کد خبر: ۶۴۹۹۵۶
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹

اتحادیه عرب تصویب شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در الخلیل را محکوم کرد

اتحادیه عرب اقدام رژیم صهیونیستی در خصوص تصویب شهرک‌سازی‌های جدید در «الخلیل» را محکوم کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری فلسطینی صفا، سعید ابوعلی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی خاطرنشان کرد: تصویب شهرک‌سازی‌های جدید در منطقه قدیمی شهر «الخلیل» در چارچوب افزایش تنش‌های سیاسی رژیم نژادپرست و یهودی‌سازی پیاپی علیه آثار دینی و تاریخی فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی است.

وی همچنین تصریح کرد: این اقدام در چارچوب تکمیل یهودی‌سازی شهر قدس و هدف قرار دادن حرم شریف قدس و هویت عربی اسلامی – فلسطینی در قدس، الخلیل و مقدسات موجود در این مناطق است.

سعید ابو علی نسبت به تبعات و پیامدهای تصمیم نفتالی بنت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و تسلط بر سرزمین‌ها و املاک و دارایی‌های مناطق مجاور فلسطین که با قوانین بین‌المللی مغایرت دارد، هشدار داد.

معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی از جامعه جهانی و سازمان ملل خواست تا با تمامی توانمندی‌ها و امکانات، رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهند تا این رژیم فورا فعالیت‌ها و طرح‌هایی را که منجر به وخامت اوضاع دشوار سرزمین‌های فلسطینی می‌شود، متوقف کند.

سعید ابو علی همچنین از سازمان ملل خواست تا مسئولیت خود را در خصوص متوقف کردن این‌گونه تصمیمات و تلاش‌های رژیم صهیونیستی بپذیرد زیرا این امر پیامدهای وخیمی برای تحقق صلح خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین