کد خبر: ۶۴۹۱۶۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
مجموع بیماران کووید۱۹ در ایران به ۹۴۶۴۰ نفر رسید

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۱ اردیبهشت+جدول

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۹۸۳ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور خبر داد و گفت: از دیروز تا روز ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۹۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۴۶۴۰ نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

به گفته جهانپور، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۰۲۸ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۷۵۱۰۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. ۲۹۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۴۶۳ هزار و ۲۹۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۱ اردیبهشت+جدول

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۰ اردیبهشت+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی   ۳۶۲ نفر تا ۱۰ اردیبهشت    
2 آذربایجان غربی   ۱۶۲ نفر تا ۹ اردیبهشت    
3 اردبیل        
4 اصفهان(به‌جزکاشان) ۱۱۲ ۶۰۰ نفر تا ۸ اردیبهشت    
5 البرز ۶۸ ۲۸۷   ۲۴۸۷
6 ایلام ۷ ۵۲   ۵۱۲
7 بوشهر ۷ ۱۱ ۱۴۵ ۲۴۹
8 تهران        
9 چهارمحال و بختیاری ۱۳ ۲۶ ۳۴۰ ۳۸۲
10 خراسان جنوبی ۴ ۲۵ ۴۹۸ ۵۵۱ 
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ۴۹ ۷۹ ۴۴۸ ۷۴۹
13 خوزستان ۱۸۶ ۲۱۶ ۲۲۶۴ ۲۷۸۴
14 زنجان ۱۲ ۱۰۴ ۷۸۶ ‭۹۹۲
15 سمنان        
16 سیستان‌وبلوچستان ۲۱     ۶۶۴
17 فارس ۵۱ ۸۶ ۸۳۲ ۳۵۹۸
18 قزوین        
19 قم ۳۹      
20 کردستان ۴۷ ۱۱۹ ۷۵۰ ۱۲۸۸
21 کرمان ۲۸ ۵۰ ۳۵۹ ۷۲۵
22 کرمانشاه ۷۳ ۷۶   ۱۲۹۹
23 کهگیلویه و بویراحمد صفر ۹   ۴۸۷
24 گلستان        
25 گیلان        
26 لرستان   ۱۱۳ نفر تا ۳اردیبهشت    
27 مازندران ۱۱۷      
28 مرکزی   ۱۵۷نفر تا ۹ اردیبهشت    
29 هرمزگان ۳۳ ۲۶ ۳۴۲ ۸۵۱
30 همدان   ۸۲ نفر تا ۳۱ فروردین    
31 یزد   ۱۹۳ نفر تا ۲۸ فروردین    

***

کرونا در خوزستان رکورد زد/شناسایی ۱۸۶ مورد جدید

۱۸۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در خوزستان شناسایی شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: این تعداد مبتلا به تفکیک در اهواز ۸۱، شوشتر ۲۷، دزفول ۱۹، باوی ۱۰، رامهرمز هفت، مسجدسلیمان و کارون هر کدام ۶، شوش پنج، حمیدیه، ماهشهر، سوسنگرد و آبادان هر کدام چهار، رامشیر وهویزه هر کدام سه و ایذه، باغملک و امیدیه هر کدام یک مورد در ۲۴ ساعت گذشته در استان شناسایی شده‌اند.

دکتر حسین کاملی افزود: با احتساب این موارد جدید تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان به ۲ هزار و ۷۸۴ نفر رسید. متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته هفت بیمار مبتلا به کوئید ۱۹ جان باخته که به تفکیک در اهواز پنج و کارون و خرمشهر هر کدام یک مورد بوده، جان باخته تا تعداد جان باختگان به ۲۱۶ نفر افزایش یابد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: در حال حاضر ۳۰۴ بیمار در مراکز درمانی استان تحت درمان هستند و خوشبختانه از ابتدای آغاز بحران همه‌گیری کرونا ویروس تاکنون ۲ هزار و ۲۶۴ بیمار پس از بهبودی از مراکز درمانی ترخیضص شدند.

دکتر کاملی با توجه به ادامه روند سیر صعودی تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در استان طی روز‌های اخیر و ضمن درخواست از هم استانی‌های عزیز بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم حضور در تجمعات، مراسمات و تردد‌های غیرضروری گفت: قطعاً اگر این روند صعودی ادامه یابد، تصمیمات سختگیرانه بیشتری از سوی ستاد استانی مبارزه با کرونا بخصوص ویژه شهرستان‌های با تعداد آمار بالا اتخاذ خواهد شد.

روند افزایشی بیماران کرونایی در مازندران

۲۴ ساعت گذشته ۱۱۷ بیمار جدید مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های مازندران بستری شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به روند افزایشی شمار مبتلایان کووید ۱۹ در استان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۹۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری شدند.

دکتر موسوی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۶۵ بیمار کرونایی بهبودیافته از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند افزود: هم اکنون ۳۷۴ بیمار مشکوک به کویید ۱۹ با علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های مازندران بستری هستند.

این در حالیست که دکتر جلالی، رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز با بیان اینکه از دیروز تا امروز ۲۴ بیمار جدید در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه بستری و ۲۰ بیمار هم ترخیص شدند گفت: اکنون ۱۱۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل بسترى هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط به بیماری کرونا با اجرای فاصله گذاری فیزیکی، پرهیز از رفت و آمد‌های غیر ضروری و ضرورت در خانه ماندن به مردم استان توصیه کرد: تا توقف کامل این ویروس همکاری کنند.

ابتلاء ۳۳ نفر دیگر به کرونا در هرمزگان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ابتلای ۳۳ نفر دیگر در استان به کرونا، شمار مبتلایان در هرمزگان به ۸۵۱ نفر افزایش یافت که از این تعداد ۳۴۲ نفر بهبود یافته‌اند.

دکتر محمود حسین پور در ارتباط زنده تلویزیونی با خبر ساعت ۲۰ شبکه خلیج فارس افزود: از موارد جدید کرونا در استان، ۳۲ نفر در بندرعباس و یک مورد در میناب ثبت شده است. در ۲۴ ساعت گذشته ۲ بیمار مبتلا به کرونا فوت کرده‌اند که یک مرد ۹۲ ساله در میناب و یک مرد ۴۴ ساله با سابقه بیماری کلیوی در بندرعباس بود و مجموع فوتی‌های کرونایی در هرمزگان به ۲۶ نفر رسید. تاکنون از ۶ هزار و ۱۲۸ نفر آزمایش کووید ۱۹ گرفته شده که آزمایش کرونای ۸۵۱ نفر مثبت بوده است.

حسین پور گفت: هم اکنون ۲۹ بیمار مبتلا به کرونا در استان بستری، ۴۱۵ نفر بیمار در قرنطینه خانگی و ۳۸ نفر نیز در نقاهتگاه‌ها در حال تکمیل دوره درمان هستند. با آغاز طرح تشدید نظارت بر اصناف هزار و ۶۴۸ بازدید از واحد‌های صنفی صورت گرفته که در نتیجه از فعالیت ۵۹ واحد صنفی جلوگیری و ۱۹۰ اخطار در ۲۴ ساعت برای واحد‌های صنفی متخلف صادر شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضمن حفظ سلامت معیشت مردم هم تامین شود.

شناسایی ۷۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان کرمانشاه

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی تعداد مبتلایان کرونا در استان کرمانشاه را یک هزار و ۲۹۹ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۷۶ نفر جان باخته اند.

مهدی محمدی افزود: از ۷۳ بیمار شناسایی شده در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹ مورد مربوط به شناسایی ۷۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان کرمانشاهبیماران بستری و ۵۴ مورد نیز مربوط به بیماران سرپایی است. از مجموع تعداد مبتلایان استان، ۵۱۴ نفر جزء بیماران بستری و ۷۸۵ نفر نیز جزء بیماران سرپایی هستند.

محمدی خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان کرمانشاه تا به امروز ۲۴۹۷ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شدند که از این تعداد ۲۲۵۵ نفر ترخیص شده و ۱۶۶ نفر نیز در حال حاضر بستری هستند.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی تعداد مبتلایان کرونا در شهرستان‌های مختلف استان را بدین شرح اعلام کرد: کرمانشاه ۸۵۸ نفر، سنقر وکلیایی ۸۴ نفر، اسلام آبادغرب ۶۰ نفر، کنگاور ۵۵ نفر، هرسین ۴۰ نفر، گیلانغرب ۳۷ نفر، صحنه ۳۶ نفر، جوانرود ۲۹ نفر، سرپلذهاب ۲۹ نفر، دالاهو ۱۹ نفر، روانسر ۱۸ نفر، ثلاث باباجانی ۱۷ نفر، پاوه ۱۳ نفر و قصرشیرین ۴ نفر.

ابتلای ۱۱۲ نفر در استان به کووید ۱۹

کرونا ۱۱۲ نفر در استان اصفهان را راهی بیمارستان کرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با اضافه شد این تعداد مبتلای جدید و ترخیص ۸۶ نفر از بهبودیافتگان کرونا از مراکز درمانی، تعداد بیماران بستری گرفتار به این ویروس به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در استان به ۶۷۵ نفر رسیده است.

آرش نجیمی افزود: همچنین از این تعداد بیمار بستری ۱۶۵ نفر از مبتلا به کرونا با حال عمومی وخیم در بخش‌های مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی این استان تحت درمان هستند.

وی گفت: آمار تقریبا ثابت تعداد بیماران بستری مراکز درمانی استان به این ویروس در هفته‌های گذشته حکایت از رعایت نشدن نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توسط شهروندان و نگرانی مسوولان درخصوص احتمال افزایش مبتلایان دارد.

 بحران کرونا در البرز مدیریت شد؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه بحران کرونا در استان مدیریت شد، گفت: مشکل کمبود دارو نداریم.

دکتر حسین کریم بعد از ظهر پنج شنبه در جلسه مدیریت بیماری کرونا، اظهار کرد: خوشبختانه استان البرز با بحران جدی مواجه نشد.

وی با تاکید بر اینکه بحران کرونا در استان البرز مدیریت شده است، گفت: همجواری استان البرز با پایتخت می‌توانست فاجعه‌آفرین باشد، در حالی‌که چنین نشد و وضعیت به‌خوبی مدیریت شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز تعداد افراد بستری در بیمارستان‌های استان از ابتدا تاکنون را پنج هزار و ۸۹۹ نفر اعلام کرد و گفت: آزمایش ۲ هزار و ۴۸۷ نفر مثبت بوده است.

کریم به تعداد افراد ترخیص شده از بیمارستان‌های استان اشاره کرد و گفت: پنج هزار و ۳۰۸ نفر تاکنون از مراکز درمانی در استان ترخیص شده‌اند. تاکنون ۲۸۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند. در ۲۴ گذشته ۶۸ مورد مثبت بستری و ۹۸ نفر نیز مشکوک بودند که بستری شده‌اند.

دکتر کریم با تاکید بر اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۲ نفر به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده‌اند، گفت: روز گذشته یک مورد مثبت و پنج نفر مشکوک به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. بیشترین تعداد موارد مثبت در استان ۷۲ نفر در یک روز بوده است و در حال حاضر توان انجام ۴۰۰ تست آزمایشگاهی تشخیص کرونا در روز را داریم.

موارد مثبت زیر ۱۰ سال در استان البرز هفت نفر بوده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز پیک روزانه فوت در استان را اعلام کرد و گفت: متأسفانه این رقم ۱۶ مورد در روز است که با موارد مشکوک به ۴۰ نفر در روز رسیده است.

دکتر کریم با اشاره به اینکه ۱۰ نفر زن باردار در استان مبتلا به کرونا شدند، گفت: خوشبختانه از این تعداد مورد فوتی نداشتیم، همچنین موارد مثبت زیر ۱۰ سال در استان البرز هفت نفر بوده که فوتی نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۸۶ درصد جمعیت استان در مرحله نخست غربالگری شده‌اند، گفت: تعداد موارد مراجعات مشکوک با علائم کرونا در مراکز درمانی استان تاکنون ۱۳ هزار و ۸۷۹ نفر بوده و موارد مشکوک ارجاع داده شده از میان آن‌ها به بیمارستان‌ها یک‌هزار و ۹۵ مورد بوده است.

شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۹ نفر رسید

خانم ۴۲ ساله کهگیلویه و بویراحمدی مبتلا به کرونا، در اهواز فوت کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین آمار مبتلایان به کرونا ویروس در کهگیلویه و بویراحمد را در یازدهمین روز از اردیبهشت ماه امسال ۴۸۷نفر اعلام کرد.

دکتر پرویز یزدان پناه گفت: خوشبختانه از ۷۰ جواب دریافت شده از آزمایشگاه ویروس شناسی یاسوج، خوشبختانه هیچ بیمار مبتلا به کرونایی شناسایی نشد.

وی با اشاره به افزایش شمار قربانیان کرونا در استان، افزود: یک خانم ٤٢ ساله کهگیلویه و بویراحمدی با سابقه بیماری دیابت، بر اثر ابتلا به کرونا در استان خوزستان (شهر اهواز) جان خود را از دست داد و آمار فوت شدگان استان بر اثر کرونا ویروس به ۹ مورد رسید.  در چنین شرایطی باید در منزل بمانیم، زیرا خانه امن‌ترین محل برای مقابله با بیماری کرونا است.

افزایش ۱۲ نفری به آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در زنجان

مبتلایان به کووید ۱۹ در زنجان به ۹۹۲ نفر رسید.

براساس اعلام دبیرخانه ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونای دانشگاه علوم افزایش ۱۲ نفری به آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در زنجانپزشکی زنجان، از ظهر دیروز تا کنون ۱۲ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است.

براین اساس در مجموع تاکنون تست کرونای ۹۹۲ نفر در استان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است. از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز ۷۸۶ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند. متاسفانه از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۰۴ در استان جان خود را از دست داده اند.

۷ مورد ابتلای جدید کرونا در استان ایلام

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان ایلام به ۵۱۲ نفر افزایش یافت.

دکتر محمد کریمیان افزود: در۲۴ ساعت گذشته ۷ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در ۷ مورد ابتلای جدید کرونا در استان ایلام استان گزارش شده است. خوشبختانه در ۴۸ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از عموم مردم خواست که خطر ویروس کرونا را جدی گرفته و اصول بهداشتی و فاصله گذاری را حتما رعایت نمایند.

پرش ۴۹ نفره آمار مبتلایان به کرونا در خراسان شمالی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام‌شده، تا ظهر ۱۱ اردیبهشت، ۷۴۹ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سید احمد هاشمی از افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در خراسان شمالی به ۷۴۹ نفر خبر داد و در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار داشت: در شهرستان‌های بجنورد ۳۴۵ نفر، شیروان ۹۷ نفر، فاروج ۴۸ نفر، مانه و سملقان ۶۹ نفر، جاجرم ۳۲ نفر، گرمه ۲۳ نفر، راز و جرگلان ۲۵ نفر و اسفراین ۱۱۰ نفر به‌طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند. ️

وی با اشاره به کاهش میزان بستری افراد مبتلابه کرونا در بیمارستان‌های استان افزود: افزایش تعداد نمونه گیری‌های سرپایی در چند روز اخیر، بی‌تفاوتی نسبت به رعایت مسائل بهداشتی و رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی از دلایل افزایش آمار مبتلایان است. متأسفانه مردم با بازگشایی برخی از صنوف در این ایام رعایت موارد بهداشتی را نمی‌کنند و با شیب آمار در حال افزایش است.

وی با اشاره به اینکه نگرانیم که حجم تبادل ویروس بین افراد باعث شود افراد پرخطر آسیب ببینند، یادآور شد: ۷۰ درصد فوتی‌های کرونا در این استان، افراد بالای ۶۰ سال بودند که به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا بودند.

هاشمی بابیان اینکه تا ۲ سال آینده، دنیا درگیر این ویروس است، بر عادت کردن به تغییر رفتار‌ها و رعایت بهداشت و نکات توصیه‌شده تأکید کرد.

وی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه‌روزی انجام پذیرفته تاکنون ۴۴۸ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بابیان اینکه هنوز جامعه درگیر مبارزه با کرونا است، بر پرهیز از تجمعات و تردد‌های غیرضروری تأکید کرد و گفت: در صورت رعایت نکردن مسائل بهداشتی، امکان جهش آمار مبتلایان وجود دارد.  آزمایش ۱۰۷۵ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش‌شده است و هم‌اکنون ۱۱۳ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

هاشمی با اشاره به اینکه مشاهده‌شده در حواشی شهر در روز تعطیل، بسیاری از خانواده‌ها در باغ‌ها تجمع می‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر تجمع‌ها ادامه یابد، شاهد افزایش مبتلایان به کرونا ویروس و آمار مرگ‌ومیر خواهیم بود.

شناسایی ۱۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از شناسایی ۱۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

مجید شیرانی ظهر پنج شنبه با اشاره به آمار جدید بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری در یازدهمین روز از اردیبهشت ماه سال ۹۹ عنوان کرد: از شروع خطر اپیدمی تا کنون یک هزار و ۱۵۴ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند. تعداد افراد نمونه گرفته شده بستری و سرپایی یک هزار و ۸۷۷ نفر بوده است. تعداد بهبود یافتگان ترخیص شده از بیمارستان یا درمان در منزل ۳۴۰ نفر بوده است. تعداد افراد بستری فعلی در مراکز درمانی ۴۲ نفر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید کرد: با مثبت اعلام شدن آزمایشات ۱۳ بیمار مشکوک طی ۲۴ ساعت گذشته، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ۳۸۲ نفر است.

وی گفت: متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته، با یک مورد جدید فوتی ناشی از ابتلاء به بیماری نوپدید کووید ۱۹، مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلاء به این بیماری در استان به ۲۶ نفر رسید.

افزایش ۴۷ نفری آمار مبتلایان به کرونا در کردستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ابتلای قطعی هزار و ۲۸۸ نفر به ویروس کرونا از ابتدای شیوع این بیماری تا پیش از ظهر امروز پنج شنبه خبر داد

دکتر رضاعی گفت: از تعداد ۳ هزار و ۲۶۰ آزمایش انجام شده هزار و ۲۸۸ مورد مثبت، هزار و ۸۵۸ مورد منفی و ۱۱۴ مورد هم تا کنون اعلام نشده است. شهرستان‌های سقز ۳۲۷ نفر، سنندج ۳۲۲ نفر، بانه ۱۵۲ نفر، قروه ۱۰۵ نفر، دیواندره ۸۶ نفر، مریوان ۷۵ نفر، دهگلان ۷۱ نفر، کامیاران ۷۰ نفر، بیجار ۵۹ نفر و سروآباد ۲۱ مبتلای قطعی به کروناویروس دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اعلام اینکه از دیروز تا ظهر امروز موردی از فوت مبتلایان به کرونا در استان گزارش نشده است گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۱۱۹ نفر در استان جان خود را از دست داده اند ۷۵۰ بیمار مبتلا به کرونا نیز در استان تا نون بهبود یافته‌اند.

ابتلای ۷ مورد جدید به کرونا در بوشهر

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: با تأیید ابتلای ۷ مورد جدید توسط آزمایشگاه کووید ۱۹ در استان بوشهر، لیست مبتلا شدگان به این ویروس در استان تا روز پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه به عدد ۲۴۹ رسید.

دکتر سعید کشمیری در این باره گفت: در استان بوشهر تاکنون ۱۴۵ نفر از ویروس کرونا به‌طور کامل رهایی یافته و ۷۴ بیمار نیز با حال عمومی خوب در مراقبت خانگی قرار دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۱ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، ادامه داد: در حال حاضر ۱۹ بیمار کرونا مثبت نیز در بیمارستان‌های استان روند درمانی خود را سپری می‌کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر جزئیات افراد جدید مبتلا به ویروس کرونا در استان را چنین بیان کرد: از ۷ بیمار جدید، ۵ مورد شهرستان بوشهر، یک مورد شهرستان تنگستان و یک مورد نیز در شهرستان دیلم به ثبت رسید.

وی خاطرنشان کرد: یقیناً کرونا شکست‌پذیر است اما این شکست ارتباط مستقیم با رفتار ما دارد پس اگر به شکست دادن کرونا اعتقاد داریم باید رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، پرهیز از شرکت در تجمعات عمومی، پرهیز از برگزاری جشن‌ها و دور همی‌های خانوادگی را جدی بگیریم.

شناسایی ۵۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در فارس شناسایی شد.

عبدالرسول همتی بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از یک‌هزار و ۴۷۲ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیص کووید ۱۹ استان، ۵۱ نمونه مثبت اعلام شد که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به سه هزار و ۵۹۸ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: متأسفانه یک نفر در ۲۴ ساعت گذشته به‌دلیل ابتلاء به کروناویروس جان خود را از دست داد که با این یک مورد جدید، مجموع جان‌باختگان در استان بر اثر کروناویروس به ۸۶ نفر رسید. هم‌اکنون ۲ هزار و ۱۲۵ نفر از مبتلایان نیز به‌دلیل دارا بودن علائم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی بوده‌اند و ۸۳۲ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

وی با اشاره به برخی پرسش‌های مردمی در خصوص زمان اعلام وضعیت سفید در شهرها در زمینه بیماری کووید ۱۹، گفت: در شرایطی می‌توان در شهری وضعیت سفید اعلام کرد که طی ۲ دوره ۱۴ روزه، مورد جدیدی از ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ وجود نداشته باشد، در چنین شرایطی اگر مورد جدید ابتلاء، بستری و یا فوتی ناشی از کروناویروس گزارش نشود، یعنی اپیدمی در آن منطقه خاموش شده و وضعیت سفید است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم خواست برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ و قطع زنجیره‌های انتقال این بیماری، در خانه ماندن، رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک و حفظ فاصله مناسب در روابط اجتماعی را جدی بگیرند.

۱۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی قم بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از پذیرش ۳۹ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: ۱۶۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی قم بستری هستند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر گفت: ۳۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته و تا ساعت ۱۴ امروز یازدهم اردیبهشت‌ماه ۹۹ در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلاء به کرونا پذیرش شدند.

وی افزود: ۱۸ نفر از این تعداد در بخش‌های بیمارستان‌ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند. در شبانه‌روز گذشته، ۲۰ نفر از کل بیماران بستری در بخش‌ها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

به گفته وی، در حال حاضر ۱۶۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی قم بستری هستند که ۵۰ نفر از آن‌ها بدحال هستند.با توجه به گسترش شایعات و اخبار غیرمعتبر در فضای مجازی، از همشهریان عزیز تقاضامندیم، خبرهای کووید ۱۹ را فقط از طریق رسانه‌ها و صفحات رسمی دنبال کنند.

آمار مبتلایان به کرونا در خراسان‌جنوبی به ۵۵۱ نفر رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از شناسایی چهار مورد جدید ابتلاء به کرونا در استان خبر داد و گفت: شمار مبتلایان استان تا به امروز به ۵۵۱ نفر رسیده است.

کامبیز مهدی‌زاده ظهر پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین اطلاعات استان در زمینه کرونا اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۹ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شده که ۱۰ مورد منفی و چهار مورد مثبت اعلام شده است. از مجموع مبتلایان ۲۴ ساعت گذشته یک نفر در بیرجند، یک نفر فردوس، یک نفر درمیان و یک نفر در سرایان بوده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه امروز هم فوتی بر اثر کرونا نداشته‌ایم، تصریح کرد: تعداد فوتی‌های استان از ۲۵ فروردین ماه تاکنون، ۴۲ نفر است.

مهدی‌زاده با اشاره به اینکه از ۵۵۱ مبتلا به کرونا در استان ۴۹۸ نفر بهبود یافته‌اند، گفت: ۱۱ بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مجموع آزمایشات انجام شده در این استان تا امروز را ۲ هزار و ۸۹۴ مورد اعلام کرد و افزود: نتیجه ۵۵۱ آزمایش مثبت و تعداد ۲ هزار و ۳۴۳ مورد نیز منفی اعلام شده است.

۲۸بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان کرمان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از ابتدای اپیدمی تاکنون ۷۲۵ نفر در استان کرمان به کرونا مبتلا شده‌اند.

مهدی شفیعی عصر پنجشنبه در خصوص آخرین آمار از وضعیت بیماری کرونا در استان کرمان بیان کرد: در ۲۴ ساعته گذشته از ۱۷۳ نمونه ارسال شده به آزمایشگاه‌های استان کرمان تست ۲۸ نفر مثبت اعلام شد که شامل ۱۷ زن و ۱۱ مرد هستند. از موارد مثبت گفته شده از حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۱۵ مورد، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ۹ مورد، دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ۲ مورد، دانشگاه علوم پزشکی بم یک مورد و دانشگاه علوم پزشکی سیرجان هم یک مورد گزارش شده است. از ابتدای اپیدمی کرونا تا به امروز تعداد ۷۲۵ نفر به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

شفیعی تصریح کرد: طی ۲۴ ساعته گذشته مورد فوتی به دلیل ابتلاء به ویروس کرونا نداشتیم ضمن اینکه از ابتدای شیوع کرونا در استان کرمان تاکنون جمعاً ۵۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.  در ۲۴ ساعته گذشته ۱۴ نفر از مراکز درمانی استان کرمان ترخیص شده‌اند که در مجموع از ابتدای اپیدمی تاکنون ۳۵۹ نفر بهبود یافته‌اند.

آغاز مرحله‌ای دوم غربالگری آزمایشگاهی کووید ۱۹

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: سهل انگاری در رعایت بهداشت از سوی بعضی افراد می‌تواند موج جدیدی از بیماری کرونا را آغاز کند.

منوچهر کرمی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه مرحله‌ای دوم غربالگری آزمایشگاهی آغاز شده است، گفت: در این مرحله از موارد مشکوک و خانواده بیماران مبتلا به کرونا تست گرفته می‌شود. در برخی مراکز خدمات رسانی به صورت ۱۶ ساعته نمونه گیری برای بیماری کرونا ویروس انجام می‌شود و پس از ۲۴ ساعت نتیجه تست مشخص می‌شود. در حال حاضر روزانه بین ۱۲ تا ۱۵ نفر در استان به عنوان مورد مثبت مبتلا به کرونا ویروس شناسایی می‌شوند.

منابع: صداوسیما، ایسنا، باشگاه خبرنگاران، فارس و مهر

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
0
5
سلام،هر روز میخونم،ممنون،مفیده
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
1
0
جالبه دانشگاهی مثا زاهدان با اون همه عظمت و هیات علمی آمار سیستان و بلوچستان ارایه نشده
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
0
0
استان گیلان جزو ایران حساب نمیشه که آمار نداره؟؟؟؟؟ یا داستان چیزه دیگه ای هست!!!
شاهرخ فرهادیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
0
0
دولت تا کی میخواهد آمار کشور خودمان را پایین و آمار کشورهای دیگر را بالا عنوان کند . در ضمن چرا در استان خوزستان زدن ماسک و دسنکش اجباری نمیگردد و دست از ضد عفونی کردن کشیده شده چرا هرچقدر پیام میدیم که مبارزه با بیماری صبح و ظهر و شب ندارد کسی اهمیت نمیدهد
مریم یوسفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
0
0
سلام چرا آمار استان سمنان رو نمیگن؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین