کد خبر: ۶۴۹۳۰۰
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳

ماجرای تعرض جنسی بایدن به کارمند سابق خود؛ نامزد دموکرات‌ها رسماً تکذیب کرد

معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، طی بیانیه‌ای رسماً اتهام تعرض جنسی به یکی از کارمندان دفتر خود در سنای آمریکا در سال ۱۹۹۳ را تکذیب کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

 «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌ جمهوری این کشور در ماه نوامبر (آبان) در واکنش به اظهارات یکی از کارمندان سابق خود که در یک برنامه پادکست گفته بود که بایدن در سال 1993 -یعنی زمانی که به‌عنوان نماینده ایالت دلاویر در سنای آمریکا حضور داشته- او را مورد آزار جنسی قرار داده است، مدعی شد که چنین چیزی هرگز اتفاق نیفتاده است.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان،جو بایدن که با کنار رفتن تمامی رقبایش در انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها عملاً به عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شده است، روز جمعه اول می (12 اردیبهشت) طی بیانیه‌ای رسمی در واکنش به اظهارات اخیر «تارا رید» که در سال 1993 به‌عنوان یک کارمند جزء در دفتر وی در سنای آمریکا مشغول کار بوده، ضمن تکذیب اتهام تعرض جنسی به کارمند سابق خود اعلام کرد: «سازمان‌های خبری مسئولیت‌پذیر باید پرونده کامل تناقضاتی که در داستان این خانم -که بارها تغییرات کوچک و بزرگی داشته است- دیده می‌شود را بررسی و ارزیابی کنند.»

ماجرای تعرض جنسی بایدن به کارمند سابق خود؛ نامزد دموکرات‌ها رسماً تکذیب کرد

بایدن در ادامه این بیانیه افزود: «او گفته است که برخی از این مسائل را با مافوق خود و کارکنان ارشد دفتر من در آن زمان در میان گذاشته است. همه آنها -چه زن و چه مرد- یکصدا گفته‌اند که او هرگز به آنها مراجعه نکرده و مسئله‌ یا شکایتی را مطرح نکرده است. سازمان‌های خبری به‌ معنای واقعی کلمه با دهها نفر از کارکنان سابق من گفتگو کرده‌اند و حتی یک نفر را نیافته‌اند که به‌نوعی اتهامات او [علیه من] را تأیید کند.»

«تارا رید» از کارمندان دفتر جو بایدن در سنای آمریکا چندی پیش در پادکست «کیتی هارپر» اعلام کرد که در سال 1993 وقتی برای تحویل یک کیف ورزشی به جو بایدن به اتاق او رفته، بایدن بدون اینکه حرفی به او بزند، در اقدامی ناگهانی به سمتش هجوم برده و او را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است.

البته سال گذشته نیز 8 نفر از زنانی که به‌عنوان در دوره‌ای کارمند جو بایدن بوده‌اند، او را به بی‌ملاحظگی و انجام رفتارهای ناپسند در زمان معاشرت با کارمندان زن متهم کرده بودند، اما هیچ‌یک از این زنان-که تارا رید هم جزو آنها بود- صحبتی از تعرض جنسی به میان نیاورده بودند.

تارا رید حدود سه هفته قبل با حضور در اداره پلیس شکایتی را تنظیم کرده و در آن شکایت گفته است که قربانی تعرض جنسی بوده است. با این حال وی در شکایت رسمی خود نامی از جو بایدن نبرده و در پیامی توئیتری اعلام کرده است که صرفاً به دلایل امنیتی و مشخصاً به این دلیل که از سوی برخی افراد [احتمالاً طرفداران بایدن] در فضای مجازی مورد تهدید قرار گرفته، اقدام به تنظیم شکایت کرده است و با توجه به گذشت 27 سال از زمان حادثه امیدی ندارد که بتواند جو بایدن را تحت پیگرد قرار دهد.

برخی از اسناد مربوط به زمان حضور جو بایدن در سنای آمریکا به عنوان نماینده ایالت دلاویر (1973 تا 2009) اکنون در دانشگاه دلاویر نگهداری می‌شود و قرار است دو سال پس از پایان رسمی حضور جو بایدن در سمت‌های دولتی، این اسناد در اختیار عموم قرار گیرد. اما طی روزهای اخیر فشارها بر جو بایدن برای افشای این اسناد شدت یافته است.

مقامات دانشگاه دلاویر اخیراً مدعی شده‌اند که مجموعه اسناد آنها در حال مرتب‌سازی است و این فرآیند تا یک سال آینده به طول می‌انجامد. سخنگوی این دانشگاه روز پنج‌شنبه اعلام کرد که معلوم نیست که اسناد و پرونده‌های مربوط به قضیه رسوایی جو بایدن را در مجموعه اسناد این دانشگاه پیدا شود.

جو بایدن نیز اعلام کرده است که اسنادی که در اختیار دانشگاه دلاویر قرار دارد، شامل اسناد و پرونده‌های شخصی او نمی‌شود. وی در عین حال تأکید کرد که اسناد مذکور در آرشیوهای ملی آمریکا نگهداری می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا طی یک مصاحبه تلویزیونی در این رابطه گفت: «من از دبیر سنا تقاضا می‌کنم که از آرشیوهای ملی بخواهد که هرگونه اسناد مرتبط با شکایتی که او [تارا رید] ادعا می‌کند که در آن زمان به ثبت رسانده است را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند. اگر چنین شکایتی مطرح شده باشد، اسنادش در آنجا موجود است.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین