کد خبر: ۶۴۹۱۷۹
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳

ادعای یک شرکت داروسازی انگلیسی درباره روند تحقیقات واکسن کرونا

رئیس شرکت داروسازی انگلیسی-سوئدی که در طرح ساخت واکسن کرونا با دانشمندان دانشگاه‌ اکسفورد انگلیس مشارکت دارد، ادعا کرد که اولین برآوردها از میزان اثربخشی این واکسن تا حداکثر ماه ژوئیه (تیر/مرداد) ارائه خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :

«پاسکال سوریوت» رئیس اجرایی شرکت «آسترازنکا» امروز (پنجشنبه) در گفت‌ وگو با اسکای نیوز گفت که تولید واکسن کرونا به دنبال آزمایش‌های بالینی روی انسان آغاز شده است.

وی با بیان این ادعا که دانشمندان دانشگاه آکسفورد به سرعت در حال پیشرفت برای ساخت واکسن کرونا هستند، افزود: حجم انبوهی از واکسن یادشده تا ماه اکتبر تولید خواهد شد که اولویت مصرف آن با شهروندان انگلیسی خواهد بود.

ادعای یک شرکت داروسازی انگلیسی درباره روند تحقیقات واکسن کرونا

سوریوت با اشاره به احتمال شکست تحقیقات پژوهشگران دانشگاه آکسفورد اذعان کرد که خطر تجاری بزرگی را قبول کرده است.

وی با این حال افزود: این یک بحران وحشتناک است که ما تصمیم گرفتیم برای رسیدن به راه حل با یکدیگر همکاری کنیم.

رئیس اجرایی شرکت «آسترازنکا» همچنین درباره هزینه فروش این واکسن هم گفت که در دوران شیوع کرونا، هزینه کمی محاسبه خواهد شد، اما در طولانی‌مدت و اگر ویروس کرونا ناپدید نشد، مانند واکسن آنفلوآنزا با قیمت تجاری عرضه می‌شود.

توافق میان محققان دانشگاه آکسفورد و شرکت داروسازی آسترازنکا برای ساخت و توزیع واکسن کرونا امروز (پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت) نهایی شد. این اولین توافق صورت گرفته پس از تشکیل گروه ویژه دولت انگلیس برای سرعت بخشیدن به روند کشف واکسن کرونا (کووید-۱۹) است.

مت هنکوک وزیر بهداشت انگلیس در این باره گفت: علوم، دنیای ابهامات می باشد و ممکن است هرگز واکسن اثربخشی برای کرونا کشف نشود، اما توافق صورت گرفته این توان را به انگلیس می‌دهد که در صورت کشف واکسن جدید بتوانیم این ویروس ترسناک را شکست دهیم.

محققان انگلیسی از زمان شیوع کرونا، اقدامات مقدماتی برای ساخت واکسن این ویروس را آغاز کرده‌اند.

چندی پیش دانشمندان دانشگاه آکسفورد ادعا کردند که در حال ساخت واکسنی هستند که تا پاییز امسال آماده خواهد شد. آنها با توجه به تجربیات گذشته ۸۰ درصد اطمینان دارند که این واکسن اثر بخش خواهد بود.

نخستین نمونه این واکسن که به لاتین ChAdOx۱ nCoV-۱۹ نام‌گذاری شده پنجشنبه هفته گذشته روی بدن دو داوطلب آزمایش شد. «سارا گیلبرت» رییس گروه تحقیقات دانشگاه آکسفورد در حوزه تولید واکسن جدید، امیدوار است ۵۰۰ نمونه دیگر از این واکسن را تا ماه آینده آزمایش کند.

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که آمار جان‌باختگان مبتلا به کرونا در انگلیس به سرعت در حال افزایش است و تاکنون، طبق آمار رسمی وزارت بهداشت این کشور بیش از ۲۶ هزار نفر جان خود را در انگلیس از دست داده‌اند. انگلیس به فاصله کمی پس از ایتالیا دارای بالاترین آمار مرگ و میر بر اثر کرونا در اروپاست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین