کد خبر: ۶۵۱۲۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹+جدول

براساس اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت؛ مجموع بیماران کووید۱۹ در ایران به ۱۱۲۷۲۵ نفر رسید. مجموع جان باختگان نیز به ۶۷۸۳ نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۹۵۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. مجموع بیماران کووید۱۹ در ایران به ۱۱۲۷۲۵ نفر رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۷۸۳ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۸۹۴۲۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. ۲۷۳۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۶۲۹ هزار و ۵۳۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹+جدول

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی   ۴۰۳نفر تا۲۱اردیبهشت   ۵۸۱۳نفر تا۲۱اردیبهشت
2 آذربایجان غربی ۶۹ ۱۸۷ ۱۵۶۳ ۳۵۰۵
3 اردبیل ۳۰ اعلام نشد ۱۵۹۶ ۱۹۹۷
4 اصفهان(به‌جزکاشان) ۸۳ ۶۰۰ نفر تا ۸اردیبهشت    
5 البرز   ۲۸۷نفر تا۱۰اردیبهشت    
6 ایلام ۲۳ ۵۸   ۶۹۱
7 بوشهر ۹ ۱۲ ۲۲۳ ۳۹۸
8 تهران ۲۶۳      
9 چهارمحال و بختیاری ۹ ۲۸ ۴۳۵ ۴۷۹
10 خراسان جنوبی ۳ ۴۵ ۵۶۹ ۶۱۷
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ۵۰ ۱۰۲ ۵۷۳ ۱۳۷۹
13 خوزستان ۵۵۳ ۳۱۰   ۵۳۴۷
14 زنجان ۴ ۱۱۵ ۸۹۲ ‭۱۰۷۷
15 سمنان(به‌جزشاهرود)     ۴۵۴ ۵۳۷
16 سیستان‌وبلوچستان ‭۳۲‬ ۶۱   ۹۴۱
17 فارس ۱۲۰ ۹۸ ۳۷۹۸ ۴۴۲۷
18 قزوین        
19 قم ۴۹      
20 کردستان ۳۷ ۱۳۷ ۱۰۹۰ ۱۹۳۴
21 کرمان ۱۴ ۵۹ ۴۲۶ ۱۰۵۳
22 کرمانشاه ۹۹ ۸۵   ۲۳۴۹
23 کهگیلویه و بویراحمد ۷ ۹   ۵۸۳
24 گلستان   ۳۲۰نفر تا۲۲اردیبهشت    
25 گیلان        
26 لرستان   ۱۴۰نفر تا۲۳اردیبهشت   ۲۵۸۵نفر تا ۲۳اردیبهشت
27 مازندران ۷۷      
28 مرکزی ۱۱ ۱۶۲   ۱۸۰۹
29 هرمزگان ۷۴ ۳۰ ۴۱۸ ۱۵۱۰
30 همدان   ۱۰۳نفر تا۲۱اردیبهشت   ۸۹۸نفر تا۲۱اردیبهشت
31 یزد   ۱۹۳ نفر تا ۲۸ فروردین    

***

۵۵۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در خوزستان شناسایی شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته این تعداد موارد جدید در استان شناسایی شده است که با احتساب این موارد جدید تعداد مبتلایان به پنج هزار و ۳۴۷ نفر افزایش یافت. شناسایی ۵۵۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در خوزستان

دکتر علی احسان پور افزود: از تعداد موارد جدید ۱۳۲ نفر بیمار در بیمارستان و مراکز درمانی بستری و ۴۲۱ نفر به صورت سرپایی توسط مراکز غربالگری شناسایی شده اند. متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته هفت نفر بر اثر ویروس کرونا جان باختند که تعداد جان باختگان به ۳۱۰ نفر رسید.

دکتر احسان پور از بستری بودن ۶۴۷ بیمار مبتلا به کرونا ویروس در مراکز درمانی استان خبر داد و گفت: با تلاش پزشکان، پرستاران وکادر‌های درمانی ۴۳۹۰ بیمار مبتلا به کوئید ۱۹ درمان و از بیمارستان‌ها مرخص شدند.

وی بیان کرد: پس از بهره برداری از سومین آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در روز گذشته با تلاش شبانه روزی همکاران بهداشت و درمان، نتایج حجم قابل ملاحظه‌ای از نمونه‌های جمع آوری شده از مراکز جامع سلامت در چند روز گذشته در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته مشخص شد. از عموم شهروندان و هم استانی‌های عزیز درخواست می‌کنیم همه نهاد‌های اجرایی استان را در مدیریت این بیماری یاری نمایند و دستورالعمل‌های فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از شرکت در مراسمات به جد رعایت کنند.این دانشگاه با تمام توان و ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی به مدیریت این بیماری می‌پردازد، ولی همواره نیازمند حمایت‌های مردم عزیز و نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف و اصحاب رسانه است.

شناسایی ۱۲۰ مورد ابتلا به کرونا در فارس/ نکات بهداشتی رعایت شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته از ۲ هزار ۴۶۰ نمونه ارسالی به آزمایشگاه ۱۲۰ مورد ابتلا به کرونا شناسایی شد.

دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: از ۲ هزار و ۴۶۰ مورد نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیص مولکولی کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، ۱۲۰ مورد مثبت گزارش شده است که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۴ هزار و ۴۲۷ نفر رسیده است.

این مسئول اظهار کرد: از ۱۲۰ مورد جدید در استان، ۸۱ مورد مربوط به شیراز؛ دو مورد مربوط به لامرد؛ مرودشت، کازرون و ممسنی هر کدام یک مورد را شامل می‌شود و مابقی موارد مربوط به دیگر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان است.

او با بیان اینکه خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی بر اثر ابتلاء به کروناویروس در استان گزارش نشده است، افزود: تاکنون ۹۸ نفر در استان به دلیل ابتلاء به کروناویروس جان خود را از دست داده‌اند. تاکنون سه هزار و ۷۹۸ نفر از مبتلایان بستری شده در بیمارستان و ایزوله خانگی، بهبود یافته و سلامتی خود را به دست آورده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه توصیه کرد: ویروس در جامعه در کمین است و هرگونه غفلت و بی توجهی به این امر مهم، وضعیت استان را به روزهای نخست شیوع ویروس بر می‌گرداند.شهروندان لازم است اصولی مانند در خانه ماندن، رعایت بهداشت فردی و پرهیز از تجمعات و ترددهای غیرضروری، استفاده از ماسک و رعایت فاصله امن در روابط اجتماعی را جدی بگیرند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان کردستان به ۱۹۳۴ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ابتلای قطعی یک‌هزار و ۹۳۴ نفر از مردم استانی‌ به کروناویروس از ابتدا تا ظهر امروز خبر داد.

فرزین رضاعی ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان کردستان آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان را تا ظهر امروز چهارشنبه مورخ ۲۴ اردیبهشت ماه جاری یک‌هزار و ۹۳۴ نفر اعلام کرد.

وی گفت: شهرستان‌های سنندج ۵۴۳ نفر، سقز ۴۲۰ نفر، بانه ۲۲۷ نفر، قروه ۱۶۲ نفر، دیواندره ۱۴۷ نفر، مریوان ۱۱۳ نفر، بیجار ۱۱۱ نفر، کامیاران ۹۸ نفر، دهگلان ۸۷ نفر و سروآباد ۲۶ نفر مبتلای قطعی به کروناویروس دارند.از ابتدا تاکنون تعداد کل آزمایشات انجام گرفته ۶ هزار و ۲۴۲ نمونه است که از این تعداد یک‌هزار و ۹۳۴ مورد مثبت، چهار هزار و ۱۴۶ مورد منفی و ۱۶۲ مورد اعلام نشده است.متأسفانه ۱۳۷ نفر از مردم استان کردستان شامل ۳۶ نفر در سقز، ۳۱ نفر در سنندج، ۱۹ نفر در قروه، ۱۹ نفر در بانه، ۹ نفر در کامیاران، ۹ نفر در بیجار، هفت نفر در مریوان، پنج نفر در دیواندره و ۲ نفر در دهگلان به‌دلیل ابتلاء به کروناویروس فوت شده‌اند که همه موارد به‌صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده‌اند.

رضاعی با اعلام یک‌هزار و ۹۰ بیمار بهبود یافته‌اند، گفت: روند بهبود افراد مبتلا به ویروس کرونا در استان کردستان همچنان سیر صعودی دارد.

وی با اشاره به اهمیت مرحله اول غربال‌گری بیماری کرونا در روند پیشگیری و کنترل بیماری تا به امروز، گفت: اولویت در غربال‌گری مرحله دوم، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، بنابراین از مردم عزیز استان خواهشمندیم با پاسخ‌گویی به شماره تماس ۴۰۳۰ با مراقبین سلامت و به‌ورزان همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.


۹ نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی قطعی ۲۲۳ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: ۹ نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد.

سعید کشمیری پیش‌ازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه ۳۹۸ نفر است که از این تعداد ۲۳۰ مرد و ۱۶۸ زن هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: از ۹ مورد مثبت جدید ،۳ مورد در بوشهر، ۴ مورد در دشتستان، یک مورد در تنگستان و یک مورد در دیر شناسایی‌شده‌اند. سه بیمار جدید شهرستان بوشهر، دو خانم ۳۸ و ۳۱ ساله و آقایی ۳۱ ساله هستند که خانم ۳۸ که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارد و خانم ۳۱ ساله نیز پس از گذراندن دوره درمان ترخیص و در مراقبت خانگی قرار دارد و آقای ۳۱ در بیمارستان برای گذراندن دوره درمان خود بستری است. چهار بیمار جدید شهرستان دشتستان، آقایانی ۷۲، ۴۴، ۳۵ و ۳۴ ساله که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شناسایی‌شده و سابقه تماس با مورد مثبت نیز داشته‌اند و در مراقبت خانگی قرار دارند. بیمار جدید شهرستان تنگستان کودکی ۵ ساله است که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شناسایی‌شده و سابقه تماس با مورد مثبت نیز داشته‌اند و در مراقبت خانگی قرار دارد. بیمار جدید شهرستان دیر خانمی ۳۶ ساله ساکن شیراز است که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۳۹۸ نفر) تاکنون ۲۲۳ نفر از آنان بهبودیافته و ۱۵۴ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و ۹ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید بر لزوم رعایت اصول بهداشتی در شب‌های قدر اضافه کرد: انتظار می‌رود عموم مردم و هیئت‌امنای اماکن مذهبی و مساجد با جدیت همچون گذشته نسبت به رعایت این دستورالعمل‌ها مدافعان سلامت را همراهی کنند.دورهمی‌ها، رفت‌وآمدهای خانوادگی و رعایت نکردن نکات بهداشتی منجر به تشکیل خوشه‌های محلی بیماری کرونا می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه عدم رعایت فاصله اجتماعی در هر نوع مراسمی موجب شیوع گسترده کرونا خواهد شد اظهار داشت: از عموم مردم تقاضا می‌کنم از برگزاری مراسم‌های دورهمی، جشن تولد و عروسی، ختم، خاک‌سپاری و هرگونه تجمع جداً خودداری کنند.

شناسایی۳۰ مورد جدید کرونا در استان اردبیل

براساس یافته‌های آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان اردبیل، شناسایی شده است.

ستاد مدیریت و پیشگیری از بیماری کرونا در استان با اعلام این خبر افزوده است: با احتساب ۳۰ مورد ابتلای جدید شمار مبتلایان به ویروس کووید۱۹ در استان اردبیل از ابتدای شیوع به ۱۹۹۷ نفر رسید که از این تعداد تاکنون ۱۵۹۶ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر از تعداد ۱۶۹ نفر بیمار کرونایی بستری در مراکز درمانی استان، تعداد ۴۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند و در ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۲ نفر از هم استانی‌ها جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند.

تعداد مبتلایان کرونا در خراسان جنوبی به ۶۱۷ نفر رسید

با شناسایی ابتلای ۳ نفر دیگر به ویروس کرونا، در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد مبتلایان به این ویروس در خراسان جنوبی به ۶۱۷ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته از تعداد تعداد مبتلایان کرونا در خراسان جنوبی به ۶۱۷ نفر رسید۱۰۷ آزمایش انجام شده، ۱۰۴ مورد منفی و ۳ مورد مثبت اعلام شد. در این مدت همچنین یک مورد فوتی در استان داشتیم که بدین ترتیب آمار کل فوتی استان به ۴۵ نفر رسید. از تعداد ۶۱۷ نفر مبتلایان استان، ۵۶۹ مورد با حال عمومی خوب ترخیص شدند و هم اکنون ۳ بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند.

ثبت ۲۳ مورد ابتلای جدید کرونا در استان ایلام

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۳ مورد ابتلای جدید بیماری کرونا دراستان گزارش شده است.

دکتر محمد کریمیان افزود: با احتساب موارد جدید شمار مبتلایان بیماری کرونا دراستان ایلام به ۶۹۱ نفر افزایش یافته است. خوشبختانه در ۴۸ ساعت گذشته هیچ گونه مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا گزارش نشده است.

سیر صعودی بیماری کوید ۱۹ با بازگشایی تعدادی از مشاغل و همچنین کمرنگ شده طرح فاصله گذاری اجتماعی وعدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی در استان ایلام بیشتر شده است. شهرستان‌های ایلام وایوان و مهران از نظرتعداد مبتلایان به بیماری کرونا و جان باختگان این بیماری در وضعیت قرمز قرار دارند.

۴ بیمار به آمار مبتلایان به کرونا در زنجان افزوده شد

پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد چهار نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است، گفت: در مجموع تاکنون تست کرونای هزار و ۷۷ نفر در استان براساس یافته های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است.

وی با اشاره به فوت دو بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، افزود: ازآغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۱۵ نفر در استان جان خود را از دست داده اند. از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز ۸۹۲ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

۱۴۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از پذیرش ۴۹ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۴۰ نفر مشکوک به کرونا در قم بستری هستند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به بیست و چهارم اردیبهشت‌ماه، ۴۹ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا و یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند.

وی افزود: ۲۱ نفر از این تعداد در بیمارستان‌های قم بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند. در شبانه روز گذشته، ۲۳ نفر از کل بیماران بستری در بخش‌ها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند. در حال حاضر ۱۴۰ نفر مشکوک به کرونا در قم بستری بوده که ۴۰ نفر آنها بدحال هستند.

قدیر ضمن تقدیر از تمامی همشهریان که شب گذشته پروتکل‌های بهداشتی را در مساجد برای برگزاری آئین لیالی قدر، رعایت کرد، تأکید کرد: ویروس همچنان در شهر وجود دارد و باید در راستای رعایت مسائل بهداشتی، نهایت دقت را داشته باشیم.

بهبودی و ترخیص 426 مبتلا به کووید19 از بیمارستان‌های کرمان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵ بیمار با علائم کووید ۱۹ از مراکز درمانی ترخیص شدند که در مجموع بهبود یافته‌های این بیماری در استان از ابتدا تا کنون۴۲۶ نفر است.

مهدی شفیعی در تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در کرمان اظهار داشت: با ارسال ۲۳۳ نمونه به آزمایشگاه‌های استان کرمان تست ۱۴ نفر شامل ۴ مورد بیمار بستری،۴ مورد بیمار سرپایی، ۶ مورد اطرافیان بیماران غربالگری شده در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است که 5 زن و ۹نفر مرد بوده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۹ نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ۱ نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم ۳ نفر و حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان ۱ نفر هستند.

وی با اشاره به اینکه تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان تا کنون یک هزار و 53 نفر بوده است، عنوان داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵ بیمار با علائم کووید ۱۹ از مراکز درمانی ترخیص شدند بنابراین مجموع بهبود یافته‌های این بیماری در استان از ابتدا تا کنون۴۲۶ نفر است.

بستری ۷۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در مازندران

۷۷ بیمار جدید کرونایی ۲۴ساعت گذشته در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۲۴ ساعت گذشته ۷۷ بیمار جدید مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران بستری و ۶۸ نفر مرخص شدند.

دکتر موسوی افزود: ۳۱۸ بیمار با تشخیص ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه بستری هستند.

او به صدور دستورالعمل بهداشتی برای برگزاری مراسم شب‌های قدر در استان اشاره کرد و گفت: مراسم شب قدر ترجیحاَ در یک چهارم یا در ۲۵درصد ظرفیت فضای باز مساجد و شبستان‌ها برگزار می‌شود. در این شب‌ها حتما" باید تهویه مناسب در مکان‌های بسته شامل مساجد و شبستان‌ها انجام گیرد و از هر گونه پذیرایی و توزیع نذورات میان احیا کنندگان در این مدت خودداری شود. مدت زمان برگزاری مراسم شب‌های قدر دو ساعت است و مومنان در این مراسم معنوی همانند صف نماز از طرفین، عقب و جلو با فاصله حداقل یک متر حضور یابند.

او بر همراه داشتن ماسک و دستکش بهداشتی در مراسم شب‌های قدر تاکید کرد و افزود: افراد شرکت کننده در این مراسم، لوازم شخصی شامل سجاده، مُهر، قرآن، مفاتیح و خانم‌ها چادر نماز به همراه خودشان داشته باشند.

با شناسایی ۹۹بیمار جدید در کرمانشاه

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان میگوید با با شناسایی ۹۹بیمار جدید شمار مبتلایان به ۲۳۴۹نفر رسیده و مرگ ۸۵نفر تا کنون به ثبت رسیده است

مهدی محمدی رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه گفت: با شناسایی ۹۹مورد جدید بیماران مبتلا به کرونا که ۵مورد آن مربوط به بیماران بستری و ۹۴مورد نیز مربوط به بیماران سرپایی است، تعداد مبتلایان به این بیماری در استان کرمانشاه به ۲۳۴۹نفر رسید که متاسفانه از این تعداد، ۸۵نفر جان باختند. از مجموع تعداد مبتلایان استان، ۶۳۰نفر جزء بیماران بستری و یک هزار و ۶۲۰نفر نیز جزء بیماران سرپایی هستند.

محمدی در ادامه یا اشاره به اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تا امروز ۳۱۳۹نفر بستری شدند که از این تعداد ۲۸۸۲نفر ترخیص شده و ۱۷۲نفر نیز در حال حاضر در بیمارستان‌های استان بستری می‌باشندگفت: با انجام ۴۳۳نمونه آزمایش شده در روز گذشته، تا کنون ۱۰۸۱۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در استان انجام شده است.

شناسایی ۷ بیمارمبتلا به کرونادر کهگیلویه وبویراحمد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هفت مورد جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

پرویز یزانپناه بعدازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: از ۹۳ جواب دریافتی از آزمایشگاه های یاسوج، هفت مورد مثبت شناسایی شد. از این تعداد یک بیمار مرد در شهرستان بویراحمد، سه بیمار مرد و دو بیمار زن در شهرستان کهگیلویه و یک بیمار مرد در شهرستان لنده شناسایی شده است. در مجموع شمار مبتلایان به کرونا در استان به ۵۸۳ نفر رسید.

وی افزود: مردم همچنان در خانه مانده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و در صورت خروج از منزل حتماً از ماسک و دستکش استفاده کنند.

یزدانپناه اظهار داشت: طرح غربالگری سلامت با شناسایی افراد مبتلا نقش مهمی در راستای قطع زنجیره انتقال کرونا دارد و مردم در صورت داشتن علائم، به مراکز درمانی مراجعه کنند.

شیوع نگران کننده کرونا در خراسان شمالی/ ثبت ۵۰ مورد جدید

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر ۲۴ اردیبهشت، ۱۳۷۹ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سید احمد هاشمی نسبت به اولویت برگزاری مراسم شب‌های قدر در فضای باز تاکید کرد و گفت: اگر به دلیل شرایط جوی مراسم در فضای سربسته برگزار شد، حداکثر از یک‌چهارم فضا استفاده شود که تهویه کافی و مناسب نیز وجود داشته باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ضمن تاکید بر رعایت فاصله ایمن میان احیا گذاران، افزود: حداقل این فاصله باید یک متر باشد اما سعی کنیم تا ۲ متر افزایش دهیم تا فاصله ایمن رعایت شود.

وی با توصیه به اینکه والدین از آوردن کودکان به مراسم احیا بپرهیزند، یادآور شد: به تمام افرادی که سن بالای ۶۰ سال دارند، بیماران قلبی و عروقی، بیماران ریوی و کسانی که دیابت یا فشار خون دارند توصیه می‌شود در مراسم شب‌های قدر حضور پیدا نکنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در ادامه گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر ۲۴ اردیبهشت، ۱۳۷۹ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد فوتی‌ها نیز به ۱۰۲ نفر افزایش یافت.

سید احمد هاشمی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار داشت: در شهرستان‌های بجنورد ۶۴۲ نفر، شیروان ۱۷۸ نفر، فاروج ۹۴ نفر، مانه و سملقان ۱۳۶ نفر، جاجرم ۴۵ نفر، گرمه ۳۲ نفر، راز و جرگلان ۸۶ نفر و اسفراین ۱۶۶ نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند. ️

وی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه‌روزی انجام پذیرفته تاکنون ۵۷۳ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده‌اند.

وی افزود: آزمایش ۱۸۳۹ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون ۱۵۷ بیمار مشکوک به ابتلاء به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

تعداد مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان به مرز ۱۰۰۰ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در حوزه سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به ۹۴۱ نفر افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید محمد هاشمی شهری اظهار داشت: تا ظهر امروز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت، تعداد موارد مثبت آزمایشگاهی بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان به ۹۴۱ مورد افزایش یافت که ۶۳۶، ۱۷۷ و ۱۲۸ مورد به ترتیب در منطقه تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر هستند.

وی افزود: از مجموع موارد فوق نیز ۴۲۹ نفر پس از دریافت درمان‌های تخصصی از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند، ۲۹ نفر همچنان در بیمارستان بستری هستند، ۴۲۲ نفر خدمات درمانی خود را در شرایط ایزوله در منزل دریافت می‌کنند و متأسفانه ۶۱ نفر نیز فوت کرده‌اند. همانگونه که قبلاً نیز اعلام شده است موارد فوق فقط شامل موارد مثبت و تائید شده آزمایشگاهی است و برخی از بیماران که دارای علائم هستند با تشخیص بالینی پزشکان متخصص تحت درمان و مراقبت لازم قرار گرفته‌اند.

وی گفت: بر این اساس مجموع افراد بستری با بیماری حاد تنفسی نیز در کل استان به ۲۶۶۷ نفر رسیده است که این افراد مجموعه‌ای از علائم را دارند که می‌تواند شامل بیماری‌هایی مانند پنومونوی، انواع آنفلوآنزا، فارنژیت، کووید -۱۹ و سایر بیماری‌های تنفسی باشد و تا کنون ۲۲۳۸ نفر از این افراد ترخیص شده‌اند و متأسفانه ۲۷۲ نفر نیز فوت کرده‌اند.

وضعیت کرونا در اصفهان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر شهرستان‌های اردستان، بویین میاندشت، فریدونشهر و گلپایگان در وضعیت سفید بیماری کرونا هستند.

آرش نجیمی، کلانشهر اصفهان را در وضعیت قرمز شیوع این بیماری دانست و افزود: بقیه شهرستان‌های این استان هم در وضعیت زرد قرار دارند.

وی روند بیماران بستری را ثابت و بیماران سرپایی را روبه افزایش برشمرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی ۲۲ شهرستان این استان به جز کاشان و آران وبیدگل بستری و ۷۵ بیمار بهبود یافته هم دراین مدت از مراکز درمانی مرخص شده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تعداد بیماران بستری درمراکز درمانی را ۴۱۷ نفر بیان کرد و افزود: ۱۱۳ بیمار از این تعداد بستری شدگان در وضعت حاد بیماری و در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی این استان تحت درمان هستند.

آرش نجیمی به شهروندان توصیه کرد بهداشت فردی همراه با شستشوی مرتب دست همچنین فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و از تردد غیر ضرور در اجتماع پرهیز کنند.

۷۴ مورد مثبت کرونا طی ۲۴ ساعته گذشته در هرمزگان شناسایی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با مثبت شدن ۷۴ مورد دیگر در استان آمار مبتلاشدگان قطعی به کرونا در هرمزگان به ۱۵۱۰ نفر رسید.

حسین فرشیدی چهارشنبه شب در نشست با خبرنگاران در تشریح آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان هرمزگان، ۲ هزار و ۷۵۹ بیمار با تشخیص بیماری حاد تنفسی تاکنون بستری شده‌اند که ۲ هزار و ۴۷۵ نفر از این تعداد بهبود یافته‌اند و ۱۰۶ نفر همچنان بستری، ۷۰ نفر ایزوله، ۲۲ نفر در آی. سی. یو و ۱۴ نفر در بخش‌های عادی بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ۱۰ هزار و ۲۳ نفر به‌صورت سرپایی به‌دلیل مشکوک بودن به کرونا نمونه‌گیری شده‌اند که تنها ۱۵۱۰ مورد مثبت بوده است.

فرشیدی با بیان اینکه آمار فوتی‌ها در هرمزگان تا کنون ۳۰ نفر بوده است، عنوان کرد: تاکنون ۴۱۸ نفر بهبود و ترخیص شده‌اند، ۱۰۲۰ نفر تحت مراقبت خانگی هستند، ۱۷ نفر تکمیل درمان را سپری می‌کنند و ۲۵ نفر همچنان در بیمارستان بستری هستند.

وی عنوان کرد: تعداد ۷۴ نفر در استان در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده که ۵۸ نفر از شهرستان بندرعباس، ۲ نفر از بندرلنگه، ۱ نفر از جاسک، ۷ نفر از میناب، ۵ نفر از قشم و یک نفر از رودان به شمار آمار افراد مبتلا به کرونای مثبت جدید در هرمزگان اضافه شد.

فرشیدی اضافه کرد: بندرعباس با ۱۱۳۵، میناب با ۱۳۴، کیش با ۵۴، قشم ۵۱، حاجی‌آباد با ۴۸، بندرلنگه با ۳۲، رودان با ۲۱، پارسیان با ۱۳، بندر خمیر با ۹، بستک ۷، جاسک ۵ و سیریک با ۲ مورد؛ جزئیات روند توزیع ابتلاء به ویروس کرونا در استان هرمزگان است.

ابتلای ۹ مورد جدید به ویروس کرونا

۹ موردابتلای جدید به ویروس کرونا در چهار محال و بختیاری به ثبت رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در مجموع ۱۳۵۲ نفر با علایم بالینی به بیمارستان‌های استان مراجعه کردندکه از این تعداد ۲۸ نفر بستری هستند.

مجد شیرانی افزود: با ثبت ۹ مورد مثبت قطعی تعداد مبتلایان در چهارمحال و بختیاری به ۴۷۹ مورد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت:هم اکنون ۴۳۵ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شدند ولیکن تا مدتی ناقل بیماری هستند. تعداد فوتی‌های بیماری کرونا همان ۲۸ نفر است.

به گفته وی؛ اگر چه بیماری در چهارمحال و بختیاری در حد کنترل است، اما به معنای مهار بیماری نیست. در خانه ماندن، دوری از تجمع و رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی سبب می‌شود تا این ویروس هرچه زودتر سیر نزولی پیدا کند. تا کنون از ۳۳۹۸ نفر نمونه گیری ویروس کرونا انجام شده است.

شناسایی ۱۱ مورد کرونا مثبت در استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طی ۲۴ساعت گذشته ۱۱مورد جدید مبتلا به بیماری کرونا شناسایی شد که از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان تاکنون به یک‌هزار و ۸۰۹ نفر رسیده است.

سید محمد جمالیان افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان تعداد مبتلایان در شهرستان دلیجان ۱۴۶ مورد، شهرستان آشتیان ۲۲ مورد، در شهرستان محلات ۵۴ مورد، فراهان ۴۸ مورد، تفرش ۳۹ مورد، خنداب ۷۸ مورد، کمیجان ۴۴ مورد و در شهرستان شازند ۲۳ مورد بوده و هم‌اکنون هیچ مورد بستری به لحاظ این بیماری در این شهرستان‌ها وجود ندارد و همچنین در شهرستان خمین ۱۰۱ مورد و در شهرستان ساوه نیز تعداد مبتلایان شناسایی شده به ۵۲۶ مورد رسیده که در شهرستان ساوه یک مورد، ۲ خمین دو مورد و در شهر اراک ۱۰ مورد هنوز در بیمارستان‌ها بستری هستند. در ۲۴ ساعت گذشته ۱ مورد فوتی در اثر ابتلا به کرونا در استان گزارش شده که تعداد فوتی‌ها به ۱۶۲ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اضافه کرد: پیش‌بینی شده بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک هم پس از ماه مبارک رمضان به صورت کامل در اختیار بیماران سرطانی و به حالت گذشته بازگردد و در مرحله دوم مبارزه با کرونا افرادی را که با بیماران کرونایی در تماس بوده‌اند شناسایی و آزمایشات لازم را از آنها گرفته می‌شود که با این اقدام می‌توان بیماران ناقل خاموش را تشخیص داد.

جمالیان با اشاره به اینکه ایران در مقابله و درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا قابل مقایسه با کشورهای پرمدعا نیست، گفت: استان مرکزی دومین استان مبتلا به ویروس کرونا در کشور بو دکه در روزهای نخست درگیری با این بیماری، هر روز نشست شورای پدافند قرارگاه زیستی برگزار و به واسطه تعامل و هماهنگی خوب بین مدیران ارشد، فرمانداران و زحمات کادر بهداشت و درمان به جایگاه خوبی دست پیدا کرد که جای تقدیر دارد.

جمالیان با بیان اینکه همه حمایت‌های لازم، تجهیزات نوین تشخصیی و درمانی در استان فراهم است، گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان مرکزی هیچگونه مرگ و میر در کادر بهداشت و درمان، مادران باردار، نوازدان و کودکان وجود نداشت و سرعت انتشار به حدی نرسید که بیمارستان‌ها جوابگوی مراجعه‌کنندگان نباشند و یا با کمبود دارو در استان مواجه شویم.

وی خاطرنشان کرد: آیین نخستین شب قدر در استان برگزار شد و به نحو مطلوب و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و تنها یک ناهماهنگی در شهرستان آشتیان دیده شد که اقدامات لازم با همکاری فرمانداری این شهرستان در این خصوص صورت می‌گیرد.

بهبودی ۸۵درصدی مبتلایان به کرونا در سمنان

رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از بهبودی ۸۵ درصد مبتلایان به کرونا در مجموعه تحت مدیریت این دانشگاه خبر داد.

دکتر دانایی با اشاره به مدیریت کرونا ویروس در حوزه‌های تحت پوشش این دانشگاه گفت: موارد مثبت قطعی ابتلا به کرونا به ۵۳۷ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد از این بیماران بهبود یافتند افزود: از این تعداد ۴۵۴ نفر با بهبودی کامل ترخیص شده اند.

دکتر دانایی با اشاره به فعال بودن چرخه انتقال ویروس در جامعه افزود: اصناف دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و فاصله گذاری اجتماعی را حفظ کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان همچنین از مردم خواست در شب‌های قدر با لوزام شخصی در مساجد و مکان‌های مذهبی حضور پیدا کنند.

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی: در آذربایجان غربی از میان ۴۳۸ آزمایش انجام شده از افراد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا، نتیجه ۶۹ نفر مثبت گزارش شده است. آمار کلی مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان غربی به ۳۵۰۵ مورد رسیده است.

دکتر آقازاده در مورد افراد بهبود یافته نیز گفت: تا به این تاریخ ۱۵۶۳ نفر نیز بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص شده اند، اما با اضافه شدن یک نفر به خیل کشته شدگان، جمعیت جانباختگان از ابتلای به ویروس کرونا در آذربایجا غربی به ۱۸۷ نفر رسیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
0
2
بعد تو این شرایط میخواهند مدارس را باز کنند و بچه های مظلوم را بفرستند مدرسه ولی خودشون هم ایزوله هستند و از راه دور با مردم حرف میزنند .افتاب عزیز یک خبر در مورد نگرانی خانواده ها از بازگشایی مدارس تهیه کن تا به گوش مسولین ...آموزش و پرورش برسه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین