کد خبر: ۶۵۰۱۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹+جدول

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با شناسایی ۱۶۸۰ مورد جدید کووید ۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته، آمار موارد ابتلا به این بیماری در کشور از مرز ۱۰۰ هزار تن گذشت.
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۶۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۰۱۶۵۰ نفر رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ به گفته جهانپور، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۴۱۸ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۸۱۵۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. ۲۷۳۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۵۳۱ هزار و ۲۷۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹+جدول

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۶ اردیبهشت+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی   ۳۶۲نفر تا۱۰اردیبهشت    
2 آذربایجان غربی   ۱۷۴ ۱۴۸۰ ۳۰۰۴نفرتا۱۶اردیبهشت
3 اردبیل        
4 اصفهان(به‌جزکاشان) ۱۱۵ ۶۰۰ نفر تا ۸اردیبهشت    
5 البرز   ۲۸۷نفر تا۱۰اردیبهشت    
6 ایلام ۸ ۵۴   ۵۵۸
7 بوشهر ۸ ۱۱ ١٦٠ ۳۱۷
8 تهران ‭۲۷۳‬      
9 چهارمحال و بختیاری ۷ ۲۸ ۳۹۱ ۴۳۳
10 خراسان جنوبی ۹ ۴۴ ۵۳۵ ۵۸۲
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ۶۰ ۸۹ ۴۷۶ ۱۱۴۸
13 خوزستان ۱۷۶ ۲۵۳ ۳۰۶۳ ۳۷۳۲
14 زنجان ۶ ۱۰۸ ۸۳۶ ‭۱۰۳۶
15 سمنان        
16 سیستان‌وبلوچستان ۲۶ ۵۶   ۷۷۱
17 فارس ۷۵ ۹۵ ۳۴۱۵ ۳۹۲۱
18 قزوین        
19 قم        
20 کردستان ۴۷ ۱۲۶ ۹۰۰ ۱۶۵۷
21 کرمان ۲۲ ۵۳ ۳۷۹ ۸۴۸
22 کرمانشاه ۷۲ ۸۱   ۱۶۵۷
23 کهگیلویه و بویراحمد ۱۲ ۹   ۵۳۶
24 گلستان        
25 گیلان        
26 لرستان   ۱۳۰نفر تا۱۶اردیبهشت   ۲۰۳۵نفرتا۱۶اردیبهشت
27 مازندران ۹۱      
28 مرکزی   ۱۶۰ ۱۳۶۵ ۱۷۳۱
29 هرمزگان ۶۱ ۲۹   ۱۱۱۶
30 همدان   ۹۰ نفر تا ۱۴اردیبهشت    
31 یزد   ۱۹۳ نفر تا ۲۸ فروردین    

***

روند صعودی کرونا در هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ابتلای ۶۱ نفر دیگر به کرونا، شمار مبتلایان در استان به هزار و ۱۱۶ نفر افزایش یافت.

دکتر حسین فرشیدی در ارتباط زنده تلویزیونی افزود: از مبتلایان جدید ۴۸ نفر در بندرعباس، ۳ نفر در میناب، ۸ نفر در حاجی آباد و کیش ۲ مورد ثبت شده است. بیشتر بیماران از طریق سامانه ۴۰۳۰ و بیماریابی شناسایی شدند. تاکنون از ۷هزار و ۶۱۹ نفر در استان تست کووید۱۹ گرفته شده است که آزمایش ۶ هزار و ۳۵۷ نفر منفی شد.

دکتر فرشیدی افزود: اکنون ۲۰ نفر در بخش آی سی یو (مراقبت‌های ویژه بستری) هستند. ۷۴ نفر ایزوله، ۳۸ نفر در مراکز مراقبتی و ۶۵۹ نفر در قرنطینه خانگی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با انتقاد از تردد مردم در بندرعباس گفت: تراکم جمعیتی در برخی مکان‌ها و فروشگاه‌ها بالاست و اگر صنوف دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، تعطیل می‌شوند.

دکتر حسین فرشیدی با بیان اینکه سلامت شهروندان در اولویت است، گفت: باید دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در پمپ بنزین ها، فروشگاه ها، بانک‌ها و دیگر مکان‌های شلوغ رعایت شود.

وی از مردم خواست همچنان با رعایت فاصله فیزیکی حداقل دو متر، در محیط‌های شلوغ از ماسک استفاده و از تردد‌های غیرضروری نیز خودداری کنند. برای حفظ سلامت مردم باید برای برگزاری مراسم مذهبی و فعالیت‌های اقتصادی دستور العمل‌های بهداشتی رعایت شود.

شناسایی ۱۷۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در خوزستان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۶ موارد جدید به تفکیک در اهواز ۱۱۱، دزفول ۲۲، کارون ۹، شوشتر هشت، آبادان و باوی پنج، خرمشهر و حمیدیه سه، ماهشهر، رامهرمز و بهبهان ۲، لالی، مسجدسلیمان، رامشیر و امیدیه یک بوده در استان شناسایی شده است.

دکتر علی احسان پور افزود: با احتساب موارد جدید ابتلا تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان به سه هزار و ۷۳۲ نفر رسید. در طول ۲۴ ساعت گذشته نیز ۱۲ نفر از بیماران مبتلا به کوئید ۱۹ متاسفانه جان خود را از دست دادند تا تعداد جان باختگان به ۲۵۳ مورد افزایش یابد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه در حال حاضر ۴۱۰ بیمار در بیمارستان‌های استان تحت درمان هستند بیان کرد: خوشبختانه سه هزار و ۶۳ بیمار با تلاش‌های شبانه روزی کادر درمان پس از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

بهبودی ۸۵ درصد از مبتلایان به کرونا در سمنان

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی سمنان از بهبودی ۸۵ درصد مبتلایان به کرونا در مجموعه تحت مدیریت این دانشگاه خبر داد.

دکتر فریور در ارتباط زنده با خبر ۱۶ رادیو مرکز سمنان افزود: تا امروز هفدهم اردیبهشت ماه موارد مثبت قطعی ابتلا به کرونا به ۵۲۴ نفر رسیده است. از این تعداد ۴۴۵ نفر با بهبودی کامل ترخیص شده اند.

دکتر فریور تصریح کرد: در مرحله دوم غربالگری از افرادی که با بیماران کرونایی در ارتباط بودند آزمایش مبتلا به کووید ۱۹ گرفته شد.

بستری شدن ۱۱۵ بیمار جدید با علائم کرونا در مراکز درمانی ۲۲ شهرستان

در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۵ بیمار جدید با علائم کرونا در مراکز درمانی ۲۲ شهرستان استان اصفهان بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: همچنین در این مدت ۶۳ بیمار بهبود یافته از کووید ۱۹ هم از مراکز درمانی استان اصفهان مرخص شدند.

آرش نجیمی، تعداد بستری شدگان بیماران با علائم کرونا را مراکز درمانی این استان (به جز کاشان و آران وبیدگل) ۵۱۷ نفر بیان کرد و افزود: از این تعداد ۱۳۷ بیمار با وضعیت حاد در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند. احتمال دارد از ثابت بودن تعداد بیماران کووید ۱۹ به سمت افزایش مبتلایان و ایجاد موج جدید افزایش ابتلا به این بیماری در شهرستان‌ها پیش برویم و این باعث نگرانی است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مردم توصیه کرد بیماری کووید ۱۹ می‌تواند به راحتی بازگشت مجدد داشته باشد و ما را به نقطه اول برگرداند. مردم از تردد غیر ضروری در اماکن عمومی پرهیز کنند تا سریعتر از این حالت بحرانی خارج شویم.

شناسایی ۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در بوشهر

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی قطعی ١٦٠ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: ۸ نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد.

سعید کشمیری پیش‌ازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۳۱۷ نفر شامل ۱۷۸ مرد و ۱۳۹ زن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: از ۸ بیمار جدید، سه مورد بوشهر، دو مورد دشتستان، یک مورد دیلم، یک مورد گناوه و یک مورد دشتی به ثبت رسیده است. سه بیمار جدید ساکن شهرستان بوشهر، خانم‌هایی ۵۶، ۵۴ و ۷ ساله هستند که هر سه در بیمارستان بستری بوده و دوره درمان خود را طی می‌کند. دو بیمار جدید ساکن شهرستان دشتستان، آقایی ۲۵ ساله که در مرکز بیمار یابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارد و سابقه تماس با بیمار کرونایی نیز داشته است و دیگر بیمار نیز پسر نوجوانی ۱۳ ساله بوده که پس از طی دوره درمان از بیمارستان ترخیص و در مراقبت خانگی قرار دارد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر افزود: بیمار جدید ساکن شهرستان دیلم خانمی ۷۱ ساله است که دارای سابقه تماس با بیمار کرونایی دارد و در بیمارستان بستری بوده و دوره درمان خود را طی می‌کند. بیمار جدید شهرستان گناوه خانمی ۲۱ ساله که دارای سابقه تماس با بیمار کرونایی دارد و بیمار جدید شهرستان دشتی آقایی ۴۷ ساله است که هر دو در مرکز بیمار یابی شهرستان محل سکونتشان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۳۱۷ نفر) تاکنون ۱۶۰ نفر از آنان بهبودیافته و ١٣٧ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و ۹ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با ابراز قدردانی از همراهی مردم در رعایت توصیه‌های بهداشتی افزود: توجه به دستورالعمل‌های رعایت فاصله اجتماعی، طلایی‌ترین کلید کنترل شیوع کرونا است و از عموم مردم تقاضا می‌کنم از برگزاری مراسم‌های دورهمی، جشن تولد وعروسی، ختم، خاک‌سپاری و هرگونه تجمع جداً خودداری کنند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: بیماری کرونا از بین نرفته، اگر افراد این بیماری را نادیده بگیرند بدون شک موجب مبتلای تعداد زیادی خواهد شد و این بیماری قربانی خواهد گرفت، بنابراین همکار کرونا در قربانی کردن افراد بیشتری نباشیم.

شناسایی ۲۲مورد جدید مبتلا به کرونا در کرمان/روند صعودی ادامه دارد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از شناسایی ۲۲ مورد جدید مبتلا به کووید ۱۹ در استان کرمان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

مهدی شفیعی بعدازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با ارسال ۲۱۰ نمونه به آزمایشگاه‌های استان کرمان تست ۲۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ نفر از موارد جدید زن و ۱۲ نفر مرد هستند، افزود: مبتلایان شناسایی شده جدید مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان پنج نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان سه نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ۱۲ نفر و حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان دو نفر هستند.  از ابتدای اپیدمی تاکنون ۸۴۸ نفر مبتلای قطعی به کووید ۱۹ در استان کرمان شناسایی شده اند.

وی از درگذشت یک نفر مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد و افزود: مجموع جان باختگان ابتلاء به کووید ۱۹ در استان کرمان به ۵۳ نفر رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته دو بیمار با علائم کووید ۱۹ از مراکز درمانی ترخیص شدند، بیان کرد: بنابراین مجموع بهبود یافته‌های این بیماری در استان از ابتدا تاکنون ۳۷۹ نفر است.

۶ بیمار به آمار مبتلایان به کرونا در زنجان افزوده شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۶ نفر به آمار مبتلایان به کرونا در استان زنجان افزوده شده است.

پرویز قزلباش با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۶ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است، گفت: در مجموع تاکنون تست کرونای ۱۰۳۶ نفر در استان بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۰۸ نفر در استان جان خود را از دست داده‌اند. از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز ۸۳۶ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

شناسایی ۷۵ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شناسایی و ۴ نفر نیز در استان فارس جان باختند.

دکترعبدالرسول همتی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از ۲ هزار و ۵۵۹ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تخصصی کووید ۱۹ استان، ۷۵ مورد مثبت شناسایی شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۳ هزار و ۹۲۱ نفر رسیده است.متأسفانه چهار نفر از هم استانی‌ها در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلاء به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این چهار مورد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلاء به کرونا ویروس در فارس به ۹۵ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه ۹۵ مورد فوتی استان بر اثر ابتلاء به کروناویروس از شروع تاکنون را ۵۸ مورد مربوط به شیراز؛ ۱۰ مورد مرودشت؛ ۳ مورد آباده؛ ۲ مورد اقلید؛ رستم، کازرون، داراب، پاسارگاد، زرقان، ارسنجان، سروستان، نی ریز و بیضا هر کدام یک نفر عنوان کرد و مابقی جانباختگان را نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان اعلام کرد.

دکتر همتی همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را نیز سه هزار و ۴۱۵ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم خواست تا برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ و قطع زنجیره‌های انتقال این بیماری، در خانه ماندن، رعایت بهداشت فردی و فاصله مناسب در روابط اجتماعی را جدی بگیرند.

شناسایی ۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از شناسایی ۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

دکتر مجید شیرانی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار جدید بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری در هفدهمین روز از اردیبهشت ماه سال ۹۹، عنوان کرد: از شروع خطر اپیدمی تا کنون یک هزار و ۲۴۳ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه داشته اند. تعداد افراد نمونه گرفته شده بستری و سرپایی دو هزار و ۵۰۹ نفر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: تعداد بهبود یافتگان ترخیص شده از بیمارستان یا درمان در منزل ۳۹۱ نفر بوده است. تعداد افراد بستری فعلی در مراکز درمانی ۳۴ نفر هستند.با مثبت اعلام شدن آزمایشات هفت بیمار مشکوک طی ۲۴ ساعت گذشته، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ۴۳۳ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته موردی از فوت ناشی از ابتلاء به بیماری نوپدید کووید ۱۹، گزارش نشده است و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلاء به این بیماری در استان کماکان ۲۸ نفر است.

شناسایی ۹ بیمار کرونایی در «درمیان»/ بهبود ۵۳۵ بیمار در خراسان‌جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از شناسایی ۹ بیمار کرونایی در شهرستان درمیان خبر داد و گفت: با احتساب این تعداد بیمار، مبتلایان کرونا در استان به ۵۸۲ نفر رسید.

کامبیز مهدی‌زاده اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۵ نمونه آزمایش در خراسان‌جنوبی انجام شده که نتیجه ۹ مورد مثبت و مابقی منفی بوده است.

وی با بیان اینکه بیماران شناسایی شده طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان درمیان بوده است، بیان داشت: با شناسایی ۹مورد جدید مجموع مبتلایان به کرونا در استان به ۵۸۲ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اعلام کرد: از روز نخست تاکنون سه هزار و ۴۴۰ آزمایش مشکوک به کرونا در استان انجام شده که دو هزار و ۸۵۸ نفر تست‌شان منفی و ۵۸۲ نفر جواب تست‌شان مثبت شد. مجموع مبتلایان کرونا در طبس ۱۴۷ مورد، بیرجند ۱۹۶ مورد، قاین ۶۳ مورد، زیرکوه ۳۸ مورد، فردوس ۲۶ مورد، سرایان ۳۶ مورد، بشرویه ۱۹ مورد، درمیان ۴۰ مورد، سربیشه هفت مورد، نهبندان چهار مورد و خوسف نیز چهار مورد است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت مبتلایان کووید ۱۹ در خراسان‎‌جنوبی، گفت: تاکنون ۵۳۵ بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و سه نفر در بیمارستان‌ها بستری‌اند که حال عمومی یک نفر از این بیماران وخیم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از فوت یک نفر طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و اعلام کرد: با فوت یک خانم ۷۶ ساله از فردوس تعداد فوت‌شدگان ناشی از ویروس کرونا در خراسان‌جنوبی به ۴۴ نفر رسید.

شتاب کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/شناسایی ۱۲ موردجدید ابتلا به کووید ۱۹

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین آمار مبتلایان به کرونا ویروس کهگیلویه و بویراحمد را در هفدهمین روز از اردیبهشت ماه ۹۹، اعلام کرد.

دکتر پرویز یزدان پناه گفت: از مجموع 122 جواب دریافتی از آزمایشگاه تشخیص مولکولی یاسوج 12 مورد جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی که با احتساب این موارد، شمار مبتلایان استان به 536 نفر رسید. این موارد جدید شامل 4 بیمار مرد و 2 بیمار زن در شهرستان بویراحمد، 1 بیمار مرد و 2 بیمار زن در شهرستان گچساران و 3 بیمار مرد در شهرستان کهگیلویه هستند.

دکتر یزدان پناه اضافه کرد: از مردم شریف استان تقاضا داریم از هرگونه دید و بازدید در طول بیماری خودداری و انجام صله رحم و عیادت از بیماران را به بعد از دوره کامل بهبودی فرد موکول کنند، زیرا بیماران پس از بهبود تا مدتی می‌توانند ناقل باشند.

دبیر ستاد استانی کرونا از عموم مردم خواست تا رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و اصول بهداشتی، در خانه ماندن و پرهیز از ترددهای غیرضرور را جدی بگیرند زیرا در صورتی که شهروندان، فاصله گذاری فیزیکی و نکات بهداشتی را رعایت نکنند تداوم بیماری در منطقه طولانی مدت خواهد بود.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام به ۵۵۸ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام به ۵۵۸ نفر خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته هشت مورد مثبت کرونا در استان ثبت شده است.

محمد کریمیان ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان به تعداد ۵۵۸ نفر خبر داد.

وی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد هشت مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان گزارش شده است.

کریمیان بیان کرد: خوشبختانه در چهار روز گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده است.

وی با بیان تا کنون ۵۴ نفر در استان ایلام بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند، ابراز کرد: مردم استان باید بیش از گذشته نسبت به رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اهتمام داشته باشند تا شاهد قطع زنجیره انتقال کرونا باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام استان ایلام یادآور شد: شرکت در طرح غربالگری سلامت با شناسایی افراد مبتلا نقش مهمی در راستای قطع زنجیره انتقال کرونا دارد و از مردم عزیز هم استانی درخواست می‌شود که در صورت داشتن علائم، حتماً به مراکز درمانی مراجعه کنند.

ثبت ۴۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا درکردستان/ بهبودی ۹۰۰ بیمار کرونایی در کردستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از افزایش ۴۷ بیمار جدید مبتلای قطعی به کرونا در استان خبر داد.

فرزین رضاعی اظهار کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس در استان تا پیش از ظهر امروز تعداد یک هزار و ۶۵۷ بیمار مبتلای قطعی شناسایی شده است.

وی با اشاره به آمار مبتلایان کرونا به تفکیک شهرستان افزود: در سقز ۳۸۰ نفر، سنندج ۴۶۸ نفر، بانه ۱۷۹ نفر، قروه ۱۲۸ نفر، دیواندره ۱۱۳ نفر، مریوان ۹۹ نفر، بیجار ۱۰۱ نفر، کامیاران ۸۳ نفر، دهگلان ۸۲ نفر و سروآباد ۲۴ نفر مبتلای قطعی به کروناویروس دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدا تاکنون تعداد کل آزمایشات انجام گرفته برابر چهار هزار و ۶۵۰ نمونه است که از این تعداد یک هزار و ۶۵۷ مورد مثبت، ۲ هزار و ۷۹۱ مورد منفی و ۲۰۲مورد اعلام نشده است.

رضاعی از فوت ۱۲۶ نفر در استان بر اثر کرونا از ابتدای شروع تا کنون خبر داد و افزود: از این تعداد ۳۴ نفر در سقز، ۲۴ نفر در سنندج، ۱۹ نفر در قروه، ۱۸ نفر در بانه، ۹ نفر در کامیاران، هشت نفر در بیجار، هفت نفر در مریوان، پنج نفر در دیواندره و ۲ نفر در دهگلان به دلیل ابتلاء به کروناویروس فوت شده‌اند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده‌اند.خوشبختانه در روز‌های اخیر روند بهبودی بیماران مبتلا به کرونا در استان سرعت بیشتری داشته به طویکه تاکنون ۹۰۰ بیمار بهبود یافته‌اند.

بهبود ۸۰ درصد مبتلایان به کرونا در استان مرکزی

معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی درشورای اطلاع رسانی استان مرکزی با اشاره به آمار مبتلایان، بهبود یافتگان و فوتی‌ها این ویروس در استان گفت: با تلاش کادر پزشکی و پرستاری ۸۰ درصد مبتلایان به کرونا بهبود یافته اند، اما با توجه به شیوع دوباره دربرخی استان‌های همجوار باید مراقبت‌ها بیشتر شود.

اکرمی افزود: طبق آخرین آماری که دانشگاه علوم پزشکی استان از مبتلایان به بیماری کرونا اعلام کرده ۲۵ ابتلای جدید به کرونا در استان مرکزی داشته ایم. طبق این آمار از ابتدای شیوع کرونا در استان مرکز تا امروز بیش از هزار و ۷۲۵ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند و در چند روز اخیر نیز بیش از ۲۵ نفر موارد ابتلاء داشتیم. ۸۰ درصد مبتلایان به بیماری کرونا در استان مرکزی بهبود یافته اند که نشان از تلاش کادر درمان دارد. در بعضی از شهر‌های استان مرکزی در وضعیت زرد قرار داریم و هم اینک شهر سفید با معیار‌های تعریف شده در استان نداریم.

او با بیان اینکه استان‌های همسایه تا حدودی وضعیت پیش افزایش هستند و این برای استان ما هم خطرناک است گفت: این هفته و هفته آینده باید مراقبت‌های بهداشتی لازم در استان مرکزی بیشتر شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی افزود: در مقطعی یکی از شهرستان هابا شاخص‌هایی برای شهر سفید تعریف شده به عنوان شهرستان کم خطر و سفید اعلام شد که در پایان هفته به احتمال زیاد تعداد مساجد در آن بازگشایی می‌شود و شاید نماز جمعه این هفته نیز در آن شهر انجام شود.

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه به ۱۶۵۷ نفر

مهدی محمدی رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با شیوع کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: طی شبانه روز گذشته، ۷۲ مورد بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی، که ۱۳ مورد آن مربوط به بیماران بستری و ۵۹ مورد نیز مربوط به بیماران سرپایی است.

وی در ادامه افزود: با شناسایی بیماران جدید، تعداد مبتلایان به کووید۱۹ در استان کرمانشاه به ۱۶۵۷ نفر رسید که متاسفانه از این تعداد، ۸۱ نفر جان باختند.

محمدی اظهار داشت: از مجموع تعداد مبتلایان استان، ۵۷۵ نفر جزو بیماران بستری و ۱۰۸۲ نفر نیز جزو بیماران سرپایی می‌باشند. از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تا امروز نیز ۲۸۱۶ نفر بستری شدند که از این تعداد ۲۵۷۵ نفر ترخیص شده و ۱۶۰ نفر نیز در حال حاضر در بیمارستان‌های استان بستری می‌باشند. تا کنون ۷ هزار و ۷۷۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در استان انجام شده است.

مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی به 3004 نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی گفت: مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی به 3 هزار و چهار نفر افزایش پیدا کرد که از این تعداد یک هزار و 480 نفر بهبود یافته‌اند.

جواد آقازاده با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته 280 مورد تست کرونا گرفته شده که از این تعداد 41 مورد مثبت جدید مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شد و در مجموع تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان به3 هزار و چهار نفر افزایش یافته است که از این تعداد یک هزار و 480 مورد بهبود یافته‌اند.

وی افزود: طی 24 ساعت گذشته تعداد 12 نفر از بیماران مبتلا به کرونای بستری شده در بیمارستان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند که در مجموع تعداد بهبود یافتگان از ویروس کرونا در استان به یک هزار و 480 نفر رسید.

آقازاده با اشاره به تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا به تفکیک شهرستان‌ها اعلام کرد: در ارومیه از 10 نفر شناسایی شده، هفت نفر آن از بیماران سرپایی و سه مورد از افراد بستری شده در بیمارستان، 6 مورد در بوکان که پنج مورد آن از افراد سرپایی و یک مورد بستری، پیرانشهر دو مورد بستری، تکاب یک مورد سرپای مثبت، چالدران یک مورد بستری مثبت، خوی 12 مورد مثبت که 11 مورد سرپایی مثبت و یک مورد بستری، سلماس 6 مورد مثبت سرپایی، شاهین‌دژ یک مورد سرپایی مثبت، ماکو یک مورد مثبت بستری، مهاباد یک مورد مثبت بستری مبتلا به کرونا گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد فوتی‌ها و بیماران بستری شده مبتلا به ویروس کرونا در استان رو به کاهش بوده و وضعیت ابتلا به این بیماری ثابت است، خاطرنشان کرد: ویروس کرونا در حال حاضر در جامعه وجود دارد و از بین نرفته است و توصیه می‌شود مردم همچنان بهداشت فردی و بحث خود مراقبتی را جدی بگیرند و با رعایت کردن طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در صورت امکان جز در مواقع ضروری از منزل خارج نشوند.

شناسایی ۶۰ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در خراسان شمالی

در شبانه روز گذشته، ۶۰ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس، در خراسان شمالی شناسایی شد.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایشامار ها، تا ظهر امروز ۱۷ اردیبهشت ماه، شمار مبتلایان به کووید ۱۹ با ثبت ۶۰ مورد جدید به هزار و ۱۴۸ نفر رسید و آمار جانباختگان این ویروس هم با ثبت چهار مورد جدید به ۸۹ نفر افزایش یافت.

دکتر هاشمی افزود: ۴۷۶ نفر هم بهبود یافتند. هزار و ۴۹۱ نمونه منفی داشتیم و ۱۴۰ بیمار هم در بیمارستان‌های استان بستری اند.

وی بر رعایت بهداشت و فاصله گذاری اجتماعی به خصوص در اصناف و پرهیز از تجمعات تاکید کرد و گفت: همه افراد دارای علامت بیماری، بدون ترس از کرونا، در کوتاه‌ترین زمان ممکن در بیمارستان‌ها بستری شوند تا حال عمومی آنان بدتر نشود.

شناسایی موارد جدید کووید۱۹ در استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان: از زمان شیوع ویروس کرونا در استان مرکزی تعداد ۱۷۳۱نفر به این ویروس مبتلا شده اند.

 دکتر جمالیان افزود: از تعداد کل مبتلایان به این بیماری ۱۳۶۵بیمار بهبود یافته اند و ۲۴نفر نیزشناسایی موارد جدید کووید 19 در استان مرکزی در بیمارستانهای استان بستری هستند. ۱۸۲نفر از مبتلایان به کروناویروس نیز در منازل خود قرنطینه می باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در مجموع تعداد ۱۶۰نفر از هم استانی ها در اثر ابتلا به این ویروس تا به امروز جان خود را از دست دادند.

افزایش مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان

موارد مثبت آزمایشگاهی کرونا با ۲۶ مورد افزایش نسبت به ۲۴ ساعت گذشته به ۷۷۱ مورد رسید.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از این ۲۶ مورد جدید، ۲۳ مورد سرپایی بودند و از بیمارستان ترخیص شدند.

دکتر سید مهدی طباطبایی افزود: تا کنون ۵۶ مورد از موارد مثبت آزمایشگاهی کرونا در استان جان خودشان را از دست داده اند.

وی تاکید کرد: شرایط به هیچ وجه عادی نیست و همچنان ویروس در سطح جامعه با سرعت در حال چرخش است که افزایش آمار بیماران سرپایی صحت این امر را نشان می‌دهد و همچنان رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مورد تاکید ماست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
0
7
بفرما اینم از مدیریت کرونایی تان!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین