کد خبر: ۶۵۱۰۲۵
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳

رییس سازمان حج: برگزاری حج به نظر عربستان بستگی دارد

با وجودی که برنامه‌های اجرایی و فرهنگی حج آینده درحال پیگیری است ولی این سفر به اعلام موضع رسمی عربستان بستگی دارد که در وضع موجود، کشور میزبان می‌تواند شرایط لازم را مهیا کند.
رییس سازمان حج: برگزاری حج به نظر عربستان بستگی دارد
آفتاب‌‌نیوز :

رییس سازمان حج و زیارت گفت: عربستان هنوز به صورت رسمی تکلیف و یا محدودیت‌های حج آینده را مشخص نکرده و برگزاری حج به اعلام موضع این کشور منوط است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، علی‌رضا رشیدیان در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ تشکیل شد، اظهار کرد: فرصت زیادی تا اعزام زائران باقی نمانده است، بر اساس تفاهم‌نامه حج کارهای اجرایی از جمله معاینات حجاج طبق برنامه‌ای که تدوین شده در حال انجام است.

رییس سازمان حج و زیارت با یادآوری این‌که حفظ کرامت و عزت زائران ایرانی سرلوحه مذاکرات اعزام حجاج قرار داشته است، افزود: با وجودی که برنامه‌های اجرایی و فرهنگی حج آینده درحال پیگیری است ولی این سفر به اعلام موضع رسمی عربستان بستگی دارد که در وضع موجود، کشور میزبان می‌تواند شرایط لازم را مهیا کند.

اکبر رضایی ـ سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت ـ نیز با بیان این‌که معاینات پزشکی کارگزاران و زائران حج ۹۹ به صورت مرحله‌ای پیش می‌رود، گفت: برخی استان‌ها و شهرها به پزشک نیاز داشتند که به سرعت تامین می‌شود.

وی با بیان این‌که جلسات طرح «برکت به خانه» با هماهنگی دستگاه‌های ذی ربط با هدف کمک به تولید داخلی و برای تحقق شعار سال و افزایش تعداد فروشگاه‌های عرضه کالا آغاز شده است، افزود: راه‌اندازی این طرح فرصت مناسبی برای حجاج است تا سوغات خود را از داخل کشور خریداری کنند؛ لذا مقرر شد این طرح با سرعت بیشتری دنبال و نهایی شود.

سهمیه حج ایران برای امسال ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر تعیین شده است. طبق اعلام سازمان حج تا کنون حدود ۷۵ درصد از ظرفیت کاروان‌های حج تمتع تکمیل شده و معاینات پزشکی زائران زیر ۶۰ سال نیز آغاز شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین