کد خبر: ۶۵۱۱۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۸

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹+جدول

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۴۸۱ مورد جدید کووید۱۹ در کشور خبر داد و گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۴ استان، موارد فوتی ناشی از این بیماری نداشته‌ایم و در ۵ استان نیز فقط یک مورد فوتی ثبت شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۴۸۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۱۰۷۶۷ نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۷۳۳ نفر رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تا کنون ۸۸۳۵۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. ایران در فهرست پنج کشور اول دارای بالاترین بهبودیافتگان ناشی از این بیماری است.۲۷۱۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۶۱۵ هزار و ۴۷۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹+جدول

وی همچنین تاکید کرد که وضعیت استان خوزستان کماکان نگران کننده است. در طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۴ استان، موارد فوتی نداشته ایم و در ۵ استان نیز فقط یک مورد فوتی ثبت شده است. بیش از ۷۵ درصد موارد شناسایی شده جزو موارد سرپایی و موارد غیر بیمارستانی هستند. از بین موارد بستری تهران و خوزستان صدرنشین هستند و خوزستان کماکان در وضعیت قرمز بیماری است. تمهیدات لازم به خصوص در مناطق بیشتر درگیر خوزستان صورت گرفته است و انتظار داریم در روزهای آتی با کاهش تدریجی موارد در این استان مواجه شویم. موضوع فاصله‌گذاری هوشمند و فیزیکی همچنان در دستور کار ما در همه نقاط کشور است. با توجه اینکه سراسر دنیا وارد فاز بازگشایی تدریجی شده‌اند، قاعدتا بازهم نکات حفاظت فردی و رعایت موازین بهداشتی فردی و عمومی بسیار اهمیت دارد.

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی   ۴۰۳نفر تا۲۱اردیبهشت   ۵۸۱۳نفر تا۲۱اردیبهشت
2 آذربایجان غربی ۶۸ ۱۸۶ ۱۵۵۳ ۳۴۳۶
3 اردبیل        
4 اصفهان(به‌جزکاشان)   ۶۰۰ نفر تا ۸اردیبهشت    
5 البرز   ۲۸۷نفر تا۱۰اردیبهشت    
6 ایلام ۱۶ ۵۸   ۶۶۸
7 بوشهر ۱۶ ۱۲ ۲۲۳ ۳۸۹
8 تهران ۲۷۳      
9 چهارمحال و بختیاری ۸ ۲۸  ۴۳۰ ۴۷۰
10 خراسان جنوبی ۶ ۴۴ ۵۶۵ ۶۱۴
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ۲۵ ۱۰۰   ۱۳۲۹
13 خوزستان ۱۶۴ ۳۰۳ ۳۸۹۶ ۴۷۹۴
14 زنجان ۵ ۱۱۳ ۸۹۰ ‭۱۰۷۳
15 سمنان        
16 سیستان‌وبلوچستان ۴۲ ۵۹ ۸۲۱ ۹۰۹
17 فارس ۷۴ ۹۸ ۳۶۶۲ ۴۳۰۷
18 قزوین        
19 قم ۳۸      
20 کردستان ۲۴ ۱۳۵ ۱۰۵۸ ۱۸۹۷
21 کرمان ۲۶ ۵۹ ۴۲۱ ۱۰۳۹
22 کرمانشاه ۱۳۱ ۸۴   ۲۲۵۰
23 کهگیلویه و بویراحمد ۱۳ ۹   ۵۷۶
24 گلستان   ۳۲۰نفر تا۲۲اردیبهشت    
25 گیلان        
26 لرستان ۴۷ ۱۴۰ ۲۴۱۰ ۲۵۸۵
27 مازندران ۷۲      
28 مرکزی ۱۸ ۱۶۱ ۱۴۲۳ ۱۷۹۸
29 هرمزگان ۶۶ ۳۰ ۴۱۵ ۱۴۳۷
30 همدان   ۱۰۳نفر تا۲۱اردیبهشت   ۸۹۸نفر تا۲۱اردیبهشت
31 یزد   ۱۹۳ نفر تا ۲۸ فروردین    

***

ثبت ۱۶۴ ابتلای جدید به کرونا در خوزستان/تعداد مبتلان به ۴۷۹۴ رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ضمن اشاره به ارائه مشاوره رایگان از طریق ۴۰۳۰ به مردم خوزستان، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۴ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در استان شناسایی شد.

علی احسان پور ظهر سه‌شنبه در خصوص ارائه مشاوره روان‌شناسی به مردم خوزستان از طریق سامانه ۴۰۳۰، گفت: از زمان شروع اپیدمی در خوزستان همکاران ما در حوزه معاونت بهداشت به بیش از ۱۳ هزار و ۴۶۱ مورد مشاوره روان‌شناسی به مردم استان از طریق سامانه ۴۰۳۰ ارائه شد.همکاران ما تاکنون علاوه بر پاسخگویی و رسیدگی به بیش از چهار هزار و ۱۵۱ مورد گزارش مردمی از طریق سامانه ۱۹۰، بیش از ۹۷ مورد مداخله سوگ برای بازماندگان افراد متوفی نیز مشاوره ارائه دادند.

احسان پور در ادامه گفت: پیگیری فعال بیماران و کنترل دقیق مبتلایان به این ویروس، تلاش در راستای شناسایی افراد بدون علامت با افزایش ظرفیت آزمایشگاه‌های تشخیصی و تقویت ظرفیت‌های بهداشتی با هدف کنترل انتشار بیماری از اهم اقدامات فعالانه دانشگاه است که طی چند روز گذشته به کانون فعالیت دانشگاه علوم پزشکی تبدیل شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: بر همین اساس امشب جلسه دانشگاهی مدیریت بیماری کرونا از ساعت ۲۲ در محل حوزه ریاست دانشگاه برای بررسی کارشناسی گستردگی بیماری و اثربخشی دستورالعمل استانی جدید، تقویت راهکارهای کنترل بیماری و هماهنگی بین بخشی برقرار خواهد شد.

وی در رابطه با جدیدترین آمار مبتلایان با ویروس کرونا در استان خوزستان، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۴ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در خوزستان شناسایی شد تا به این صورت شمار کل مبتلایان به چهار هزار و ۷۹۴ مورد در استان افزایش یابد. متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۶ بیمار مبتلا جان خود را از دست داده‌اند تا شمار فوت‌شدگان در استان به ۳۰۳ مورد برسد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۲ بیمار تشخیص قطعی پس از دریافت خدمات درمانی بهبود یافته‌اند تا به این ترتیب شمار بهبودیافتگان به سه هزار و ۸۹۶ مورد افزایش یابد و در حال حاضر ۵۹۵ بیمار تشخیص قطعی در مراکز درمانی خوزستان تحت مراقبت‌های درمانی هستند.

شناسایی ۱۳۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان کرمانشاه

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی تعداد مبتلایان کرونا در استان کرمانشاه را ۲ هزار و ۲۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۸۴ نفر جان باخته‌اند.

دکتر ابراهیم شکیبا افزود: از ۱۳۱ بیمار شناسایی شده در ۲۴ ساعت گذشته، ۸ مورد مربوط به بیماران بستری و ۱۲۳ مورد نیز مربوط به بیماران سرپایی است. از مجموع تعداد مبتلایان استان، ۶۳۰ نفر جزء بیماران بستری و یک هزار و ۶۲۰ نفر نیز جزء بیماران سرپایی هستند. از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان کرمانشاه ۳ هزار و ۹۲ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده اند که از این تعداد دوهزار و ۸۶۲ نفر ترخیص شده و ۱۴۶ نفر نیز در حال حاضر بستری هستند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی گفت: با انجام ۴۳۲ نمونه‌ی آزمایش شده در روز گذشته، تا کنون ۱۰ هزار و ۲۷۰ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در استان انجام شده است.

مبتلایان به کرونا در هرمزگان با ۱۴۳۷ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با مثبت شدن ۶۶ مورد دیگر در استان آمار مبتلاشدگان قطعی به کرونا در هرمزگان به ۱۴۳۷ نفر رسید.

حسین فرشیدی سه شنبه شب در نشست با خبرنگاران در تشریح آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان هرمزگان، ۲ هزار و ۷۲۸ بیمار با تشخیص بیماری حاد تنفسی تاکنون بستری شده‌اند که ۲ هزار و ۴۵۱ نفر از این تعداد بهبود یافته‌اند و ۱۰۱ نفر همچنان بستری، ۶۴ نفر ایزوله، ۲۱ نفر در آی. سی. یو و ۱۶ نفر در بخش‌های عادی بستری هستند. ۹ هزار و ۵۱۵ نفر به‌صورت سرپایی به‌دلیل مشکوک بودن به کرونا نمونه‌گیری شده‌اند که تنها ۱۴۳۷ مورد مثبت بوده است.

فرشیدی با بیان اینکه آمار فوتی‌ها در هرمزگان تا کنون ۳۰ نفر بوده است، عنوان کرد: تاکنون ۴۱۵ نفر بهبود و ترخیص شده‌اند، ۹۵۰ نفر تحت مراقبت خانگی هستند، ۱۶ نفر تکمیل درمان را سپری می‌کنند و ۲۶ نفر همچنان در بیمارستان بستری هستند. تعداد ۶۶ نفر در استان در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده که ۶۲ نفر از شهرستان بندرعباس، ۲ نفر از حاجی آباد، ۱ نفر از جاسک، ۱ نفر از میناب به شمار آمار افراد مبتلا به کرونای مثبت جدید در هرمزگان اضافه شد. بندرعباس با ۱۰۷۷، میناب با ۱۲۷، کیش با ۵۴، حاجی‌آباد با ۴۸، قشم ۴۶، بندرلنگه با ۳۰، رودان با ۲۰، پارسیان با ۱۳، بندر خمیر با ۹، بستک ۷، جاسک ۴ و سیریک با ۲ مورد؛ جزئیات روند توزیع ابتلاء به ویروس کرونا در استان هرمزگان است.

۵۴ درصد تهرانی ها از کرونا نمی ترسند/شرایط پایتخت شکننده است

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: طبق آخرین نظرسنجی ها تنها ۴۶ درصد مردم تهران نسبت به بیماری کرونا احساس خطر می کنند.

علیرضا زالی، در گفتگوی زنده تلویزیونی، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های تهران ۲۰۱ بیمار جدید در بخش‌های عادی و ۷۲ بیمار در بخش‌های ویژه بستری شدند. ۳۸۲ بیمار نیز ترخیص شدند، تعداد مراجعین سرپایی به بخش‌های درمانی در طول ۲۴ ساعت گذشته ۹ درصد کاهش داشته است و در حوزه بهداشتی مراجعین از نظم مناسب‌تری برخوردار شدند.  فراز و فرودهایی که در نگرش و بینش شهروندان تهرانی نسبت به خطرات کووید ۱۹ وجود دارد در رفتارهای بهداشتی و رعایت پروتکل‌ها بسیار تأثیر گذار است.

وی با اشاره به نتایج نظرسنجی‌های انجام شده در ستاد مقابله با کرونا، یادآور شد: در اواخر فروردین ماه بالغ بر ۷۱ درصد مردم کلان شهر تهران بیماری کرونا را برای خود و خانواده شأن بسیار خطرناک تلقی می‌کردند.

زالی افزود: نتایج آخرین نظر سنجی انجام شده در تهران که نیمه اول اردیبهشت ماه انجام شده حاکی از آن است که متأسفانه تنها ۴۶ درصد از مردم تهران بیماری کرونا را خطرناک تلقی می‌کنند و به نظر می‌رسد در بینش شهروندان تهرانی در روزهای اخیر تغییری اتفاق افتاده است. ضروری است صدا و سیما و رسانه‌های مختلف و همچنین شهروندان به این بیماری توجه خاص داشته باشند.

زالی با بیان اینکه کماکان کرونا یک بیماری خطرناک تلقی می‌شود، افزود: شرایط کلانشهرهایی از جمله تهران شکننده تلقی می‌شود و نیازمند این هستیم که مجدداً با طراحی برخی برنامه‌ها و رعایت دقیق‌تر و سختگیرانه تر پروتکل‌های بهداشتی شاهد تغییر منطقی نگرش شهروندان نسبت به خطرناک بودن بیماری کرونا باشیم.

وی درباره انتشار برخی شایعات مبنی بر شیوع بیماری کاوازاکی با عنوان بیماری کرونا کودکان، تصریح کرد: مطالعات آماری تهران در طول اسفند ماه و از ابتدای سال تاکنون نشان داده است که موارد ابتلای کرونا در کودکان نسبتاً نادر است. خوشبختانه در اکثر موارد ابتلای کودکان در ایران موارد بسیار خفیف بوده است.عاملی که موجب نگرانی خانواده‌ها شده ارائه برخی گزارشات از نیویورک، اسپانیا و لندن مبنی بر مشاهده موارد کوازاکی در کودکان است. از طرفی فصل شیوع سندرم کاوازاکی اواخر زمستان و اوایل بهار است و همزمانی آن با بیماری کرونا منجر به نگرانی شده است.

وی با اشاره به اینکه بیماری درمان پذیر کاوازاکی، بیماری التهابی عروقی در کودکان زیر ۵ سال و بیشتر در پسر بچه‌ها است، گفت: علت این بیماری ناشناخته است و برخی اوقات زمینه ژنتیکی در بروز آن مؤثر است. تبی که بیشتر از ۵ روز طول کشیده باشد، بروز عارضه‌های پوستی شبیه مخملک، تورم در دست و پا و پوسته ریزی کف دست و پا و قرمز زبان از جمله علائم آن است.به هیچ وجه شهروندان نباید تصور کنند در شرایط افول قطعی این بیماری هستیم و اوضاع عادی شده است. باید کما فی السابق ملاحظات بهداشتی را موردت وجه ویژه قرار دهند و در زمان حضور در اجتماعات بیش از هر زمان‌های فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.


بهبودی ۱۴۲۳ بیمار مبتلا به کرونا در مرکزی/ شناسایی ۱۸ مورد جدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: خوشبختانه از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان مرکزی ۱۴۲۳ نفر از بیماران مبتلا به این ویروس بهبود پیداکردند و از مراکز درمانی ترخیص شدند.

سید محمد جمالیان در خصوص آخرین آمار مبتلایان ویروس کرونا در استان مرکزی اظهار کرد: از ظهر روز گذشته تا ظهر امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی ۱۸ مورد جدید ابتلاء به کووید ۱۹ در استان شناسایی شده است و به این ترتیب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۱۷۹۸ نفر رسیده است. در حال حاضر در بیمارستان‌های استان ۱۴ بیمار مبتلا به کرونا ویروس بستری اند که از این تعداد ۱۰ مورد در بیمارستان آیت الله خوانساری اراک، ۲مورد در خمین و ۲ مورد نیز در ساوه بستری هستند و نزدیک به ۲۰۰ نفر از مبتلایان به کرونا ویروس در منزل بستری و قرنطینه می‌باشند. در ۲۴ ساعت گذشته خوشبختانه مورد فوتی بر اثر بیماری کرونا ویروس در استان گزارش نشده و تعداد فوتی‌های این بیماری از زمان شیوع تاکنون همان ۱۶۱ نفر است.

پنج بیمار مبتلاء به کرونا در استان زنجان شناسایی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته پنج نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است.

 پرویز قزلباش با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته پنج نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است، افزود: بر این اساس در مجموع تاکنون تست کرونای ۱۰۷۳ نفر در استان زنجان بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است. از آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون در استان ۱۱۳ نفر به علت ابتلاء به این ویروس جان خود را از دست داده اند. از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز ۸۹۰ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵۱ بیماری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند، گفت: از آغاز شیوع کرونا در استان زنجان تعداد سه هزار و ۳۳۳ نفر در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند.

شناسایی ۷۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در استان فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۷۴ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس خبر داد.

عبدالرسول همتی بعد از ظهر سه شنبه با حضور در استودیو سلامت دانشگاه در جمع خبرنگاران، گفت: از هزار و ۹۳۰ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیص کووید ۱۹ استان، ۷۴ نمونه مثبت اعلام شد که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به چهار هزار و ۳۰۷ نفر رسیده است. از ۷۴ مورد جدید در استان، ۳۸ مورد مربوط به شیراز؛ ۷ مورد مربوط به مرودشت؛ ۳ مورد مربوط به ممسنی؛ کوه چنار و فراشبند هر کدام یک مورد را شامل می‌شود و مابقی موارد مربوط به دیگر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان است.

معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از ابتلاء به کروناویروس در استان گزارش نشده است، افزود: از شیوع ویروس کرونا تا کنون در استان، ۹۸ نفر جان خود را به دلیل ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ از دست داده‌اند. تاکنون سه هزار و ۶۶۲ نفر از مبتلایان بستری شده در بیمارستان و ایزوله خانگی، بهبود یافته و سلامتی خود را به دست آورده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به فرارسیدن شب‌های معنوی قدر و اهمیت برگزاری دعا و نیایش و ضمن رعایت کامل راهنماهای بهداشتی و اجرای فاصله گذاری اجتماعی در مساجد، در خصوص بخشی از الزامات متولیان، هیأت امنای مساجد و مردم تاکید کرد: انجام فرایض دینی در فضای باز مساجد، با رعایت فاصله یک متر با فرد مجاور، همچنین استفاده از ماسک، دستکش، سجاده، مهر، به ویژه چادرنماز شخصی برای بانوان الزامی است.

همتی با بیان اینکه افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، سالمندان و اطفال از حضور در مساجد خودداری کنند، توصیه کرد: لازم است از هر گونه پذیرایی و توزیع نذری خودداری شود، مدت زمان برگزاری و انجام فرایض دینی طی مدت حداکثر دو ساعت بوده و با نظارت ویژه بازرسان بهداشت محیط استان فارس انجام شود.

همتی از مردم خواست با رعایت فاصله در روابط اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از ترددهای غیرضروری، مراقب سلامتی خود، خانواده و به ویژه سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای باشند.

شمار مبتلایان به کرونا در کرمان به ۱۰۳۹ نفر رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان را هزار و ۳۹ نفر ذکر کرد.

مهدی شفیعی بعدازظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با ارسال ۲۱۳ نمونه به آزمایشگاه‌های استان کرمان تست ۲۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ نفر از این افراد زن و ۱۴ نفر مرد هستند، گفت: موارد جدید شامل یک مورد بیمار بستری، هفت مورد بیمار سرپایی، یک مورد پرسنل و ۱۵ مورد اطرافیان بیماران غربالگری شده، هستند. موارد جدید از حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۱۷ نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان دو نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دو نفر و حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم پنج نفر هستند. تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان تاکنون هزار و ۳۹ نفر است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر مرد در شهرستان کرمان به دلیل ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ در استان کرمان جان خود را از دست داد، افزود: بنابراین مجموع جان باختگان ابتلاء به کووید ۱۹ در استان کرمان به ۵۹ نفر رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته پنج بیمار با علائم کووید ۱۹ از مراکز درمانی ترخیص شدند بنابراین مجموع بهبود یافته‌های این بیماری در استان از ابتدا تاکنون ۴۲۱ نفر است.

پذیرش ۳۸ بیمار جدید مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از پذیرش ۳۸ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: ۲۸ نفر از این تعداد در بیمارستان بستری شدند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به بیست و سوم اردیبهشت ماه، ۳۸ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا و یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند. ۲۸ نفر از این تعداد در بیمارستان‌های قم بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز، با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند. در شبانه روز گذشته، ۲۳ نفر از کل بیماران بستری در بخش‌ها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند. در حال حاضر ۱۴۵ نفر مشکوک به کرونا در قم بستری بوده که ۵۰ نفر آنها بدحال هستند.

قدیر در ادامه تأکید کرد: با توجه به در پیش بودن شب‌های قدر، ضمن التماس دعا از روزه داران و مردم عزیز، تقاضامندیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و طبق دستورالعمل‌های بهداشتی نسبت به برگزاری مراسم معنوی این شب، اقدام شود.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام به ۶۶۸ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام به ۶۶۸ نفر خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ مورد جدید در استان ثبت شده است.

محمد کریمیان ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام به تعداد ۶۶۸ نفر خبر داد. در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۶ مورد مثبت ابتلای جدید به بیماری کرونا در استان ایلام گزارش شده است.خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان ایلام گزارش نشده و تا این لحظه مجموع فوت‌شدگان ناشی از کرونا ۵۸ نفر است.

وی با تاکید بر تداوم رعایت اصول بهداشتی و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند از سوی شهروندان، تصریح کرد: مردم شریف استان خطر ویروس کرونا را جدی بگیرند و بیش از گذشته نسبت به رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اهتمام داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه شکست کرونا ارتباط مستقیم با رفتار ما دارد، تصریح کرد: از عموم مردم شریف استان درخواست می‌شود که با رعایت اصول بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از ترددهای غیرضروری مانع تداوم طولانی مدت حضور این ویروس در استان ایلام باشند.

شناسایی ۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از شناسایی هشت بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

مجید شیرانی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار جدید بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری در بیست و سومین روز از اردیبهشت ماه سال ۹۹، عنوان کرد: از شروع خطر اپیدمی تاکنون یک‌هزار و ۳۳۹ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه داشته‌اند.  تعداد افراد نمونه گرفته شده بستری و سرپایی سه هزار و ۲۹۱ نفر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تعداد بهبودیافتگان ترخیص شده از بیمارستان یا درمان در منزل را ۴۳۰ نفر برشمرد.

شیرانی خاطرنشان کرد: افراد بستری‌شده فعلی در مراکز درمانی استان چهارمحال و بختیاری، ۲۸ نفر هستند.   با مثبت اعلام شدن آزمایشات هشت بیمار مشکوک در ۲۴ ساعت گذشته، تمام موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده، ۴۷۰ نفر است. خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید فوتی ناشی از ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ گزارش نشده و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلاء به این بیماری در استان ۲۸ نفر است.

شناسایی ۱۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از شناسایی ۱۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

پرویز یزدان‌پناه ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: از مجموع ۱۰۷ جواب دریافتی از آزمایشگاه تشخیص مولکولی یاسوج، سیزده مورد جدید ابتلاء به کرونا در استان شناسایی شد.

یزدان پناه با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان استان به ۵۷۶ نفر در استان، اظهار کرد: از مجموعه مبتلایان جدید یک مورد در شهرستان بویراحمد، یک بیمار مرد و سه بیمار زن در شهرستان کهگیلویه، دو بیمار مرد و پنج بیمار زن در شهرستان لنده و یک بیمار مرد در شهرستان بهمئی شناسایی شدند.

یزدان پناه با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و متولیان اظهار کرد: مردم در تنها در شرایط ضروری از منزل خارج شده و پس از بازگشت به منزل موارد بهداشتی و شستشو و ضدعفونی دست‌ها را مورد تاکید قرار دهند.

وی با بیان اینکه طی این مدت شاهد تجمعات گسترده‌ای در قالب عروسی و عزا بودیم، اظهار کرد: به مردم هشدار می‌دهیم که بیش از پیش مراقب سلامت خود بوده و با سهل انگاری سلامت خود و دیگران را به خطر نیندازند.

ثبت ۴۷ مورد جدید ابتلا به کرونا در لرستان/فوتی‌ها به ۱۴۰ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از ثبت ۴۷ مورد جدید ابتلا به بیماری کرونا در لرستان خبر داد و گفت: متاسفانه تاکنون ۱۴۰ نفر در لرستان به علت این بیماری جان خود را از دست داده اند.

محمدرضا نیکبخت امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به کرونا در لرستان، اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته از ۳۷۶ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های مرجع استان که شامل سه آزمایشگاه بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد و شهرستان بروجرد می‌شود، ۴۷ نفر به آمار مبتلایان به کرونا در لرستان اضافه شده است. متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته در لرستان دو نفر جان باخته به علت کرونا داشته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه متأسفانه تا کنون تعداد ۱۴۰ نفر از هم استانی‌ها به علت کرونا جان باخته‌اند، افزود: تا کنون ۱۴ هزار و ۸۹ نمونه از بیماران مشکوک به کرونا در استان لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده که تعداد ۱۱ هزار و ۹۸۱ نمونه پاسخ داده شده، که از این عدد دو هزار و ۵۸۵ مورد مثبت و ۹ هزار و ۳۹۶ نمونه منفی اعلام شده است. تعداد ۳۵ نفر مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت‌های پزشکی و درمانی هستند. از ابتدا تا کنون تعداد دو هزار و ۴۱۰ نفر که در لرستان مبتلا به کرونا بوده‌اند پس از درمان به بهبودی کامل دست یافته‌اند.

افزایش ۲۴ بیمار جدید به شمار مبتلایان کرونا در کردستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از افزایش ۲۴ نفر به تعداد مبتلایان قطعی به ویروس گرونا در استان خبر داد.

فرزین رضاعی اظهار کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس در استان تا پیش از ظهر امروز تعداد یک هزار و ۸۹۷ بیمار مبتلای قطعی شناسایی شده است که از دیروز نیز تا امروز ۲۴ نفر به این تعداد افزوده شده است. در شهرستان سنندج ۵۳۵ نفر، سقز ۴۰۵ نفر، بانه ۲۲۶ نفر، قروه ۱۵۸ نفر، دیواندره ۱۴۳ نفر، مریوان ۱۱۳ نفر، بیجار ۱۰۹ نفر، کامیاران ۹۶ نفر، دهگلان ۸۶ نفر و سروآباد ۲۶ نفر مبتلای قطعی به کروناویروس هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد: از ابتدا تاکنون تعداد کل آزمایشات انجام گرفته برابر پنج هزار و ۹۸۰ نمونه است که از این تعداد یک هزار و ۸۹۷ مورد مثبت، سه هزار و ۸۷۶ مورد منفی و ۲۰۷ مورد اعلام نشده است.

رضاعی با بیان اینکه متاسفانه از ابتدا تاکنون ۱۳۵ نفر از بر اثر ابتلا به کرونا در استان فوت شده‌اند افزود: از این تعداد ۳۵ نفر در سقز، ۳۰ نفر در سنندج، در قروه و بانه در هر کدام ۱۹ نفر، در کامیاران و بیجار در هر کدام ۹ نفر، هفت نفر در مریوان، پنج نفر در دیواندره و ۲ نفر در دهگلان به دلیل ابتلاء به کروناویروس جانباختند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده‌اند.

وی با اعلام یک هزار و ۵۸ بیمار بهبودیافته و اشاره به اهمیت مرحله‌ی اول غربالگری بیماری کرونا در روند پیشگیری و کنترل بیماری تا به امروز، گفت: اولویت در غربالگری مرحله دوم، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند بنابراین از مردم عزیز استان خواهشمندیم با پاسخگویی به شماره تماس ۴۰۳۰ با مراقبین سلامت و بهورزان همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

بهبود ۵۶۵ بیمار کرونایی در خراسان‌جنوبی/۶ مبتلای جدید شناسایی شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی با شناسایی هشت مورد جدید به ۶۱۴ نفر رسید، گفت: از این تعداد ۵۶۵ بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

کامبیز مهدی‌زاده اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۵ نمونه آزمایش مشکوک به کرونا در استان خراسان‌جنوبی انجام شد که نتیجه شش مورد مثبت و مابقی منفی بوده است. از مجموع نمونه‌های مثبت اعلام شده دو مورد مربوط به شهرستان بیرجند و چهار مورد مربوط به شهرستان درمیان است که با احتساب این تعداد، آمار مبتلایان در بیرجند به ۲۰۳ مورد و در درمیان به ۶۱ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به تعداد مبتلایان کرونا در مابقی شهرستان‌ها، مطرح کرد: ۱۴۷ مورد در طبس، ۶۳ مورد در قاین، ۴۴ مورد در زیرکوه، ۲۶ مورد در فردوس، ۳۶ مورد در سرایان، ۱۹ مورد در بشرویه، هفت مورد در سربیشه، چهار مورد در نهبندان و چهار مورد در خوسف هستند. از روز نخست تاکنون چهار هزار و ۱۰۲ آزمایش از افراد مشکوک به کرونا در استان انجام شد که نتیجه سه هزار و ۴۸۸ مورد منفی و ۶۱۴ مورد مثبت شد.

وی با اشاره به وضعیت مبتلایان کرونا در استان، مطرح کرد: از مجموع بیماران کرونایی، ۵۶۵ بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و پنج نفر در بیمارستان‌ها بستری‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه در ۲۴ساعت گذشته مورد فوت ناشی از ویروس کرونا در استان نداشتیم، افزود: تعداد فوت‌شدگان ناشی از ویروس کرونا در خراسان‌جنوبی همان ۴۴ نفر هستند، ولی حال عمومی یک نفر از بیماران وخیم است.

افزایش ۲۵نفری مبتلایان به کووید۱۹ در خراسان شمالی

شمار مبتلایان به کووید۱۹ در خراسان شمالی ۲۵نفر افزایش یافت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان شناسایی شد گفت: تا ظهر امروز، شمار مبتلایان به کووید ۱۹ به هزار و ۳۲۹ نفر رسید و شمار جانباختگان همچنان ۱۰۰ نفر است.

دکتر هاشمی افزود: از ابتدای شیوع، ۵۶۵ نفر بهبود یافتند و شمار بستری‌ها نیز با کاهش چهار نفر به ۱۵۱ نفر رسید.

رکورد سیستان و بلوچستان در ابتلاء به کرونا

در ۲۴ ساعت گذشته، ۴۲ بیمار کرونا مثبت در سیستان و بلوچستان شناسایی شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اعلام این خبر گفت: از ابتدای اسفند تاکنون، چنین رکوردی در خصوص افزایش بیماران کرونایی نداشته‌ایم.

میری افزود: تعداد مبتلایان کرونا در استان به ۹۰۹ نفر رسیده است که از این تعداد ۸۲۱ نفر ترخیص شده‌اند و ۵۹ نفر هم جانشان را از دست داده‌اند. در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ۶۱۶ نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی زابل ۱۷۴ نفر و در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، ۱۱۹ نفر مبتلا به کرونا هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: رعایت نشدن فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی از جمله عوامل افزایش آمار ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان است.

شناسایی ۷۲ بیمار جدید کرونایی در مازندران

در ۲۴ ساعت گذشته ۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بستری و ۸۶نفر مرخص شدند.

دکتر موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه ۲۴ ساعت گذشته ۶۴ بیمار جدید مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه بستری و ۷۸ نفر مرخص شدند، گفت: مجموع بیماران کرونایی بستری در این بیمارستان‌ها ۳۰۹ نفر است.

دکتر جوانیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز شمار بیماران کرونایی جدید پذیرش شده در بیمارستان‌های تابعه این دانشگاه را ۸ نفر و بهبود یافتگان ترخیصی را ۱۹ نفر اعلام کرد و افزود: ۶۴ بیمار کرونایی اکنون در ۴ بیمارستان زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری اند.

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی

دکتر آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی در خصوص آخرین آمار مبتلایان به بیماری کرونا در آذربایجان غربی گفت: در ۲۲ اردیبهشت امسال، ۳۶۰ مورد از نظر ابتلا به ویروس کرونا مورد آزمایش قرار گرفتند که از این تعداد ۶۸ مورد مثبت گزارش شد.

او آمار کلی مبتلایان به ویروس کرونا را در آذربایجان غربی به ۳۴۳۶ مورد بیان کرد.

دکتر آقازاده در مورد افراد بهبود یافته نیز گفت: تا به این تاریخ ۱۵۵۳ نفر نیز بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص شده اند.
او گفت: جان باختگان کرونا نیز تا کنون ۱۸۶ نفر بوده است.

ابتلای ۱۶ نفر به کرونا در استان بوشهر

دبیر ستاد مبارزه با کرونا گفت: با ابتلای ۱۶ نفر به کرونا تعداد مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ در استان بوشهر به ۳۸۹ نفر رسید.

دکتر سعید کشمیری افزود: با ابتلای این افراد شمار مبتلایان در استان بوشهر به ۳۸۹ نفر رسیدکه از این تعداد ۱۶۶ نفر زن و ۲۲۳ نفر مرد هستند. با بهبودی قطعی ۲۲۳ بیمار، ۱۴۵ نفر در مراقبت خانگی به سر می‌برند و ۹ نفر در بیمارستان بستری هستند.

کشمیری با اشاره به ادامه روند بیماریابی در مراکز منتخب بیماریابی استان افزود: از ۱۶ مورد مثبت جدید که در مراکز بیماریابی شناسایی‌شده‌اند، ۵ نفر در بوشهر، ۴ نفر در دشتستان، ۳ نفر در گناوه، ۲ نفر در عسلویه، یک نفر در جم و یک نفر نیز در دیلم به ثبت رسیده است. ۵ بیمار جدید شهرستان بوشهر ۴ آقای ۴۶، ۳۸، ۳۶ و ۲۱ ساله هستند که پس از شناسایی در مراکز بیماریابی در مراقبت خانگی قرار دارند و یک خانم ۳۰ ساله که در حال حاضر در بیمارستان بستری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: چهار بیمار شهرستان دشتستان نیز دو آقای ۶۲ و ۴۳ ساله و دو خانم ۳۳ و ۳۰ ساله هستند که سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و از این تعداد آقای ۶۲ ساله در بیمارستان بستری و دیگر موارد نیز در مراقبت خانگی قرار دارند. سه بیمار شهرستان گناوه نیز دو خانم ۶۲ و ۲۱ ساله و یک آقای ۳۰ ساله هستند و به‌جز خانم ۲۱ ساله که ترخیص شده است دو فرد دیگر در بیمارستان بستری هستند. دو بیمار جدید در شهرستان عسلویه آقا و غیربومی هستند که یکی از آن‌ها ۵۵ ساله باسابقه مسافرت در چهارده روز گذشته در مراقبت خانگی قرار دارد و دیگری نیز آقای ۳۵ ساله و در بیمارستان بستری است. در شهرستان جم یک خانم ۲۹ ساله پس از شناسایی توسط مرکز بیماریابی در مراقبت خانگی قرار دارد و در شهرستان دیلم نیز کودکی ۸ ساله در بیمارستان بستری است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بازگشایی اماکن مذهبی و مساجد در شب‌های قدر بر اساس دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا امکان‌پذیر است و انتظار می‌رود عموم مردم و هیأت امنای اماکن مذهبی و مساجد با جدیت همچون گذشته نسبت به رعایت این دستورالعمل‌ها مدافعان سلامت را همراهی نمایند. عدم رعایت فاصله اجتماعی در هر نوع مراسمی موجب شیوع گسترده کرونا خواهد شد. از عموم مردم تقاضا می‌کنم از برگزاری مراسم‌های دورهمی، جشن تولد و عروسی، ختم، خاک‌سپاری و هرگونه تجمع جداً خودداری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
0
2
خسته نباشین
یه نفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
1
1
سلام ممنون بابت مطالب...
امیدوارم مردم بخاطره عذاب وجدان هم که شده با عدم رعایت موجب شیوع بیشتر نشن و تا جایی که امکان داره رعایت کنن
محمد علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
0
1
اصلا قابل استفاده نبود. بهتر بود 4 تانمودار نشون میدادین تا بششه مقایسه کرد. بنده به شخصه وقت خوندن 6 تا صفحه متن رو ندارم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین