کد خبر: ۶۵۰۹۷۵
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰

"پوست مرغی" چیست؟

یک متخصص پوست و مو از پوست مرغی به عنوان یکی بیماری پوستی یاد کرد وافزود: افراد با زمینه‌های پوست خشک بیشتر مستعد ابتلا به این بیماری هستند.
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر علی ابراهیمی با بیان اینکه پوست مرغی یکی از بیماری های پوستی شایع است، گفت: این بیماری با ایجاد ضایعاتی به شکل دانه‌های برجسته و نوک تیز روی بازوها، اطراف شکم، پهلوها و حتی ران ها خود را نشان می‌دهد.

ابراهیمی افزود: این بیماری بیشتر در افرادی با زمینه پوست خشک و حساس و مبتلایان به اگزما مشاهده می شود و این افراد عمدتا در دوران بزرگسالی و حتی کودکی دچار پوست مرغی می‌شوند.

این متخصص پوست و مو یادآور شد: علاوه بر این، زمینه های ژنتیکی و ارثی هم در بروز این بیماری دخیل است و بعضا برخی بیماری‌ها نیز موجب ایجاد پوست مرغی در افراد می‌شود.

وی با بیان اینکه این بیماری درمان قطعی ندارد، گفت: تنها با مصرف برخی داروها می توان شدت بیماری را کاهش داد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص راهکارهای کاهش علائم این بیماری، گفت: توصیه می شود افراد از کرم‌های لایه بردار استفاده کنند، اما نباید در مصرف این محصولات زیاده روی شود.

وی افزود: کرم های لایه بردار لایه‌های سطحی پوست را برداشته و با تغییر این لایه ها، نگهداری رطوبت پوست بالا می رود و این امر به بهبود ضایعات پوست مرغی کمک می‌کند.

ابراهیمی تصریح کرد: افراد همچنین برای کاهش علائم پوست مرغی باید بعد از استحمام از لوسیون های مرطوب کننده و نرم کننده استفاده کنند.

این متخصص پوست و مو افزود: همچنین کاهش دفعات و مدت شست و شوی بدن و نیز کاهش استفاده از شوینده‌های قوی برای این دسته افراد توصیه می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین