کد خبر: ۶۴۹۰۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
فعالیت در کلاس آنلاین شاخص ارزیابی دانش‌آموزان

امتحانات نهایی از ۱۰ یا ۱۷ خرداد/ شرایط برگزاری امتحانات سایر دانش‌آموزان

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امتحانات نهایی از ۱۰ یا ۱۷ خرداد برگزار می‌شود، درباره وضعیت امتحانات سایر پایه‌های تحصیلی توضیح داد.
آفتاب‌‌نیوز :

محسن حاجی میرزایی در نهصدوهفتاد و چهارمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، با تسلیت رحلت آیت الله امینی و تجلیل از نقش ایشان در امر تربیت، اظهار کرد: پس از ورود بیماری کرونا و تعطیلی مدارس، آموزش و پرورش، باید تکلیف آموزش را مشخص می‌کرد.

وی افزود: اگر تعطیلی کوتاه مدت باشد نظام آموزشی خیلی دچار اشکال نمی‌شود، اما چون به‌واسطه این بیماری فراگیر تعطیلات طول کشید ما باید کاری می‌کردیم لذا ابتدا به سراغ ارائه آموزش‌ها از طریق تلویزیون و همچنین ارائه آموزش‌ها در فضای مجازی پیام رسان‌ها رفتیم و نهایتاً به ایجاد شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) اقدام کردیم.

امتحانات نهایی از ۱۰ یا ۱۷ خرداد/شرایط برگزاری امتحانات سایر دانش‌آموزان

حاجی میرزایی گفت: راه اندازی شبکه آموزشی با این حجم و گستردگی که قرار است 15 میلیون دانش آموز را پوشش دهد؛ در این زمان کوتاه بسیار سخت و نیازمند تلاش مضاعف است لذا با تلاش‌های شبانه روزی که بدون وقفه در دو ماه اخیر صورت گرفت سعی ما بر این است تا برخی از مشکلات کاملاً رفع شود.

وی استقبال دانش‌آموزان و فرهنگیان از این شبکه را بسیار خوب اعلام و عنوان کرد: یکی از اهداف اصلی ما از ایجاد شبکه شاد مصون‌سازی فرایند آموزشی کشور در برابر بحران‌هایی است که باعث تعطیلی مدارس می‌شود. البته در این فرصت کم سعی کردیم این شبکه به آموزش‌های سال تحصیلی جاری برسد.

آموزش حضوری در مناطق محروم

وزیر آموزش و پرورش هدف اصلی ایجاد این شبکه را آموزش دانش‌آموزان دانست و ادامه داد: در مناطق کم جمعیت و دورافتاده که دانش آموزان با مشکلات ناشی از امکانات فضای مجازی روبه‌رو هستند آموزش‌ها را از طریق راهبران آموزشی پیش بردیم و حتی در برخی مناطق کم جمعیت آموزش حضوری در فضای باز و با چینش پراکنده دانش آموز انجام می‌شود.

امتحانات نهایی 10 یا 17 خرداد آغاز می‌شود

وی ادامه داد: برای پایه دوازدهم طبق روال هرساله آخر اردیبهشت پایان سال تحصیلی خواهد بود و پس از تعطیلات عید فطر، امتحانات از 10 یا 17 خرداد ماه آغاز و تا یک هفته از تیرماه ادامه خواهد داشت کنکور نیز 20 روز پس از آخرین امتحان نهایی برگزار خواهد شد.

حاجی میرزایی در خصوص تدوین محتوا‌های درسی در فضای مجازی گفت: سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی، محتوا‌هایی را برای معلمان تدوین و در اختیار آنان قرار داده است همچنین مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان نیز محتوا‌های آموزشی را آماده و به استان‌ها ارسال کرده است.

فعالیت در کلاس آنلاین شاخص ارزیابی دانش‌آموزان

وی تصریح کرد: در صورتی که امکان برگزاری امتحانات پایانی برای پایه‌های غیر از دوازدهم وجود نداشته باشد فعالیت دانش آموزان در کلاس‌های آنلاین و انجام تکالیف از شاخص‌های ارزشیابی توسط معلمان خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: تلاش خواهیم کرد برای آینده آماده شویم و محتوا‌ها به گونه‌ای تدوین شود تا در فضای مجازی به سهولت قابل ارائه باشد.

حاجی میرزایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیین نامه اجرایی مدارس که در دستور کار شورای عالی قرار داشت، اظهار کرد: توجه به مشارکت معلمان و اولیا در امور مدرسه و مساعدت بیشتر خیرین می‌تواند در امر تعلیم و تربیت سهولت ایجاد کند.

وی گفت: مستندسازی در مدرسه بسیار اهمیت دارد، زیرا آیندگان باید بتوانند از تجارب امروز مدیران و معلمان استفاده کنند و مشکلات را حل و فصل کنند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در آموزش و پرورش بیش از 100 هزار مدیر داریم و ما نیازمند تربیت مدیر هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
0
0
سلام وقت عالی بخیر خواهشمند است دستور فرمایید تعویق آزمون دکتری بر اساس درخواست نظرسنجی سایتها نباشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
0
0
بلاخره وزیر محترم آموزش وپرورش درمورد نحوه امتحانات کلاس های ششم.هفتم.هشتم.نهم مشخصا مطلبی بیان نکردند.لطفا اگر دوستان عزیز اطلاعاتی دارند مرقوم فرمایند.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
0
0
این همه پول تو این مملکه اونوقت باید خیرین پیدا بشن تا مدرسه بسازن برای مردم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین