کد خبر: ۶۵۱۶۸۳
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰

اسرائیل به دنبال حمله نظامی به ایران بود؟/وقتی سردار سلیمانی راهبرد جنگی اسرائیل را تغییر داد

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: شهید سلیمانی درحقیقت مبدع یک حرکت راهبردی است که اسرائیل را از هجوم به دفاع وادار کرده است.
اسرائیل به دنبال حمله نظامی به ایران بود؟/وقتی سردار سلیمانی راهبرد جنگی اسرائیل را تغییر داد
آفتاب‌‌نیوز :

«حسین اکبری»، رییس مرکز مطالعات مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به رویکرد جمهوری اسلامی ایران برای آزادسازی فلسطین از سیطره رژیم صهیونیستی، گفت: امام خمینی (ره) در دوران مبارزاتی خودش و حتی نواب صفوی برای مبارزه با اسرائیل گام‌های برداشتند؛ حتی پنج هزار نفر آن زمان در تهران ثبت نام ‌کردند و آماده ‌شدند که برای دفاع از فلسطین در قدس حضور یابند.

وی با بیان اینکه ژئوپلیتیک خاورمیانه موجب شد تا آمریکا از اسرائیل حمایت کند، یادآور شد: اهمیتی که خاورمیانه برای منافع غرب دارد موجب شد تا آمریکا به اسرائیل توجه داشته باشد. نباید فراموش کرد که ملت فلسطین یک ملت بی‌دفاع است که جزئی از پیکره جهان اسلام است و به عنوان یک طعمه در برابر تروریست صهیونیستی قرار گرفته و آنها با خشن‌ترین روش‌ها این ملت را مجبور به مهاجرت و آوارگی ‌کردند. ما شاهد یک حادثه بزرگ تاریخ به عنوان اشغال جهان اسلام توسط یک جریان تندروی صهیونیست و آمریکا هستیم.

این تحلیلگر مسائل منطقه غرب آسیا با اشاره به چرایی شکل‌گیری «نیروی قدس» تصریح کرد: پس از آن سخنان امام بود که دستوری برای شکل‌گیری «نیروی قدس» داده شد چون قدس و فلسطین که نقطه ثقل جهان اسلام بود، ضعیف شده بودند و باید از حیث بین‌المللی نقشی ایفا می‌کردند. اکنون رهبران جهان اسلام تحت سلطه اشغالگری رژیم صهیونیستی و قدرت هژمونی آمریکا هستند و امام خمینی (ره) با حمایت‌شان بر «عزت اسلامی» تاکید کردند که «عزت جهانی» به اسلام بازگردد.

اکبری ادامه داد: آن زمان کشورهای عربی جنگ‌های مختلفی در سال‌های۴۸، ۵۲، ۶۳، ۷۳ و... داشتند؛ جنگ‌هایی که به ظاهر نمایشی بود و می‌خواستند بگویند جهان‌اسلام نمی‌تواند در برابر اسرائیل ایستادگی کند و این هم طرح آمریکا بود که اسلام را در برابر صهیونیست‌ها ضعیف نشان دهد و مسلمانان را ناامید از ادامه درگیری نظامی با اسرائیل کنند و عنوان ‌کردند که قادر نیستیم با اسرائیل بجنگیم؛ البته انقلاب اسلامی برای احیای آموزه‌های دینی موضوع قدس و دفاع از فلسطین را به صورت یک آرمان نهادینه کرد.

وی تصریح کرد: آمریکا برای نفوذ در کشورها تلاش می‌کند سه بخش را در اختیار بگیرد؛ اول ارتش آن کشور را به دست ‌گیرد، دوم سعی می‌کند بانک مرکزی آن کشور را به سلطه خود درآورد و سوم اینکه رهبران آن کشورها را اگر هماهنگ با او نباشند، حذف می‌کند. با این استراتژی که آمریکا دارد، نیروی قدس ایران شکل گرفت تا از جهات مختلف فلسطین را حمایت کند و امام خمینی (ره) فرمودند؛ «مبارزه به جای مذاکره» و پس از آن بود که حماس و جهاد اسلامی و محورمقاومت شکل گرفت و مردم توانستند جلوی توسعه‌طلبی اسرائیل را بگیرند.

رییس مرکز مطالعات وپژوهش‌های مجمع جهانی بیداری اسلامی در ادامه گفت: سال گذشته در صد کشور روز قدس برگزار شد؛ شاید رهبران آن کشورها با قدس موافق نباشند ولی ملت‌ها این موضوع را حمایت می‌کنند. در خصوص قدس، روشنگری جهانی شده و در این‌باره نقش سردار سلیمانی هم در پشتیبانی و طراحی آن ممتاز و شاخص بود و جایگزینی هم ندارد؛ البته تصور جامعه این است که یک هزینه‌ای داده می‌شود که این موضوع درست نیست و صهیونیست‌ها آن را پمپاژ می‌کنند که ایران به غزه پول می‌دهد. در این‌باره باید گفت، آنها مدل و روش مبارزه را نیاز دارند؛ اگر قرار پول باشد که ایران پول بدهد، آمریکا یا عربستان می‌توانند صد برابر آن را در دست آنها قرار دهد، بهتر است بگویم پول در میدان، مبارزه نمی‌کند.

وی افزود: ایران به دلیل شرایط اقتصادی‌ای که دارد، عملا نمی‌تواند به فلسطین کمک کند و آنها توقعی هم ندارند. پشتیبان ما این اندیشه‌ای است که جای پول را گرفته و مبارزه به جای مذاکره نهادینه شده است. اینکه تئوری انتفاضه‌ها ادامه می‌یابد به این دلیل است.

این تحلیلگر مسائل فلسطین با اشاره به نقش حاج قاسم در موضوع قدس، گفت: نقش سردار شهید سلیمانی، نقش محوری بود. ایشان شعار راهبردی امام(ره) (مبارزه به جای مذاکره) را در میدان عملیاتی کرد. سال ۲۰۰۰ میلادی برای اولین بار اسرائیل لبنان را ترک ‌کرد. کسی باور نمی‌کرد اسرائیل اگر به لبنان حمله کند، عقب‌نشینی بکند، یعنی باور نظامی و سیاسی در این‌باره وجود نداشت که اسرائیل به عقب بازگردد. شکست اسرائیل در لبنان که با قرار ‌گرفتن سردار سلیمانی در کنار سید حسن نصرالله روی داد، موجب شد تا بخش عمده‌ای به این باور شکست‌پذیری صهیونیست‌ها برسند.

اکبری افزود: این حادثه اولین و بزرگترین شکست اسرائیل بود؛ حتی آرمان‌شان هم از هم پاشید چرا که آنها می‌گفتند بر اساس وعده‌های الهی ملت برتریم و زمین ما مقدس است و هرجا را که بگیریم بر تقدس آن اضافه می‌شود. اسرائیل دوباره خواست غزه را اشغال کند و آرمانش را در غزه دنبال کرد اما در جنگ ۲۲ روزه و در کوچک‌ترین میدان و جمعیت محدود دومین شکست جنگ را در جغرافیایی که ادعا می‌کرد مال خودش است هم پذیرفت و این فرماندهی شهید سلیمانی بود که به‌صورت بی‌بدیل در مقاومت فلسطین شکل گرفت و در اسرائیل در اراضی تحت اشغال خودش شکست خورد.

وی ادامه داد: آنها پس از این شکست‌ها جنگ سوریه را به راه انداختند و تمام توان خود را به کار گرفتند تا حاشیه امنیتی برای اسرائیل ایجاد کنند. آنها با راه‌اندازی جنگ سوریه قصد داشتند پس از شکست حزب‌الله یا حماس به ایران حمله کنند چرا که طرح خاورمیانه بزرگ را هم دنبال می‌کردند.

رییس مرکز مطالعات وپژوهش‌های مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: اسرائیل در لبنان، سوریه و حتی غزه شکست خورد؛ مردم فلسطین به این باور رسیدند که می‌توانند پیروز شوند و از این رو تظاهرات «جمعه‌های بازگشت» را به راه انداختند. مردم به این باور رسیدند که هیمنه اسرائیل شکست‌پذیر است و اگر مقاومت کنند، آزادی قدس را موجب می‌شوند. اسرائیل اکنون به مرحله‌ای رسیده است که تهدیدهایش با پاسخ همراه می‌شود و دست به دامن مصر و سازمان ملل می‌شود که زودتر آتش‌بس برقرار شود.

حسین اکبری اظهار کرد: مبارزات ملت فلسطین از سنگ‌اندازی به موشک نقطه‌زن رسیده و به شکست گنبد آهنین صهیونیست‌ها منتهی شده است. اسرائیل آنقدر در هراس است که از چند متری عمق زمین تا ارتفاعی در آسمان دیوارهایی اطراف خود کشیده و در مقابل حزب‌الله و حماس خودش را زندانی کرده که فقط بتواند خودش را حفظ کند. همه اینها نتیجه نقش بی‌بدیل سردار سلیمانی بود که توطئه‌های آمریکایی‌-صهیونیستی را با شکست مواجه می‌کرد.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های مجمع جهانی بیداری اسلامی در پایان گفت: شهید سلیمانی که می‌توان آن را «شهید قدس» هم نامید، درحقیقت مبدع یک حرکت راهبردی است که اسرائیل را از هجوم به دفاع وادار کرده و درحوزه دفاع اسرائیل به مرحله شکست رسیده؛ حتی در انتخابات کنست نتوانستند یک دولت تشکیل دهند. اکنون آزادی قدس سرعت یافته و در کشورهای غیرمسلمان همه به انسانی که یک مسیر آزادگی را پیموده است، احترام می‌گذارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین