی رسیده و باعث مشکلات زیادی شده است.
آن کسانی که برای معیشت روزانه خود نسبت به سپرده گذاری اقدام کردند و در خانه،طلا،اتومبیل،سرمایه گذاری نکردند که اگر میکردند میتوانستند نان را به قیمت روز تهیه کنند و از طرف دیگر بحرانهای کشور را بیشتر نکردند و قانع به همان سود سپرده بودند و الان با این شرایط که ارزش پول ملی به اندازه باور نکردنی اینقدر کاسته شده و باعث نگرانی شدیدشان انجامیده صحبت نمائید شما با رای مردم بر صندلی ریاست جمهوری نشسته اید و قولهایی دادید حالا وقت اینست که جوابگو باشید و در مورد چکیده ها مردم را مطلع سازید.
شهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
0
1
اقای روحانی مردم محتاج نان شب خودشون شدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
0
0
منظور آقاي روحاني حقوق بگيران نجومي است و الا كارمند حقوقش ده روز اول ماه تمام مي شود پس انداز كجا بود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین