کد خبر: ۶۴۹۹۸۲
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵

پس لرزه‌های ادامه‌دار بی اعتبار بودن مدرک تحصیلی نماینده مجلس یازدهم

سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام کرد: در مورد منتخب تفرش و تعدادی دیگر، پاسخی از سوی وزارت علوم دریافت نشد. لذا در آن بازه زمانی، امکانی برای کشف بی اعتباری مدرک موصوف برای هیات های اجرایی و نظارت فراهم نبود.
پس لرزه‌های ادامه‌دار بی اعتبار بودن مدرک تحصیلی نماینده مجلس یازدهم
آفتاب‌‌نیوز :

سید اسماعیل موسوی مدیرکل انتخابات وزارت کشور گفت: فرایند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیاتهای اجرایی حوزه های انتخابیه سراسر کشور به درستی و منطبق با قانون انجام شده است.

وی افزود: در قانون ۴ مرجع رسمی به نام وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، دادستانی کل و سازمان ثبت احوال برای استعلام در خصوص صلاحیت داوطلبان وجود دارد و ما برای دریافت سوابق داوطلبان با این مراجع چهارگانه مکاتبه و استعلام می کنیم.

موسوی اظهار داشت: گرچه در خصوص مدارک تحصیلی، در قانون مرجعی برای استعلام پیش‌بینی نشده ولی وزارت کشور به دلیل تعهد و حساسیتی که به اصل انتخابات دارد به صورت سیستمی و از طریق سامانه جامع انتخابات، صحت مدارک تحصیلی دانشگاه علمی و کاربردی، موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه فنی و حرفه ای، دانشگاه پیام نور و سایر موسسات آموزش عالی زیر مجموعه وزارت علوم را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استعلام می کند. علاوه بر آن، اعتبار مدارک تحصیلی داوطلبان را از دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مدیریت حوزه علمیه جامعه المصطفی، مدیریت حوزه علمیه اصفهان، مدیریت حوزه علمیه خراسان، مدیریت حوزه علمیه جامعه الزهرا، مدیریت حوزه های علمیه برادران و مدیریت حوزه های علمیه خواهران استعلام می کند.

دبیر ستاد انتخابات کشور در رابطه با مدرک تحصیلی یکی از داوطلبان که اخیراً مطرح شده اعلام نمود برای ایشان نیز مانند سایر داوطلبان در تاریخ ۱۴ آذرماه ۱۳۹۸ از وزارت علوم استعلام سیستمی انجام دادیم که مدارک ۱۶۰ داوطلب توسط وزارت علوم دارای مغایرت اعلام شد که در هیات‌های اجرایی و نظارت به آنها توجه شد؛ لکن در مورد ایشان و تعدادی دیگر، پاسخی از سوی وزارت علوم دریافت نشد. لذا در آن بازه زمانی، امکانی برای کشف بی اعتباری مدرک موصوف برای هیات های اجرایی و نظارت فراهم نبود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور افزود: پس از برگزاری انتخابات و رسیدگی به شکایات دریافتی، صحت انتخابات توسط هیات اجرایی و نظارت بررسی و صورتجلسه می شود. سپس به شورای نگهبان اعلام تا شورا در وقت مقتضی بررسی نماید. شورای نگهبان صحت برگزاری انتخابات در همه حوزه های انتخابیه از جمله حوزه موردنظر را بررسی و تایید نموده است. بر اساس قانون هنگامی که شورای نگهبان مراتب تایید صحت انتخابات را به ستاد انتخابات کشور اعلام و ستاد انتخابات به فرمانداران مراکز حوزه انتخابیه ابلاغ می کند هیاتهای اجرایی و نظارت جلسه مشترک برگزار می کنند و ضمن تنظیم صورتجلسه پایان انتخابات، نسبت به صدور اعتبارنامه منتخبین اقدام می نمایند.

موسوی در پایان در خصوص سرنوشت منتخب مذکور گفت: ما اعتبارنامه همه منتخبین را به مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان ارسال کرده ایم و به نظر می رسد در هنگام بررسی اعتبارنامه ها در مجلس جدید، باید پیرامون مساله یادشده تصمیم گیری شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین