کد خبر: ۶۴۹۲۲۲
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
دانشمندان بر این باور هستند که منشاء شیوع کرونا خفاش‌ها هستند

ویروس کرونا ساخته انسان و از نظر ژنتیکی دستکاری شده است؟

سازمان های اطلاعاتی آمریکا روز پنجشنبه اعلام کردند که نتیجه بررسی آنها نشان می دهد که ویروس جدید کرونا ساخت بشر نیست و از نظر ژنتیکی نیز دستکاری نشده است. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بعدا گفت او شواهدی را دیده که حاکیست این ویروس از آزمایشگاهی در چین نشات گرفته. چین این نظریه را رد کرده و از واکنش آمریکا به اپیدمی ویروس کرونا انتقاد کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :

دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا (دی ان آی) که بر کلیه سازمان‌های اطلاعاتی این کشور نظارت دارد روز پنجشنبه گفت که با "اجماع گسترده علمی" درباره طبیعی بودن عامل بیماری کووید-۱۹ هم نظر است.

آژانس‌های اطلاعاتی ایالات متحده تاکید کرده‌اند که همچنان در حال بررسی منشاء بیماری همه‌گیر «کووید ۱۹» هستند.

کرونا ساخته انسان و از نظر ژنتیکی دستکاری شده است؟ 

در این بیانیه آمده است: "جامعه اطلاعاتی به بررسی جدی داده‌ها و اطلاعات امنیتی تازه ادامه خواهد داد تا ببیند آیا شیوع از طریق تماس با یک حیوان آلوده شروع شد یا نتیجه حادثه‌ای در آزمایشگاهی در ووهان بود."

بیانیه روز پنجشنبه اولین واکنش صریح سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در رد نظریه‌های توطئه - هم در آمریکا و هم در چین - درباره استفاده ادعایی از ویروس به عنوان سلاح بیولوژیکی است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا پیش از این به احتمال نقش آفرینی آزمایشگاه ویروس‌شناسی ووهان در شیوع ویروس جدید کرونا اشاره کرده بودند. یک هیات دیپلماتیک و پژوهشی ایالات متحده پیش از این در سال ۲۰۱۸ میلادی پس از بازدید از آزمایشگاه ویروس شناسی شهر ووهان نسبت به «ضعف امنیتی آزمایشگاه ویروس های کرونا» هشدار داده بودند.

دونالد ترامپ روز پنجشنبه در پاسخ به سوالات در کاخ سفید به این نظریه دامن زد.

خبرنگاری از او پرسید: "آیا تاکنون چیزی دیده اید که باعث اطمینان زیاد شما شود که موسسه ویروس‌شناسی ووهان سرمنشاء این ویروس بوده؟"

رئیس جمهور آمریکا پاسخ داد: "بله، دیده ایم. بله، دیده ام. و فکر می کنم سازمان بهداشت جهانی باید از خود خجالت بکشد چون مثل روابط عمومی چین عمل می کند. آیا اشتباهی کرده اند، یا مشکل به خاطر یک اشتباه شروع شد و بعد اشتباه دیگری مرتکب شدند، یا کسی عمدا کاری کرده؟ من نمی فهم چطور تردد، اجازه سفر مردم به باقی چین (از ووهان) ممنوع شد، اما اجازه سفر به باقی جهان را پیدا کردند. سوال بد، سوال سختی است که باید جواب بدهند."

روزنامه نیویورک تایمز پنجشنبه گزارش کرد که مقام های ارشد کاخ سفید از جامعه اطلاعاتی آمریکا خواسته‌اند درباره این سوال تحقیق کنند که آیا ویروس کرونا از آزمایشگاهی پژوهشی در ووهان نشت کرده است یا نه.

مقام‌هایی که نامشان فاش نشد همچنین به شبکه "ان بی سی" گفتند که دولت از سازمان‌های اطلاعاتی خواست روشن کنند آیا چین و سازمان بهداشت جهانی در مراحل اولیه شیوع از انتشار اطلاعات درباره ویروس خودداری کردند یا نه.

ترامپ اخیرا جنگ لفظی با چین درباره این اپیدمی را تشدید کرده است که بعد از یک دوره کاهش تنش میان دو کشور است.

او روز چهارشنبه گفت چین می‌خواهد او انتخابات ماه نوامبر را ببازد. آقای ترامپ اغلب در کنفرانس‌های خبری مقام های چینی را به پنهانکاری درباره انتشار ویروس در مراحل اولیه شیوع متهم کرده و گفت که آنها می توانستند جلوی انتشار ویروس را بگیرند.

او زمانی که ویروس عمدتا به چین محدود بود عملکرد رهبران چین برای مهار آن را ستوده بود. به همین ترتیب او از سازمان بهداشت جهانی انتقاد کرده و سهم آمریکا برای تامین بودجه برای این نهاد بین المللی را قطع کرده است.

همزمان وزارت خارجه چین دولت ترامپ را به تلاش برای منحرف کردن افکار عمومی از مشکلات برای مدیریت این بحران متهم کرده است.

ویروس کرونا ساخته انسان و از نظر ژنتیکی دستکاری شده است؟

یک سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین بدون ارائه شواهد مکررا این ایده را مطرح کرده است که کووید-۱۹ ممکن است از آمریکا نشات گرفته باشد.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست دولت ترامپ مشغول بررسی راه‌های تنبیه مالی چین است. این شامل بحث درباره احتمال شکایت قضایی از چین برای گرفتن غرامت یا درخواست لغو بدهی آمریکا به این کشور می‌شود.

دولت چین چند هفته پیش محدودیت‌هایی را برای انتشار نتیجه تحقیقات درباره منشاء ویروس جدید کرونا وضع کرده بود.

بسیاری از دانشمندان بر این باور هستند که منشاء شیوع این ویروس خفاش ها هستند اما انتقال اولیه آن به انسان به واسطه یک حیوان دیگر صورت گرفته است.

شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به بیماری همه گیر «کووید ۱۹» در کشورهای مختلف جهان از ۲۳۰ هزار نفر فراتر رفته است. این در حالی است که تاکنون نتیجه تست کرونای بیش از سه میلیون و ۲۶۰ هزار نفر مثبت اعلام شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
13
5
آمریکا خود جنایتکار ترزن دولت دنیا را دارد که بارها و بارها جنگهای شیمیایی و بیولوژیک راه انداخت و تنها کشوری است که جنگ هسته ای کرده حالا دارد با متهم کردن چین جنایت امروز خود را نیز سرپوش بگذارد ان شاءالله همه دولتمردان آمریکا با ویروس کرونا نابود شوند تا جهان از شر اینها نجات پیدا کند
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
0
13
اگر این ویروس دست ساز باشد فراتر از یک جنایت جنگی محسوب میشود که در جنگ چند هدف محدود اما این ویروس همه کشورها را اماج خود قرار داد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
5
14
کار کار چین است
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
3
2
خوب سازمان های اطاعاتی آمریکا ممکنه ویروس رو برای آزمایش داده باشن به چین ، خودشان نمی یان خودشون رو محکوم کنن که.
علی کرمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
4
4
سلام پس انتظار داشتید بگویند کار آمریکایی هست؟ واقعا چقدر ساده اند برخی که به گزارش های سازمان های اطلاعاتی و به قولی دانشمندان آمریکایی اعتماد کنند؟ این همه سوابق دردناک از دروغ و فریب سازمان های اطلاعاتی آمریکا کافی نیست که نشر چنین خبرهایی را بعنوان دروغ سال بدانیم؟ کم دنیا جنایت و فریب دیده است از دست همین سازمان های جنایتکار؟ پ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
5
8
چه این ویروس عمدا منتشر شده باشه یا سهوی چین مقصره و باید به دنیا غرامت بپردازه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
صد در صد از چین بوده از شهرووهان اگر می خواهیم نادید بگیریم خیلی .... هستیم خود چین هم اعتراف نکرده که از امریکا یا جایی دیگر آمده پس ما چکاره ایم که از دولت چین دفاع کنیم و چه کسانی این ویروس رو وارد ایران کردند و سکوت کردن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
3
8
هروقت خواستید حقایق را کشف کنید حرف های ترامپ را برعکس کنید پس ویروس کرونا ساخت بشر امریکایی است علی الخصوص که ارتش امریکا در بازی های جانی نیروهای مسلح امسال در ووهان شرکت کرده بود
ناشناس
|
Switzerland
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
0
0
کار خود چینه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین