کد خبر: ۶۵۱۴۰۸
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۴
آمریکا ایران را تهدید به استفاده از مکانیسم ماشه برای تحریم‌های بیشتری کرده است

هشدار روسیه و چین درباره تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

 معاون وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد که اقدامات آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران و استفاده از مکانیسم ماشه برای اعمال دوباره تحریم‌ها علیه ایران سودجویانه است و منجر به بروز بحران در شورای امنیت می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :

سرگئی ریابکوف روز پنجشنبه در نشستی در فرمت کنفرانس ویدئویی در باشگاه سیاسی والدای گفت: روسیه تمام اظهارات مقام‌های آمریکایی درخصوص این موضوع (تمدید تحریم تسلیحاتی ایران) را رصد می‌کند.

برایان هوک نماینده رئیس جمهوری آمریکا در امور ایران پیشتر گفته بود که واشنگتن برای تمدید تحریم ارسال تسلیحات به ایران تلاش خواهد کرد.

هشدار روسیه درباره تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

مکانیسم ماشه یا «اسنپ بک»، بخش نهایی از ساز وکار حل اختلاف ذیل برجام است که می‌تواند قطعنامه‌های پیشین سازمان ملل متحد را که بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ تعلیق شده بودند، باز گرداند.

در حقیقت منظور از مکانیسم ماشه بخش پایانی همان «ساز و کار حل اختلافات» در بندهای ۳۶ و ۳۷ در برجام است. این ۲ بند از آنجا که رجوع به آنها می‌تواند به بازگشت خودکار تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران بینجامد، به «مکانیسم ماشه» معروف شده‌ است.

معاون وزیر خارجه روسیه گفته است: البته ما اطلاع داریم که مقامهای ارشد دولت آمریکا چه دیدگاهی در خصوص راههای دیگر (درباره برجام) دارد. اما موضع ما کاملا معلوم است هیچ کشوری اجازه ندارد بطور گزینشی و بخشی از قطعنامه های شورای امنیت را اجرا کند.

وی یادآوری کرد که آمریکا دو سال پیش از برجام خارج شد و همینک در موقعیت نقض آشکار قطعنامه ۲۲۳۱ قرار دارند و بند ۲۵ منشور سازمان ملل را نقض می کنند.

ریابکوف تصریح کرد: در این وضعیت مدعی استفاده از مکانیسم ماشه پیش بینی شده در قطعنامه ۲۲۳۱ سودجویانه است. معتقدم که اکثریت اعضای جامعه جهانی این موضع ما را می پذیرند.

وی درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران گفت: آمریکا در این عرصه راه دشواری در پیش دارد. هرچند که این نتیجه گیری که در شورای امنیت و در سازمان ملل با این سرسختی آمریکا بحران دیگری بوجود می آید را می توانم بپذیرم، ایالات متحده در تلاش ها برای تمدید تحریم ایران در شورای امنیت به مشکل می‌خورد.

چین: آمریکا نه می‌تواند تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند، نه مکانیسم بازگشت را فعال

نمایندگی دائم چین در سازمان ملل متحد نیز آمریکا را ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت درباره توافق هسته‌ای ایران دانست و گفت این کشور حقی برای تمدید محدودیت تسلیحاتی ایران یا فعال کردن مکانیسم ماشه ندارد.

این نمایندگی تصریح کرد: آمریکا با خروج از برجام به تعهدات خود طبق قطعنامه ۲۲۳۱ عمل نکرد. این کشور حق ندارد که تحریم تسلیحاتی را بر روی ایران تمدید کند چه رسد به این که باعث فعال شدن مکانیسم ماشه شود.

این عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد حفظ برجام تنها راه درست پیش‌رو است.

وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی برخلاف اظهارات گذشته خود، برگرفته از توطئه‌پردازان اندیشکده تروریستی و صهیونیستی بنیاد دفاع از دموکراسی مدعی شد آمریکا مشارکت‌کننده قطعنامه ۲۲۳۱ است و بر اساس بند ۱۱ آن می‌تواند خواستار تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران شود.

روسیه، چین، برخی کشورهای اروپایی و ایران تاکید کرده‌اند این یک برداشت نادرست از قطعنامه است و آمریکا در هجدهم اردیبهشت سال ۱۳۹۸ به صراحت اعلام کرد به مشارکت خود در برجام خاتمه داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۷
فرهاد
|
Germany
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
5
7
ایول.
زورگو همیشه تنها می ماند!
پاسخ ها
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
ایول به شما فرهاد
ما همگی امیدواریم که دندانهای این زورگویان هرچه زودتر در دهانش خورد شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
6
5
...والا دلشان به ایران نسوخته،،!مثل هشدارهای توخالی قبلی ،،!؟
پاسخ ها
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
والا دلشون سوخته یا نسوخته حرفی در جهت منافع ما میزنند
ناشناس
| France |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
اون ۷ تا قطعنامه که بر علیه ما تصویب کردن منافع ما بود دیگه !.؟ اونها با کارت ما دارند با آمریکا بازی می کنند اینو باید بفهمید
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
ما در بسياري از موارد تلاش مي‌كنيم هزينه ناتواني و ضعف خود را به گردن ديگران و توطئه‌هاي پنهاني آنها بيندازيم. اگر ما نمي‌توانيم پروژه يا سياستي را در سطح بين‌المللي يا منطقه‌اي با موفقيت به پيش ببريم در درجه نخست اين عدم موفقيت به ضعف و ناتواني ما برمي‌گردد نه الزاما به رفتار يا خيانت ديگران. در روابط بين‌الملل امروز نمي‌توان به اتكاي قدرت ديگران بازيگري موثري داشت. يك بازيگر خردمند دايما خود را فريب‌خورده معرفي نمي‌كند، بلكه برعكس، بازيگر خردمند تلاش مي‌كند در عرصه‌اي كه قاعده اصلي آن خودياري است و فريب‌كاري و سواري رايگان نيز بخشي از مرسومات اجتناب‌ناپذير آن است، راهي براي ارتقاي منافع خود پيدا كند.
نبايد انتظار حداكثري از روس‌ها یا چینیها و یا هر شریکی داشت زيرا برآورده نشدن انتظارات حداكثري مي‌تواند مانع از تحقق انتظارات حداقلي بشود. در واقع به همان اندازه كه نگاه خوش‌بينانه به قدرت‌هاي بزرگ مي‌تواند خطرناك باشد، نگاه بدبينانه نيز قدرت مانور دستگاه سياست خارجي را سلب مي‌كند. ما بايد واقعيت روسيه و چین را آن‌گونه كه هست بپذيريم با تمامي خدمت‌ها و خيانت‌ها. القاي ترس از خيانتكاري روس‌ها يا هر بازيگر ديگري به همان اندازه كه مي‌تواند هشدارآميز باشد به همان اندازه هم مي‌تواند حق انتخاب‌هاي محدود را محدودتر كند. چرا بايد تلاش كرد تا دوستان نصفه و نيمه و حتي موقتي را به دشمن تبديل كرد؟ بازتوليد و بزرگنمايي بدگماني نسبت به روسيه و چین در شرايطي كه براي جمهوري اسلامي ايران حق انتخاب‌هاي محدودي وجود دارد جز بستن مسيرهاي تنگ موجود چه اثر مثبتي دارد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
اینکه به خائن ومنافق نباید اعتماد کرداگر دلیل قطع همکاری نیست
چرا با آمریکا در همین سطح رفتار نمیکنیم با توضیحات شما با همه برخورد در حد امکان مجاز است اما چرا فقط چین وروسیه امتیاز شان اینقدر بالاست که همه لوازمات ملت شده بنجلهای چینی والبته روسها هم تا توانستند از نیروگاه بوشهر خوردند !و خیلی حرفها که نمیشود گفت !؟
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
یه سوال از آقا یا خانم ناشناس :
فرض کنیم شخص شما توافقی میکنی و قراردادی با یک شخص حقوقی یا حقیقی میبندی . بعد در ادامه میبینی اون شخص یا اشخاص علاوه بر اینکه به مفاد قرارداد پایبند نیستند ، قرارداد رو نقض میکنن ، جلوی چشمت پاره اش هم میکنن ، و در واقع به شخصیتت توهین میکنن و اگر اعتراض هم بخوای بکنی ، تهدیدت میکنند و برات گردن کلفتی هم میکنند ؛ چیکار میکنی ؟ آیا به همچین شخص و یا اشخاصی دوباره اعتماد میکنی ؟ قطعا این کارو نمیکنی ، پس چرا با آمریکا نمیشه مثل دیگران در یک سطح رفتار کرد ؟ چون آمریکا یک شریک قابل اعتماد نیست که بخوای روی حرفش و یا حتی امضاش حساب باز کنی . مطمئنم شما در زندگی اجتماعیت با همه افراد در یک سطح رفتار نمیکنی . پس رفتار ما بستگی به پتانسیل و ویژگیهای شخص مقابلمون داره . نمیشه با یک گردن کلفت زورگو که مدتهاست نه فقط به ما که کل جهان زور گفته و در واقع مانع اصلی پیشرفت بشر شده مثل دیگران رفتار و اعتماد کرد . شراکت با آمریکا در قبل از انقلاب اسلامی اگر برای ایران دستاوردی جز استعمار و عقب ماندگی و زورگویی داشت الان باید حال و روزمون بهتر از این می بود . پس اعتماد و تعامل با آمریکا و غرب هیچ دستاوردی برای ما نداشته که هیچ ، دریغ از جنس بنجل ، که بخوایم حسرتش رو بخوریم . و البته که این در درجه اول از ضعف و سرسپردگی شاهان پهلوی و قاجار بوده که ما رو دچار عقب ماندگی کرده و نه صرفا روحیه استعمارگر غربی .
اما چرا فقط چین وروسیه امتیاز شان اینقدر بالاست : چون تنها کشورهایی هستند که مستقلانه در این وضعیت که آمریکا و غرب دشمنی و ناراحتی خودشون رو با ما عیان کردند در کنار ما هستند و به ما کمک میکنند .
همه لوازمات ملت شده بنجلهای چینی : این رو باید از وارد کنندگان عزیز خودمون بپرسی که چرا جنس با کیفیت و مطلوب چینی وارد نمیکنند و چرا سراغ تولیدات و حتی سفارشات بنجل میرن ؟ این هم باز به ضعف و ناتوانی و خیانت خودمون در پروژه های اقتصادی برمیگرده و نه الزما خیانت چینیها .
البته روسها هم تا توانستند از نیروگاه بوشهر خوردند : به طور مثال چطور ما نسبت به دوره پهلوی و وقتی کشورهای استعمارگری چون فرانسه و انگلیس ثروتهای این مملکت رو به تاراج بردن و در موزهای خودشون امروز به نمایش میزارن حساسیت نشون ندادیم و نمیدیم و خیانت به حساب نمیاریم ، ولی نسبت به یک قرارداد دو طرفه که شامل احداث و تجهیز نیروگاه در خاک ایران میشه حساسیت به خرج میدیم ؟ اگر روسها به قول شما میخوردند حداقل دستاوردی دارن به جا میزارن برامون ولی غربیها همه چیزو با هم میبلعند و دستاوردهای گذشته ما رو هم به سرقت بردند پس در این جا با رفتار ضدو نقیض خودمون روبرو میشیم .
دلیل این بی اعتمادی به شرق و این اعتماد بی پایه و اساس به غرب از نظر بنده اینکه : آمریکا و غرب هرزمان که خواستیم روابط خودمون رو گسترش بدیم ما رو تهدید و تحریم کردند و از روابط با دیگران ترساندند به هر نحوی که میتونستند چون منافعشون در روابط یک جانبه ما با اونها بوده و خب طبیعیه که شرق رو به عنوان یک رقیب بر نتافتند و هرگونه تبیلغات غیرواقعی رو به خورد جامعه و حتی دولتمردان دادند
حالا به جای پافشاری بر مواضع قبلی که نتیجش کاملا در اقتصاد ما قابل مشاهده است باید دنبال راه چاره بود نه تکرار مکررات حرفهای منسوخ شده قدیمی که به خوردمون دادند . حالا باید بدون در نظر گرفتن شکستها و تحقیرشدن های قبلی دستمون رو به زانو بگیریم و قویتر برگردیم . خب برای این مهم نیاز به کمک داریم . عاقلانه به نظر نمیرسه به کسانی اعتماد کنیم که در زمان افول خودشون هستند و ما رو مستعمره خود میدانند و نگاه از بالا به پایینی در طول تاریخ به ما داشتند . ما باید حیثیت و اعتبار از دست رفتمون رو پس بگیریم . امروز به شرق و کمک شرق نیازمندیم تا بتونیم تعامل عادلانه رو با توجه به درس عبرتهایی که از وابستگی به غرب گرفتیم پیاده کنیم . اگر موفق باشیم به دستاورد بزرگی رسیدیم .
1 . به اربابان قدیمی میفهمونیم دیگه اونقدر قوی هستیم و اونقدر نسبت به منافع کشورمون حساسیم که دیگه اجازه نمیدیم روابط بین ما و غرب به صورت یکطرفه ، و به حالت گذشته برگرده .
2 . و برای شرکای جدید هم هشداری خواهد بود که اگر خواب و رویایی در ذهنشون میبینند پوشالی و خیالی ست چون ما تصمیم گرفتیم اولویتمون رو بر خلاف گذشته برمنافع ملی بزاریم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
اینکه شما میفرمایید در روی کاغذ حرفهای خوبی است اما همین آمریکا تا الان چند بار غیر قابل اعتماد شده وغیر قابل مذاکره ودوباره قابل مذاکره ودر آینده هم دوباره معلوم نیست(البته شاید درستش هم همینه درسیاستهای امروزی) آنچه که مسلم است هیچ کشوری قابل اعتماد نیست ولی امروزه در دولتها این اعتماد نیست که روابط را تعیین میکند بلکه منافع ملی ومنافع (مهمتر از ملی)
بنابراین بنده وشما کاره ای نیستیم که تصمیم های گرفته شده در حال حاضر را تضمین شده بدانیم این بر عهده حکومت است ومتاسفانه همیشه دیر هنگام در کشور ما تصمیم گرفته میشود شما همین برجام را ملاحظه کنید هنوز که آمریکا برجام را پاره نکرده بود ،میگفت مذاکره حالا با مذاکره چه مشکل پیش میامد که مثلا میشد زمان بخریم وزیر بار زورگویی هم نرویم اما گفتند نه، خوب که برجام پاره شد وخسارات بی حد وحساب بما خورد حالا همه میفرمایند امریکا برگردد به برجام بعد مذاکره !.؟خوب این آمریکای جهانخوار که همین را میگفت ولی کو حواسهای جمع!..؟
وخدا کند که ترامپ انتخاب نشود والا ممکن است همین وضع الان را هم دیگر برای مذاکره نداشته باشیم !.؟واصولا ما مسلمانیم وبر اساس دستور ات قران باید عمل کنیم دقیقا در ادامه آیه شریفه واعدوا لهم،،،،،داریم(که آرم مبارکی است درنشان سپاه) که اگر دشمنان کوتاه آمدند وخواستار صلح شدند شما هم صلح کنید واز فریب دشمن هم نترسید خداوند شما را بس است ۰(آیات شریفه ۶۰و۶۱و۶۲ سوره انفال) که البته این ۳آیه شریف باهم وپشت سرهم برای حل مشکلات اینگونه ما خداوند نازل فرموده ولی وولی ،،،، )ودر رابطه باروس جنایتکار وچین همه چیز خوار اینقدر ساده نباش که در خیانت آنها همینقدر بس که چند بار سازش پشت پرده با آمریکا !؟وخنجر به ما را در پرونده دارند (قطعنامه ها نمونه بارزش)!؟وحتی همین الان در سوریه سازش روس واسراییل وپشت پا بما توسط روس های پست...!؟وخیلی حرفهای دیگه ...ان شالله خداوند ملت مظلوم مارا از دست این جهانخواران شرق وغرب حفظ فرماید
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
در اینکه دولتهای آمریکایی و غربی همگی سروته یه کرباسند و همگی غیر قابل اعتماد هیچ شکی نیست . ولی اینکه بخوایم بقیه دولتها و کشورهای جهان رو غیر قابل اعتماد بدونیم اونم بدون رزومه و سنجیدن پیشینه اونها کار درست و معقولی نخواهد بود . ولی اینکه در برخی مواقع بعضی از دولتها خواستند با وجود این بی اعتمادی به غربی ها ، راهی برای مذاکره و ارتباط برقرار بشه بیشتر به خاطر ارتباط اقتصادی با اروپا بوده و البته که این تنها تصمیم دولتهاست . ولی این تلاشها مخصوصا در برجام ، بیش از پیش به ما اثبات کرد که این ذهنیت در مورد دولتهای آمریکایی درست بوده و ما راه رو درست رفتیم .
بنابراین بنده وشما کاره ای نیستیم که تصمیم های گرفته شده در حال حاضر را تضمین شده بدانیم این بر عهده حکومت است ؟ ولی من مثل شما خودم رو هیچکاره فرض نمیکنم و سعی میکنم نگاه منفعلانه ای نداشته باشم به سیاست خارجی و داخلی کشورم با وجود تمام ضعفهایی که ممکنه وجود داشته باشه و اتفاقاتی که ممکنه در آینده رخ بده که شاید از عهده و تصمیم ما خارج باشه .
در مورد برجام هم باید گفت از اول هم کار اشتباهی بود و خب خساراتی هم متحمل شدیم ولی یاد گرفتیم دیگه به یک گردن کلفت زورگو که به حرف و امضای خودش پایبند نیست نمیشه اعتماد کرد و اینو همه فهمیدیم با هر تفکری و گرایشی و این خودش نکته مهمیه .
در مورد انتخاب شدن و نشدن ترامپ باید بگم فرقی در سیاستهای خارجی آمریکا نخواهد کرد که ما بخوایم خوشبین به مذاکره باشیم .
ما باید یاد بگیریم و در ذهن بسپاریم ، از این به بعد نمیشود ، با آمریکا و دولتهای اروپایی تا زمانی که از روحیات گذشته دست نکشیدند مذاکره کرد .
ناشناس
| France |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
اگر برجام اشتباه بود که همین آمریکا زیرش نمیزد اگر با این همه فشار نیم جانی برای اقتصاد مانده نتیجه اجرا شدن ولو کوتاه مدت برجام بود والا که الان اوضاع ونزوئلایی داشتیم ورزومه چین وروسیه بقدری خراب است که آمریکا واروپایی ها در شرایط فعلی صفرند در جنایت وخرابکاری در مقابلشان!؟ ولی چه کنیم که ما از طرفی آمریکا رادر حرف ضعیف شده میدانیم واعتقاد به حرفمان نداریم ودر عمل قوی میدانیم وجرئت مذاکره به خودمان با دلایل مختلف نمیدهیم در صورتی که بواقع آمریکا ضعیف شده ونباید آمریکا را قدرتمند زمان فروپاشی شوروی بدانیم چرا که در اوکراین در سوریه در ونزوئلا ودر خیلی جاهای دیگر نتوانست کاری ازپیش ببرد بنابراین نباید به این خاطر وبا سیاست کهنه شده موازنه قوا از روسها وچینیها امید داشته باشیم که مقابل آمریکا حمایت بشویم
چرا که نیاز نیست وبواقع آمریکا دیگر آمریکا سابق نیست ومیشود مذاکره کرد با قدرت !وخسارتهای اقتصادی کشور را کم کرد حتی اگر مذاکرات ده سال طول بکشد
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
1
3
حالا اصلا تحریمهای تسلیحاتی برداشته شه،آیا بهتر نیست بجای خرید تسلیحات دراین موقع،پول را برای مشکلات دیگرخرج کرد؟
پاسخ ها
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
قطعا که بهتره به جای خرید و تولید تسلیحات این هزینه و انرژی ، صرف مشکلات مهمتر نه در ایران که در سرتاسر جهان بشه . ولی تا زمانی که دولتهای غربی نظیر آمریکا ( به قول آقای ترامپ و طبق اظهارات دیروزشون ) به جای هزینه کردن در زمینه بهداشت و درمان ، موشکهایی با سرعت 17 برابر تولید میکنن ( کاری به راست و دروغش نداریم ) و در واقع برای تهدید کشورهایی نظیر ما میخوان ازش استفاده کنند پس عاقلانه به نظر میرسه ما هم تمرکزمون رو در بخش تسلیحاتی از دست ندیم . این روشی ست که غرب به جهان تحمیل کرده و باید بهتر بودن و نبودنش رو از دولتهای غربی بپرسید .
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
rohamعزیزتسلیحاتی که معمولا خریداری شدیا درآینده بشود،تاب و توان یک جنگ تمام عیاررادربرابراین گرگها دارد؟فراموش نکنید که ما با عراق یک جنگ هشت ساله داشتیم و.........اینها در عرض اگراشتباه نکنم ،دو ماه عراق را اشغال کردند و چه ضرر مالی و جانی به این کشور وارد کردند که هنوز هم اثراتش تمام نشده،باید خیلی مواظب بود.
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
تسلیحات تولید داخل اینقدر با کیفیت و به روز هستند و بودن که آمریکایها رو در این مدت به شدت ترسوندند که مداوم در حال تهدید و احساس نگرانی برای خوشون و جهانی که ساختند هستند و این شامل تسلیحات وارداتی هم میشه . زورگو و گردن کلفت رو باید با ادبیات خودش ، باهاش حرف زد و رفتار کرد . در غیر اینصورته که دچار توهم میشه که میتونه بر هر کشوری که اظهار ضعف میکنه مسلط بشه و تبدلیش کنه به گاو شیرده . وقتی ببینه تهدید و تحریم چاره کار نیست مجبور به عقب نشینی میشه در نهایت ولی از عقل و شعور سیاسی کافی مثل بریتانیا برخوردار نیست که پای میز مذاکره بشینه و مسائل رو با دیپلماسی در نهایت حل کنه ، چون مدتهاست زورگویی کرده و این شده جزیی از ادبیات و سیاستش و تصور میکنه مثل قبل میتونه با این روش بر جهان و حتی ملت آمریکا حاکم باشه . البته این روحیات جدیدی نیست که از خودش بروز میده این واقعیت محض دولتهای آمریکایی قبل از ترامپ هم هست . ولی با اومدن ترامپ تمام این واقعیتهای پشت پرده و تزیین شده گذشته ، رو شده و قابل مشاهده و تحلیل و این خودش شاید یه جورایی عقب نشینی به حساب بیاد برای آمریکا و سیاستهاش . پس عاقلانه است در این زمان که تمام جهان متوجه ماهیت واقعی سیاسیتهای آمریکا شده و میشه ، و در این زمان که ما به قدرت و توانایی دست پیدا کردیم که دیگه زورگویان از ما میترسند ، وا ندیم و همین راه رو ادامه بدیم . بر خلاف نظر شما باید عرض کنم که اونها باید مواظب باشند نه ما چون ما طی این سالها جنگ و تحریمهای مختلفی رو چشیدیم و از سر گذروندیم و درواقع چیزی برای از دست دادن نداریم ، ولی دولتهای غربی و آمریکا بر خلاف ما و بر خلاف اون چه از خودشون ابراز میکنند ، علاقمند به جنگ با ما نیستند چون اونها امپراطوری که ساختند رو از دست خواهند داد . ما از جنگ با عراق و جنگهایی که طی این سالها در منطقه رخ داده تجربیات بسیاری کسب کردیم . و این تجربیات به ما کمک کرده در شرایط حساس که با این گردن کلفت چطور و چگونه میشه رفتار کرد . من به عنوان یک ایرانی هیچ ترسی از جنگی که اتفاق نخواهد افتاد ندارم . من برعکس به آینده جهان بدون زورگویی و انحصارطلبی خوش بینم ، با عقب نشینی از سیاستهای پوسیده ، که داره اتفاق میوفته و باید به جای ترس با شهامت ایستاد و این فروپاشی رو به چشم دید .
ناشناس
|
United States of America
|
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
0
2
مگه تحریم نعمت نبود؟ چیشده پس. باید از خدامون باشه
پاسخ ها
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
اگر آمریکایی ها نفت ایران را تحریم نکرده بودند قطعا تا به حال دولت های ایران نمی توانستند برنامه ای برای فعالیت بدون نفت داشته باشند اما از زمانی که ماجرای تحریم نفت ایران مطرح شد دولت های مختلف ایران همه به تکاپو افتادند تا بودجه خود را کمتر و کمتر به نفت وابسته کنند و امروزه می توان گفت وابستگی بودجه ایران به نفت به حدود بیست درصد رسیده در حالی که زمان انقلاب در ایران بودجه این کشور، مانند دیگر کشورهای همجوار، بیش از 95% به نفت وابسته بود و دولت ها هیچ همتی از خود برای درآمد زایی نشان نمی دادند. و به این میگن نعمت و چیزی هم به نسبت قبل تغییر نکرده و خدا رو شاکریم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین