کد خبر: ۶۴۹۰۰۵
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸

ترکیه ۲۸ میلیارد دلار برای مقابله با کرونا کنار گذاشت

رئیس جمهور ترکیه از حمایت ۲۰۰ میلیارد لیری دولت از بخشهای مختلف اقتصاد این کشور در برابر پیامدهای ویروس کرونا خبر داد.
ترکیه ۲۸ میلیارد دلار برای مقابله با کرونا کنار گذاشت
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان با بیان اینکه دولت تاکنون ۲۰۰ میلیارد لیر ( ۲۸.۵ میلیارد دلار) برای مقابله باپیامدهای اقتصادی ویروس کرونا تخصیص داده است، نسبت به حفظ ثبات در محیط کلان اقتصاد این کشور اطمینان داد و افزود که دولت توجه زیادی به حمایت از طبقات درآمدی پایین دارد.

اردوغان با تشکر از اقدامات کادر درمانی این کشور گفت که به زودی میزان فعالیت های اقتصادی به زمان پیش از بحران باز خواهد گشت.

وی خاطرنشان کرد: تولیدات در کشور ما خیلی سریع به زمان قبل از بحران برخواهد گشت و ما یک جدول زمانی برای این کار در نظر گرفته ایم.

رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر اهمیت وحدت بخشهای مختلف در روزهای کنونی گفت: باید مطمئن شویم که هر پولی که آن را برای رفاه، امنیت و اینده خود خرج می کنیم، در جای درست خود خرج کنیم چرا که مدیریت منابع مالی در حال حاضر اهمیت زیادی دارد.

در شرایطی که بیش از ۱۲۰ هزار شهروند ترک به کرونا مبتلا و بیش از ۳۰۰۰ نفر نیز جان خود را از دست داده اند، اردوغان از شهروندان این کشور خواست تا با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت های رفت و آمد به حل زودهنگام این مشکل کمک کنند.

در روزهای اخیر نگرانی از پیامدهای کرونا بر اقتصاد ترکیه به ویژه در بخش گردشگری باعث ریزش ارزش لیر و رسیدن نرخ برابری آن به پایین ترین سطح ۱.۵ سال اخیر در برابر دلار شده بود.

دولت ترکیه تا پیش از همه گیری کرونا دستیابی به رشد اقتصادی پنج درصدی را هدفگذاری کرده بود اما تحقق چنین هدفی با توجه به شرایط کنونی و تعطیلی گسترده کسب و کارها کاملا بعید به نظر می رسد. ترکیه اکنون اصلی ترین کانون درگیر با کرونا در خاورمیانه است و شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در آن از هر کشور دیگری در منطقه بالاتر است. با این حال انتظار می رود سال‌آینده رشد اقتصادی مجددا مثبت شده و به ۳.۷ درصد برسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین