کد خبر: ۶۵۰۱۵۳
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹

پمپئو: ایران باید از سوریه خارج شود/ مرزبانی ایران تعدادی از افاغنه را مورد شکنجه قرار داده‌

وزیر خارجه ترامپ مدعی شد که به روسیه و سوریه گفته‌ایم که ایران باید به طور کامل از سوریه خارج شود.
آفتاب‌‌نیوز :

مایک پمپئو روز چهارشنبه در نشست خبری خود در پاسخ به این سوال که برخی از مقامات وزارت دفاع اسرائیل گفته‌اند که ایران از سوریه خارج می‌شود و پایگاه‌های نظامی خود را تعطیل می‌کند. آیا این گزارش را تایید می کنید، این ادعا را مطرح کرد.

وی افزود: من نمی توانم در زمینه اظهارات مقامات وزارت دفاع اسرائیل چیزی بگویم اما ما برای رژیم اسد و همچنین روسیه روشن کردیم که ایران باید از سوریه خارج شود.

پمپئو: ایران باید از سوریه خارج شود/ مرزبانی ایران تعدادی از افاغنه را مورد شکنجه قرار داده‌

وزیر خارجه ترامپ که این روزها به وزیر نفرت مشهور شده است، ادامه داد: آنها نه تنها باید از جنوب غربی سوریه خارج شوند که اثر مستقیمی بر اسرائیل و خطری برای بلندی‌های جولان دارد، بلکه باید تمام کشورها را از خطر رها سازند.

پمپئو که کشورش ید طولایی در ایجاد و حمایت از تروریست‌ها دارد، ایران را حامی تروریسم معرفی کرد و گفت آنچه را که رژیم جمهوری اسلامی نامید از کارزار بی رحمی و ویرانگری رژیم اسد در از بین بردن صدها هزار جان و آواره شدن میلیون‌ها سوری حمایت می‌کند.

وی افزود: حکومت ایران بابت آنها مسئول است همچنان که رژیم سوریه در این زمینه مسئولیت دارد.امیدوارم که آنها فکر کنند و به انجام کاری بازگردند که مردمشان نیاز دارند. در این زمان بسیار دشوار، مردم داخل جمهوری اسلامی به مراقبت نیاز دارند. فکر می کنیم اگر این منابع برای مردم ایران هزینه شود، بسیار بهتر خواهد بود.

وزیر خارجه ترامپ همچنین گفت هفته گذشته آمریکا بر روی یک شرکت خصوصی تحریم اعمال کرد که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داد و ستد داشت و سال‌ها برای آنچه که او «کارزار ترور آنها» نامید، منابع درآمدی فراهم می‌کرد.

پمپئو ادعا کرد: هرکسی که بخواهد با ایران و نهادهای آن تعامل داشته باشد باید به شدت احتیاط کند که آنها برای سپاه پاسداران کار نکنند.

وی با قدردانی از آلمان در شناسایی حزب الله به عنوان یک سازمان تروریستی از سایر کشورهای اروپایی هم خواست که از این تصمیم آلمان پیروی کنند.

وزیر خارجه ترامپ از سفارت سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا برای تمدید مرخصی پزشکی مایکل وایت قدردانی کرد و گفت ما همچنان به دنبال مرخصی سایر بازداشت شدگان و بازگرداندن همه آنها به کشور هستیم.

پمپئو در ادامه اختلاف افکنی میان کشورهای منطقه مدعی شد تنها کسانی نیستند که هدف بی‌رحمی آنچه که او رژیم ایران خواند، قرار دارند، هفته گذشته گزارشی دیده است که مرزبانی ایران، تعدادی از افاغنه را در مرز هرات مورد شکنجه قرار داده‌اند.

وی بدون توجه به آنچه در مرزهای آمریکا می‌گذرد که شکنجه، بازداشت و جداسازی کودکان از والدین مهاجران بخشی از آن است، دایه مهربان‌تر از مادر شد و گفت: این افغان‌ها مهاجرانی بودند که تنها به دنبال غذا و کار هستند. ما از مقامات افغانستان می‌خواهیم که به طور کامل این مساله را مورد تحقیق قرار دهند و عاملان آن را پاسخگو سازند.

جمهوری اسلامی ایران با قوت این مساله را رد کرده است و خطاب به مقامات افغانستان آمادگی خود را برای انجام تحقیقات مشترک اعلام داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین