کد خبر: ۶۵۰۶۶۸
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵

تناسب ورزش و ابتلا به عفونت دستگاه تنفسی در زمان شیوع کرونا + نمودار

متخصص پزشکی ورزشی ضمن بررسی تناسب خطر ابتلا به عفونت دستگاه تنفسی با میزان ورزش کردن، گفت: در زمان پاندمی ویروس کرونا به افرادی که قصد ورزش کردن دارند، سه توصیه می‌شود.
تناسب ورزش و ابتلا به عفونت دستگاه تنفسی در زمان شیوع کرونا + نمودار
آفتاب‌‌نیوز :

شیما قنادی در ارتباط با خطر ابتلا به عفونت دستگاه تنفسی و شدت ورزش، اظهار کرد: بر اساس تعداد زیادی از مطالعات، ارتباط میزان بروز عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی با ورزش بررسی شده و با بدست آمدن آن میزان ورزش با شدت متوسط، کم و زیاد بدست آمده است.

وی با اشاره به اینکه طی این روزها با توجه به پاندمیک بودن (همه‌گیری) بیماری کووید-۱۹ و خطر بالای ابتلا به این بیماری توصیه می شود که افرادی که بی تحرک بودند و اجازه ورزش دارند، ورزش با شدت کم را شروع کنند، اظهار کرد: علاوه بر این افرادی که با شدت متوسط ورزش می‌کردند به همان میزان به ورزش خود در منزل ادامه دهند و ورزشکارانی که با شدت های بالا ورزش می کنند، از شدت ورزش خود کاسته و آن را به سطح متوسط برسانند.

وی ادامه داد: نتایج این بررسی‌ها به صورت منحنی J شکل (حرف ج انگلیسی) توصیف شده که بر اساس این نمودار، فعالیت منظم با شدت متوسط، خطر عفونت های دستگاه های تنفسی فوقانی را نسبت به افراد بی تحرک کاهش می دهد، ولی تمرین شدید باعث افزایش خطر این عفونت در مقایسه با افراد بی تحرک می شود.

تناسب ورزش و ابتلا به عفونت دستگاه تنفسی در زمان شیوع کرونا + نمودار

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین