کد خبر: ۶۴۹۰۱۲
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳

ماجرای ویدیو "پرنده ناشناس" که آمریکا از طبقه‌بندی خارج کرد+فیلم

وزارت دفاع آمریکا سه ویدیو از "پدیده‌های هوایی توضیح‌ناپذیر" را از حالت طبقه‌بندی خارج و منتشر کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :

پنتاگون اعلام کرده که با این کار قصد دارد "هرگونه سوء برداشت عمومی درباره واقعی بودن تصاویری که دست به دست می‌شود را برطرف کند. این ویدیوها قبلا در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۷ میلادی درز کرده بود.

دو ویدیو را نیویورک تایمز منتشر کرده بود و یکی دیگر را سازمانی که تام دلونگ، خواننده گروه بلینک-۱۸۲ از موسسان آن است.

بعد از درز کردن ویدیوها عده‌ای گفتند که این تصاویر "اشیاء پرنده ناشناس" موجودات فرازمینی یا همان بشقاب پرنده‌ها را نشان می‌دهد.

یکی از این ویدیوها که به گفته نیویورک تایمز دو خلبان جنگنده‌های نیروی دریایی در سال ۲۰۰۴ ضبط کرده‌اند، شیئی را نشان می‌دهد که بالاتر از سطح آب در اقیانوس اطلس در حال پرواز است.

دو ویدیوی دیگر که در سال ۲۰۱۵ فیلمبرداری شده اشیاء پرنده‌ای را نشان می‌دهد که یکی از آنها در حال چرخش است. در این ویدیو صدای خلبان شنیده می‌شود که می‌گوید: "نگاه کن پسر! دارد می‌چرخد!"

پنتاگون در بیانیه‌اش گفته است: "بعد از بررسی دقیق، وزارت دفاع به این نتیجه رسید که انتشار این سه ویدیو طبقه‌بندی شده هیچگونه توانایی یا سیستم حساسی را برملا نمی‌کند... وزارت دفاع این ویدیوها را منتشر می‌کند تا هرگونه سوء‌برداشت عمومی درباره واقعی بودن تصاویری که دست به دست می‌شود را برطرف کند... اشیاء هوایی که در این ویدیوها دیده می‌شوند به عنوان ناشناس دسته‌بندی شده‌اند."

بعد از انتشار این ویدیوها تام دلونگ در توییتی از سهامداران سازمانش تشکر کرد و گفت که امیدوار است بتواند بودجه برای تحقیقات بیشتر درباره این موضوع را فراهم کند.

این خواننده با همراهی شرکایش، سازمان آموزشی خود در ارتباط با مسائل فضایی را در سال ۲۰۱۷ و با هدف مطالعه بشقاب پرنده‌ها و دیگری پدیده‌های فرازمینی تاسیس کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین