کد خبر: ۶۴۸۹۸۵
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷

سعید معروف باندی ندارد و فقط حواسش به تیم است

جواد کریمی لژیونر تیم‌ملی والیبال ایران در تازه‌ترین مصاحبه خود صحبت‌های جالبی مطرح کرده. از وضعیت این روزهای خودش تا صحبت درباره سعید معروف.
آفتاب‌‌نیوز :

آرزویش در سال جدید برآورده شد. لژیونری در اروپا. آن هم در تیم گریم یارد مازیک ،قهرمان لیگ والیبال بلژیک . حتی به قیمت رد پیشنهادات با رقم بالاتر.جواد کریمی پاسور دوم تیم ملی والیبال همیشه دلش می خواست بازی در لیگ های اروپایی را تجربه کند. اما او آرزویش را کامل کامل می خواست؛ بازیکن فیکس باشد نه ذخیره و البته در لیگ قهرمانان اروپا . همین طور هم شد، او حالا پاسور اول تیمش است.

سعید معروف باندی ندارد و فقط حواسش به تیم است


*انگار سال 99 برای تو با قرارداد با تیم بلژیکی خوب شروع شد. حالا چرا لیگ بلژیک؟
خدا را شکر تا اینجا خوب بود.برای من فیکس بودن و بازی مهم بود. از طرفی تیم گرین یارد مازیک بلژیک 14 تیمی با قدمت 50-60 ساله است با 14 بار قهرمانی و هینن سرمربی لهستان و کاستلانی سرمربی اولشتین پلاس لیگا هم بازیکنش بوده اند و از همه مهمتر اینکه در لیگ قهرمانان اروپا هم حضور دارد. من دلم نمی خواست به تیمی بروم که روی نیمکت ذخیره تیم دهم جدول رده بندی بنشینم. می خواستم جایی بروم که بازی کنم.

*یعنی در این تیم بازیکن فیکس هستی؟
من پاسور اول تیم هستم. در واقع من از لیگ ایران و لهستان هم پیشنهاد داشتم اما پاسور ذخیره می شدم و تیم لهستانی هم تیم دهم جدول رده بندی بود. حتی مبلغ قراردادپتیم های ایرانی هم خیلی بیشتر از تیم بلژیکی بود اما من رفتن را به ماندن ترجیح دادم.دلم می خواست بروم و لژیونری و بازی در لیگ های اروپایی را تجربه کنم تا کمک حال بهتری باری تیم ملی باشم. باشگاه گرین یارد مازیک حتی از من خواسته تا بازیکن دیگری از ایران هم به انها معرفی کنم.

*درست است که ایجنت نداشتی؟
دقیقا من ایجنت نداشتم و مربی تیم به من پیشنهاد داد و این ارتباط ادامه پیدا کرد تا اینکه یکی از اقوام همسرم که در بلژیک زندگی می کند ،پیگیر کارها شد تا بالاخره قرارداد بستم.

*برای دو فصل قرارداد بسته ای؟
فصل اول قطعی است و فصل دوم توافقی. مهم سال اول است که بروم ببینم شرایط تیم چطور است.

سعید معروف باندی ندارد و فقط حواسش به تیم است

*می دانی از کی برای تمرین به بلژیک بروی؟
با باشگاه صحبت کرده ام ، آنها گفتند فعلا که تمرینات تیم تعطیل است باید ببینیم چه زمانی اوضاع عادی می شود و دولت اجازه شروع تمرین می دهد.

* فسخ قرارداد با کولاکوویچ یکسال مانده به المپیک کار درستی بود؟
این سیاست فدراسیون است و بهتر می تواند در شرایط مختلف تصمیم بگیرد.ما تا المپیک یکسال فرصت داریم و فدراسیون می تواند مربی خوب بیاورد.

*خیلی ها به عملکرد کولاکوویچ انتقاد می کنند . تو کار با او را چطور دیدی؟
کولاکوویچ مربی خوب و باشخصیتی بود. من در مدت یکسالی که با او کار کردم خیلی تجربه خوبی برایم بود. وقتی سرمربی تیم ملی شد ،مرا به اردو دعوت کرد،اما به خاطر اینکه بازیکن تیم جوانان و امید بودم فرصت نشد به اردوی تیم ملی بیایم. اما سال بعد دوباره دعوت شدم که برایم خیلی خوب بود.

*یعنی به پیشرفت تو کمک کرد؟
دقیقا. به هر حال بازی روی دست بازیکنان مطرح تاثیر زیادی روی پیشرفت کار بازیکنان جوان دارد. من هم کنار سعید معروف بودم که خیلی به من کمک کرد. وقتی در زمین بازی می کردم نکاتی را علاوه بر نکات سرمربی به من می گفت که خیلی تاثیرگذار بود.

*اما بعضی بازیکنان معتقدند سعید معروف در تیم ملی باند دارد؟
نه اصلا همچین چیزی نیست. تیم از بیرون جور دیگری دیده می شود اما وقتی وارد تیم می شوی شرایط فرق می کند . آقا سعید حواسش به تیم هست. تیم ملی جو خیلی خوبی دارد .

*تعویق یکساله المپیک را چطور می بینی؟
هم بد است و هم خوب. دو ماه است آن طور که باید بازی نکرده ایم. نمی دانیم وضعیت کرونا چطور است و تا کی هست تا بتوانیم برای تمرین وبازی برنامه ریزی کنیم. اما امیدوارم کرونا زودتر ریشه کن شود . در این مدت تا شروع المپیک تیم ملی فرصت دارد تا با اردوهای خوب اماده شود .

*این شرایط و مربی جدید کار را سخت می کند؟
دقیقا ،چرا که مربی جدید که بیاید باید دوباره بازیهای بازیکنان را ببیند تا بچه ها را انتخاب کند و ما هم باید بیشتر تلاش کنیم تا نظرش را جلب کنیم.

*در این مدت ،قرنطینه را چطور سر کردی؟
من اکثرا خانه بودم. گاهی هم تمرین می کردم. البته تمرین توپی نه،فقط تمرین هوازی و تردمیل برای حفظ آمادگی جسمانی است. چرا که فضای خانه طوری نیست که تمرین توپی انجام دهی و حتی پنجه هم بزنی کمکی نمی کند و از طرفی توپ مدام به در و دیوار خانه می خورد. در واقع تمرین توپی در خانه کارآیی ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین