کد خبر: ۶۵۱۴۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹+جدول

سخنگوی وزارت بهداشت از تشخیص قطعی ۲هزار و ۱۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور خبر داد و گفت: از دیروز تا امروز ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۱۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.
آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور گفت: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در ایران به ۱۱۶ هزار و ۶۳۵ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۶ هزار و ۹۰۲ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۹۱ هزار و ۸۳۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. ۲۷۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۶۵۸ هزار و ۶۰۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ سخنگوی وزارت بهداشت افزود: بیش از ۸۰ درصد موارد جدید از موارد سرپایی و خفیف و ۳۸۵ مورد بستری جدید داشتیم. استان خوزستان با اقدامات خوبی که انجام داده این امیدواری را ایجاد کرده که کاهش موارد جدید سرپایی و بستری را داشته باشیم اما کماکان این استان در وضعیت قرمز است. پیش بینی می شود در روزهای آینده در لرستان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی با افزایش موارد بیماری و ابتلا به کووید- ۱۹ مواجه باشیم بنابراین همکاری بیشتر مردم با همکاران نظام سلامت در این استانها ضروری است.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹+جدول

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹+جدول

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی ۲۷۲ ۴۰۳نفر تا۲۱اردیبهشت   ۶۸۷۵
2 آذربایجان غربی ۸۱ ۱۹۰ ۱۵۹۵ ۳۶۶۰
3 اردبیل       ۱۹۹۷نفر تا۲۴اردیبهشت
4 اصفهان(به‌جزکاشان) ۸۱ ۶۰۰ نفر تا ۸اردیبهشت    
5 البرز   ۲۸۷نفر تا۱۰اردیبهشت    
6 ایلام ۹ ۵۸   ۷۱۱
7 بوشهر ۱۸ ۱۲ ۲۲۹ ۴۲۲
8 تهران        
9 چهارمحال و بختیاری ۱۰ ۲۸ ۴۵۴ ۴۹۷
10 خراسان جنوبی ۳ ۴۵ ۵۷۴ ۶۲۱
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ‭۸۲‬ ۱۰۳ ۵۹۵ ۱۵۲۶
13 خوزستان ۵۳۴ ۳۳۶   ۶۳۰۵
14 زنجان ۴ ۱۱۵ ۸۹۵ ‭۱۰۸۸
15 سمنان        
16 سیستان‌وبلوچستان ۶۱ ۶۲   ۱۰۴۶
17 فارس ۷۶ ۹۸ ۳۹۱۸ ۴۶۲۳
18 قزوین        
19 قم ۳۵      
20 کردستان ۳۸ ۱۳۸ ۱۱۳۰ ۱۹۹۶
21 کرمان ۳۸ ۶۲ ۴۳۲ ۱۱۲۶
22 کرمانشاه ۸۶ ۸۶   ۲۵۰۰
23 کهگیلویه و بویراحمد ۴ ۹   ۵۸۹
24 گلستان   ۳۲۰نفر تا۲۲اردیبهشت    
25 گیلان        
26 لرستان ۱۴۱ ۱۴۴ ۲۷۵۲ ۲۹۳۵
27 مازندران ۷۰      
28 مرکزی   ۱۶۲نفر تا۲۵اردیبهشت   ۱۸۲۱نفر تا۲۵اردیبهشت
29 هرمزگان ۹۸ ۳۰ ۴۳۰ ۱۶۸۷
30 همدان   ۹۶ ۷۹۱ ۹۳۱
31 یزد   ۲۱۷نفر تا۲۵اردیبهشت   ۶۰۲۰نفر تا۲۵اردیبهشت

***

شناسایی ۵۳۴ مبتلای جدید در خوزستان

علی احسان‌پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دقایقی پیش در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در استان شناسایی شدند که با احتساب موارد جدید شمار مبتلایان به ۶۳۰۵ نفر رسید.

وی افزود: موارد جدید به تفکیک شهرستان‌ها شامل:

اهواز ۲۷۲ مورد: ۳۶مورد بستری، ۲۳۶ مورد قرنطینه خانگی

اندیمشک ۹ مورد: ۱ مورد بستری، ۸ مورد قرنطینه خانگی

ایذه ۲ مورد: ۲ مورد قرنطینه خانگی

شوشتر ۱۸ مورد: ۱۸ مورد قرنطینه خانگی

بهبهان ۲ مورد: ۱ مورد بستری، ۱ مورد قرنطینه خانگی

ماهشهر۱۱ مورد: ۵ مورد بستری، ۶ مورد قرنطینه خانگی

رامشیر۱ مورد: ۱ مورد قرنطینه خانگی

هویزه ۲ مورد: ۲ مورد قرنطینه خانگی

دزفول ۱۰۳ مورد: ۲۸ مورد بستری، ۷۵ مورد قرنطینه خانگی

آبادان ۲۶ مورد: ۷ مورد بستری، ۱۹ مورد قرنطینه خانگی

خرمشهر ۲۷ مورد: ۳ مورد بستری، ۲۴ مورد قرنطینه خانگی

شادگان ۹ مورد: ۱ مورد بستری، ۸ مورد قرنطینه خانگی

شوش ۳۱ مورد: ۸ مورد بستری، ۲۳ مورد قرنطینه خانگی

کارون ۹ مورد: ۷ مورد بستری، ۲ مورد قرنطینه خانگی

حمیدیه ۱ مورد: بستری ۱ مورد

رامهرمز ۴ مورد: ۱ مورد بستری، ۳ مورد قرنطینه خانگی

مسجد سلیمان ۲ مورد: ۲ مورد بستری

باوی ۲ مورد: ۲ مورد بستری

امیدیه ۱ مورد: ۱ مورد بستری

دشت آزادگان ۲ مورد: ۲مورد بستری

سخنگوی علوم پزشکی اهواز عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ بیمار بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند و مجموع فوت شدگان‌ به ۳۳۶ مورد رسید. با توجه به پیش رو بودن عیدسعیدفطر کلیه تهمیدات لازم جهت اقدامات پیشگیری و درمان در حال انجام است.

شمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی ۶۸۷۵ نفر رسید/ انتقاد از عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با شناسایی ۲۷۲ مورد مثبت کویید ۱۹ در آذربایجان شرقی شمار مبتلایان در استان به ۶ هزار و ۸۷۵ نفر رسید.

محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفت‌و گوی تلویزیونی اظهار کرد: آمار نشان می‌دهد که طی دو روز گذشته ۲۷۲ نفر مثبت وجود دارد به طوریکه ۳۰ درصد افرادی که تست کویید ۱۹ گرفته شده‌اند، مثبت اعلام شده است.

وی با بیان اینکه باید فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند رعایت شود، گفت: متاسفانه فاصله گذاری اجتماعی از سوی مردم رعایت نمی‌شود در حالی که حتما باید بهداشت فردی و اجتماعی رعایت شود و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اینکه عادی‌سازی رواج یافته و مردم گمان می. کنند که با عادی‌سازی شرایط می‌توانند کرونا ویروس را نادیده بگیرند، افزود: می‌توان با رعایت بهداشت و نکات ضروری مبتلا به کرونا نشد و چرخه معیشتی را هم چرخاند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد کل مبتلایان به ۶ هزار و ۸۷۵ نفر افزایش یافته است.

صومی با اشاره بر اینکه تعداد بستری شدگان افزایش نیافته است، توضیح داد: اگر شرایط ادامه یابد قطعا روز‌های آتی با وضعیت بدتری روبرو خواهیم بود.

وی در پایان متذکر شد: اگر ماسک می‌زنید آن همیشه در صورتتان باشد نه اینکه مدام به زیر چانه بکشید، همچنین نکات بهداشتی جزو ملزومات زندگی فردی و خانوادگی و اجتماعی افراد باشد.

رکورد ابتلا به کرونا در هرمزگان شکست/ شناسایی ۹۸ نفر در روز جمعه

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در روز جمعه ۹۸ ابتلای جدید به کرونا در این استان شناسایی شده که شمار کل مبتلایان را به ۱۶۸۷ نفر رساند.

حسین فرشیدی امشب در گفت وگو با بخش خبر سیمای مرکز خلیج فارس اظهار کرد: تا امروز ۱۱ هزار و ۹۲ مورد آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کل استان هرمزگان انجام شده است.  طی یک روز اخیر ۹۸ مورد جدید ابتلا به کرونا شامل بندرعباس ۶۵ مورد، قشم ۱۵ مورو، رودان ۹ مورد، میناب۴ مورد، بندرخمیر۲ مورد، بشاگرد ۱ مورد و سیریک ۱ مورد شناسایی شد که مجموع مبتلاشدگان به بیماری کووید۱۹ در هرمزگان را به ۱۶۸۷ نفر رساند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: از بین افراد مبتلاشده تاکنون ۴۳۰نفر پس از بهبودی از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌‌اند و هم‌اکنون ۱۱۶۶ نفر تحت مراقبت خانگی، ۲۰ نفر در مراکز تکمیل درمان (نقاهت‌گاه‌ها) و ۴۱ بیمار هم بستری هستند.

فرشیدی درباره شمار فوت‌شدگان در استان نیز گفت: این آماز بدون تغییر نسبت به چند روز گذشته، در مجموع ۳۰ نفر است.

وی مبتلاشدگان به کرونا در شهرستان‌های هرمزگان را نیز بدین شرح اعلام کرد:


بندرعباس: ۱۲۶۹ مورد

میناب: ۱۴۱ مورد

قشم: ۶۷ مورد

کیش: ۵۴ مورد

حاجی‌آباد: ۴۹ مورد

بندرلنگه: ۳۳ مورد

رودان: ۳۲ مورد

⁦⁩پارسیان: ۱۳ مورد

بندرخمیر: ۱۲ مورد

بستک: ۸ مورد

جاسک: ۵ مورد

سیریک: ۲ مورد

بشاگرد: ۲ مورد

شناسایی۹۳۱ مبتلا به کرونا در همدان

معاون مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان همدان آخرین آمار مبتلایان، بهبود یافتگان و فوتی‌های کرونا در استان را اعلام کرد.

منوچهر کرمی معاون مرکز بهداشت استان همدان گفت: از اسفند تا کنون ۹۳۱ نفر مبتلا به کرونا شناسایی شده است که ۷۹۱ نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند. متاسفانه از این تعداد ۹۶ نفر فوت شده است و ۴۴ نفر در بیمارستان استان بستری هستند. تاکنون در شهرستان اسدآباد ۵۹ نفر، شهرستان بهار ۷۸ نفر، رزن ۴۲ نفر، فامنین ۲۸ نفر، کبودراهنگ ۶۰، ملایر ۳۸، نهاوند ۶۹ نفر مبتلا به ویروس کرونا به ثبت رسیده است.

معاون مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: مردم از مراجعه‌های غیرضروری در مکان‌های عمومی اجتناب کنند. باتوجه به بازگشایی مدارس باید دانش آموزان با استفاده از دستکش یکبار مصرف و ماسک در مدارس حضور داشته باشند. با رعایت بهداشت فردی و احترام به طرح فاصله گذاری اجتماعی از شیوع کرونا می‌توان پیشگری کرد.

۸۱ مبتلای جدید کرونا در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی: در ۲۵ اردیبهشت۹۹ در آذربایجان غربی از میان ۴۲۳ آزمایش انجام شده از افراد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا، نتیجه ۸۱ نفر مثبت گزارش شده است.

دکتر آقازاده در خصوص آخرین آمار مبتلایان به بیماری کرونا در آذربایجان غربی گفت:در ۲۵ اردیبهشت امسال، با شناسایی ۸۱ مورد جدید آمار کلی مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان غربی به سه هزار و ۶۶۰ مورد رسیده است. تا به این تاریخ ۱۵۹۵ نفر نیز بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص شده اند، اما با اضافه شدن یک نفر به خیل کشته شدگان، جمعیت جانباختگان از ابتلای به ویروس کرونا در آذربایجا غربی به ۱۹۰ نفر رسیده است.

فوت ۸۶ کرمانشاهی بر اثر کرونا/ آمار مبتلایان در استان به دو هزار و ۵۰۰ نفر رسید

طبق آمار ارائه شده از سوی ستاد مدیریت کرونا در استان، از ابتدای شیوع اپیدمی بیش از ۳ هزار نفر بستری شده‌اند که از این تعداد ۸۶ تن نیز جان خود را از دست داده‌اند.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا در خصوص آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کووید-۱۹، اظهار داشت: با شناسایی ۱۰۸ مورد جدید، بیماران مبتلا به کرونا که ۷ مورد آن مربوط به بیماران بستری و ۱۰۱ مورد نیز مربوط به بیماران سرپایی است، تعداد مبتلایان به این بیماری در استان کرمانشاه به دو هزار و ۵۴۹ نفر رسید و متاسفانه از این تعداد، ۸۶ نفر جان باختند. از مجموع تعداد مبتلایان استان، ۶۵۴ نفر جزو بیماران بستری و یک هزار و ۸۹۵ نفر نیز جزو بیماران سرپایی هستند.

مهدی محمدی ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تا امروز نیز سه هزار و ۲۱۶ نفر بستری شدند که از این تعداد دو هزار و ۹۶۱ نفر ترخیص شده و ۱۶۹ نفر نیز در حال حاضر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در خراسان شمالی به ۱۵۲۶ نفر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام‌شده، تا ظهر ۲۶ اردیبهشت، ۱۵۲۶ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سید احمد هاشمی اظهار کرد: رعایت مسائل بهداشتی در سرویس‌ها و مدارس باید جدی تلقی شده و در اولویت قرار گیرد و استفاده از ماسک و دستکش و رعایت فاصله حداقل یک و نیم متری در مدارس ضروری است. مدارس باید قوانین شستشوی مکرر دست‌ها با آب تمیز و صابون مایع و استفاده از محلول ضدعفونی‌کننده دست را برای کارکنان و دانش آموزان اعمال کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام‌شده، تا ظهر ۲۶ اردیبهشت، ۱۵۲۶ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

وی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار داشت: در شهرستان‌های بجنورد ۷۲۹ نفر، شیروان ۱۸۸ نفر، فاروج ۱۰۵ نفر، مانه و سملقان ۱۵۴ نفر، جاجرم ۴۶ نفر، گرمه ۳۳ نفر، راز و جرگلان ۹۹ نفر و اسفراین ۱۷۲ نفر به‌طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.️

هاشمی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه‌روزی انجام پذیرفته تاکنون ۵۹۵ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده‌اند. آزمایش ۱۹۲۱ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش‌شده است و هم‌اکنون ۱۵۹ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

شناسایی ۷۶ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در استان فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۷۶ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عبدالرسول همتی اظهار داشت: از هزار و ۵۵۳ مورد نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیص مولکولی کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، ۷۶ مورد مثبت گزارش شده است که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به چهار هزار و ۶۲۳ نفر رسیده است.

این مقام مسوول در دانشگاه اظهار کرد: از ۷۶ مورد جدید در استان، ۴۰ مورد مربوط به شیراز؛ مرودشت ۵ مورد؛ کازرون ۴ مورد؛ پاسارگاد، قیروکارزین و نی ریز هر کدام یک مورد را شامل می شود و مابقی موارد مربوط به دیگر دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی استان است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در هشت روز گذشته مورد فوتی بر اثر ابتلا به کروناویروس در استان گزارش نشده است، افزود: تاکنون ۹۸ نفر در استان به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده اند.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: تاکنون سه هزار و ۹۱۸ نفر از مبتلایان بستری شده در بیمارستان و ایزوله خانگی، بهبود یافته و سلامتی خود را به دست آورده اند.هرگونه سهل انگاری در برابر کروناویروس، تبعات زیانباری برای جامعه دارد، پس بیاییم با رعایت توصیه های بهداشتی، به خود، خانواده و مردم جامعه، سلامتی هدیه کنیم.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام به ۷۱۱ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام به ۷۱۱ نفر خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۹ مورد جدید در استان ثبت شده است.

محمد کریمیان ظهر جمعه از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان به تعداد ۷۱۱ نفر خبر داد. در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۹ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان گزارش شده است. خوشبختانه در چهار روز گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام با بیان اینکه شکست کرونا ارتباط مستقیم با رفتار ما دارد، بیان کرد: از عموم مردم شریف استان درخواست می‌شود که با رعایت اصول بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از ترددهای غیرضروری مانع تداوم طولانی مدت حضور این ویروس در استان باشند.

کریمیان با تاکید بر خودداری شهروندان از ترددهای غیرضروری در اماکن شلوغ و پرتردد، خاطرنشان کرد: بهترین راه مبارزه با کرونا، قطع زنجیره انتقال آن است که در این زمینه رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در راستای کاهش میزان ابتلاء بهترین کمک به کادر درمانی است.

شیب کرونا در استان بوشهر دوباره تند شد/ تائید ۱۸ مبتلای جدید

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهراز افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: ۱۸ مورد جدیدی از ابتلا به کرونا در استان بوشهر تائید شده است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رعایت نکردن دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط عده‌ای از مردم خطرناک است.

وی با بیان اینکه مردم باید از حضور در تجمعات بپرهیزند و فقط برای انجام کارهای ضروری در اجتماعات تردد کنند، تصریح کرد: برخی از مردم بدون قصد خرید در بازارها رفت‌وآمد می‌کنند که این موضوع موجب ابتلای افراد زیادی به ویروس کرونا خواهد داشت.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با بیان اینکه عدم رعایت فاصله اجتماعی در هر نوع مراسمی موجب شیوع گسترده کرونا خواهد شد، اظهار کرد: از عموم مردم تقاضا می‌کنم از برگزاری مراسم دورهمی، جشن تولد و عروسی، ختم، خاک‌سپاری و هرگونه تجمع جداً خودداری کنند.

۱۸ مبتلای جدید

وی با اشاره به اضافه شدن ۱۸ نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر، ادامه داد: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز جمعه ۲۶ اردیبهشت‌ماه ۴۲۲ نفر شامل ۲۴۳ مرد و ۱۷۹ زن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: از ۱۸ مورد مثبت جدید، هفت مورد در دشتستان، هشت مورد در بوشهر، یک مورد در گناوه، یک مورد در دیر و یک مورد در کنگان به ثبت رسیده که همه بیماران به صورت سرپایی در مراکز بیماریابی شهرستان محل سکونت خود شناسایی شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

وی تصریح کرد: هفت بیمار جدید شهرستان دشتستان، آقایانی ۱۶ و ۳۹ ساله و خانم‌هایی ۳۳، ۵، ۳۱، ۱۹ و ۲۷ ساله هستند که سابقه تماس با بیمار کرونایی داشته‌اند و همه بیماران به‌صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده و در مراقبت خانگی قرار دارند و یک نفر از مبتلایان سابقه مسافرت به استان مازندران را داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: بیمار جدید دیگر نیز آقایی ۳۷ ساله ساکن مشهد و محل کار وی در شهرستان کنگان بوده، بیمار شهرستان گناوه آقایی ۴۸ ساله و بیمار شهرستان دیر نیز خانمی ۴۰ ساله هستند که در مرکز بیماریابی شهرستان محل سکونت خود شناسایی شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۴۲۲ نفر) تاکنون ۲۲۹ نفر از بهبودیافته و ۱۷۳ نفر نیز در منزل مورد مراقبت هستند و هشت نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

بهبودی ۴۵۴ بیمار کرونایی در چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از مثبت اعلام شدن آزمایش‌های ۱۰ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: در مجموع تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری به ۴۹۷ نفر رسیده است.

وضعیت شیوع ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری با توجه به آمار ارائه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در هفته‌ای که گذشت چندان رضایت‌بخش نیست.

از آغاز هفته گذشته تا امروز ۵۰ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در استان گزارش شده و امروز در مقایسه با روز‌های پیشین تعداد مواردی که تست کرونای آن‌ها مثبت اعلام شده افزایش داشته است، این در حالیست که در هفته گذشته در مجموع ۴۳ بیمار کرونایی استان بهبود یافته‌اند.

مجید شیرانی از مثبت اعلام شدن آزمایش‌های ۱۰ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: در مجموع تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری به ۴۹۷ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه در حال حاضر ۲۴ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: از شروع اپیدمی بیماری تا کنون یک هزار و ۳۷۷ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا ویروس در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند.

وی با بیان اینکه در مجموع از ۳ هزار و ۵۰۰ فرد بستری و سرپایی نمونه‌گیری شده است، ادامه داد: تعداد ترخیص‌شدگان که به‌صورت قطعی به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته‌اند ۴۵۴ نفر بوده است.

ثبت ۱۴۱مورد جدید ابتلا به کرونا در لرستان/فوتی‌ها به ۱۴۴ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از ثبت ۱۴۱ مورد جدید ابتلا به بیماری کرونا در لرستان خبر داد و گفت: متاسفانه تاکنون ۱۴۴ نفر در استان به علت این بیماری جان خود را از دست داده اند.

محمدرضا نیکبخت امروز جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به کرونا در لرستان، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته از ۶۰۴ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های مرجع استان که شامل سه آزمایشگاه بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد و شهرستان بروجرد می‌شود، ۱۴۱ نفر به آمار مبتلایان به کرونا در لرستان اضافه شده است. متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته در لرستان یک نفر جان باخته به علت کرونا داشته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه متأسفانه تا کنون تعداد ۱۴۴ نفر از هم استانی‌ها به علت کرونا جان باخته‌اند، افزود: تاکنون ۱۵ هزار و ۷۰۶ نمونه از بیماران مشکوک به کرونا در استان لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده که تعداد ۱۳ هزار و ۵۵۶ نمونه پاسخ داده شده که از این عدد ۲ هزار و ۹۳۵ مورد مثبت و ۱۰ هزار و ۶۲۱ نمونه منفی اعلام شده است.  تعداد ۳۹ نفر مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت‌های پزشکی و درمانی هستند. از ابتدا تاکنون تعداد ۲ هزار و ۷۵۲ نفر که در لرستان مبتلا به کرونا بوده‌اند پس از درمان به بهبودی کامل دست یافته‌اند.

آمار مبتلایان کرونا در خراسان‌جنوبی به ۶۲۱ نفر رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از شناسایی سه مورد جدید ابتلاء به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: شمار مبتلایان به این بیماری در استان به ۶۲۱ نفر رسیده است.

کامبیز مهدی‌زاده ظهر جمعه در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین اطلاعات بیماری کووید ۱۹ در استان اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰ نمونه آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شده که ۹۷ نمونه منفی و سه مورد مثبت اعلام شده است.

وی تعداد فوتی‌های این بیماری طی ۲۴ ساعت گذشته در استان را یک مورد بیان کرد و گفت: آمار فوتی‌های این بیماری در استان به ۴۵ نفر رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند شمار مبتلایان به این بیماری در استان را ۶۲۱ نفر برشمرد و ادامه داد: از این تعداد ۲ بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند. ۵۷۴ بیمار با حال عمومی خوب ترخیص یا بهبود یافته‌اند.

شناسایی ۴ مورد جدید ابتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از شناسایی چهار مورد جدید ابتلا به کرونا در استان خبر داد.

پرویز یزدان‌پناه ظهر جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از مجموعه ۹۱ جواب دریافتی از آزمایشگاه مولکولی یاسوج، چهار مورد جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

یزدان‌پناه بر ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: از مجموع چهار مورد جدید ابتلاء به کرونا در استان، سه بیمار مرد و یک بیمار زن در شهرستان بویراحمد هستند.  با احتساب موارد جدید مبتلایان، مجموعه مبتلایان به کرونا در استان به ۵۸۹ نفر رسید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: جان همه انسان‌ها باید برای ما مهم باشد و با تردد غیرضروری جان کسی را به خطر نیندازیم.

شناسایی ۷۰ بیمار جدید مشکوک به کرونا در مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۷۰ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

سیدعباس موسوی پنج‌شنبه شب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۷۰ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند و در همین مدت تعداد ۶۳ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد. هم اکنون ۳۲۵ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه پروتکل چگونگی برگزاری مراسم معنوی در شب‌های قدر در مساجد کامل رعایت شود، اضافه کرد: مراسم شب‌های قدر با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی ترجیحاَ در یک چهارم یا در ۲۵درصد ظرفیت فضای باز مساجد و شبستان‌ها برگزار می‌شود.  در این شب‌ها حتما" باید تهویه مناسب در مکان‌های بسته شامل مساجد و شبستان‌ها انجام گیرد و از هر گونه پذیرایی و توزیع نذورات میان احیا کنندگان در این مدت خودداری شود.

موسوی با اشاره به اینکه مدت زمان برگزاری مراسم شب‌های قدر دو ساعت است، افزود: مومنان در این مراسم معنوی همانند صف نماز از طرفین، عقب و جلو با فاصله حداقل یک متر حضور یابند.

وی با تاکید بر اینکه همراه داشتن ماسک و دستکش بهداشتی در مراسم شب‌های قدر ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: افراد شرکت کننده در این مراسم، لوازم شخصی شامل سجاده، مُهر، قرآن، مفاتیح و خانم‌ها چادر نماز به همراه خودشان داشته باشند.

۷۴ مورد جدید مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی گفت: تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی به ۳ هزار و ۵۷۹ نفر افزایش پیدا کرد که از این تعداد یک هزار و ۵۸۰ نفر بهبود یافته‌اند.

جواد آقازاده با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته از ۵۲۱ مورد جدید آزمایش کرونا گرفته شده است که از این تعداد ۷۴ نفر جدید مبتلا به ویروس کرونا در استان شناسایی شد در مجموع تعداد مبتلایان به ویروس به سه هزار و ۵۷۹ نفر افزایش یافت که از این تعداد یک هزار و ۵۸۰ نفر بهبود یافتند.

وی تصریح کرد: از ۷۴ مورد مبتلای جدید به ویروس کرونا در استان ۶۲ نفر از بیماران سرپایی و ۱۲ نفر از بیماران بستری شده در بیمارستان هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ نفر از بیماران مبتلا به کرونا بهبود یافته‌اند در مجموع تعداد بهبویافتگان در استان به یک هزار و ۵۸۰ نفر افزایش یافته است.

آقازاده با اشاره به آمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی به تفکیک شهرستان‌ها اعلام کرد: ارومیه ۹ نفر مثبت جدید شناسایی شده پنج نفر آنان افراد سرپایی و ۴ نفر بستری در بیمارستان، اشنویه سه نفر مثبت سرپایی، بوکان سه نفر مثبت بستری، پلدشت یک نفر سرپایی مثبت، پیرانشهر چهار نفر سرپایی مثبت، تکاب ۶ نفر مثبت چهار نفر سرپایی و ۲ نفر بستری، خوی ۱۹ نفر مثبت که ۱۷ نفر سرپایی و سه نفر بستری، سردشت ۲ نفر سرپایی مثبت، سلماس ۱۲ نفر سرپایی مثبت، مهاباد هفت مورد که پنج مورد سرپایی و ۲ مورد بستری مثبت، میاندوآب هفت مورد سرپایی مثبت، و نقده یک نفر مثبت گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه ویروس همچنان در سطح جامعه وجود دارد تاکید کرد: مردم باید همچنان بحث خود مراقبتی و طرح فاصله‎‌گذاری هوشمند را جدی بگیرند و با قرار گرفتن در شب‌های لیالی قدر به طور حتم پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

تداوم سیر صعودی مبتلایان به کرونادر سنندج

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی ۳۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: تا پیش از ظهر امروز شمار مبتلایان استان یک هزار و ۹۹۶ نفر در استان شده است.

فرزین رضاعی اظهار کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس در استان تا پیش از ظهر شمار مبتلایان قطعی به این ویروس به یک هزار و ۹۹۶ نفر رسیده است.

وی آمار مبتلایان به کرونا ویروس به تفکیک شهرستان را در سنندج ۵۷۶ نفر، سقز ۴۲۵ نفر، بانه ۲۳۲ نفر، قروه ۱۰۷ نفر، دیواندره ۱۴۸ نفر، مریوان ۱۱۵ نفر، بیجار ۱۱۱ نفر، کامیاران ۱۰۶ نفر، دهگلان ۸۷ نفر و سروآباد ۲۶ نفر اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: از ابتدا تاکنون تعداد کل آزمایشات انجام گرفته برابر ۶ هزار و ۶۶۱ نمونه است که از این تعداد یک هزار و ۹۹۶ مورد مثبت، چهار هزار و ۵۵۰ مورد منفی و ۱۱۵ مورد اعلام نشده است.

رضاعی با بیان اینکه متاسفانه تاکنون ۱۳۸ نفر در استانی بر اثر بیماری کرونا فوت شده‌اند، افزود: تا این لحظه ۳۶ نفر در سقز، ۳۲ نفر در سنندج، در قروه و بانه در هر کدام ۱۹ نفر، در کامیاران و بیجار در هر کدام ۹ نفر، هفت نفر در مریوان، پنج نفر در دیواندره و ۲ نفر در دهگلان به دلیل ابتلاء به کروناویروس فوت شده‌اند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون یک هزار و ۱۳۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان بهبود یافته‌اند.

شمار مبتلایان به کرونا در کرمان به ۱۱۲۶ نفر رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان را یک‌هزار و ۱۲۶ نفر ذکر کرد.

مهدی شفیعی اظهار کرد: با ارسال ۲۸۷ نمونه به آزمایشگاه‌های استان کرمان، تست ۳۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است. از این تعداد ۱۰ مورد بیمار بستری، هفت مورد بیمار سرپایی، ۲۱ مورد اطرافیان بیماران غربالگری شده است.

شفیعی با اشاره به اینکه ۲۵ نفر از این افراد زن و ۱۳ نفر مرد هستند، افزود: از موارد جدید گفته شده ۱۸ نفر از حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، یک نفر از حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۱۱ نفر از حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، پنج نفر از حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و سه از حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان هستند. با احتساب موارد جدید، تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان به یک‌هزار و ۱۲۶ نفر رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی از درگذشت یک مرد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به دلیل ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: مجموع جان باختگان ابتلاء به کووید ۱۹ از ابتدا تاکنون در استان کرمان ۶۲ نفر است.  در ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار با علائم کووید ۱۹ از مراکز درمانی ترخیص شد و بر این اساس مجموع بهبودیافته‌های این بیماری در استان از ابتدا تاکنون ۴۳۲ نفر است.

جان باختن ۱۱۵ زنجانی مبتلا به کرونا در استان زنجان

از ظهر دیروز تا کنون ۴ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است.

براساس اعلام دبیرخانه ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونای دانشگاه علوم پزشکی زنجان تاکنون تست کرونای هزار و ۸۸ نفر در استان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است.

از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان هم تا به امروز ۸۹۵ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

همچنین از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۱۵ نفر دراستان جان خود را از دست داده‌اند.

شناسایی ۸۱ بیمار جدید با علائم کرونا در استان اصفهان 

در شبانه روز گذشته ۸۱ بیمار جدید با علائم ابتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان اصفهان شناسائی شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۱ بیمار جدید مبتلا و مشکوک به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری شدند.

طاهره چنگیز با بیان اینکه در این مدت نیز ۹ فوت مشکوک به کرونا در استان به ثبت رسیده افزود: هم اکنون ۳۷۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۱۰۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه با وضعیت شدید بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی بر رعایت بهداشت فردی، شستشوی مرتب دست ها، در خانه ماندن، اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی برای پیشگیری از این بیماری نفس گیر تاکید کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
0
0
همه اینها ازکم اطلاعی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
1
0
واقعا از این نوع امار دادن فقط کمی خجالت بکشین یه جدول میزارین نصفش خالی هستش.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین