کد خبر: ۶۵۲۱۸۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
پیامدهای اقتصادی منفی ناشی از بحران کرونا

هشدار بانک جهانی: ۶۰ میلیون نفر بر اثر کرونا زیر خط فقر می‌روند

بانک جهانی هشدار داد شمار افرادی که بر اثر پیامدهای اقتصادی منفی ناشی از بحران کرونا به زیر خط فقر سقوط می‌کنند ممکن است تا ۶۰ میلیون نفر افزایش یابد.
آفتاب‌‌نیوز :

دیوید مالپس، رئیس بانک مرکزی روز سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت با اعلام این موضوع گفت تلاش‌های فعلی برای بهبودی كافی نیست و افزود: «ما رشد اقتصادی ۵ درصدی را برای اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۰ انتظار داریم و به این نتیجه رسیده‌ایم که حاصل تلاش‌های انجام شده در طول سه سال گذشته برای کاهش فقر در فقیرترین کشورها از بین رفته است.»

وی گفت: «اکنون در سراسر جهان میلیون‌ها امکان کسب معاش از بین رفته و سیستم‌های بهداشت و درمان تحت فشار قرار گرفته‌اند.»

هشدار بانک جهانی: ۶۰ میلیون نفر بر اثر کرونا زیر خط فقر می‌روند

بر اساس استاندارد بانک جهانی «فقر شدید» به معنی زندگی کردن با درآمدی کمتر از ۱.۹۰ دلار برای هر نفر در روز است. بانک جهانی قرار است برای کمک مبارزه با بحران کرونا در کشورهای فقیر طی یک دوره ۱۵ ماهه، ۱۶۰ میلیارد دلار کمک مالی و وام کم بهره به آنها بدهد. مالپس گفت که ۱۰۰ کشور که ۷۰ درصد جمعیت جهان را در خود جای داده‌اند ، قبلاً بودجه اضطراری برای این کار دریافت کرده‌اند. او با این حال گفت: «با آن که بانک جهانی منابع قابل توجهی را برای این کمک‌ها تأمین می‌کند، اما این میزان برای این کار کافی نخواهد بود.»

بدبینی رئیس بانک جهانی به این محدود نشد و گفت حتی بعد از بازگشایی بازارها هم امید چندانی به رشد کشورهای فقیر نخواهد بود. مالپس تآکید کرد: «فقیرترین کشورهای جهان ممکن است امیدشان این باشد که بازارهای اعتباری تجاری به طور ناگهانی در همین سال ۲۰۲۰ بازگشایی شود، اما بیماری همه‌گیر کرونا و تعطیلی فعالیت‌های اقتصادی بر اثر آن حتی در اقتصادهای پیشرفته نیز احتمالا اثرات طولانی مدت خواهد داشت.»

او راه نجات کشورهای فقیر را اجرای برنامه‌های اقتصادی که باعث جذب سرمایه‌گذاری مستقیم از خارج می‌شود خواند و گفت که این کشورها باید ضمن تشویق سرمایه‌گذاری خارجی توسط مشاغل داخلی نیز تقویت شوند. مالپس همچنین با تأکید بر اهمیت بازگشایی اقتصادهای پیشرفته همزمان با برچیده شدن گام به گام قرنطینه، گفت که این امر اجازه می‌دهد تا از سرگیری جریان‌های مالی به سمت کشورهای فقیر نیز در قالب اوراق تجاری، تجارت و گردشگری آغاز شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Azerbaijan
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
0
7
به اینا بگید زیاد نگران نباشند. تو همین دو سال اخیر ۶۰ میلیون نفر تو ایران با تدبیر دولت امید زیر خط فقر رفتند اتفاقی نیفتاد. نگران نباشند توکلشان بر خدا باشه.
پاسخ ها
اسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
تنها راه کار زیر خطر فقر فقط توکل
ناشناس
|
France
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
0
1
ما كه تحريم هستيم .چه فرقي به حال ما مي كنه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین