کد خبر: ۶۵۱۱۷۴
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

اف.بی.آی یک استاد چینی‌تبار را بازداشت کرد

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد، مأموران فدرال این کشور اقدام به دستگیر کردن یک استاد دانشگاه چینی‌تبار اهل آرکانزاس به اتهام عدم افشای روابطش با نهادهای چینی در فرآیندهای کسب کمکهای مالی و قراردادها برای تحقیقاتش از جمله یک پروژه تحقیقاتی سازمان ناسا کرده‌اند.
اف.بی.آی یک استاد چینی‌تبار را بازداشت کرد
آفتاب‌‌نیوز :

محتوای یک شکایت قضایی که به دست سی ان ان رسیده نشان می‌دهد، سایمون ساو تئونگ آنگ، ۶۳ ساله، اهل شهر فایتویل روز جمعه به دست ماموران اف.بی.آی بازداشت و متهم به کلاهبرداری شده است. آنگ یک استاد مهندسی برق و محقق در دانشگاه آرکانزاس-فایتویل از سال ۱۹۸۸ تا کنون است. مقام‌های آمریکایی او را متهم کرده‌اند به اینکه دیگر مناصبش و ارتباطاش را نزد یک دانشگاه چینی و شرکت‌های چینی فاش نکرده و به این ترتیب سیاست‌های مربوط به تعارض منافع را نقض کرده و در ادامه از سازمان ناسا و دانشگاه کلاهبرداری کرده است.

در محتوای استشهادی که در ارتباط با این پرونده نزد دادگاه ناحیه غربی آرکانزاس ثبت شده، آمده است: آنگ اظهاراتی دروغ را مطرح کرده و اشتغال‌های خارجی خود را به دانشگاه آرکانزاس گزارش نداده و این به او اجازه داده شغلش را در دانشگاه آرکانزاس حفظ کند و هم اینکه اعتبارات تحقیقات را از دولت آمریکا دریافت کند.

مقام‌ها همچنین گفتند آنگ در چارچوب تحقیقاتش چندین کمک و قرارداد را از جانب آژانس‌های فدرال از جمله ناسا دریافت کرده است. در استشهاد مذکور آمده است. هرچند که آنگ برای این دانشگاه آمریکایی کار می‌کرده اما ارتباط نزدیکش با دولت چین و اشتغالش برای چندین شرکت چینی صلاحیتش را برای دریافت این کمک هایی که آژانس‌های دولتی آمریکا به او دادند لغو میکردند. حضور اولیه وی در دادگاه روز دوشنبه اتفاق افتاد.

اف.بی.آی در استشهاد خود عنوان کرد: مقام‌ها بعد از آن ارتباطات آنگ با طرف‌های چینی را کشف کردند که یک کارمند دانشگاه تلاش داشت مالک یک هارد دیسکی که در محل اشیای گمشده در کتابخانه یک پردیس دانشگاهی قرار گرفته بود بیابد. بر اساس استشهاد مذکور، این کارمند بعد از بررسی محتوای این هارد دیسک در آن یک ارتباط ایمیلی میان آنگ و یک محقق مهمان دانشگاه "شیدیان" چین را یافت.

اف.بی.آی عنوان کرد: در سپتامبر ۲۰۱۸ آنگ در بحث ایمیلی خود نوشته است که "وضعیت برای او به دلیل فضای سیاسی حاکم در آمریکا در حال سخت‌تر شدن است."

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین