کد خبر: ۶۴۹۶۵۳
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۱

پامپئو: شواهد منشا کرونا را موسسه ویروس‌شناسی ووهان نشان می‌دهد/شلیک کره شمالی احتمالا تصادفی بود

وزیر امور خارجه آمریکا امروز (یکشنبه) گفت، تبادل آتش امروز میان نیروهای کره‌شمالی و کره‌جنوبی احتمالا با شلیک‌های "تصادفی" از سمت شمالی این مرز آغاز شد. او همچنین گفت شواهد بسیاری وجود دارد که نشان دهد کرونا از موسسه ویروس‌شناسی ووهان سرچشمه گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در برنامه "این هفته" شبکه ای‌بی‌سی گفت، آمریکا می‌تواند تایید کند که دو طرف در سراسر منطقه غیر نظامی شده که دو کشور کره‌شمالی و کره‌جنوبی را از هم جدا می‌کند، به سمت یکدیگر شلیک کردند. تاکنون هیچ تلفاتی گزارش نشده است.

پامپئو گفت: تعدادی شلیک از سمت کره‌شمالی صورت گرفت. ما گمان می‌کنیم که این تیراندازی تصادفی بوده باشد. نیروهای کره‌جنوبی هم آتش آن‌ها را پاسخ گفتند. تا بدین لحظه می‌توانیم بگوییم که هیچ کدام از طرف‌ها تلفاتی نداشته‌اند.

پامپئو: شواهد منشا کرونا را موسسه ویروس‌شناسی ووهان نشان می‌دهد/شلیک کره شمالی احتمالا تصادفی بود

رهبران نظامی کره‌جنوبی می‌گویند، نیروهای کره‌شمالی چندین مرتبه به سمت پست مرزی کره‌جنوبی شلیک کردند. براساس گزارش آسوشیتدپرس، نیروهای کره‌جنوبی هم ۲۰ بار تیر هشدار شلیک کرده و بیانیه هشداردهنده‌ای صادر کردند.

این حادثه یک روز پس از آن رخ داد که کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی بعد از حدود سه هفته غیبت در انظار عمومی دیده شد و به شایعات درباره بیماری یا حتی مرگ خود پایان داد. رسانه کره‌شمالی تصاویری از حضور کیم در افتتاحیه کارخانه‌ای در نزدیکی پیونگ‌یانگ منتشر کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به این اخبار گفت: به نظر می‌رسد رئیس کیم زنده و سلامت است.

مایک پامپئو افزود: صرف‌نظر از هر یک از این‌ها، ماموریت ما به همان صورت باقی مانده است، اینکه کره‌شمالی را متقاعد کنیم که تسلیحات هسته‌ای خود را کنار بگذارد، همان را تأیید کند و بعد آینده‌ای روشن‌تر برای مردم کره‌شمالی ایجاد شود. این موضوعی است که رئیس جمهوری ترامپ از ابتدای زمان حضور در دفتر خود بر آن متمرکز شده است و ما بر روی آن کار خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین درباره همه‌گیری کرونا گفت، "شواهد بسیار زیادی" برای پشتیبانی از این تئوری که کروناویروس از موسسه ویروس‌شناسی ووهان سرچشمه گرفته است نه از بازار حیوانات نزدیک آن، وجود دارد.

پامپئو گفت: شواهد بسیار زیادی هست که نشان می‌دهد ویروس از آنجا منتشر شده است. ما از اول هم این را گفتیم؛ اینکه این ویروسی است که منشاء آن ووهان چین است. ما از اول هم بابت آن عمیقا ناراحت شدیم. اما گمان می‌کنم جهان اکنون می‌تواند آن را ببیند. به یاد داشته باشید، چین سابقه آلوده کردن جهان را دارد و آن‌ها سابقه راه‌اندازی آزمایشگاه‌های زیر سطح استاندارد را دارند. این‌ها اولین باری نیستند که ما جهانی را داریم که بابت ناکامی‌های یک آزمایشگاه چینی با ویروس‌ها مواجه می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین