کد خبر: ۶۴۹۵۳۷
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳

همه آنچه درباره آزادسازی "سهام عدالت" باید بدانیم

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه با بیان اینکه نیازی نیست مردم برای پیگیری وضعیت سهام عدالت خود به هیچ دستگاهی مراجعه حضوری داشته باشند، گفت: توصیه می‌کنیم از فروش شتاب‌زده سهام عدالت خودداری شود.
همه آنچه درباره آزادسازی
آفتاب‌‌نیوز :

فرید خلیلی با بیان اینکه طرح سهام عدالت در دولت هشتم و نهم مطرح شد، اظهار کرد: مقرر شد در قالب این طرح مردم در مالکیت سهام برخی شرکت‌ها شریک و از مزایای این سهام‌داری بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه سهام عدالت طی چند مرحله به مشمولین واگذار شد، ادامه داد: هم اکنون در کرمانشاه یک میلیون و 450 هزار نفر دارای سهام عدالت هستند که حدود 75 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه سود سهام عدالت تا کنون در چند مرحله به حساب سهام‌داران واریز شده، اظهار کرد: البته برخی افراد که شماره شبا را وارد نکرده بودند یا شماره حساب آنها دچار مشکل بوده تاکنون سود سهام عدالت را دریافت نکرده اند، اما سود آنها محفوظ است و به محض اصلاح اطلاعات بانکی واریز خواهد شد.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه در ادامه از آغاز فرآیند آزادسازی سهام عدالت با دستور مقام معظم رهبری خبر داد و یادآور شد: بزودی افراد می‌توانند سهام عدالت خود را خرید و فروش کنند و یا مالکیت آن را برای خود نگه داشته و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

خلیلی اضافه کرد: روند دیگر این است که افراد مدیریت سهام عدالت خود را به شرکت‌های کارگزاری که برای این منظور تعریف شده بسپارند تا به نمایندگی از آنها سهام عدالت را مدیریت کنند.

وی درباره روندی که اکنون نیاز است افراد انجام دهند، خاطرنشان کرد: دارندگان سهام عدالت باید با مراجعه به سامانه سهام عدالت و وارد کردن کدملی اگر نیازی به ویرایش اطلاعات دارند آن را انجام دهند و در نهایت حتما یکی از دو گزینه مدیریت مستقیم و یا مدیریت از طریق شرکت‌های کارگزاری را انتخاب کنند.

خلیلی با بیان اینکه نیازی به انجام هیچ روند دیگری وجود ندارد، از افراد خواست به هیچ عنوان مراجعه حضوری به دستگاه یا اداره خاصی نداشته باشند.

خلیلی همچنین اطلاع رسانی و آگاهی دادن به مردم درباره سهام عدالت را ضروری دانست و تاکید کرد: چون برخی از مردم ممکن است آگاهی کافی نداشته باشند، احتمالا در صورت عدم اطلاع رسانی با حجم بالای فروش سهام عدالت مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه سهام عدالت متشکل از سهام 36 شرکت خوب و با بازده است، عنوان کرد: بهتر است مردم از فروش شتاب زده سهام عدالت خود خودداری کنند.

معاون اقتصادی اداره کل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر امکان ثبت نام افراد جدید برای دریافت سهام عدالت وجود ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین