کد خبر: ۶۴۸۹۸۸
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
"ملت ایران در حفاظت از خلیج فارس همیشه موفق بوده و خواهد بود"

روحانی: مردم در خانه بمانند/ از رهبری تشکر می‌کنم/ حضور مردم در بورس یعنی آنها به نظام اعتماد دارند

رییس‌جمهور گفت: تورم ماهانه فروردین نصف تورم ماهانه اسفند است و این به معنای حرکت خوب اقتصادی در کشور است. مردم به بازار پول و سرمایه اعتماد دارند. حضور مردم در بورس نشان اعتماد مردم است. در خارج از کشور تبلیغ می‌کنند که مردم به نظام ایران اعتماد ندارند ولی دروغ می گویند.
آفتاب‌‌نیوز :

رییس‌جمهور با اشاره به مشکلات کرونا برای سلامت و شغل مردم بویژه کارگران و در عین حال تلاش کارگران برای رفع نیازمندی های کشور گفت: نیازمندی های مردم به وفور در اختیار مردم بوده و این در سایه تلاش کارگران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در جلسه هیات دولت ادامه داد: تلاش ما این بوده است که از سلامت مردم حراست کرده و نیازهای مردم را در بازار تامین کنیم و بنگاه‌های تولیدی به فعالیت خود ادامه دهند.

حسن روحانی: مردم در خانه بمانند/ از رهبری تشکر می‌کنم

وی خاطرنشان کرد: به دلیل ناروشن بودن پایان ویروس کرونا، باید خود را برای کار، علم، دانش، تحقیقات در جامعه آماده کنیم؛ بنابر این فرض که این ویروس برای مدتی کنار مردم هست. کسی نمی داند پایان این ویروس کی خواهد بود. همه دستورالعمل‌های پزشکی را باید رعایت کنیم و احتیاط لازم است. الان هم می‌گوییم برای غیر ضرورت، مردم در خانه بمانند ولی برای کار ضروری از خانه خارج شوید و در کوتاه ترین زمان به منزل برگردید.

اصل کار با مردم است

وی همچنین تصریح کرد: با تلاش باید مناطق زرو و قرمز به سفید تبدیل کنیم. اصل کار با مردم است و هیچ داروی مشخصی و واکسن هنوز وجود ندارد و باید مراقبت انجام شود.

رییس‌جمهور با تبریک به همه کارگران، پزشکان، پرستاران و کشاورزان گفت: شاهد تولید محصولات کشاورزی خوبی هستیم. در مواد غذایی اگر بنا با واردات بود، امروز مواد غذایی براحتی در اختیار دیگران قرار نمی‌دهند، حتی اگر پول لازم وجود داشت و مشکلی وجود نداشت؛ زیرا همه کشورها چند برابر گذشته مواد غذایی و پزشکی ذخیره می‌کنند. دستگاه تنفس مصنوعی، ماسک و تجهیزات پزشکی را خودمان تولید می‌کنیم ولی اگر توانید نمی‌کردیم، معلوم نبود بتوانیم واردات داشته باشیم.

پیروزی ما، پیروزی ملت است نه دولت

وی با اشاره به این‌که «امروز در جامعه آرامش نسبی وجود دارد» ادامه داد: مواد غذایی و بهداشتی، تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد. مسئولان سایر کشورها همه اقدامات ایران را زیر نظر داشته و تشکر می‌کردند که ایران کار منسجم قوی برای مقابله با ویروس انجام داد. برخی سوال می‌کردند که چگونه از فاصله اجتماعی به فاصله هوشمند رسیدید؟ همه ایران را نگاه می کنند. پیروزی ما، پیروزی ملت است نه دولت.

وی با بیان این‌که «ارز، ریال، آب، برق و گاز را باید تامین کنیم»، ادامه داد: تورم ماهانه فروردین نصف تورم ماهانه اسفند است و این به معنای حرکت خوب اقتصادی در کشور است. مردم به بازار پول و سرمایه اعتماد دارند. حضور مردم در بورس نشان اعتماد مردم است. در خارج از کشور تبلیغ می‌کنند که مردم به نظام ایران اعتماد ندارند ولی دروغ می گویند.

روحانی خاطرنشان کرد: افتخار ماست که می توانیم کیت ها را صادر کنیم. ملت نه خود را باخته نه دچار حزن و اندوه شده است. ما باید مشکلات را تحمل کنیم. الان زمانی است که ملت ما رشادت و قدرت و توانمندی علمی خود را نشان داد. در کرونا ملت ما اعلام کرد به متخصصین به خوبی اعتماد می کند. دولت، مراجع، رهبری صداوسیما و مردم از نظر متخصصین حمایت کرده و به آن عمل کردند.

ملت ایران در حفاظت از خلیج فارس همیشه موفق بوده و خواهد بود

وی با اشاره به روز خلیج فارس و اهمیت خلیج فارس برای جهان و ایران، گفت: اینجا همیشه خلیج فارس است و خلیج فارس می ماند. آمریکا باید بداند اسم این خلیج، خلیج فارس است نه خلیج نیویورک. آن‌ها نباید علیه ملت ایران توطئه کنند. این ملت در حفاظت از خلیج فارس همیشه موفق بوده و خواهد بود. نیروهای نظامی و انتظامی در حفاظت از خلیج فارس همیشه موفق بوده‌اند.

از رهبری تشکر می‌کنم

وی همچنین با اشاره به سابقه توزیع سهام عدالت به مردم، خاطرنشان کرد: از رهبری تشکر می‌کنم. در این شرایط سخت هرچه بتوانیم دارایی‌های مردم را بروز و شفاف کنیم و اختیار کار را به صاحبان آن برگردانیم، کار ارزشمندی شده است. دولت به فکر ساماندهی به سهام عدالت بود. دولت به دنبال شفاف سازی سهام عدالت بود. در سال94 مردم در سامانه‌ای ثبت نام کردند و مشخص شد هرکسی چه مقدار سهم دارد. ما دنبال آزادسازی سهام عدالت بودیم و مطرح شد رهبری باید اجاره آزادسازی سهام عدالت را بدهند. من چند بار به ایشان در این زمینه توضیح دادم و در 96لایحه آن را به مجلس فرستادیم. سه مکاتبه خدمت رهبری در چند ماه اخیر داشتم تا سهام عدالت آزاد شود و اهداف رهبری هم کاملا رعایت شود. در اسفند، فروردین و اردیبهشت با رهبری مکاتبه داشتم رهبری نکاتی را به من گفتند و تاکید داشتند تا چارچوبی برای آزادی سهام عدالت تهیه شود. این چارچوب تهیه شد و در نهایت ایشان موافقت کردند شورای عالی بورس آزادسازی را انجام دهد. موافقت رهبری یک قدم بسیار خوبی برای مردم است. حدود پنجاه میلیون نفر صاحب سهام عدالت هستند و حساب و کتاب این سهام روشن است. از شورای عالی بورس می‌خواهم در کوتاه‌ترین زمان لازم آیین‌نامه‌ها و مقررات لازم را تهیه کند. در سه نوبت سود این سهام به ازای یک میلیون تومان، به مردم پرداخت شده است.

روحانی با بیان این‌که «مردم اگر تمایل داشته باشند می‌توانند سهم خود را نگه داشته و از سود آن بهره ببرند»، اظهار کرد: ارزش این سهام هر روز بیشتر می‌شود. البته اگر مردم بخواهند، می‌توانند سهام را بفروشند نحوه فروش سهام را شورای عالی بورس مشخص می کند. به نظر من این سهام به کمک مردم آمده است.

رئیس جمهور با اشاره به این‌که «احتیاط با امید به آینده باید توام باشد»، گفت: نه این‌که احتیاط، امید را خدشه‌دار کند؛ باید دستورالعمل‌ها را رعایت کرده و به آینده کاملا امیدوار باشیم. ان‌شاالله از این شرایط عبور خواهیم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
1
25
مردم بخاطر پولشون که به بورس رفتند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
4
35
قبلا حضور مردم در انتخابات (نه بورس) نشان دهنده این بود که به نظام اعتماد دارند ها !
# اسفند 98
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
2
32
نتیجه این اعتمادرادراینده خواهیم دیدکه مردم بدبخت پلاکارددردست جلوبورس نشسته طالب پولهای خودخواهندبود.حالااینوهم به حساب اعتمادبه نظام تلقی کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
عزیزم بورس با بانک فرق میکنه اون زمان مردم دیگه ادعایی نمی تونن داشته باشن اینکه الان شرکت های زیانده را سود ده نشون بدن تا مردم سهامشون را بخرن
محمداف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
2
31
دیگه کسی با این حرف تو بورس شرکت نمی کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
1
17
روز به روز ارزش دارایی ارزش ریال رساعت به ساعت کم میشه مردم بخاطر حفظ ارزش پولشون مجبورن برن بورس
بورس های جهان بخاطر سود آوری شرکت ها جذاب میشن تو ایران فقط ارزش اموال شرکت ها است که داره بالا میره همراه تورم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
1
16
در هر کجای دنیا پول و سرمایه جایی میره که سود داشته باشه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
0
6
لااله الله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
0
14
بورس به نظام چه ربطی دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
0
9
در خانه بمانند که چه کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
0
10
اون سهام عدالت هم از صدق سر احمدی نژاد بود نه شما.
تبریزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
8
2
آمریکا باید بداند اسم این خلیج، خلیج فارس است نه خلیج نیویورک.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
0
6
یکی از دلایلی که بانک مرکزی اینقدر روی کاستن از سود بانکی تمرکز کرده ، وادار کردن مردم به شرکت در بورس است و این بین پیر مردان و زنان که توان ریسک را ندارند فدا میشوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
0
16
همه چي آرومه . ما چقدر خوشحاليم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین