کد خبر: ۶۴۹۷۰۱
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸

آیا ورزش بیرون از منزل در روزهای کرونایی اشکال دارد؟

رییس اداره ورزش و جوانان خوسف گفت: با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا خروج از منزل برای ورزش در شرایط فعلی توصیه نمی‌شود و بهتر است افراد ورزش‌هایی که امکان اجرا در منزل را دارد، اجرا کنند.
آیا ورزش بیرون از منزل در روزهای کرونایی اشکال دارد؟
آفتاب‌‌نیوز :

فاطمه چهکندی‌نژاد اظهار کرد: کرونا، باعث شد تا کودکان نیز با تعطیلی مدارس در قرنطینه خانگی به سر ببرند که در این خصوص خانواده‌ها باید به ورزش آنان نیز توجه کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت فیزیکی در دوران کودکی موجب حفظ سلامت روانی، جسمانی، استحکام استخوانی و کنترل وزنی می‌شود، افزود: باید با در نظر گرفتن شرایط کودک ورزش‌های مختلفی را مدنظر قرار داد.

رییس اداره ورزش و جوانان خوسف با بیان اینکه ورزش در خانه در سایر سنین نیز باید در شرایط قرنطینه به گونه‌ای فراهم شود که تمامی عضلات را درگیر کند، تصریح کرد: اگر درست ورزش نکنیم و اصول اساسی آن رعایت نشود، نه‌تنها مزیتی ایجاد نمی‌کند، بلکه باعث آسیب‌دیدگی نیز می‌شود.

چهکندی‌نژاد بیان کرد: با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا خروج از منزل برای ورزش در شرایط فعلی توصیه نمی‌شود و بهتر است افراد ورزش‌هایی که امکان اجرا در منزل را دارد، اجرا کنند.

وی با تاکید بر رابطه مثبت ورزش کردن و تقویت سیستم ایمنی بدن، تصریح کرد: فعالیت بدنی فرد باعث کاهش عفونت در بدن شده و به تناسب سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

چهکندی‌نژاد یادآور شد: رژیم غذایی سالم در ایام قرنطینه، داشتن خواب مناسب ورزش منظم و کاهش استرس، نقش مثبتی برای حفظ عملکرد مطلوب سیستم ایمنی دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین