کد خبر: ۶۵۱۹۱۴
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷

هکرهای باج‌خواه از انتشار اولین بخش "اسرار کثیف" ترامپ خبر دادند

یک گروه هکری موسوم به " REvil" که قبلا مدعی دستیابی به حجم زیادی اطلاعات رسواکننده علیه دونالد ترامپ شده و خواستار دریافت چندین میلیون دلار پول به منظور عدم انتشار این اطلاعات شده بود، اعلام کرد که بخش نخست "اسرار کثیف" رئیس جمهور آمریکا را منتشر کرده است.
هکرهای باج‌خواه از انتشار اولین بخش
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس گزارش نشریه فوربس با استناد به اطلاعاتی دریافتی از جانب برت کالو، تحلیلگر امنیت سایبری، این گروه هکری گفته که این بخش از اطلاعات "کم ضررترین آنها" هستند.

اخیرا رسانه‌ها گزارش کردند، گروهی از مجرمان سایبری با انتشار پستی در فضای "دارک وب" (وب تاریک) ادعا کرده‌اند که اسنادی را درباره دونالد ترامپ به دست آورده و تهدید کردند که اگر ۴۲ میلیون دلار به آنان پرداخت نشود، این اسناد و اسناد هک شده دیگری را منتشر خواهند کرد.

بر همین اساس شرکت امنیت سایبری "Emsisoft" مستقر در نیوزیلند اعلام کرد که این مجرمان سایبری متعلق به گروهی از هکرها موسوم به "REvil" که به نام “Sodinokibi" نیز شناخته می‌شوند، بوده و شرکت "Grubman Shire Meiselas & Sacks" را که یک شرکت حقوقی بزرگ فعال در زمینه سرگرمی و رسانه است، هک کرده و مجموعه‌ای از اسناد را درباره دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و شماری از هنرمندان به دست آورده‌اند. با این حال نشانه‌ای دال بر اینکه ترامپ اصلا از خدمات این شرکت استفاده کرده، وجود ندارد.

گروه REvil اعلام کرد: نفر بعدی که قرار است درباره آن اطلاعات منتشر کنیم دونالد ترامپ است. رقابت بر سر انتخابات ادامه دارد و ما انبوهی از اسرار کثیف را به موقع یافته‌ایم. آقای ترامپ اگر می‌خواهی همچنان رئیس جمهور باقی بمانی زودتر فکری به حال خودت بکن، در غیر این صورت شاید برای همیشه این بلندپروازی را فراموش کنی.

این گروه در تاریخ 15 مه اعلام کرد به شرکت Grubman Shire Meiselas & Sacks یک هفته مهلت داده تا مبلغ 42 میلیون دلار حق‌السکوتش را قبل از منتشر کردن اسناد علیه ترامپ به آنها پرداخت کند اما به نظر می‌رسد بعد از آن که اف.بی.آی این پرونده را به عنوان "تروریسم" دسته بندی کرد، تصمیم به تسریع فرآیند انتشار این اطلاعات گرفته و به این ترتیب این گزینه که شرکت مذکور حق‌السکوت را بدون شکستن قوانین پرداخت کند، حذف کرده است.

گزارش شده که در تعداد 169 ایمیلی که این گروه در فضای دارک نت منتشر کرده، تنها نام ترامپ به صورت گذرا مورد اشاره قرار گرفته و ارزش چندانی به لحاظ متهم کردن ترامپ به ارتکاب جرم نداشته‌اند. اما این گروه گفته که اطلاعات رسوا کننده بیشتری را در اختیار دارد. گروه REvil در یک یادداشت که با اسناد منتشر شده همراه کرده وعده داده که می‌خواهد هر هفته اطلاعات دزدیده شده خود را به حراج گذاشته و در اختیار بهترین خریداران قرار دهد و این نشان می‌دهد که این "اسرار کثیف" علیه ترامپ ممکن است مورد توجه جو بایدن، رقیب دموکرات مفروضش در انتخابات ریاست جمهوری 2020 قرار بگیرد.

گروه مذکور تصریح کرد: من اگر جای رقیب شما باشم همه اطلاعات را یکجا میخرم و آنها را درست در ابتدای انتخابات منتشر می‌کنم. این خیلی جالب خواهد شد. شما می‌توانید جلوتر از او باشید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین