کد خبر: ۶۵۰۱۱۸
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳

پروژه‌های مسکن وارد بورس شد

طرح تامین مالی پروژه های مسکن و حمل و نقل از طریق بازار سرمایه وارد فاز اجرایی شد.
پروژه‌های مسکن وارد بورس شد
آفتاب‌‌نیوز :

از حدود ۱۰ ماه قبل موضوع امکان تامین مالی پروژه های حمل و نقل و مسکن با استفاده از ظرفیت بازار سرمایه یا به عبارتی مردمی کردن پروژه های سودآور وزارت راه و شهرسازی مطرح شد که در نهایت با همکاری سازمان بورس و وزارت راه و شهرسازی به مرحله اجرا رسید. طبق گفته یک مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی، این موضوع از تاکیدات رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی بوده است.

امیر محمود غفاری، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی ضمن اعلام این خبر گفته است: روز گذشته در جلسه‌ای که​ با حضور برخی از معاونان و مدیران وزیر راه و شهرسازی با رئیس، معاونان و مدیران سازمان بورس برگزار شد، ساز و کار اجرایی در فرآیند تامین سرمایه مورد نیاز برای احداث پروژه های زیرساختی دو حوزه راه و شهرسازی از طریق سرمایه‌گذاری متقاضیان در بورس مورد تفاهم قرار گرفت.

بر اساس اعلام وی، در فاز نخست تولید و عرضه بیش از ۱۰۰۰ واحد مسکونی از طریق بورس کالا صورت گرفته که به زودی وارد مرحله اجرا می‌شود.

غفاری همچنین با اشاره به اینکه هم اکنون در زمینه تامین مالی برای اجرای حداقل ۱۲ پروژه ساخت واحدهای مسکونی به ارزش بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان آماده شده است، تصریح کرد: از طریق ایجاد صندوق‌های زمین و ساختمان با همکاری بورس، فرآیند اجرایی این طرح ها آغاز و زمان انتشار و ارزش اوراق واحدهای سرمایه گذاری به اطلاع عموم خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی، طرح جدید عرضه انبوه مسکن را راهی برای خانه دار شدن همه اقشار جامعه دانسته و گفته است: تصمیم بر آن شده تا به صورت مصداقی، شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن در این خصوص اقدامات لازم را برای راه‌اندازی صندوق‌های زمین و ساختمان و عرضه واحدهای مسکونی تولید شده در تابلوی زمین و مسکن در بورس کالا انجام دهند.

وی همچنین با اشاره به تامین سرمایه برای بخش حمل و نقل اظهار کرد: طرح تامین سرمایه مورد نیاز ۱۴ پروژه مهم ریلی و آزادراهی در بخش حمل و نقل کشور نیز از طریق بازار سرمایه تهیه و به زودی به صورت مرحله‌ای عملیاتی خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین