کد خبر: ۶۵۱۱۸۰
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹

رسانه دولتی چین: تهدیدها اثری بر ما ندارند/ آمریکا از حمله دیوانه‌وار دست بردارد

رسانه دولتی چین، آمریکا را به "بدنام کردن" و حمله "دیوانه وار" به پکن بر سر پاندمی ویروس کرونا متهم کرده و در ادامه به احساسات ضد آمریکایی دامن زد.
رسانه دولتی چین: تهدیدها اثری بر ما ندارند/ آمریکا از حمله دیوانه‌وار دست بردارد
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه دیلی میل، در یادداشت "ایستگاه تلویزیونی مرکزی چین" (سی سی تی وی) از "برخی سیاستمداران آمریکایی" خواسته شده تا "ذهنیت جنگ سرد" خودشان را تغییر دهند. این یادداشت ادعا می‌کند که "باج خواهی یا تهدیدها تاثیری روی مردم چین ندارد."

تنش‌های سیاسی میان چین و آمریکا در چند ماه اخیر بالا گرفته است و دو کشور نوع مدیریت یکدیگر در شیوع ویروس کرونا را زیر سوال می‌برند. آمریکا، چین را به لاپوشانی شیوع اولیه، پهان ساختن منشاء ویروس و سودجویی از این بحران با پیشبرد جاه طلبی‌های ارضی خودش متهم می‌کند.

چین هم آمریکا را به راه اندازی "کمپین‌های بدنام کردن" و فرار از مسوولیت‌هایش در محدود کردن این بیماری متهم میکند. یک سخنگوی دولت چین گفته بود این ویروس به دست نیروهای آمریکایی وارد ووهان شده است.

سی سی تی وی یادداشت انتقادی علیه دولت آمریکا را با جمله ای از سفیر پیشین آمریکا در چین آغاز کرد که دولت ترامپ را با دوره مک کارتی که "آمریکا علیه چین لفاظی می‌کرد"، تشبیه کرده بود. اظهارات این سفیر هفته گذشته در مصاحبه با سی ان ان مطرح شد.

این شبکه تلویزیونی گزارش داد: 70 سال بعد، به منظور تبرئه ساختن خودشان از قصور در وظیفه و شکست قابل توجه در کنترل این بیماری همه گیر، برخی سیاستمداران آمریکایی که هنوز به ذهنیت جنگ سرد چسبیده‌اند، دوباره از چین به عنوان هدف استفاده می‌کنند و دوباره حمله کرده و به طرز دیوانه واری به چین حمله می‌کنند.

در این مطلب، برخی از سیاستمداران آمریکا متهم شدند که به شکلی آشکار مک کارتیسم را احیا می‌کنند، تنش‌های ضد چینی به وجود می‌آورند و ذهنیت درباره چین را در جامعه آمریکایی تغییر می‌دهند. سی سی تی وی اعلام کرد: آنها از تمام توان خودشان برای کشاندن آمریکا به فاجعه‌ای بزرگتر استفاده می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین